a4 110 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Witam, czy ktoś wie dlaczego na wolnych obrotach silnik TDi bardzo długo się nagrzewa, a przynajmniej wskazówka tak wskazuje, chyba że jest możliwość, że się zepsuła, w co wątpię. Podczas jazdy jest wszystko ok, ale na postoju gwałtownie temperatura spada do 70-75st. Czy to termostat?
Madoń Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 z tego co wiem to normalne także się nie przejmuj u wszystkich moich znajomych jak i u mnie tak jest... a ja wymieniałem niedawno termostat i czujnik cieczy chłodzącej, także u mnie jak najbardziej dobrze wskazuje W okresie zimowym dużo ciepła z silnika idzie na ogrzanie wnętrza auta
kapete Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Silniki TDI są mają bardzo wysoką sprawność tzn wydzielają mało ciepła. To co piszesz to norma.
bebe_19 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Jak masz cały nawiem włączony na wnetrze to sie nie dziw, że szybko temperatura spada. Jak jeżdzę na krotkich odcninkach nawiew mam wł (klimatronic) na dwie kreski i 20C i nagrzewa sie po 10km jadac srednim tempem po wioskach. A na postoju jak włacze mocno nawiew od razu spada temperatura.
Dev Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 termostat wymien, czujnik wody do sprawdzenia
Shimo Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Heh, mam podobny problem. A konkretnie po przejechaniu 20km średnim tempem (ok. 1800obr) nie chce mi skubaniec złapać temperatury, zostaje na max 75*C. Z ciekawości podpiąłem VAG'a i nie wiem co sądzić: -Temperatura zewnętrzna -14*C -temperatura cieczy (wg. sterownika silnika) 62*C po przejechaniu 20km i 5min postoju. Następnie przez ok 10-15min trzymałem go ok. 2100-2200obr. (na postoju) i doszedł do 84*C, nawiew włączony (22*C). - Temperatura zasysanego powietrza 7*C - Temperatura paliwa 27*C - Termostat wymieniony początkiem października - górna rura od chłodnicy miękka, lekko ciepła, mało cieczy w środku(na oko, czy raczej na rękę 15*C) - zbiornik wyrównawczy zimny. Czy coś jest nie halo, czy wszystko ok, bo już zgłupiałem :/ Cholerny opel 2.2Dti potrafił złapać temperaturę po 10km, a tdik nie chce :/. Przyszło mi do łba że może być mało płynu, może gdzieś uciekać. Ale po odkręceniu korka ze zbiornika wyrównawczego, ani nie zassał powietrza, ani poziom w nim się nie zmienił, nawet podczas dodawania gazu. Co myślicie?
Madoń Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 -temperatura cieczy (wg. sterownika silnika) 62*C po przejechaniu 20km i 5min postoju. chyba troszkę za mała temperatura jak na pokonanie 20km i postój Ale ogólnie chyba z grubsza jest ok... TDI tak mają Ja np jak odpalę rano, postoi z 10 min na wolnych, jadę do szkoły jakieś 3km i ledwo wskazówka z miejsca się ruszy
Daimos Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Heh, mam podobny problem. A konkretnie po przejechaniu 20km średnim tempem (ok. 1800obr) nie chce mi skubaniec złapać temperatury, zostaje na max 75*C. Z ciekawości podpiąłem VAG'a i nie wiem co sądzić: -Temperatura zewnętrzna -14*C -temperatura cieczy (wg. sterownika silnika) 62*C po przejechaniu 20km i 5min postoju. Następnie przez ok 10-15min trzymałem go ok. 2100-2200obr. (na postoju) i doszedł do 84*C, nawiew włączony (22*C). - Temperatura zasysanego powietrza 7*C - Temperatura paliwa 27*C - Termostat wymieniony początkiem października - górna rura od chłodnicy miękka, lekko ciepła, mało cieczy w środku(na oko, czy raczej na rękę 15*C) - zbiornik wyrównawczy zimny. Czy coś jest nie halo, czy wszystko ok, bo już zgłupiałem :/ Cholerny opel 2.2Dti potrafił złapać temperaturę po 10km, a tdik nie chce :/. Przyszło mi do łba że może być mało płynu, może gdzieś uciekać. Ale po odkręceniu korka ze zbiornika wyrównawczego, ani nie zassał powietrza, ani poziom w nim się nie zmienił, nawet podczas dodawania gazu. Co myślicie? termostat do wymiany, już po 10km powinieneś mieć 90st. na wskaźniku Ja np jak odpalę rano, postoi z 10 min na wolnych, jadę do szkoły jakieś 3km i ledwo wskazówka z miejsca się ruszy powinieneś od razu ruszać, podczas jazdy najszybciej się rozgrzewa silnik (przede wszystkim olej) na takim krótkim dystansie to trochę szkoda silnika, bo i tak się nie dogrzeje do właściwej temperatury
Madoń Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 no tak wiem, że krótkie odcinki nie są dobre ale nie mam innego wyjścia skoro taką odległość mam do szkoły... dlatego daje mu pochodzić dłużej na wolnych. Lepiej dać mu chwilę pochodzić na jałowym skoro wiadomo, że ma się krótki odcinek do pokonania Bo przecież na około nie będę jeździł
_Solar_ Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 termostat w tym roku wymieniony oraz czujnik temp cieczy temp równiez na odcinku 25 km nie dochodzi do 90 C przy właczonym nawiewie.Bez nawiewu nagrzewa sie ładnie.Wiec to normalne ze temp silnika spada jak mamy wysoka ujemna temp na dworze
P_R_Z_E_M_O Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Ja wczoraj tez za cholere nie mogłem dogrzać mojej tdi , po 30 km było z 70 stopni . Fakt była mgła okropna między dąbrową g. a lotniskiem w pyrzowicach jak wpałdem w lepsze warunki i jechałem srednio ok 90 km/h to powolutku rosła ... dopiero grzes po przejechaniu 60 km weszła na 90 . poprostu trzeba bardziej mu dawac po gazie. Mróz daje swoje.
Madoń Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Ja wczoraj tez za cholere nie mogłem dogrzać mojej tdi , po 30 km było z 70 stopni . Fakt była mgła okropna między dąbrową g. a lotniskiem w pyrzowicach jak wpałdem w lepsze warunki i jechałem srednio ok 90 km/h to powolutku rosła ... dopiero grzes po przejechaniu 60 km weszła na 90 . poprostu trzeba bardziej mu dawac po gazie. Mróz daje swoje. nie no 60km i dopiero 90 stopni to jest ewidentnie coś nie tak zdecydowanie za wolno się nagrzał... w trasie powinien osiągnąć 90 po paru km nawet przy ujemnych temperaturach
OLIVER Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 termostat do wymiany, już po 10km powinieneś mieć 90st. na wskaźniku dobre ..po 10km 90st. ale nie w zimie i nie na mrozach... Ja dzisiaj przejechałem 15 km ..mróz -20* ogrzewanie nastawione 23* obroty do 2000..bo sie nie da (ślisko)i złapałem temperatura zaledwie 80* termostat wymieniony na nowy..ORI w tym roku ,bo w zeszłej zimy też mi sie wydawało że termostat do wymiany...a tu żadnej różnicy... Więc dałem sobie z tym spokój bo niestety diselki dłużej sie nagrzewają a ogrzewanie wnętrza pochłania dużo kalorii...
Dev Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 ewidentna usterka termostatu, silnik bez wzgledu na warunki atmosferyczne musi miec wlasciwa temperature. Jezeli termostat jest niesprawny i powoli sie otwiera warto zaslonic chlodnicę.
ŁYSY44 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 To normalne w dieslach u mnie mam 90 C i na postoju przy włączonym nadmuchu i dużym mrozie na zewnątrz temp spada na 80 c
Dev Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 kuzyn ma AJM-a, temperatura na VAG-u na postoju waha sie pomiedzy 85-87 stopni, podczas jazdy 89-92, temperatura na zewnatrz bez znaczenia. Wiec pozostaje tylko problem termostatu, niczego innego.
OLIVER Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 silnik bez wzgledu na warunki atmosferyczne musi miec wlasciwa temperature oczywiście ..zgadzam sie ale by ją osiągnąć potrzeba podłożyć do pieca lub nie wyciągać z silnika temperatury..po przez ogrzewanie.. wyciągnięty termostat też był ori.. dziwne ze obydwa dokładnie tak samo nagrzewały silnik..dodam ze jak złapie 90 to ładnie trzyma mimo ze sie zatrzymam w korku, czy po skrzyżowaniach ... Każdy z nas ma na ten temat swoją teorie...nie zamierzam zmieniać kolejnego termostatu..bo to nic nie zmieni ..przy-najmniej u mnie ... Pozdrawiam..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się