Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana oleju z 10w40 na 5w40 - czy nic nie grozi silnikowi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

ostatnio wpadł mi w ręce artykuł że do silników TDi powinien być używany olej 5w40,

Moj silnik od zawsze był zalewany shell 10w40 diesel plus, co może się stać gdy teraz przy przebiegu około 300kkm zaleję silnik olejem 5w40 ???

Opublikowano

nic się nie stanie

Opublikowano

A nawet się poprawi jak dobrym olejem go zalejesz to zacznie ciszej i bardziej miękko pracować a i turbina też będzie Ci bardziej wdzięczna :good:

Opublikowano

kiedyś spotkałem się z taką opinią że jak się wleje olej syntetyczny do silnika który pracował na innym oleju gorszej klasy może mieć to katastrofalne skutki dla silnika

Opublikowano

nic się nie stanie tylko po co zmieniać ?

Opublikowano

kiedyś spotkałem się z taką opinią że jak się wleje olej syntetyczny do silnika który pracował na innym oleju gorszej klasy może mieć to katastrofalne skutki dla silnika

Zapewne słyszałeś to od jakiegoś mechanika wirtuoza który nie widział a powtarzał głupoty. Co do oleju ..."lać nie gadać":) Sam jestem po takim przejściu i nic złego się nie dzieje tylko silnik lepiej pracuje.

Opublikowano

kiedyś spotkałem się z taką opinią że jak się wleje olej syntetyczny do silnika który pracował na innym oleju gorszej klasy może mieć to katastrofalne skutki dla silnika

Zapewne słyszałeś to od jakiegoś mechanika wirtuoza który nie widział a powtarzał głupoty. Co do oleju ..."lać nie gadać":) Sam jestem po takim przejściu i nic złego się nie dzieje tylko silnik lepiej pracuje.

prawdopodobnie coś gdzieś słyszał i tak dalej powtarza

jeszcze jedno pytanko

dlaczego 10w40 ma złe działanie na turbo a 5w40 jest tak bardzo przyjazny ??

Opublikowano

Jest gęstszy początkowo, bo jak się olej nagrzeje to jest rzadki :gwizdanie:

Opublikowano

legendy głoszą o tym że czym lepszy olej tym więcej ma środków "myjących" i potrafi wypłukać uszczelki. grozi to właśnie przy wymianie z gorszego na lepszy olej. dla silnika nie jest szkodliwy. to jakieś bzdury. zresztą jak ktos napisał jest on właściwie wskazany dla tego silnika.

Opublikowano

10W40 to półsyntetyk, który ma zdecydowanie gorsze parametry i nie chodzi tu tylko o gęstość

ważne, żeby ten nowy 5w40 był dobry, tzn. full syntetyk, wtedy poczujesz róznicę ty i twój silnik, oczywiście na plus, polecam taki zabieg

Opublikowano

ręce opadają...

ostatnio wpadł mi w ręce artykuł że do silników TDi powinien być używany olej 5w40,

Moj silnik od zawsze był zalewany shell 10w40 diesel plus, co może się stać gdy teraz przy przebiegu około 300kkm zaleję silnik olejem 5w40 ???

a co ma mu sie stać? rozpuści się???

a czy wogóle warto zmieniać typ oleju czy w sumie nie ma różnicy

skoro sie zastanawiasz czy jest sens. stosuj najtanszy olej mineralny. :kwasny:

nic się nie stanie tylko po co zmieniać ?

:oklaski: :oklaski: :oklaski: panowie, przechodzimy na mineralne oleje :decayed:

kiedyś spotkałem się z taką opinią że jak się wleje olej syntetyczny do silnika który pracował na innym oleju gorszej klasy może mieć to katastrofalne skutki dla silnika

tłoki mu wylecą? :decayed:

bo jest gęstszy i nie smaruje az tak dobrze turbiny i nie chłodzi

w niskich temperaturach, jest gestszy, ulega wczesniejszej degradacji, w czasie duzych obciazen silnika w temperaturze roboczej, jest mniej stabilny , w wyniku spalania do oleju dostaje sie wiecej popiolow, ma gorsze wlasnosci myjace., itd.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15435.3045

Opublikowano

ludzie leja po to gestrze oleje po to aby wyciszyć zajechane hydrosztosy które pukają co powoduje przy wysokich obrotach zawieszanie się ich co powoduje brak mocy,nierówna praca(nie na wszystkie cylindry) i kopcenie.

ja do tescia passata b5 AHU który ma nalatane 270tys leje 5W40. jak i do swojej z przebiegiem 210.

jak kupowałem swoja a4 to miała 2 razy zalany 10w40 i wróciuła spowrotem na 5w.

kwestia jeszcze jak wyglada twój silnik po shellu od srodka... czarny ulep jak po lotosie...?? :cool1: tego nikt nie wie, ulep moze byc dodatkowym uszczelnieniem. wlejesz zadki olej- ulep sie wypłuka i okaze sie ze silnik gubi olej z kazdej uszczelki.- bo tak bywa niestety. jesli silnika nie katujesz nie masz wirusa jeździsz trybem emeryta to lej dalej te 10W40...nie ryzykuj... chyba ze jestes mechanikiem wiec w twoim przypadku uszczelnienie silnika to koszt tylko zestawu uszczelek.

Opublikowano

Słuchaj kolego ja zmieniłem na full przy licznikowych 225 kkm, a najechane realnie ze 350 ma i jakoś do tej pory nic się nie stało, przeciwnie silnik jakby ładniej pracuje szczególnie rano jak wychodzę z pracy po całej nocy stania na parkingu w mrozie zapalam go to w porównaniu do nawet nowszych diesli mój po prostu pięknie gra. :good:

Opublikowano

Zmieniaj bez obaw, przeszedłem na niego przy przebiegu 308tys przy mocy 16Xkm i nic sie nie dzieje, uszczelke pod pokrywą zaworów tylko wymieniam co pewien czas, ale na 10w40 też wymieniałem wiec traktuje to jako norme :gwizdanie: obecnie 322tys silnik pomodzony proawadzi sie na 5w40 :wink4:

Opublikowano

Czytam co tu piszecie i chyba sam sie skusze :cool1:

Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...