endriuu Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Motul jest lepszym olejem od Castrola - co do tego nie ma żadnych wątpliwości.
goldi Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Koledzy co wy się sprzeczacie castrol da radę nie da rady wszyscy polecacie olej Motul to wytłumaczcie mi dlaczego na korku wlewu oleju nowego Volkswagena jest napis Castrol i co mi odpowiecie :>
NYNA Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 To że jest tam taki napis to nie świadczy o jakości oleju
endriuu Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 dla_czego, dla_czego - dla zysku! Motul nie musi się reklamować. Życie weryfikuje go w rajdach i wyścigach.
@vant Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Koledzy co wy się sprzeczacie castrol da radę nie da rady wszyscy polecacie olej Motul to wytłumaczcie mi dlaczego na korku wlewu oleju nowego Volkswagena jest napis Castrol i co mi odpowiecie :> A no dlatego że Grupa VAG ma podpisaną umowę z Castrolem.
Yaqb Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Po przeczytaniu artykulu http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf zaczalem grzebac po necie i porownywac wlasciwosci oleji I oto wyniki, oleji z norma 505.01 i klasa lepkosci 5W40 pol syntetyk Liqui Moly Diesel High Tech http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40.pdf/$file/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40.pdf I HydroCrack Liqui Moly TopTec 4100 http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3700%20top%20tec%204100_EN.pdf/$file/3700%20top%20tec%204100_EN.pdf Oraz olej z norma 505.00 o klasie lepkosci 5w40 pelny syntetyk Liqui Moly Diesel Synthoil http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1340%20Diesel%20Synthoil%20SAE%205W-40_EN.pdf/$file/1340%20Diesel%20Synthoil%20SAE%205W-40_EN.pdf I ktorym olejejm Liqui Moly zalac, Motul'a niestety nie moge znalezc w IRE ??? Wszystkie wymienione oleje maja bardzo zblizone wlasciwosci. Tak dla porownania wlasciwosci (rowniez bardzo zblizone do powyzszych) pelny syntetyk Motul Specific http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-43.html
GRazny Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 pierwszy z wymienionych prawie identyczny ze specyfikiem... porównując cyferki oczywiście...
wypsiu Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 też zmieniam co 10kk i castrol nie da rady :kox: ja śmigam na castrol w belgi od samego początku mam już prawie 200tyś km olej i filtry wymieniam średnio co 3 - 3,5 misiąca (15kk) CASTROL 5w30 jest bardzo dobrym olejem :good: a do tych co krytykują castrol to jak myślcie na czy wasze audiolki jeździły za granicą zanim jej kupiliście i jeździcie do dzisiaj i jest wszystko OK to nie jest wina producenta jaki masz olej w bańce tylko polskich rozlewni więc CASTROL jest dobrym olejem tylko nie kupuj go w Polsce :>
NYNA Opublikowano 10 Czerwca 2009 Opublikowano 10 Czerwca 2009 to nie jest wina producenta jaki masz olej w bańce tylko polskich rozlewni więc CASTROL jest dobrym olejem tylko nie kupuj go w Polsce Dlatego właśnie nikomu nie polecam Castrola. Poza tym po obejrzeniu kilku silników które jeździły około 200 tys. km na Castrolu i analogicznie tych które jeździły na Mobilu to różnica była duża. Po Castrolu w środku było bardzo dużo syfu.
@vant Opublikowano 10 Czerwca 2009 Opublikowano 10 Czerwca 2009 a do tych co krytykują castrol to jak myślcie na czy wasze audiolki jeździły za granicą zanim jej kupiliście i jeździcie do dzisiaj i jest wszystko OK to nie jest wina producenta jaki masz olej w bańce tylko polskich rozlewni więc CASTROL jest dobrym olejem tylko nie kupuj go w Polsce Ja zgadzam się z kolegą, dlatego też polecę olej marki CarLube to olej angielski i co najważniejsze nie ma rozlewni tego oleju w PL więc kupujecie orginał pewniak. :>
rtocki Opublikowano 10 Czerwca 2009 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Po przeczytaniu artykulu http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf zaczalem grzebac po necie i porownywac wlasciwosci oleji I oto wyniki, oleji z norma 505.01 i klasa lepkosci 5W40 pol syntetyk Liqui Moly Diesel High Tech http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40.pdf/$file/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40.pdf I HydroCrack Liqui Moly TopTec 4100 http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3700%20top%20tec%204100_EN.pdf/$file/3700%20top%20tec%204100_EN.pdf Oraz olej z norma 505.00 o klasie lepkosci 5w40 pelny syntetyk Liqui Moly Diesel Synthoil http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1340%20Diesel%20Synthoil%20SAE%205W-40_EN.pdf/$file/1340%20Diesel%20Synthoil%20SAE%205W-40_EN.pdf I ktorym olejejm Liqui Moly zalac, Motul'a niestety nie moge znalezc w IRE ??? Wszystkie wymienione oleje maja bardzo zblizone wlasciwosci. Tak dla porownania wlasciwosci (rowniez bardzo zblizone do powyzszych) pelny syntetyk Motul Specific http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-43.html Do PD-ków 505.01 najczęściej sprzedaję TopTeca 4100 A co do umowy Castrola z ASO, to na szczęście nie wszyscy się dali omamić, rzeszowskie ASO pozostało przy Mobilu, bo też widzieli (i zrobiły na nich wrażenie ) wnętrza silników Castrolowych...
czaja77 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 witam kolegów a co myślicie o oleju Havoline Extra 10W-40 dostałem go gratis i myślę czy go zalać ,auto sprowadzone i nie wiem na czym jeżdziło wcześniej Określenie HAVOLINE EXTRA 10W-40 to wielosezonowy, najwyższej jakości olej do silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym zestawiony przy udziale niekonwencjonalnych oraz mineralnych olejów bazowych, wysokojakościowego pakietu dodatków i modyfikatora lepkości zapewniającego doskonałą odporność na ścinanie. HAVOLINE EXTRA 10W-40 spełnia najnowsze standardy europejskie ACEA i amerykańskie API potwierdzone symbolem DONUT (charakterystyczne kółko na opakowaniu). Zalety HAVOLINE EXTRA 10W-40 to najwyższej jakości olej do smarowania silników z zapłonem iskrowym, który można również stosować do smarowania silników z zapłonem samoczynnym. Olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 został opracowany tak, aby jego jakość spełniała potrzeby wszystkich samochodów poruszających się po europejskich drogach, zarówno tych wyposażonych w silniki z zapłonem iskrowym jak i z zapłonem samoczynnym, pracujących z doładowaniem i bez doładowania. Olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 zapewnia całoroczną bezawaryjną sprawność działania silników na całym obszarze Europy. Zużycie oleju HAVOLINE EXTRA 10W-40 podczas eksploatacji jest mniejsze niż innych olejów i olej ten zalecany jest szczególnie do smarowania nowoczesnych wysilonych silników, włączając w to silniki pracujące z wykorzystaniem najnowszej technologii spalania ubogiej mieszanki oraz silniki wyposażone w katalizatory układu wydechowego. Ponadto olej ten nadaje się do smarowania silników zasilanych paliwem gazowym (LPG). Olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 chroni silnik przed uszkodzeniem i obniżeniem sprawności, zmniejszając w ten sposób koszty obsługi i napraw samochodów. Zastosowanie W przypadku silników z zapłonem iskrowym klasa jakości API SJ i ACEA A3-98 gwarantuje najwyższą skuteczność przeciwdziałania powstawaniu "czarnego szlamu", zużyciu elementów silnika i utlenianiu oleju, jaką może oferować współczesna technika smarownicza. Opracowanie oleju HAVOLINE EXTRA 10W-40 było ukierunkowane na uzyskanie zatwierdzenia tych europejskich producentów samochodów, którzy są szczególnie wrażliwi na problemy zużycia. To podkreśla dodatkowo szczególnie wysoki poziom własności przeciwzużyciowych wykazywanych przez ten olej. W przypadku silników z zapłonem samoczynnym klasa jakości API CF i ACEA B3-98 oraz zatwierdzenia uzyskane od europejskich producentów tych silników gwarantują, że olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 posiada wszystkie zalety wysokiej jakości oleju smarowego do silników z zapłonem samoczynnym. HAVOLINE EXTRA 10W-40 zapewnia ponadto wyjątkową ochronę silników, dla których zalecane są oleje silnikowe spełniające specyfikacje jakościowe API SH/SG/CD oraz CCMC G5, PD2.
Pretor Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Po przeczytaniu sporej ilości postów z tego działu przyznam, że się trochę wkurzyłem ponieważ ponad trzy miesiące temu zalałem castrol magnatec 10W/40 (allegro). Auto ma przejechane ok. 340k km, a poprzedni właściciel przez 1,5 roku zalewał minerałem. Od jakiegoś czasu zauważyłem że jak się rozgrzeje silnik to głośniej chodzi (słychać takie tykanie) i nie wiem czy to wina oleju czy czegoś innego (przed wymianą chodził cały czas cicho). Na castrolu zrobiłem ok. 5k km, oleju nic nie bierze, spalanie średnio 5,8 i zastanawiam się czy nie zmienić na polecany przez Was Motul. Czy taki będzie odpowiedni? http://moto.allegro.pl/item656079134_olej_motul_6100_synergie_10w_40_polsyntetyczne.html Czy przez ten castrol może głośniej chodzić po rozgrzaniu silnika? Bardzo proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam.
endriuu Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Po przeczytaniu sporej ilości postów z tego działu przyznam, że się trochę wkurzyłem ponieważ ponad trzy miesiące temu zalałem castrol magnatec 10W/40 (allegro). Auto ma przejechane ok. 340k km, a poprzedni właściciel przez 1,5 roku zalewał minerałem. Od jakiegoś czasu zauważyłem że jak się rozgrzeje silnik to głośniej chodzi (słychać takie tykanie) i nie wiem czy to wina oleju czy czegoś innego (przed wymianą chodził cały czas cicho). Na castrolu zrobiłem ok. 5k km, oleju nic nie bierze, spalanie średnio 5,8 i zastanawiam się czy nie zmienić na polecany przez Was Motul. Czy taki będzie odpowiedni? http://moto.allegro.pl/item656079134_olej_motul_6100_synergie_10w_40_polsyntetyczne.html Czy przez ten castrol może głośniej chodzić po rozgrzaniu silnika? Bardzo proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam. Im rzadszy olej tym głośniejsza praca zużytych popychaczy. przy twoim przebiegu ( a znajac zycie masz wiecej niz 340 w 13 letnim dieslu) to norma. nastepnym razem zalej motula półsynt. i porownaj.
Pretor Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Co do przebiegu to licznik był cofnięty w niemczech (teraz 175k na liczniki). Byłem w serwisie Audi i był serwisowany do końca 2005 r i wtedy było 265k km, w Polsce przez 1,5 roku w sumie 20k km (z tego 5k km moje), więc wydaje mi się że więcej niż 340 nie ma przejechane, ale mniejsza z tym. Czy podany przeze mnie olej będzie odpowiedni i czy faktycznie mogą to być wyrobione popychacze?
endriuu Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 czy faktycznie mogą to być wyrobione popychacze? na 100%. napisz do dzika (zalozyciela tego watku: http://www.a4-klub.pl/smf/motul_pelna_gama_produktow-t44215.0.html) doradzi i zrobi dobra cene.
hubec Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 witam mam pytanko co mi powiecie o zalaniu mojego 2.5 tdi v6 olejem castrol edge 5w40 bo taki polecil mi mechanior i ze moge na nim robic do 15 tys km
Alona Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 do V6 bym nie ryzykowała, kup motula lepiej, bo silnik wymaga dobrego oleju i wymiane najlepiej co 10 kk
endriuu Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 caly ten watek moze zawrzec sie w jednym poscie: Jaki olej? - Motul Kiedy syntetyk? - kiedy nie bierze oleju i silnik jest zdrowy Kiedy półsynt? - silnik bierze 2-3 L na 10000km (wymagany remont) Kiedy minerał? - silnik bierze więcej niż 3L na 10000km (remont niezbedny) generalizuje ale pytania powtarzaja sie co trzeci post. ludzie czytajcie wątek i znajdziecie odp na swoje pytanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się