Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

U mnie na początku szalał, obroty po odpaleniu 3 razy falowały i lekko wahały przez co drzało auto. Sonda lambda nowa, przeplywka nowa - co jest? Wchodzę w vaga, a tam błędy adaptacji wszystkiego po kolei... Zrobiłem adaptacje i powoli dochodzi do siebie. Po przebiegu 1400 dolałem 300 ml oleju tak żeby był max i to tyle z dolewania. Nie kopci już nic a nic, zjezdzam z dużej góry hamując silnikiem od roku co dzień. Nie mam kata więc wszystko widać. Wcześniej po takim hamowaniu chmura niczym t34 i aż ludzie mrugali długimi, pewnie tlenu brakowało bo nic w lusterkach nie było widać... 8 dni miał auto, kompa nie ogarnął i srubek nie powkręcał...

Obróbka tłoków metodą CNC pewnie droższa, ale jej dokładność jest tego warta. Jeżeli macie możliwość wyboru, będzie to lepsze rozwiązanie. Teraz tylko tłumiki mnie wqrzają, tylko je słysze. Ernst, eberspacher czy bosal?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez xsebo1
  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Szybkie pytanie, czy jest szansa w silniku 2.0 ALT wyjąć dołem tłoki bez rozbierania całego motoru ?! Jedni mowia, ze da rade, inni że nie... Więc jak to jest ?

Opublikowano

jeżeli mówi że jest niech sie podejmuje, ale przy remoncie czy nie lepiej wymienić odrazu uczelniacze itp ? koszta niewiele większe a remont zrobiony na dłużej i pewniej.

Opublikowano

Dokładnie. Uszczelniacze się wymienia, popychacze zaworowe często też wymagają wymiany, gniazda zaworowe wypalają się i uszczelka głowicy nowa, bo też się zużywa. Po wszystkim silnik pracuje bardzo cicho i powinno wystarczyć na 200 - 500 tys, trochę bez sensu rozdupiac silnik za powiedzmy 100 tys bo uszczelniacze się wysrają czy uszczelka pod głowicą

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ciekawe jak je wlozy

Opublikowano (edytowane)

Panowie jako że już przerobiliście ten temat, możecie napisać co należy wymienić podczas takiego remontu?

Pierścienie,

komplet uszczelek,

uszczelniacze,

popychacze zaworowe (wymieniać profilaktycznie czy tylko jak uszkodzone?)

Pytanie do Kamillo jeśli sie okaże, że cylindry wymagają honowania to pewnie te pierścionki których numer podałeś wcześniej już nie podejdą? (wiesz może o ile nadmiarowe są te o których pisałeś)

Niestety na 90% zdecyduje się na remont, gdyż zmiana na b7 to żadna zmiana, a na porządne b8 jeszcze mnie nie stać - chyba, że mnie mondeo 4 skusi ale... kupić coś za 30 koła to też nie wiadomo co się kupi...

Edytowane przez Kary
Opublikowano

chyba, że mnie mondeo 4 skusi ale... kupić coś za 30 koła to też nie wiadomo co się kupi...

Kup sobie nowe mondeo 4 i wtedy można będzie uznać za dobrą zmianę :P

Opublikowano

Potrzebne graty:

- Pierścienie 0899140000 goetze lub mahle 03489n0 x4 lub inne 82.5

- Olej syntetyk + filtr

- Uszczelka pod głowice, pod pokrywę, pod kolektor dolotowy, pod kolektor wydechowy, masa uszczelniająca pod miskę olejową.

W praktyce wszystko będzie trzeba rozkręcić, a co rozkrecamy wymieniamy uszczelke.

Głowice najlepiej dać do naprawy, sprawdzą gniazda zaworowe, zawory, popychacze, lekki szlif zalecany i sprawdzenie szczelności. Wszystko się zużywa i dopiero po rozebraniu widać jaki olej i z jaką częstotliwością były wymiany. Smok pompy oleju na bank do czyszczenia, pamiątka po long life. Tłoki do przerobienia, trzeba zrobić to zgodnie ze sztuką i zostawić większy luz na pierwszym pierscieniu. Cylindry powinno się lekko przehonowac. Co do rozmiaru pierścieni, standard tłok - standard pierścień. Nie łączy się standardowych tłoków z nadwymiarowymi pierscieniami, nie będą miały idealnego okręgu i zniszczą cylindry. W moim silniku powodem pobierania były jajowate cylindry, od połowy do dołu minimalnie odbiegajace. Tylko tyle wystarczy żeby olej przeleciał na pierwszy pierścień kompresyjny

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

super, dzieki za dokładny opis :)

ile za całość zapłaciłeś ?

Opublikowano (edytowane)

Proszę bardzo, 2500 + sonda lambda 500zl

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez xsebo1
Opublikowano

2500 za samą robocizne czy z częściami? Zestaw uszczelek do alt kosztuje ok.800 zł, a zrobienie kompleksowo głowicy to ok.1500 zł. Chyba że się mylę. ..

Opublikowano

Cena ze wszystkim, robił gość co sam naprawia głowice osobowych i ciężarowych samochodów

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

2500 za samą robocizne czy z częściami? Zestaw uszczelek do alt kosztuje ok.800 zł, a zrobienie kompleksowo głowicy to ok.1500 zł. Chyba że się mylę. ..

moje pytanie brzmiało ,,ILE ZA CAŁOŚĆ" więc chyba jasne że 2500 to za całość ? :foch:

Opublikowano

Spytałem bo widząc tą kwotę zastanawiam się jak to możliwe skoro same uszczelki kosztują ok. 800 zł. ..

Opublikowano

Rabaty albo nie wymienił, gdzieś mam nieszczelność dolotu

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Rabaty albo nie wymienił, gdzieś mam nieszczelność dolotu

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

yhmmm....majster, który wsadza używane uszczelki przy rozebranym silniku...sorry, ale to trochę bez głowy robione

Edytowane przez kiko79
Opublikowano

Rabaty albo nie wymienił, gdzieś mam nieszczelność dolotu

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

yhmmm....majster, który wsadza używane uszczelki przy rozebranym silniku...sorry, ale to trochę bez głowy robione

exactly

Opublikowano

Pewnie większość uszczelek poszła starych , silikon jest tańszy :grin:. śruby do korbowodów i głowicy też pewnie stare , nie mówiąc o śrubach pokrywy wałów rozrządu , ciekawe co powie mechanik jak korba wyjdzie bokiem :grin:

Właśnie rozbieram 3.0 ASN po takich partaczach ,jak rozbiorę do końca wrzucę wam foty jak silnik jest poskładany :facepalm: obraz nędzy i rozpaczy .

Opublikowano

Panowie co porobili remonty, możecie sie pochwalić ilością km od remontu i jak z poborem ?

Opublikowano

Narazie siedzę za granicą, dojezdzam tylko do pracy 26 km dziennie więc za dużo nie zrobiłem. Przejechane 1400 km i dolałem 0.3 żeby był max. Po remoncie 0,5 litra przez pierwsze 2 tys to normalny wynik. Jednak jest jak być powinno, jadąc na 5 biegu pod górkę prędkość i obroty nie spadają. Zapindala jak wcześniej

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...