Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skłaniacie się raczej do 5W30 czy 5W40 ?

Jaki jest lepszy w naszych warunkach pogodowych ?

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jak się nie ma DPFa to się 5W30 nie leje bo to bez sensu.

Opublikowano

Skłaniacie się raczej do 5W30 czy 5W40 ?

Jaki jest lepszy w naszych warunkach pogodowych ?

5W30 dba bardziej o środowisko niż o silnik.

Opublikowano (edytowane)

Skłaniacie się raczej do 5W30 czy 5W40 ?

Jaki jest lepszy w naszych warunkach pogodowych ?

4xehtjcy.png

Po lewej liqui moly 5w40 diesel synthoil,a po prawej Castrol Edge 5W30

Nie zawsze olej 5W30 jest lepszy w niskich temperaturach od 5W40. W naszych warunkach pogodowych jest lepszy 5W40. Pomijając już aspekty związane z ekologią to oleje te mają podobne właściwości w niskich temperaturach. Problem zaczyna się kiedy jeździsz z prędkościami 180+ latem. W tym momencie silnik nie ma odpowiedniego smarowania na 5W30 co skraca jego żywotność (podatność oleju na koksowanie). Dodatkowo Idealnym olejem dla producentów byłby takich, który zachowuje w każdej temperaturze tą samą lepkość kinetyczną, jednak nie udało się tego uczynić nikomu. Co prawda spotkałem się już z olejem 0W50 (dla ciekawych wiedzy jest to eneos sustina 0w50)

Edytowane przez tomasz102
Opublikowano

Disel synthoil zalany :-) pierwsze co zauważylem to praca silnika odrazu cichsza. Tylko wlalo mi sie pod max praktycznie,czyli podsamo zagięcie na bagnecie.upuscic troche czy moze tak byc i zostawic?

Opublikowano

Zawsze się leje na maxa

Opublikowano

A myslalem ze na polowie pomiedzy min a max na tym perforowanym ma byc stan.ape.skoro tak mowisz dev to zostawiam

Opublikowano

Disel synthoil zalany :-) pierwsze co zauważylem to praca silnika odrazu cichsza. Tylko wlalo mi sie pod max praktycznie,czyli podsamo zagięcie na bagnecie.upuscic troche czy moze tak byc i zostawic?

Też chciałbym skusić się na LM Diesel Synthoil :) Tylko pytanie czy z moim przebiegiem 320 000 km nie zrobi się z silnika durszlak...

Opublikowano

Tylko z d....

Opublikowano

A myslisz ze moj silnik ma mniej najechane? Moze i z dwa razy wiecej nawet...niewiadomo. Napewno nie zaszkodzi mu 5w40 a jedynie polepszysz mu moze nawet.

Opublikowano (edytowane)

Silnik jest szczelny dzięki uszczelkom a nie nagarowi.

Jeśli po zmianie oleju, silnik się rozszczelnił to znaczy że nie był w najlepszym stanie.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Pocieszyliście mnie trochę :) Na daną chwilę zalałem mu półsyntetyk 10W40 i jest w 100% szczelny i suchy. Ponad to oleju nie bierze i nie kopci, więc chyba zdecyduję się na 5W40. Według Was lepiej zmienić olej przed zimą czy po?

Opublikowano

Przed

Opublikowano

Mam juz mam LM Diesel Synthoil 5w40 tylko kurcze płukanki nie mam jeszcze,jest ona az tak konieczna?

Też będę przechodził z 10W40 na 5W40. Zrobiłeś tą płukankę czy zwyczajnie zlałeś stary olej i zalałeś nowy?

Opublikowano

Bez płukanki zmienilem. Olej dobrze rozgrzany to zleciał jak woda.

Opublikowano

Nigdy nie powinno ustalać się oleju na podstawie przebiegu. Oleje 5W40, 10W40, 15W40 - mają podobną lepkość kinetyczną w wysokich temperaturach. Jakość smarowania poszczególnych olejów w temperaturze roboczej może się różnić, jednak nie w tym jest największy problem. Podczas zimnego startu jest kolosalna różnica między tymi olejami i wtedy silnik najbardziej się zużywa. Oleje 10,15,20W zdecydowanie słabiej sobie radzą w tej sytuacji. Zanim dotrą do każdego zakamarku silnika, turbosprężarki to wtedy odnotowuje się największe zużycie podzespołów. To, że olej syntetyczne rozszczelniają silniki to jest MIT. Właściwości myjące oleju mają na to wpływ, a nie klasa lepkości. Zwykle oleje syntetyczne posiadają lepsze właściwości myjące i nie robi się tego, żeby zniszczyć komuś silnik tylko, żeby pracował on jak najdłużej w jak najlepszej kondycji. Osobiście wolałbym wymienić jakąś uszczelkę niż cały silnik, bo się zatarł przez zatkane kanały olejowe :)

Opublikowano (edytowane)

Gwoli scislosci- 70% zuzycia silnika nastepuje podczas zimnego startu. Olej 15w40 mineralny potrzebuje prawie 1 min aby dotrzec do wezlow tarcia. Polsyntetyk 10w40 - gdzie bazy synt jestna ogol 25%- prawie pol minuty. Dlatego w cywilnych autach nie warto stosowac oleju bardziej lepkiego niz 5w.

https://youtu.be/46r2sU-77OI

wysłane z prodiża

Edytowane przez endriuu
Opublikowano

Co prawa to prawda. Silnik rozgrzewa się po kilku km jazdy i wtedy już nie ma różnicy między 5W40 a 10W40, a na zimo silnik zużywa się tak czy siak. Niedługo zabiorę się za wymianę oleju, tylko zastanawiam się jak mocno muszę rozgrzać silnik przed wymianą aby olej był jak najrzadszy. Do swojego mechanika mam 15 minut jazdy i silnik za bardzo się nie rozgrzeje, więc chyba najpierw pojeżdżę bez celu po okolicy ;) A jakiej firmy filtr oleju polecacie?

Opublikowano

Spokojnie niech temp dojdzie do 90 i starczy. Filtry knecht Mahle, mann, hengst, ufi, filtron

wysłane z prodiża

Opublikowano

Witam. Pokazuje mi że za 100km. mam serwis i nie wiem jaki olej wybrać i ile? Silnik 2.0 diesel BRE 140KM. 169kkm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...