Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja tam kupilem 6l commy 5w40 zrobilem 7tys i jeszcze troszki mam, a stan oleju w silniku na srednim poziomie, wiec z tym to problemu nie mam, tylko z chcek engine i chyba to przeplywka bo obroty po zmianie biegu nie spadaja i jak odpale zimnego to kilka razy szarpnie nie rowna praca, po odpieciu przeplywki obroty ladnie schodza lecz nie ma niskich obrotow i auto gasnie na krzyzowce

u mnie było to samo, co chwile check engine (zbyt bogata mieszanka w sektorze 1), oleju zawsze brał tyle samo. I się skusiłem na rozebranie głowicy przez pana Chojnackiego, czyli mistrza od głowic. Trochę się przejechałem, bo według jego zaleceń zostawiłem pierścienie i tłoki bez zmian, tylko głowica była robiona ponieważ po zdjęciu powiedział, że ta głowica musiała być do bani jak wyjechała z fabryki. Zrobił głowicę z wszelkimi uszczelnieniami, wyrównaniem po fabryce, minimalnym schowaniem gniazd zaworowych i niestety branie oleju pozostało choć nieco mniejsze. Ale to co zrobił, zrobił dobrze. Wg niego właśnie ten check engine wynikał z nieszczelności głowicy. Minęły 2 miesiące, 6tys km przejechane, błąd nie wyskakuje, silnik pracuje ładnie, chętniej się wkręca. Mam multitronic i przez te modernizacje musiała się zmienić nieco charakterystyka silnika, bo układ silnik-skrzynia robi cuda i ciągnie z minimalnych obrotów, sprawniej przyspiesza i zużycie paliwa tez ładnie wygląda.

Ale rada dla kogoś kto się zdecyduje na naprawę, to posłuchać 'Darkle'a' i zrobić pierścienie + oczywiście gniazda zaworowe i uszczelniacze - to powinno załatwić sprawę. Później tylko dbać o poprawny olej i filtr oleju. Ja posłuchałem rady pana Chojnackiego i tego nie zrobiłem - dopytam go jeszcze czy widział jakieś rysy na tulejach cylindrów i dlatego odradził wymianę pierścieni (pisał o tym tez 'Darkle'), ale to powiem w ciągu paru dni. Bo jeżeli nie widział nic złego i nie zalecił wymiany pierścieni to być może się jeszcze skuszę i to zrobię za jakiś czas - dlatego dopytywałem 'Kamila....' o pierścienie Mahle.

A nie jest tak ze blok silnika z tłokami jest taki sam jak w AWA ,jest tylko inna głowica i może faktyczni tutaj jest problem tak jak napisał sajp.

Cały dół silnika jest prawdopodobnie taki sam poza tłokami i pierścieniami bo te w ETCE mają inne numery. Sam blok nie występuje jako część zamienna więc nie można porównać w ETCE z innymi. Prawdopodobnie i blok silnika 2.0 TFSI jest taki sam bo wał korbowy na pewno:decayed:

Kształt denka tłoka musi być inny ze względu na specyficzny rodzaj spalania w silnikach z technologią FSI tzw homogeniczny albo uwarstwiony.

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ja tam kupilem 6l commy 5w40 zrobilem 7tys i jeszcze troszki mam, a stan oleju w silniku na srednim poziomie, wiec z tym to problemu nie mam, tylko z chcek engine i chyba to przeplywka bo obroty po zmianie biegu nie spadaja i jak odpale zimnego to kilka razy szarpnie nie rowna praca, po odpieciu przeplywki obroty ladnie schodza lecz nie ma niskich obrotow i auto gasnie na krzyzowce

A próbowałeś tego mobila 5w50 ?

Ponoć pomaga trochę

Opublikowano

Ja zakupiłem przed chwilą Valvoline vr1 5w50 , płukankę LM , filtr knecht i jutro czeka mnie wymiana. Boje sie troche płukanki ale mam nadzieję ,że będzie ok.

Opublikowano

już pisałem, że odma nie ma nic do rzeczy a wy dalej swoje.

Zrobiłem w sumie jakieś 800km i już praktycznie nie bierze, jednak docieram do 2tyś km.

Tak jak pisałem, przez pierwsze 500km może wam brać oleju i to znacznie. Mi wzięło najwięcej przez pierwsze 100km, później spokój.

I pisze to dlatego, że możecie się przestraszyć po remoncie:)

Jednak mechanik powinien was powiadomić co i jak będzie przy docieraniu.

Opublikowano

poczekamy do tych kilku tysięcy km ale coś mam czucie że trzeba odkładać kasę na pierścionki :]

Opublikowano

Castrol-SLX profesional próbował ktoś z was tego oleju ? bo z tego linka znowu się przewija ten olej że niby on jest specjalnie zaprojektowany z audi .. no sam nie wiem

Opublikowano

Po przeczytaniu tego wątku poraz n'ty myślę że jedyne poza remontem co może pomóc to :

ANTYKOKS. Cena, kup w Polsce: recenzje, opinie, sprzedaż, hurt | xado.pl

plus

JET 100 Usuwanie nagaru z silnika. Cena, kup w Polsce: recenzje, opinie, sprzedaż, hurt | xado.pl

W sumie ten Jet to chyba coś podobnego jak zwykła płukanka silnika motula czy liquid moly tak mi się wydaje.

Chyba w lutym przy wymianie oleju sobie to zaaplikuje:P

Opublikowano
Castrol-SLX profesional próbował ktoś z was tego oleju ? bo z tego linka znowu się przewija ten olej że niby on jest specjalnie zaprojektowany z audi .. no sam nie wiem

Kolego chyba każdego oleju tutaj ludzie próbowali. Już chyba wszyscy powinni wiedzieć że wina leży po stronie pierścieni i serwisowania w trybie long live. Co do remontu o którym pisał kamil, remont może się udać, pod dwoma warunkami mechanik który to robi ma pojęcie druga sprawa nie możesz mieć gładzi na cylindrach.

Opublikowano

no to chemicznie jedynie co pozostaje to te antykoksy co post wyżej napisałem ..

Update/ chłopaki proszę o radę :) rano jak sprawdzałem sobie standardowo olej na bagnecie znalazłem 2 zółte kropki - czy to początek czegoś poważnego :/

Pomyślałem że to od tej rurki od bagnetu bo też jest zółta :) ale chyba nie bardzo co ?:)

Od razu napiszę że robię krótkie dystanse dziennie koło 15 km łącznie :P

Płyn chłodniczy raczej w normie i nie ubywa :P na korku tej mazi brak..

Opublikowano

Witam

Po modyfikacji odmy (w tym nowa odma + czwórnik + eżektor), wyczyszczeniu miski olejowej i smoka pompy oleju, przeczyszczeniu dolotu, przepływki, przepustnicy + adaptacja, zastosowaniu Antykoks'a i zalaniu Castrol 10w40 A3/B4, który spełnia normę VW dla tego silnika, (zgodnie z instrukcją pojazdu), problem ubytków oleju najprawdopodobniej ustąpił, poinformuję po przejechaniu większego dystansu.

pozdrawiam.

p.s.

podziękowania z Krakowa dla: benyA4 i michass za pomoc merytoryczną. Dla Marcin'a za fachową robotę.

Opublikowano

Ta tylko castrol 10w40 nie spełnia normy według instukcji powinien być 5w30 loglife my stosujemy 5w40..

Opublikowano

Panowie ktoś kto wymieniał odmę ma jej numer może? Urwała mi się:kwasny:

Opublikowano

gruszka 06B 103 211E a czwórnik 06B 103 235G albo nowy z Q na końcu

Opublikowano
Witam

Po modyfikacji odmy (w tym nowa odma + czwórnik + eżektor), wyczyszczeniu miski olejowej i smoka pompy oleju, przeczyszczeniu dolotu, przepływki, przepustnicy + adaptacja, zastosowaniu Antykoks'a i zalaniu Castrol 10w40 A3/B4, który spełnia normę VW dla tego silnika, (zgodnie z instrukcją pojazdu), problem ubytków oleju najprawdopodobniej ustąpił, poinformuję po przejechaniu większego dystansu.

pozdrawiam.

p.s.

podziękowania z Krakowa dla: benyA4 i michass za pomoc merytoryczną. Dla Marcin'a za fachową robotę.

Ile km zrobiłeś?

Opublikowano
już pisałem, że odma nie ma nic do rzeczy a wy dalej swoje.

Zrobiłem w sumie jakieś 800km i już praktycznie nie bierze, jednak docieram do 2tyś km.

Tak jak pisałem, przez pierwsze 500km może wam brać oleju i to znacznie. Mi wzięło najwięcej przez pierwsze 100km, później spokój.

I pisze to dlatego, że możecie się przestraszyć po remoncie:)

Jednak mechanik powinien was powiadomić co i jak będzie przy docieraniu.

Jak tam kolego ile już przejechałeś ,czy nadal docierasz i czy przestał brać ?

Opublikowano
Ta tylko castrol 10w40 nie spełnia normy według instukcji powinien być 5w30 loglife my stosujemy 5w40..

Zaglądnij najpierw do instrukcji auta zanim sie wypowiesz, olej wielosezonowy dla tego silnika powinien spelniac norme VW 501 01, czyli dokladnie taka jaka ma Castrol 10W40 A3/B4 (w ASO leja 5W30).

---------- Post dopisany at 21:15 ---------- Poprzedni post napisany at 21:14 ----------

Witam

Po modyfikacji odmy (w tym nowa odma + czwórnik + eżektor), wyczyszczeniu miski olejowej i smoka pompy oleju, przeczyszczeniu dolotu, przepływki, przepustnicy + adaptacja, zastosowaniu Antykoks'a i zalaniu Castrol 10w40 A3/B4, który spełnia normę VW dla tego silnika, (zgodnie z instrukcją pojazdu), problem ubytków oleju najprawdopodobniej ustąpił, poinformuję po przejechaniu większego dystansu.

pozdrawiam.

p.s.

podziękowania z Krakowa dla: benyA4 i michass za pomoc merytoryczną. Dla Marcin'a za fachową robotę.

Ile km zrobiłeś?

500km

Opublikowano
Ta tylko castrol 10w40 nie spełnia normy według instukcji powinien być 5w30 loglife my stosujemy 5w40..

Zaglądnij najpierw do instrukcji auta zanim sie wypowiesz, olej wielosezonowy dla tego silnika powinien spelniac norme VW 501 01, czyli dokladnie taka jaka ma Castrol 10W40 A3/B4 (w ASO leja 5W30).

No to coś nie tak z tą twoją specyfikacją jest nie tak ?:P napewno nigdzie nie będzie zalecany półsyntetyk , specyfikacje to są jak coś 502-505 , a jeśli chodzi o wielosezonowość to ten longlife jest ..

Opublikowano
gruszka 06B 103 211E a czwórnik 06B 103 235G albo nowy z Q na końcu

:good: Czwórnik mam cały ale trochę szkoda ta nową odmę dziurawić ale coż chociaż w dolocie bedzie czyściutko:good: Darkle Ty zrzucałeś kolektor?? Dużo jest roboty i czy kanał potrzebny?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...