nitroo Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Najważniejsze pytanie, bo na olej się już zdecydowałem - Valvoline Synpower MST Xtreme. Teraz pytanie - 5W30, czy 5W40?
POWER-KRIS Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Jak bez Dpf to 40 a jak z to 507 i 30
slajerrr Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 (edytowane) Valvoline ma bardzo podobne parametry z Motul X-Cess. Ogólnie oba to oleje HC, chociaż jak wcześniej pisałem to temat skomplikowany i musiał by się tu jakiś chemik wypowiedzieć, bo w obu w kartach MSDS jest wzmianta że to oleje z ropy naftowej poddane procesowi HC. Z tego co udało mi się wyczytać to oleje 0W40 powinne być na bazie PAO, a nie HC. Valvoline SynPower 5w40 Lepkość, mm2 /s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 -13.9 Lepkość, mm2 /s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 85 Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 169 TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 10.3 Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950 -42 Motul X-Cess 5W40 Lepkość, mm2 /s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 -14.2 Lepkość, mm2 /s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 86 Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 170 TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 10.1 Temperatura płynięcia -36 Różnią się temperaturą, z tym że jeden ma to opisane jako płynięcia, drugi krzepnięcia. Dobrym drogowskazem może tu być olej sprzedawany w Niemczech, gdzie olej HC nie może być oznaczany jako 100% syntetyk. W ten sposób wychodzi, że Liqui Moly 4100 4200 czy 4600 to oleje HC, podobnie jak Castrol i Mobil. Dla Valvoline Synpower Xtreme 5W40 czy Motul X-Clean 5W40 jest na etykietce 100% syntetyk. Czy rzeczywiście tak jest? Nie potrafię odpowiedzieć, ale taka jest moja dedukcja. Poniżej wklejam parametry tych olejów z mojego "testu" (wg wyszukiwarek oleju dostępnych na stronach producentów): 5W30 Liqui Moly TOP TEC 4200 Viscosity 100 stC 12,3 Viscosity 40 stC 70 Viscosity Index 175 Viscosity -30 Viscosity HTHS 150 stC TBN 6,5 Pour Point -42 Specific Gravity 0,85 Flash Point 234 Fuchs Titan GT1 pro-FLEX Viscosity 100 stC 11,8 Viscosity 40 stC 67 Viscosity Index 175 Viscosity -30 5100 Viscosity HTHS 150 stC TBN Pour Point Specific Gravity 0,855 Flash Point 230 Total Quartz INEO MC3 Viscosity 100 stC 12 Viscosity 40 stC 69 Viscosity Index 171 Viscosity -30 Viscosity HTHS 150 stC TBN 7 Pour Point Specific Gravity Flash Point 234 Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 Viscosity 100 stC 11,8 Viscosity 40 stC 68 Viscosity Index 170 Viscosity -30 <6600 Viscosity HTHS 150 stC TBN 6,6 Pour Point -42 Specific Gravity 0,853 Flash Point 234 5W40 Valvoline SynPower Xtreme MST C3 Viscosity 100 stC 14,1 Viscosity 40 stC 83,9 Viscosity Index 171 Viscosity -30 <6600 Viscosity HTHS 150 stC TBN 7,5 Pour Point -39 Specific Gravity 0,851 Flash Point 240 Motul 8100 X-Clean Viscosity 100 stC 14,1 Viscosity 40 stC 84,7 Viscosity Index 172 Viscosity -30 Viscosity HTHS 150 stC 3,6 TBN 7,5 Pour Point -39 Specific Gravity 0,845 Flash Point 234 Liqui Moly Top Tec 4100 Viscosity 100 stC 14 Viscosity 40 stC 85 Viscosity Index 170 Viscosity -30 Viscosity HTHS 150 stC 3,5 TBN 7,4 Pour Point -39 Specific Gravity Flash Point 236 Brałem pod uwagę też Millers Oils, ale zdziwił mnie fakt, że temp. zapłonu była najniższa w całym teście (200 st C). Podobnie mało (202 st C) miała Castrol Edge 5w30. Z grupy 5w30 niezłe parametry też ma Mobil 5w30 ESP Formula (szwagier ma w swoim VW i niedawno dowiedział się, że to nie full syntetyk), np. temp. płynięcia -45 i zapłonu 254. Ale większość 5w30 jest przeważnie do silników z DPF, którego moje auto nie ma. Edytowane 29 Stycznia 2015 przez slajerrr
cysiu100 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Też się zastanawiałem nad tym jak to jest w Niemczech gdzie podobno olej 100% syntetyk nie może zawierać więcej niż 20 % bazy olejowej z grupy III i niższej. Zarówno Motul jak i Valvoline mają w składzie w większości substancję "lubricating oils (petroleum) c20-50 hydrotreated neutral oil-based" co mówi, że pochodzi to z ropy naftowej, czyli powinna być to grupa III po procesie HC. Dlaczego zarówno Motul X-Cess 5w40 jak i Valvoline Synpower 5w40 zaliczane są tam do pełnych syntetyków nie wiem, może C20-50 też zakwalifikowano do grupy IV pomimo pochodzenie z ropy naftowej. Proszę o komentaż kogoś bardziej oblatanego w tym temacie.
ciahciah Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 markęting i tyle w temacie, w tej wielkiej machinie jest wszystko przeliczone, cena jest adekwatna do jakość, ja kilka lat jeździłem na oleju za 75zł potem za 130zł i obydwa kończyły się po 8tys km, tylko na tym droższym w zimie przez te pierwsze 3km lżej miało turbo gdy musiałem dynamiczniej jechać, mniej wyło, przy spokojnej jeździe na zimnym w zupełności ten tani wystarczał, turbo była cisza, w lecie sens kupowania tego za 130zł żaden, teraz jeżdze a raczej od zawsze katuje nie miłosiernie na oleju za 185zł i ten za 80zł i ten za 130zł jedna półka a ten za 185zł w każdym calu jest lepszy, tylko poco taki drogi olej komuś do auta które nie jest upalane i nie ma dwa razy tyle koni co seria, kupowany olej powinien być adekwatny do stylu eksploatacji silnika
Blachu Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 ciahciah Podpowiesz co to za olej za 185 zł?? Bo u mnie silnik też nie ma lekko, a i koni jest trochę więcej niż w serii... -Lumia 920-
nitroo Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Valvo SynPower jest droższy niż np. Liqui Moly Top Tec 4100 i to sporo.
Dev Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Pewnie Liqui Moly Nie ma fulla do PDka Valvo SynPower jest droższy niż np. Liqui Moly Top Tec 4100 i to sporo. Z tym że LM TT to nie full
Onkel Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Nie znam ceny dokladnej LM ale nie wydaje mi sie zeby Valvo byl jakos szczegolnie bardzo drogi. Cene mam z poprzedniego tygodnia bobpusalem do dzika Wysłane z G2
tomasz102 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 (edytowane) Dobrym drogowskazem może tu być olej sprzedawany w Niemczech, gdzie olej HC nie może być oznaczany jako 100% syntetyk. W ten sposób wychodzi, że Liqui Moly 4100 4200 czy 4600 to oleje HC, Gdzie jest napisane, że LM TT 4100 i reszta są w pełni syntetyczne ? LM Diesel Synthol jest w 100% syntetyczny i oficjalnie nadaje się do silników z normą 505.00 Jeżeli chodzi o normę dla PD to oficjalnie nie podaje zgodności, jednak z tego co czytałem tutaj to są ludzie, którzy go leją do PD i go chwalą. A ja dzis akurat zalalem autko xcessem. To zes mnie pocieszyl Nie daj się zwariować. X-cess to nie jest zły olej. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/9150-all-tdi-jaki-olej-do-tdi/?p=4285695 Powyżej link, gdzie test robiłem. Moim zdaniem Motul X-CESS 8100 sprawdza się bardzo dobrze w niskim zakresie obrotów. Jeżeli rzadko ktoś przekracza 3000 obr/min to można go śmiało lać. Wymiana co max 8000 KM w przypadku afn (tam wchodzi 3,8 litra także każdy olej szybko się tam zużywa). W przypadku bardziej dynamicznego trybu jazdy lepiej sprawdza się LM Diesel Synthol. Zrobiłem kilka tysięcy na tym oleju i jestem zachwycony, bo silnik zdecydowanie ciszej pracuje niż w przypadku Motula. Na teście jest przestawione odpalanie, ale podczas normalnej pracy też słychać różnicę. PS. Jeżeli chodzi o zakup to jak poprzednicy pisali - warto kupić go u dzika z naszego forum, bo ostatnio jest sporo podróbek i najlepiej samemu wymienić lub przypilnować mechanika, bo w moim mieście "fachowcy" tylko leją 10W40 lub 15W40. Oczywiście szjsol lub Mobil. Niedawno przede mną klient lał to swojego paseratti PD 130 KM olej 15W40 marki Szajsol, bo taki miał przy zakupie 2 lata temu, więc stwierdził, że już nie będzie zmieniał. Tutaj ludzie boją się zalać LM Diesel Synthol do PD, a gość wlewał zwykły minerał. Edytowane 2 Lutego 2015 przez tomasz102
slajerrr Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Znalazłem ciekawą stronkę z porównaniem własności olejów w przełożeniu na normy VW. Wg niej dla silnika TDI PD (nawet bez DPF) lepszy jest olej z normą 507... A te to w chyba przeważnie 5w30. Czy rzeczywiście tak jest? http://www.oilspecifications.org/articles/vw_motor_oil_specifications_explained.php
CzarekJ Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 oilspecifications.org - Lubricant standards and specifications Krótko zwięxle i na temat. rysunek jest the best. Proponuje podpiąć go dla potomnych.
dzik Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 Wszystko to co sprzedaje się w dużej ilości jest teraz podrabiane. Było już kiedyś wesoło na forum A3 że tam jeden sprzedawca oferował podróbki. To normalne zjawisko bo nikt nie chce płacić za produkt drogo. http://www.oilspecifications.org/articles/vw_motor_oil_specifications_explained.php fajnie wykonane, zawsze tylko zastanawiam się nad 506.01 które stosuje się w v10 tdi np choć kurka ostatnio któryś z dystrybutorów mówił mi że można tam stosować 507.00...co chyba nie do końca jest prawdziwe. Ten 0W30 506.01 w ASO kosztuje ponad 550zł za 5L
Onkel Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Valvoline SynPower Xtreme 5W40 już w domu. Do tego płukanka LM. Przechodzę z Motula więc dam znać jak wrażęnia.
nitroo Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Ja na razie przeszedłem z Motula na Valvo Durablend, bo miałem w domu akurat, to zmiana wyszła moim zdaniem na plus, jeśli chodzi o pracę silnika
POWER-KRIS Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Wreszcie dociera że Motul to do... motocykla.
jihaad Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Ja pier**lę... a gaz pewnie do zapalniczek.
POWER-KRIS Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Ja. A tak się robi oleje Kager. Ciekawe jak Motul robią w Polszy. http://motofocus.pl/nowosci/8292/olej-sie-rozlal http://tsk24.pl/kronika-policyjna/5131-niebezpieczne-skaenie-rodowiska-w-miejscowoci-ostojow Chociaż niektóre rzeczy z kagera sa całekiem dobre np, klocki czy szczęki są robione przez Raicama, pompy paliwa przez Walbro a sprężyny przez Lesjoforsa
dzik Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Ja mam na bieżąco informacje od klientów i co chwilę jednak uzyskuje potwierdzenie że motul to motul. Ostatnio w wydłubanym accordzie porównanie do Liqui moly . Motul o niebo lepszy. Kris -kager jak każda firma tego typu - ma często oryginały. Poszukaj np chłodnicy do hyundaja kia etc - wsio będzie oryginał w kagerze ale to się zdarza rzadko ) Ps.M1etek daj znać bo chłopaki nie wysiedzą jak nie napiszesz jak porównanie x-treme do motulka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się