Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie no zajeb.... ciesze się że nie bierze 1L na 1000km :) lanie oleju wynagradza bezawaryjnością to nie narzekam .

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

Odnosnie pytania czy w B7 2.0 tez jest problem z branie oleju.

Otoz mam take "cudo" z 2006, przebieg ponad 170 tys. km i nic takiego nie zauwazylem.

Z tego co pamietam to po okolu 10 tys. km dolalem nie wiecej niz 1L oleju.

Opublikowano

Ano właśnie generalnie to ten sam silnik a twoja dolewka to około 0.5L bo przy tylu zapala się OIL MIN. ciekawe co jest innego u ciebie niż u nas hmmmmm..

Opublikowano

Podsumowanie zmiany oleju z 10w40 na 5w50:

W marcu 29 zmieniłem olej na 5w50 Millers XFS zalałem 4,2 L bo tyle do niego wchodzi dodatkowo wymieniłem wszystkie filtry.

Przejechałem 1700 km i zapaliło się oil min :facepalm:. Wku..... mnie ten silnik mam ochote spuścić go ze stoku. Na 10w40 olej schodził tak samo szybko. Ten silnik to jest jakaś kpina. Już wiem, że do ludzi sprzedam to auto. Szkoda, bo wszystko w nim porobiłem....:doh:

Opublikowano

Kolego nie pocieszasz bo mam tak samo wszystko porobione fura ogarnięta na ładne tysiące przebiegu... po majówce zmieniam na 10W60 i to już chyba ostatnia próba na zasadzie być lub nie być :/

Opublikowano
Podsumowanie zmiany oleju z 10w40 na 5w50:

W marcu 29 zmieniłem olej na 5w50 Millers XFS zalałem 4,2 L bo tyle do niego wchodzi dodatkowo wymieniłem wszystkie filtry.

Przejechałem 1700 km i zapaliło się oil min :facepalm:. Wku..... mnie ten silnik mam ochote spuścić go ze stoku. Na 10w40 olej schodził tak samo szybko. Ten silnik to jest jakaś kpina. Już wiem, że do ludzi sprzedam to auto. Szkoda, bo wszystko w nim porobiłem....:doh:

a ja tam sie nie denerwuje, poprostu dolewam olej i jezdze

Opublikowano

Pier... te auto. Te zj**... to moja zasługa, że podczas kupowania nie zabrałem go do aso na przegląd.

Opublikowano

srASO też by ci wiele nie objawiło.Na postoju nawet dymek nie idzie,więc spaliny by wyszły raczej OK,jeśli bogowie by je raczyli sprawdzać.Jedyna szansa to błąd od katalizatora(zbyt mała przepustowość) mógłby nasunąć podejżenia na problem z olejem.Mógłby,i mogliby ci o tym powiedzieć ci życzliwi panowie.Morał krótki: wiele nie straciłeś,że tam nie byłeś,i jeszcze siano zaoszczędziłeś.A za zaoszczędzone kup olej i nie płakaj;)

Opublikowano

Pozwole sobe jeszcze dolzyc swoje trzy grosze do tego watku.

Jak juz pisalem moja padaka to B7 2.0 ALT i smiem twierdzic, ze ow problem z "pozeraniem" oleju nie wystepuje, przynajmniej nie w takich ilosciach np. 1L/1000km.

Gdzies na poczatku watku ktos bardzo slusznie zauwazyl, iz caly problem bieze sie glownie z konstrukji tzw. czwornika. Polacznie z dolotem powietrza jest na tyle nisko, ze olej dosc latwo tamtedy sie przedostaje.

Wiec coz takiego jest innego w mojej padaczce...?

Niby to samo a jak sie okazuje nie do konca (chodzi mi o ten czwornik).

I tak, po chwili googlowania mamy co nastepuje.

czwornik w B6 ALT to 06B103235G

http://www.ecstuning.com/Search/06B103235G/ES1040493/

czwornik w B7 ALT to 06B103235Q

http://www.ecstuning.com/ES1040494/

Na moje oko sa dwie podstawowe roznice, ktore moga miec zanczacy wplyw na "wciaganie" oleju do dolotu. Oba przylacza (do dolotu i do ezektora - podcisnienie) zostaly umieszczone wyzej niz w wersji dla B6.

Coz, moze to jest wlasnie to!

Nie mialem nigldy obu czwornikow w reku ale moze ktos kto ma B6 zechce sprobowac z wersja od B7 (czyli 06B103235Q).

Mysle, ze nie powinno byc problemu z dopasowniem - przylacza na innych wysokoscia.

To tyle, co Wy na to?

Pozdrawiam

PS. Sorry za brak polskich znakow

Opublikowano

O kurzcze dobrze ze wziolem wiekszy silnik przynajmniej tego problemu nie ma i na jedno wychodzi czyli ludzie bierzcie 3.0 zamiast 2.0

Opublikowano
O kurzcze dobrze ze wziolem wiekszy silnik przynajmniej tego problemu nie ma i na jedno wychodzi czyli ludzie bierzcie 3.0 zamiast 2.0

Mówisz o silniku ASN ? 3.0v6 ?

Opublikowano

No chętnie bym przytulił 3.0 gdyby nie zajebiaszcza akcyza powyżej 2000cc.

A co do czwórników to temat raczej znany,koledzy wymieniali i nic.U mnie odma nie idzie do dolotu wcale i też żre.Mniej bo przedmuchy nie mogą wdmuchiwać oleju z pod pokrywy w dolot,bo jest zaślepiony.Cienki wężyk z ezektora ma osobne podłączenie w dolocie.Czwórnik to nie przyczyna.

W aso usłyszałem że ALT to ALT i nie mają się prawa różnić.A tu różne bagnety,różne odmy,czwórniki i pewnie więcej podzespołów.Ale od tych ścierwojadów nigdy nic sensownego się nie dowie,bo mają płacone za kłamanie i naciąganie.Nam mają się psuć samochody,a oni mają nas doić,wymieniać pierścienie i śmiać się w twarz,że plebs nie kupił se 1.9tdi.I nie mówię o mechanikach tylko o garniturkach.Żeby przyczyna nie była jeszcze potwierdzona przez koncern AUDI i opublikowana w zeszytach naprawczych czy coś w tym stylu.To wstyd.

Opublikowano

Panowie ja właśnie myślę czy nie zrobić małego remontu wymienić pierścienie, uszczelkę pod głowicę, dać głowicę do planowania. Tylko nie wiem czy to pomoże? obecnie przejadę 300 km z ciężką nogą bagnet suchy olej 10w40 mobil

Opublikowano
Panowie ja właśnie myślę czy nie zrobić małego remontu wymienić pierścienie, uszczelkę pod głowicę, dać głowicę do planowania. Tylko nie wiem czy to pomoże? obecnie przejadę 300 km z ciężką nogą bagnet suchy olej 10w40 mobil

Gadałem z mechanikiem i powiedział, że taki mały remont Ci dużo nie poprawi sytuacji. Trzeba by było zrobić full remont ale wtedy to koszty okolo 5 tyś, a to już jest bezsens.

Opublikowano
Panowie ja właśnie myślę czy nie zrobić małego remontu wymienić pierścienie, uszczelkę pod głowicę, dać głowicę do planowania. Tylko nie wiem czy to pomoże? obecnie przejadę 300 km z ciężką nogą bagnet suchy olej 10w40 mobil

Gadałem z mechanikiem i powiedział, że taki mały remont Ci dużo nie poprawi sytuacji. Trzeba by było zrobić full remont ale wtedy to koszty okolo 5 tyś, a to już jest bezsens.

Z tego co się dowiadywałem to komplet pierścieni 580 zł, uszczelki myślę że ze 250 planowanie głowicy no nie wiem 170. Pierścienie to potwierdzone że tyle, reszta nie. Części jak no tak 100-1200 robota samemu z mechanikiem. To odpada robocizna

Opublikowano

A ja mamy pytanie kto jeździ tylko na PB i ile mu wciąga oleju bo jak pewnie wiecie część paliwa spływa do oleju i go uzupełnia tylko się zastanawiam ile tego paliwa może spływać np na 1000km

Opublikowano
A ja mamy pytanie kto jeździ tylko na PB i ile mu wciąga oleju bo jak pewnie wiecie część paliwa spływa do oleju i go uzupełnia tylko się zastanawiam ile tego paliwa może spływać np na 1000km

Ja jeżdżę tylko na PB, a miarodajny wynik pobierania oleum będę miał w październiku. Na razie przejechałem 8000km i wlałem ok. 2l oleju.

Opublikowano

U mnie na 5W-50 zrobiłem na razie niecałe 3000km i wychodzi podobnie. Ale mam jeszcze spory wyciek oleju w okolicach chłodnicy oleju:banan:Cała osłona pod silnikiem od strony filtra oleju zarzygana olejem. Myślę że spokojnie wycieka mi tamtędy z 50ml/1000. A może i więcej:naughty:

No i muszę się za to zabrać a nie mam kiedy:kwasny: Nie wiem skąd dokładnie leci, za żadne skarby nie można nic zobaczyć za pomocą lampki, latarki i lustereczka ale podejrzewam oring pod tą chłodnicą. Na razie zakupiłem w serwisie oringi i uszczelkę pod podstawę filtra oleju i czekam aż będę miał pełny dzień czasu. Będę ściągał kolektor ssący aby się do tej podstawy filtra i chłodniczki dobrać. Przy okazji chcę też wyczyścić przepustnicę. I tu może ktoś wie albo już ta przepustnicę czyścił czy można obracać tą przepustnicą skoro jest ona DBW (drive by wire) aby nie zepsuć tego silniczka? Szukałem na forum o tym czyszczeniu ale jest tylko o przepustnicy sterowanej linką. Ogólnie nie mam z przepustnicą problemów ale skoro będzie już na wierzchu to chyba warto ją wyczyścić.

A odnośnie spływania paliwa do oleju takie zjawisko występuje raczej tylko jeśli jeździ się na niedogrzanym silniku na krótkich dystansach. Osobiście nie zauważyłem najmniejszej różnicy w zużyciu oleju po zamontowaniu lpg.

Opublikowano
Przy okazji chcę też wyczyścić przepustnicę. I tu może ktoś wie albo już ta przepustnicę czyścił czy można obracać tą przepustnicą skoro jest ona DBW (drive by wire) aby nie zepsuć tego silniczka?

Nie obrócisz jej ręką, ale tam są śrubki, więc możesz sobie to odkręcić i przeczyścić :-)

Jak byś to ściągał, to zrób fotki, jak taka zajeb... przepustnica wygląda - może też się skuszę, jak by było masakrycznie :naughty:

Opublikowano

darkle, tutaj masz o czyszczeniu przepustnicy (Part II). Co prawda autko inne ale przepustnica prawie taka sama jak w A4 B6/B7.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1116399

A jesli bys chcial zajrzec glebiej (silniczek, potencjometr) to polecam to.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4719711

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2491784-VR6-Throttle-body-TPS-opened-what-a-mess-%28pics-are-offensive-for-vw%29

Jakis czas temu czyscilem swoja przepustnice wedlug tych instrukcji i spoko.

Efekt by taki, ze pedal gazu stal sie jakby bardziej czuly/prezyzyjny a i na VAG-u bylo widac, ze zmniejszyl sie kat otwarcia przepustnicy na biegu jalowym (z okolo 2 na 1.2).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...