Dev Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 No to niech Cie powoli zacznie.
BocianXXX Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Już zalany Gulf TEC Plus 10W40 . ja tak troche z innej beczki. czeka mnie wymiana i zastanawiam się nad tą marką tyle że 5W40 . mam dobre dojście tylko zastanawia mnie że na karnistrze z olejem jest napisane BATCH: HT1A137388 25-06-2013 to data produkcji czy termin ważności?
cabanmat Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 To ściema. Wleje 5w40, ale się do tego nie przyzna. Nie mniej jednak dużego minusa juz ma. Nie kolego . Już zalany Gulf TEC Plus 10W40 . A ten minus mało mnie obchodzi . http://i1.ryjbuk.pl/35f0ef358b2310e7d636627357aa15b80e997233/haters-laska-gif :naughty: Yhmy, to widzę Edwardzie, że nie posłuchałeś się kolegów z forum I zalałeś oliwę po taniości... tańszych już chyba za bardzo nie ma ... No dobra... oczywiście Twoje auto, Twoje pieniądze, Twoje decyzje... Tylko po co telepać całe forum jakie filtry i jaki olej polecają a później i tak iść według własnej "ramówki"
Stano Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Jestem 4 dni po wymianie. Dzieki za porady. Wybór padł na Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30.
franciszek Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Witam. Jeszcze jedno pytanie jeśli auto jezdzilo na oleju 5w30 chyba o wydłużonych okresach to zaleca sie normę 506 00 i 506 01.Czy teraz mogę spokojnie przejść na MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 i wymiana co 10000km czy zalewac dalej jakis longlife i wymiana również co 10000km. Dziekuje pozdrawiam
majuDJ Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 To ściema. Wleje 5w40, ale się do tego nie przyzna. Nie mniej jednak dużego minusa juz ma. Nie kolego . Już zalany Gulf TEC Plus 10W40 . A ten minus mało mnie obchodzi . http://i1.ryjbuk.pl/35f0ef358b2310e7d636627357aa15b80e997233/haters-laska-gif :naughty: http://s12.postimg.org/cujgtt9sd/hand_on_head.jpg Yhmy, to widzę Edwardzie, że nie posłuchałeś się kolegów z forum I zalałeś oliwę po taniości... tańszych już chyba za bardzo nie ma ... No dobra... oczywiście Twoje auto, Twoje pieniądze, Twoje decyzje... Tylko po co telepać całe forum jakie filtry i jaki olej polecają a później i tak iść według własnej "ramówki" Chłopak myśli, a nie daje się naciągnąć dzisiaj oleje 10W, 15W mogą być ciekłe nawet w temperaturze -40stopni. 59zł za tego gulfa to nie majątek, chodź mógł dodać 10zł i mieć 5W40. Znaczek 0W 5W nie jest wyznacznikiem klasy oleju. Warto przeczytać wypowiedź użytkownika Piasek z forum golfa, między innymi punkt 5. "1. Wskaźnik lepkości w poszczególnych temp. 40*C 100*C im wyżej - tym lepiej zobaczcie jakie mają te wartości oleje 10W i 15W a jakie np 0W-30... 2. Popiół siarczanowy - im mniej tym lepiej (tym czystszy olej) 3. Fosfor - podobnie. Zobaczcie że obecnie mineralne mają go w okolicach 0,14% a super-full-syntetyki 2-3x droższe 0,1%. To tylko 4 setne !! 4. Temperatura zapłonu - im wyżej tym lepiej. Praktycznie każdy obecny od 15W po 0W ma ją w okolicach 220-230*C. W silniku "cywilnym" bez znaczenia a nawet jakby... to i tak nam prędzej korby bokiem wyjdą jak zapali się olej silnikowy 5. Temperatura płynięcia - im niżej tym lepiej. Dzisiaj praktycznie normą jest -30*C dla mineralnych, dla syntetycznych różnie podają: jedni w stopniach, inni że poniżej np -33*C zatem nie wiemy dokładnie ile bo labolatoruim nie zadało sobie tego trudu. Z tego co ja się spotkałem najniżej badanym olejem był Ravenol (jakiś full) miał podaną płynność do -46*C 6. Całkowita liczba zasadowa (TBN) - parametr określa zawartość detergentów myjących w oleju. Im więcej tym olej jest bardziej płuczący - im mniej - mniej. Można nabyć 5W o wskaźniku poniżej 10ciu, a można i 15W o wskaźniku pow. 10 zatem pogląd iż oleje 5W to oleje płuczące i "wypłuczą osady i pojawią się wycieki" są błędne. Owszem przyjęło isę iż oleje 5W i 0W mają TBN wyższe niż oleje pochodzenia mineralnego ale... jedne mają 11 a inne 16!! i to jest różnica. Dlatego ten parametr stosujemy w zależności na ile jesteśmy pewni kondycji i historii silnika. I nie zmienia to faktu iż można śmiało wlać do starszego już silnika 5W o niskim TBN bez obawy o jego "zdrowie" albo stosować oleje no 10W-60 o wysokim TBN w przyp. kiedy mamy katowskie zapędy i często kręcimy silnik pod czerwone pole obrotomierza. Jeżeli byście zestawili kilka olejów w kolumnie - te same wartości - zauważycie że oleje pochodzenia mineralnego i półsyntetyki różnią się od ultra nowoczesnych i extremalnie drogich full-syntetyków setnymi, max dziesiętnymi częściami parametrów zaś w kwestiach lepkości te pochodzenia mineralnego znacznie lepiej wypadają w kwestiach smarności zwłaszcza w tych najwyższych temperaturach kiedy nowoczesne silniki i ich mikrospopijnych rozmiarów turbiny osiągają kolejne dziesiątki tysięcy obrotów i kolejne setki *C. Swoją drogą - wiecie dlaczego nie publikują danych dot. wskaźnika lepkości w np 130*C,... 150*C... ? (co jest żadnym wyczynem - 3x mocniejszy but i mamy olej 130*C) Jakbyście zobaczyli wykres liniowy smarności tych super-syntetyków to po przekroczeniu 110*C ich właściwości smarne lecą w dół tak drastycznie że strach patrzeć w tabelę."
jihaad Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Tu juz tez idz może na to forum golfa czy skody, bo się mądrujesz, a tydzień temu pytałes jaki olej zalać?
cabanmat Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Witam.Jeszcze jedno pytanie jeśli auto jezdzilo na oleju 5w30 chyba o wydłużonych okresach to zaleca sie normę 506 00 i 506 01.Czy teraz mogę spokojnie przejść na MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 i wymiana co 10000km czy zalewac dalej jakis longlife i wymiana również co 10000km. Dziekuje pozdrawiam Z tego co się orientuję to nie masz jeszcze filtra cząstek stałych "DPF" w tym swoim 1.9TDI z 2004r ? Jak nie masz to Motul Specific 5W40 lub X-Clean 5W40 i wymiana 10-15tyś km
alf Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Tu juz tez idz może na to forum golfa czy skody, bo się mądrujesz, a tydzień temu pytałes jaki olej zalać? Czy szukanie wiedzy z różnych źródeł to błąd ? Czy to i tylko to forum jest nieomylne ? Na świecie jest setki religi i każdy wierzący jest przekonany że jego wiara jest ta prawdziwa. A na dowód ma jakieś bazgroły które wymodzili inni ludzie i dobrze z tego żyją. Ktoś ma swoje laboratorium żeby zweryfikować tabelki z etykiet, albo testuje te oleje na 100 silnikach przez 100 kk ?
jihaad Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Tu juz tez idz może na to forum golfa czy skody, bo się mądrujesz, a tydzień temu pytałes jaki olej zalać? Czy szukanie wiedzy z różnych źródeł to błąd ? Czy to i tylko to forum jest nieomylne ? Na świecie jest setki religi i każdy wierzący jest przekonany że jego wiara jest ta prawdziwa. A na dowód ma jakieś bazgroły które wymodzili inni ludzie i dobrze z tego żyją. Ktoś ma swoje laboratorium żeby zweryfikować tabelki z etykiet, albo testuje te oleje na 100 silnikach przez 100 kk ? Nie zrozumiałeś. Tu chodzi konkretnie o kolege majuDJ, który jest znany tu głównie z robienia syfu. Stąd sugestia odnośnie zmiany forum.
alf Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Do swojego klekota zalewam LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40. Do ok. 7000 km dolewam setkę na tysiąc kilometrów. Potem zużycie zaczyna się zauważalnie zwiększać. Czyli w oleju zachodzą jakieś istotne zmiany i pewnie wiele norm bierze w łeb. Na Castrolu EDGE tego nie miałem. Czy Castrol jest lepszy ? To zależy jakiej religi jest się wyznawcą i w co chce się wierzyć. Dobrze zindoktrynowany umysł przyjmie wszystko nawet to czego nie widzi. Później tylko twardy reset może to zmienić.
makovic Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Ciekawa wypowiedz. Ale podoba mi się i jest w tym dużo prawdy :-) Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
POWER-KRIS Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 http://m.auto-swiat.pl/1-jak-wybrac-najlepszy-olej-do-silnika Wysłane Pocztą Polską przy pomocy listonosza.
t.gazda Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Witam panowie. Ja będę w najbliższym czasie wymieniał olej i proszę o poradę silnik 1.9 75kw kod silnika BKE bez DPF ( Samochód kupiony niedawno ale z obserwacji chyba bierze trochę oleju teraz wlany castrol 5w30 Teraz zastanawiam się na Motulem tylko nie wiem jaki wybrać Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk 4
Dev Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Do swojego klekota zalewam LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40. Do ok. 7000 km dolewam setkę na tysiąc kilometrów. Potem zużycie zaczyna się zauważalnie zwiększać. Czyli w oleju zachodzą jakieś istotne zmiany i pewnie wiele norm bierze w łeb. Na Castrolu EDGE tego nie miałem. Czy Castrol jest lepszy ? To zależy jakiej religi jest się wyznawcą i w co chce się wierzyć. Dobrze zindoktrynowany umysł przyjmie wszystko nawet to czego nie widzi. Później tylko twardy reset może to zmienić. U mnie odwrotnie, jezdzilem na Motulu xlite 0w30 i palił ok 0.1 l na 1000km. wlałem LMa high techa i po przejechaniu 3000km nic nie ubyło
cabanmat Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Widać że ile ludzi tyle opinii.. U mnie Magnateca 5W40 pił jak głupi a na Motulu Specificu 5W40 się uspokoiło.
POWER-KRIS Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Dajmy spokój Magnatecowi bo to juz najwyższa półka syfu. ;-) Wysłane Pocztą Polską przy pomocy listonosza.
cabanmat Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Witam panowie. Ja będę w najbliższym czasie wymieniał olej i proszę o poradę silnik 1.9 75kw kod silnika BKE bez DPF ( Samochód kupiony niedawno ale z obserwacji chyba bierze trochę oleju teraz wlany castrol 5w30 Teraz zastanawiam się na Motulem tylko nie wiem jaki wybrać Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk 4 Jak nie masz DPF'a to Castrol 5W30 jest tam zbędny... Motul 5W40... X-Clean albo Specific Motul Specific VW 505.01-502.00-505.00 5W40 5L OIL-LAND Motul 8100 X-Clean C3 5W40 5L OIL-LAND
t.gazda Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Witam panowie. Ja będę w najbliższym czasie wymieniał olej i proszę o poradę silnik 1.9 75kw kod silnika BKE bez DPF ( Samochód kupiony niedawno ale z obserwacji chyba bierze trochę oleju teraz wlany castrol 5w30 Teraz zastanawiam się na Motulem tylko nie wiem jaki wybrać Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk 4 Jak nie masz DPF'a to Castrol 5W30 jest tam zbędny... Motul 5W40... X-Clean albo Specific Motul Specific VW 505.01-502.00-505.00 5W40 5L OIL-LAND Motul 8100 X-Clean C3 5W40 5L OIL-LAND Dzięki kolego Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk 4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się