izariz Opublikowano 11 Września 2006 Opublikowano 11 Września 2006 Zbliża się zima i chciałbym zalać świeży płyn do układu. I tu mam pytanie. Jak to zrobić, czy jest jakiś korek spustowy, jeśli tak to w którym miejscu? Czy lepiej udać się do magika? Ile wchodzi płynu - 5l wystarczy?
platiniumm Opublikowano 11 Września 2006 Opublikowano 11 Września 2006 jest z prawej strony chlodnicy na dole jak wyjmiesz zaslepke od halogena to zobaczysz - odkrecany duzym srobokretem krzyzakowym. jak bedziesz sposzczal stary to zdejmij jeszcze przewod gumowy ktory wchodzi do chlodnicy na gorze to szybciej zleci. u mnie weszlo 7 l. a powinienes zrobic sam bo nawet odpowietrzec nie trzeba tylko zlewasz i zalewasz pozdr
RaCZeK Opublikowano 11 Września 2006 Opublikowano 11 Września 2006 3litry G12 (jakies 40zeta) a reszta wody destylowanej i jest gitara
Flaha Opublikowano 11 Września 2006 Opublikowano 11 Września 2006 Według "mądrej książki" do takiego silnika - 6,0 litra. Ps. Ja bym nie ryzykował mieszania z wodą. Może się okazać, że koszty naprawy są dużo wyższe niż kwota oszczędności. Ale to tylko moje prywatne zdanie... Pozdrawiam.
baskecior Opublikowano 11 Września 2006 Opublikowano 11 Września 2006 6,5 l. Spuść wszystko odpinając rurę przy termostacie i na dole chłodnicy. Później mordęga z odpowietrzaniem , ale jakos dasz radę :mrgreen:
dark79 Opublikowano 11 Września 2006 Opublikowano 11 Września 2006 jaka mordenga z odpowietrzaniem, popuszczasz gumowego weza doprowadzajacego plyn do nagrzewnicy i odciagasz go troche, jest tam maly otworek ktory sluzy wlasnie do odpowietrzania, a co do spuszczania, dajesz na klimatroniki max grzanie i na dole w chlodnicy masz korek spustowy, oczywiscie jeszcze posciagac weze.
bratpit Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 6,5 l.Spuść wszystko odpinając rurę przy termostacie i na dole chłodnicy. Później mordęga z odpowietrzaniem , ale jakos dasz radę :mrgreen: Dodam tylko że na ciepłym silniku
szogun0 Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 jaka mordenga z odpowietrzaniem, popuszczasz gumowego weza doprowadzajacego plyn do nagrzewnicy i odciagasz go troche, jest tam maly otworek ktory sluzy wlasnie do odpowietrzania, a co do spuszczania, dajesz na klimatroniki max grzanie i na dole w chlodnicy masz korek spustowy, oczywiscie jeszcze posciagac weze. Nie trzeba dawać na grzanie. To nie polonez i płyn przez nagrzewnicę przepływa zawsze, niezależnie czy grzejesz, czy klima włączona.
dark79 Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 jaka mordenga z odpowietrzaniem, popuszczasz gumowego weza doprowadzajacego plyn do nagrzewnicy i odciagasz go troche, jest tam maly otworek ktory sluzy wlasnie do odpowietrzania, a co do spuszczania, dajesz na klimatroniki max grzanie i na dole w chlodnicy masz korek spustowy, oczywiscie jeszcze posciagac weze. Nie trzeba dawać na grzanie. To nie polonez i płyn przez nagrzewnicę przepływa zawsze, niezależnie czy grzejesz, czy klima włączona. musze przyznac ze mnie zaskoczyles, musze po powrocie do domu zajrzec do madrej ksiazki
Pikuś Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 dark79, kolega ma racje, a temperatura jest regulowana nie za pomoca ilosci przeplywajacego plynu tylko klapka, ktora daje wiecej lub mniej powietrza z zewnatrz.
bolek Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 Panowie mozliwe ze przez to ze układ jest zapowietrzony auto grzeje sie przez jakies 4 kilometry jazdy i dochodzi do 88 stopni max ??Moze ktos wrzucic fotke gdzie znajduje sie ten odpowietrznik ??Dzieki z góry
szogun0 Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 Raczej jeśli masz zapowietrzony układ to prędzej się silnik przegrzeje niz będzie niedogrzany.
Pikuś Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 bolek, przeciez juz dark79, napisal gdzie sie znajduje odpowietrzenie. jaka mordenga z odpowietrzaniem, popuszczasz gumowego weza doprowadzajacego plyn do nagrzewnicy i odciagasz go troche, jest tam maly otworek ktory sluzy wlasnie do odpowietrzania poszukaj kolo aku. chyba to jest ten waz po prawo jak sie stoi twarza do silnika.
bolek Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 Raczej jeśli masz zapowietrzony układ to prędzej się silnik przegrzeje niz będzie niedogrzany. Dzięki,ale zerkne jeszcze z ciekawosci,musze termostat wymienic chyba
dark79 Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 jak dla mnie 88 stopni to bardzo dobra temp. aby tylko sie utrzymywala i sie nie wachala
gregory Opublikowano 20 Listopada 2006 Opublikowano 20 Listopada 2006 Witam! panowie chciałem troche odgrzać temat bo mam do wymiany termostat i nie wiem gdzie się on znajduje.Czy mógłby mi to ktoś wytłumaczyć w jakis błyskotliwy sposób,a jakby ktoś miał fotke jakąś gdzieś się ten termostat znajduje to już byłbym w siódmym niebie.Co do odpowietrzania to już troche poczytałem tu i tam i w moim A4 B5 1.8T AEB najlepiej odpowietrzyć na wężu do nagrzewnicy.To najwyższy punkt instalacji i tam zbiera się wszystkie powietrze.Jest tam taki zaworek do odpowietrzania.Z góry dzięki za podpowiedz.
Gość zdeniu Opublikowano 20 Listopada 2006 Opublikowano 20 Listopada 2006 termostat masz w krućcu pod pompą wody co do odpowietrzenia to wiesz już wszystko
wiki Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 panowie odpowietrzenie odbywa się tak: nalewamy płynu do zbiornika nie zakręcamy go i silnik niech pracuje bąble pójdą i powietrze ucieknie zbiornikiem (zostanie wypchnięte bo tam jest najwyższy punkt w tym zbiorniczku wrównawczym) no i po jakimś czasie jak przestanie bombolić gasimy dolewamy według potrzeb i jest gicio tak to przynajmniej u mnie robił kumpel z serwisu OPLA przy wymianie rozrządu [ Dodano: 21-11-2006, 09:53 ] bolek, przeciez juz dark79, napisal gdzie sie znajduje odpowietrzenie.jaka mordenga z odpowietrzaniem, popuszczasz gumowego weza doprowadzajacego plyn do nagrzewnicy i odciagasz go troche, jest tam maly otworek ktory sluzy wlasnie do odpowietrzania poszukaj kolo aku. chyba to jest ten waz po prawo jak sie stoi twarza do silnika. Obrazek to nie jest ten wąż no jak sobie wyobrażasz ciecz w takim prostokątnym harmonijkowym wężu, poza tym w książce Sam naprawiam jest pokazany okrągły wąz tylko który to jest to nie wiem nie mogłem go namierzyć :???: nie wiem czy to nie jest ten co wchodzi do zbiorniczka hmmm
gregory Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 Witam! ponownie. Mechanik do którego jeżdże mówił mi że w A4 w tych silnikach trzeba dobrze odpowietrzyć instalacje chłodzenia ponieważ miał przypadki że pękała głowica na zle odpowietrzonym układzie przez właśnie powietrze w układzie.Z tym że bąble same uciekną się nie zgodze ponieważ zbiorniczek przynajmniej u mnie w 1.8T -AEB jest niżej od wężów z nagrzewnicy. Tak to prawda,że powietrze ucieknie samo do zbiorniczka ale tylko te które zostało na dole.Pompa nie przepcha powietrza przez nagrzewnice.Taką teorie usłyszałem od speca.Tak więc będe odpowietrzać na tych wężach które idą do nagrzewnicy,jak już wspominałem jest tam taki zaworek specjalnie do odpowietrzania pod taką osłonką plastykową harmonijkową.Zrobie foty podczas pracy i wkleje do forum pózniej.Wielkie dzięki za schemat :mrgreen: i za inne odpowiedzi.Odezwe się dzis po robocie.
adadur Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 panowie odpowietrzenie odbywa się tak: nalewamy płynu do zbiornika nie zakręcamy go i silnik niech pracuje bąble pójdą i powietrze ucieknie zbiornikiem (zostanie wypchnięte bo tam jest najwyższy punkt w tym zbiorniczku wrównawczym) no i po jakimś czasie jak przestanie bombolić gasimy dolewamy według potrzeb i jest gicio tak to przynajmniej u mnie robił kumpel z serwisu OPLA przy wymianie rozrządu Nie jest to takie proste jak piszesz ale nie zamierzam wykładu z fizyki robić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się