Pawel998 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Witam! Mam problem z zawieszeniem w swoim Audi A4B6 2003 1,9 TDI 130KM napęd na przod. Kupilem niedawno to autko i ma zawieszenie " seryjne sportowe amortyzatory i sprężyny z przodu i z tyłu wymienione na amortyzatory Bilstein Sport B6 oraz sprężyny Weitec (-40mm) " Chcialbym podniesc autko w gore o 20mm zeby obnizenie bylo -20mm a nie jak jest teraz -40mm. Co polecacie? JAkie sprezyny? tylko podpowiadajcie takie zeby podpasowaly do tych amortyzatorow bo powiedziano M ize zwykle nie wejda na te amortyzatory dlatego ze są sportowe itp. pomozcie bo juz sam niewiei mczy wymienic komplet amory+sprezyny:/ Tylko tyle wiem na temat tych amortyzatorow i sprezyn ze swojego autka
Lorenzo80 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Na początek chciałbym przywitać wszystkich bo to mój pierwszy post. Poniżej podaję dane: Auto: A4 B6 (FWD) Nadwozie: Avant Silnik: AVF 131KM (2004) Skrzynia: M6S Kategoria wagowa osi przedniej: 0JH Kategoria wagowa osi tylnej: 0YJ Zawieszenie: 1BE Klasy wagowe: 1075/1075 LP (lewy-przód): 658 PP (prawy-przód): 665 LT (lewy-tył): 643 PT (prawy tył): 630 Opony: 235/45/17; ciśnienie 2,2; bieżnik p. 4,5mm,t. 4mm Paliwa w baku: 3/4 W bagażniku dojazdówka To teraz Panowie pomóżcie jak podnieś ten nieszczęsny tył, czy kupno nowych sprężyn rozwiąże sprawę? No i może kupić od razu od jednej klasy wagowej wyżej, czyli OYK - klasa wagowa 10? Regularnie wożę z tyłu 2 osoby, tak że siedzi on jeszcze bardziej. Nie chciałbym wydać na marno 500zł.
Bart-S Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Na początek chciałbym przywitać wszystkich bo to mój pierwszy post.Poniżej podaję dane: Auto: A4 B6 (FWD) Nadwozie: Avant Silnik: AVF 131KM (2004) Skrzynia: M6S Kategoria wagowa osi przedniej: 0JH Kategoria wagowa osi tylnej: 0YJ Zawieszenie: 1BE Klasy wagowe: 1075/1075 LP (lewy-przód): 658 PP (prawy-przód): 665 LT (lewy-tył): 643 PT (prawy tył): 630 Opony: 235/45/17; ciśnienie 2,2; bieżnik p. 4,5mm,t. 4mm Paliwa w baku: 3/4 W bagażniku dojazdówka To teraz Panowie pomóżcie jak podnieś ten nieszczęsny tył, czy kupno nowych sprężyn rozwiąże sprawę? No i może kupić od razu od jednej klasy wagowej wyżej, czyli OYK - klasa wagowa 10? Regularnie wożę z tyłu 2 osoby, tak że siedzi on jeszcze bardziej. Nie chciałbym wydać na marno 500zł. Potrzebuję jeszcze trochę czasu - właśnie rozkminiam zawieszenie w VW. Jeśli mi się uda i rozgryzę to na Passku - spróbuję jeszcze raz dojść co i jak w A4. Dajcie mi tydzień/dwa.
piotrek_gdy Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Auto: A4 B7 quattro Nadwozie: Avant Silnik: BWE 200km 2006 Skrzynia: HYH(tip) Kategoria wagowa osi przedniej: 0YM Kategoria wagowa osi tylnej: 0JH Zawieszenie: 1BV Klasy wagowe: 8/12 LP (lewy-przód): 655 PP (prawy-przód): 655 LT (lewy-tył): 660 PT (prawy tył): 660 Opony: 225/45/17 Paliwa w baku: 3/4 W bagażniku pełne koło, hak
Dajmon Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Auto: A4 B6 (FWD) Nadwozie: AVANT Silnik: ALT 2.0 96KW/130KM (2001) Skrzynia: FTX-Manual Kategoria wagowa osi przedniej: 0JE = Weight category front axle weight range 5 (788-823 kg) Kategoria wagowa osi tylnej: 0YJ = Weight range 9 installation control only, no requirement forecast (545-570 kg) Zawieszenie: 1BE_Sports suspension/shock absorption Felga: 17"_CD0 = Alloy wheels 7.5J x 17 Opona: 225/45 Sprężyny przód 1BE: 8E0 411 105 CD – 0JE (??) Sprężyny tył 1BE: 8E0 511 115 DK – 0YJ (??) Mój stan: str kierowcy, tył/przód: 63.0cm/65.5cm--------------------------str pasażera, tył/przód: 63.5cm/64.5cm ----------------------------------------- Myślę, że moje zawieszenie jest już wytyrpane. Odczuwam brak komfortu jazdy. Potrzebowałbym kogoś z moich okolic, kto ma pojęcie o tych sprawach i powiedział/napisał na papierze co mam do wymiany. Czy wszystko? Czy są pewne elementy podstawowe, które się wymienia a reszta pozostaje bez zmian.
linkin Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Witam wszystkich. No to może ja też się pochwalę. Auto: A4 B6 (FWD) Nadwozie: Avant Silnik: AVF 131KM (2004) Skrzynia: GJA (Multitronic) Kategoria wagowa osi przedniej: 0JG Kategoria wagowa osi tylnej: 0YH Zawieszenie: 1BE LP (lewy-przód): 648mm PP (prawy-przód): 642mm LT (lewy-tył): 628mm PT (prawy tył): 625mm Ilość paliwa: full W bagażniku pełny zapas. Koła 205/55 R16 A teraz prośba o pomoc. Co mam wymienić żeby to jakoś wyglądało. Przód jest całkiem nieźle , mogło by być 1 cm wyżej, ale tył to jakaś masakra. Z tego co czytam na forum to tak nisko tyłu chyba nikt niema. Dodam tylko że w przyszłym tygodniu wymieniam amory z tyłu (wylały). Może ktoś z was doradzi jakieś sensowne springi, może być nawet komplet. Myślałem o Eibach Pro Kit -30mm z seryjnymi amorami. Prawdopodobnie wtedy autko stalo by nawet trochę wyżej jak mam teraz. Gdyby autko stało jak u Bartaka (ok.660 mm) na wszystkich kołach byłbym happy. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
krzem Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Witam, Czy może ktoś podać kategorie wagowe dla B6, TDI AWX Avant ?. Przeczytałem i znalazłem tylko sedana, pytanie czy kategoria wagowa osi przedniej jest inna niż w avancie ? Jeżeli ktoś ma taki wóz to proszę o podanie tych kategorii.
Bart-S Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2014 Witam wszystkich.No to może ja też się pochwalę. Auto: A4 B6 (FWD) Nadwozie: Avant Silnik: AVF 131KM (2004) Skrzynia: GJA (Multitronic) Kategoria wagowa osi przedniej: 0JG Kategoria wagowa osi tylnej: 0YH Zawieszenie: 1BE LP (lewy-przód): 648mm PP (prawy-przód): 642mm LT (lewy-tył): 628mm PT (prawy tył): 625mm Ilość paliwa: full W bagażniku pełny zapas. Koła 205/55 R16 A teraz prośba o pomoc. Co mam wymienić żeby to jakoś wyglądało. Przód jest całkiem nieźle , mogło by być 1 cm wyżej, ale tył to jakaś masakra. Z tego co czytam na forum to tak nisko tyłu chyba nikt niema. Dodam tylko że w przyszłym tygodniu wymieniam amory z tyłu (wylały). Może ktoś z was doradzi jakieś sensowne springi, może być nawet komplet. Myślałem o Eibach Pro Kit -30mm z seryjnymi amorami. Prawdopodobnie wtedy autko stalo by nawet trochę wyżej jak mam teraz. Gdyby autko stało jak u Bartaka (ok.660 mm) na wszystkich kołach byłbym happy. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. Może grzebano coś przy tylnym zawieszeniu. Wjedź na podnośnik i poszukaj oznaczeń (kolorków) na sprężynach. ---------- Post dopisany at 09:13 ---------- Poprzedni post napisany at 09:11 ---------- Witam,Czy może ktoś podać kategorie wagowe dla B6, TDI AWX Avant ?. Przeczytałem i znalazłem tylko sedana, pytanie czy kategoria wagowa osi przedniej jest inna niż w avancie ? Jeżeli ktoś ma taki wóz to proszę o podanie tych kategorii. Jeśli porównujesz te same jednostki to przód zwykle wychodzi tak samo - różnica jest na tylnej osi.
linkin Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Może grzebano coś przy tylnym zawieszeniu. Wjedź na podnośnik i poszukaj oznaczeń (kolorków) na sprężynach. ---------- Post dopisany at 09:13 ---------- Poprzedni post napisany at 09:11 ---------- Na tyle mam niebieski i różowy 8E0 511 115 DJ. Z tego co udalo mi się rozkminić to jest to oryginał 1BE kat. wagowa 8. Wygląda tak jakby po prostu sprężyny klapnęły z wiekiem. Dodam jeszcze że te gumy pod sprężynami (chyba łoża sprężyn) nie wyglądają już za dobrze. A wygląda to tak. Chyba coś za nisko jak na 1BE.
Bart-S Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2014 Na tyle mam niebieski i różowy 8E0 511 115 DJ. Z tego co udalo mi się rozkminić to jest to oryginał 1BE kat. wagowa 8. Wygląda tak jakby po prostu sprężyny klapnęły z wiekiem. Dodam jeszcze że te gumy pod sprężynami (chyba łoża sprężyn) nie wyglądają już za dobrze. A wygląda to tak. Chyba coś za nisko jak na 1BE. Daj większą fotkę bo tu nic nie widać.
linkin Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Daj większą fotkę bo tu nic nie widać. Coś mi nie wychodzi ale jak klikam na fotkę to przekierowuje na inną stronę i tam jest w dużym rozmiarze.
Gaszka Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 Auto: A4 B6 avant fwd Silnik: AVF Zawieszenie: 1BE Przod: 650mm Tyl: 640mm Opony: 195/65/15 Ilosc paliwa podczas pomiaru: 1/3 baku.
przemek2760 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Cześć u mnie A4 b7 1.8t bfb manual fwd sline zawiecha 1bv Lp660 Pp660 Lt655 Pt655 Prawie rezerwa Opony 235/45/17
dziadekM Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Auto: A4 B6 Nadwozie: Avant Silnik: AVF Skrzynia: 6 manual FWD Zawieszenie: 1BA Opony: 205/55/16 Paliwo: 1/4 zbiornika Przód: 684mm Tył: 685mm
tarkot Opublikowano 5 Lipca 2014 Opublikowano 5 Lipca 2014 A4 B6 (QUATTRO) AVANT BEX 190KM.(2003) SKRZYNIA-GDZ KATEGORIA WAGOWA OSI PRZEDNIEJ-OJG 861-899kg. KATEGORIA WAGOWA OSI TYLNEJ-OYL-598-625kg. ZAWIESZENIE-1BE LP-645 mm PP-645 mm LT-632 mm PT-632 mm PALIWO-1/4 baku PEŁNOWYMIAROWY ZAPAS+LEWAR+ZESTAW NARZĘDZI 225*55*16-zima 4-5mm
bosniak_sg Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 A4 B7 Avant (quattro) Silnik: 3.0 V6 TDI BKN Skrzynia: 6HP19a tiptronic Zawieszenie: 1BE Os tylna OYL zakres ciezaru 10 Os przednia OJL zakres ciezaru 11 LP: 660 mm PP: 660 mm LT: 663 mm PT: 663 mm Paliwo - rezerwa Kola 235/35zr19 jakies 5 mm bieznika
erchi Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 A4 B6 Avant Quattro BEX (2004) skrzynia HER KATEGORIA WAGOWA OSI PRZEDNIEJ - OJG 861-899kgKATEGORIA WAGOWA OSI TYLNEJ - OYL 598-625kg.ZAWIESZENIE - 1BELP-655 mmPP-655 mmLT-645 mmPT-645 mmPALIWO - ok.5, max 10lDojazdówka + komplet narzędzi + wzmak Bosestandardowe 235/45/R17 letnie Czy wystarczy wstawić sprężyny z 1BA (avant z Q) aby prześwit poszedł w górę?
edekxp Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 A4 B6 Avant Quattro BFB (2003) Kategoria wagowa przód OJH Kategoria wagowa tył OYM Zawieszenie 1BA LP - 690mm PP - 690mm LT - 650mm PT - 650mm Po zmianie sprężyn przód na 1BE na nieb,biał,ziel z B7, przód obniżył się a tył pozostał bez zmian LP - 650mm PP - 650mm
enrike2 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Audi a4 b6 2002 r. kategoria wagowa przód 0JE kategoria wagowa tył 0YF Zawieszenie 1BE LP - 65cm PP - 65cm LT - 63cm PT - 63cm
erchi Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 update (1BE j.w.) po zamontowaniu instalacji LPG: LP - 655mm PP - 655mm LT - 630mm PT - 630mm Zbiornik Bormech 72l o masie 31 kg zatankowany na full (ok.80%) - czyli orientacyjnie: 31kg + 0,56kg/l * 72l * 80% = 63,26kg Ilość benzyny w zbiorniku - 1/4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się