endriuu Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Testy w butelkach zimnych olejow sa tyle warte co testy na walkach np http://youtu.be/8dEFGJqpCMY. Tak mozna testowac smar do zawiasoow. Jezdze na Motulu xcess od 2007 roku i nie zauwazylem zeby tracil swoje wlasciwosci po 12 tys. W firmowych dieslach leje specyfica 5w30 - auta maja ponad 400 tys i turbiny maja sie swietnie - oczywiscie wymiana co 15 tys. Wysłane z prodiża
jihaad Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Nie mów tylko ze gdybyś wsadził olej do lodówki na - 20 i by zamarzl to byś go wlał do silnila. Ja nie. A którykolwiek olej, nawet 15w na tych "testach lodówkowych" zamarzł przy -20? Olej ma smarować i chłodzić silnik ograniczając jego zużycie, więc to zużycie należałoby badać porównując oleje.
tomasz102 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Przy - 20 LOTOS MILVUS CC 15W40 byłby bliski stanowi stałemu. Są robione testy polegające na baniu żywotności silnika na danym oleju. Prawda jest taka, że przeciętny silnik pojedzie nawet na mineralnym oleju. Głownie chodzi o to, że szybciej się zużyje, zimą będzie ciężej kręcił.
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Tutaj nie chodzi tak bardzo o uklad korbowo-tlokowy jak o glowice i turbo. faktem jest ze niskie temperatury robia z oleju galarete przez co wał z panewkami mają ciężką przeprawę podczas rozruchu
dawid_92 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Panowie to jaki olej wkońcu wybrać ? do 1.9 TDI 110 km, bez pompowtryskiwaczy ?! bo zdania są podzielone a chce zakupić w przyszłym tygodniu i wymienić.
Tomekktm1 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Ja wybralem zloty srodek czyli valvo synpower xtreme 5w40 i po przejsciu z 10w40 praca silnika nie jest glosniejsza a ma duzo lzej wiec jak dla mnie olej za***isty
endriuu Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Xcess - optymalny z wysokim TBN Wysłane z prodiża
tomasz102 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) Weź co uważasz za słuszne, nigdy nie będzie tak że tylko jeden olej będzie przez wszystkich polecany. Zrób sobie test przed wymianą jak silnik odpala i głośność pracy - podobnie jak ja zrobiłem. Edytowane 28 Grudnia 2014 przez tomasz102
jihaad Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) Panowie to jaki olej wkońcu wybrać ? do 1.9 TDI 110 km, bez pompowtryskiwaczy ?! bo zdania są podzielone a chce zakupić w przyszłym tygodniu i wymienić. Naprawdę nie potrafisz (nie chce ci się) wybrać oleju do auta? Ileż można pisać i pisać, a co drugi dzień się pojawia "mam 1,9 tdi, jaki olej mam zalać?". Zdania będą ZAWSZE podzielone, a to użytkownik musi podjąć decyzję. Informacji jest aż nadto... Edytowane 28 Grudnia 2014 przez jihaad
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Panowie to jaki olej wkońcu wybrać ? do 1.9 TDI 110 km, bez pompowtryskiwaczy ?! bo zdania są podzielone a chce zakupić w przyszłym tygodniu i wymienić. Kujawski, bez wątpienia.
Hezen Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 @Dev, ale tylko z pierwszego tłoczenia Wysłane z mojego GT-I9100
dawid_92 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 bo chciałem sie Was poradzić jaki olejek polecacie, ale tyle jest opini że nie wiem który wziąźć. żeby spełniał normę do mnie. chce jakiś 100% syntetyk a nie pół syntetyk
jihaad Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 No i jak dostaniesz kilka kolejnych opinii to już będziesz wiedział? Pewnie dalej nie... Normę masz w pierwszym poście, marki przewijają się na każdej stronie wątku: Motul, Liqui Moly, Lotos, Valvoline, Total, Kujawski...
dawid_92 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00 MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 - lepsze parametry w niskich temperaturach niz x-cess LIQUI MOLY Synthoil Energy 0 W-40 - pełen syntetyk o bdb własnościach lepokościowych te trzy oleje do mnie są wypisane. i pytam który z tych trzech wybrać najlepiej. o to mi tylko chodzi, o nic więcej.
dawid_92 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 też słyszałem że najtańszy olej jest najlepszy hehhee;) a tak naprawde który z tych trzech jest lepszy ? który ma lepsze właściwości? który możecie polecić w zime, do łatwiejszego rozruchu? pytam sie tych którzy sie znają i nie będą pisać głupot ;/
tomasz102 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40 - na pewno nie zawiedziesz się na jakości ale to już wcześniej pisałem. Ma najlepszy punkt płynięcia. Lepszy niż Motul X-cess 8100. HTHS i lepkość w 100 C zbliżona do Motula. 100 % syntetyk i to jest pewne, a nie jak castrol itp. Cenowo to sobie znajdziesz już sam jak co wychodzi. Ostatnio sprawdzałem i orginał LM chyba w najlepszej cenie kupisz u dzika Edytowane 28 Grudnia 2014 przez tomasz102
jihaad Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 500 stron i nie doszliśmy, który jest najlepszy. A tak w ogóle, to z pierwszej strony zalecałem dowiedzieć się tylko o normę, bo post jest dość stary i nie nadąża pewnie za gamą olejów na rynku.
dawid_92 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 mój musi spełniać normy 505.00 lub 506.00
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się