Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jak jesteśmy w tematach zużycia itp, to może ktoś mi powie co oznaczają parametry w VCDS odnośnie oleju:

wear oil index

soot oil index

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Nie potwierdzam ze xcess traci wlasc po 8 tys. Jezdze dieslem na vp w tym oleju i wymiana najczesciej po 12 tys. Olej trzyma wlasciwosci i nie widac oznak zuzycia. Turbiny lataja az milo.

Nie moge powiedziec tego samego o serii top tec LM. Po 8 tys na tt 4100 silnik byl zauwazalnie glosny i nie trzymal temperatur.

Co do pao i estrow itp. Kazdy producent trzyma w scislej tajemnicy bazy olejowe. Taka gadka ze ten hc, a ten pao z estrami bo z australii to miedzy bajki.

wysłane z prodiża

Motul XCESS 8100 jak wspomniałem dobry do spokojnej jazdy. Agresywny styl jazdy skraca jego żywotność i to bardzo szybko. Jeżeli chodzi o serię top tec 4100 to dlaczego zastosowałeś ją w swoim silniku ? przecież masz normę 505.00, więc miałeś dużo lepszą alternatywę w postaci LM diesel synthol 5W40.

Nie każdy producent musi ukrywać pochodzenie baz olejowych. Jeżeli mowa o bajkach, to zamiast nich warto przeczytać specyfikację oleju. Kto napisał, że z australii to musi być tylko i wyłączenie PAO+ESTER ? Wspomniany olej, a w zasadzie poszczególne produkty akurat nimi są i można tu się powołać na publikacje i testy :)

Na polskich stronach mało informacji, ale polecam zacząć od zaznajomienia się.

http://www.penrite.pl/wp-content/uploads/2016/07/Tenths-pl.pdf

Oczekuje na jakieś zaprzeczenie tym razem poparte faktami

Edytowane przez tomasz102
Opublikowano

LM TopTec spełnia normę 505.01

Opublikowano

LM Top Tec 4100 stosowalem w 1.9 tdi AXR na PD.

Publikacje i testy niezaleznych testerow? Nie badz smieszny. Zreszta to ze cos ma estry nie znaczy ze jest dla kazdego najlepsze. Oleje.na estrach szybko sie starzeja i nie ma sensu ich stosowac w cywilnych autach. Po 5 tys taki olej jest do wyrzucenia.

wysłane z prodiża

Opublikowano (edytowane)

Brat ma do wymiany oliwe w skodzie fabii 2004r 101KM PD

Nie znam oznaczenia silnika, oraz tego czy ma dpf?

Naklejki w bagażniku brak :/

Jakim olejem zalać ten motor?

Bezpiecznie niech zaleje specific 505.01. To jest midssaps rowniez do dpf

wysłane z prodiża

Wlepka znalazła się w książce serwisowej.

Jednak Skoda z 2005r. silnik ATD 101KM (74KW) PD

Na wlepce jest kod 0GZ więc norma emisji EU3

Autko nie ma DPF'a, więc mogę go zalać np. Valvoline SynPower XTREME MST C3 5W40

A z motula lepiej wlać, Specyfic 5W40 505.01 czy Xcess'a 5W40 505.01 ?

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Xcess pomylil ci sie z xcleanem

wysłane z prodiża

Opublikowano

Najwidoczniej się pomyliłem.

Jaki polecasz wlać, bo teraz wiadomo że dpf'a nie ma :)

Opublikowano

Nie potwierdzam ze xcess traci wlasc po 8 tys. Jezdze dieslem na vp w tym oleju i wymiana najczesciej po 12 tys. Olej trzyma wlasciwosci i nie widac oznak zuzycia. Turbiny lataja az milo.
Nie moge powiedziec tego samego o serii top tec LM. Po 8 tys na tt 4100 silnik byl zauwazalnie glosny i nie trzymal temperatur

A ja właśnie mogę powiedzieć, że LM 4100 jest BEST :thumbup1: , a jestem przed wymianą 12000tys. i nie zauważyłem głośnej pracy silnika jak również niczego innego co miałoby ujemny wpływ na temperaturę, a tym bardziej na kulturę pracy silnika. Moje cacko jak i turbina śmiga jak ta lala i właśnie zamówiłem ponownie LM 4100 :P:whistling:

Opublikowano (edytowane)

LM Top Tec 4100 stosowalem w 1.9 tdi AXR na PD.

Publikacje i testy niezaleznych testerow? Nie badz smieszny. Zreszta to ze cos ma estry nie znaczy ze jest dla kazdego najlepsze. Oleje.na estrach szybko sie starzeja i nie ma sensu ich stosowac w cywilnych autach. Po 5 tys taki olej jest do wyrzucenia.

wysłane z prodiża

endriuu, no popatrz Motul ma trochę odmienne zdanie i według nich np. taki olej 506.01 Ester Based jest przewidziany do trybu LL, czyżby nie wiedzieli ,że ten olej nadaje się tylko na 5 tys km ?

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/196/original/Specific_506_01_506_00_503_00_0W-30_%28GB%29.pdf?1460561152

Edytowane przez Carlos*
Opublikowano

U mnie też LM TopTec 4100 spowodował głośniejszą pracę silnika po 8k km. Na Motulu od razu był głośny, dlatego jeżdżę na Valvo SynPower.

Opublikowano (edytowane)

Zakupiłem swoją B6 z DPF-em dlatego przy wymianie oleju użyłem Motul Specific 504.00-507.00 5w30. Niedługo pyknie 12 tys km i trzeba zamówić nową oliwę. Parę miesięcy temu pozbyłem się DPF-a. I tu nie mam pewności czy dalej mogę zostać na tym samym oleju jeśli jest on do aut z DPF a ja go już nie mam? Wg pierwszej strony tematu wychodzi, że tak ale lepiej się upewnić.

Edytowane przez Damjan
Opublikowano

5W40 505.01

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Jutro idzie zamówienie do Dzika.

Ps. Czy przy zmianie z 5w30 na 5w40 robić płukankę silnika?

Opublikowano

Nie zaszkodzi.

Opublikowano

Panowie, potrzebuje konkretnych odpowiedzi bo troche nastraszył mnie mój były mechanik.

A mianowicie, na forum zdecydowana większość poleca zalewanie Motula ale, jak już wspomniałem, mechanik mi powiedział, że miał klienta który zmienił castrola na motula i silnik po jakimś krótkim czasie był do remontu, właśnie przez zmiane na inny olej i dlatego mam zalanego Castrola.

Jest w tym jakaś logika? Bez problemu można zmienić Castrola ma Motula?

Auto mam od maja i wcześniej był oczywiście LongLife. Teraz jakiś Castrol 5W30.

Na wiosne chce zmienić na coś odpowiedniego i z pewnego źródła.

Dlatego druga prośba, jaki olej i od kogo?

Motul 8100 X-Clean 5W30 od kolegi Dzik?

Mam BRD więc 2.0 PD i DPF który na wiosne najprawdapodobniej i tak wyleci (będzie DP)

300k realnego przebiegu i zrobiony program u jednego z naszych forumowych magików

Opublikowano

Panowie, potrzebuje konkretnych odpowiedzi bo troche nastraszył mnie mój były mechanik.

A mianowicie, na forum zdecydowana większość poleca zalewanie Motula ale, jak już wspomniałem, mechanik mi powiedział, że miał klienta który zmienił castrola na motula i silnik po jakimś krótkim czasie był do remontu, właśnie przez zmiane na inny olej i dlatego mam zalanego Castrola.

Jest w tym jakaś logika? Bez problemu można zmienić Castrola ma Motula?

Auto mam od maja i wcześniej był oczywiście LongLife. Teraz jakiś Castrol 5W30.

Na wiosne chce zmienić na coś odpowiedniego i z pewnego źródła.

Dlatego druga prośba, jaki olej i od kogo?

Motul 8100 X-Clean 5W30 od kolegi Dzik?

Mam BRD więc 2.0 PD i DPF który na wiosne najprawdapodobniej i tak wyleci (będzie DP)

300k realnego przebiegu i zrobiony program u jednego z naszych forumowych magików

Najważniejsze żeby olej był oryginalny, to jest podstawa

Ja też polecam oleje filtry od dzika

Ja raz kupiłem motula podrobionego

Kosztowało mnie to wymianą turbiny myciem silnika wymiana filtrów jeszcze raz,silnik ocalał

Ale olej był tańszy!

Opublikowano

To też podkreślają na forum ale po pierwsze oryginalny Castrol w zestawieniu z oryginalnym Motulem, przegrywa chyba troche a po drugie dużo łatwiej o podrobiony Castrol niż podrobiony Motul :)

Więc jak już zmieniac to na coś lepszego

Opublikowano

Valvo jeszcze nikt nie podrobił i ja go polecam i zalewam.

Opublikowano

Kupuj tylko z sprawdzonego źródła

Opublikowano (edytowane)

Valvo jeszcze nikt nie podrobił i ja go polecam i zalewam.

Kiedys kupilem valvo, niby sklep go zamówił z IC a silnik od chwili wymiany go siorbał.

Od tamtego czasu kupuje go od dzika i stan bez zmian na bagnecie utrzymuje się do 7tys. km, do 10tys. jak dojezdzam to silnik go spije o jakies 300-350ml.

Moim zdaniem valvo tez jest podrabiany.

Edytowane przez Hezen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...