Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał:

 Przy osiągnięciu wartości 175ml  filtr nadaje się do czyszczenia/wymiany.

 Czyli 0.13 l to 130 ml?

Opublikowano
3 minuty temu, Berserker napisał:

 Czyli 0.13 l to 130 ml?

Jest coś takiego w necie jak przelicznik jednostek skoro to dla Ciebie zbyt trudne zadanie :facepalm:

Opublikowano
Teraz, pelonek1 napisał:

Jest coś takiego w necie jak przelicznik jednostek skoro to dla Ciebie zbyt trudne zadanie :facepalm:

:lol::whistling:

Opublikowano

Dobrze liczę bo już sam nie wiem? Czyli średnio filtr powinien wytrzymać około 150kkm bez czyszczenia? Tak plus minus?

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Kris1909 napisał:

Dobrze liczę bo już sam nie wiem? Czyli średnio filtr powinien wytrzymać około 150kkm bez czyszczenia? Tak plus minus?

Jeżeli przyjmiemy, że dpf zapełnia sie o 0,01 l co 15 tys. km, to 17 5ml osiagnie przy ok 265 tys. km.

U niektórych jest to ok 250 tys, u innych może nawet wczesniej lub pozniej. Wszystko zależy od profilu i stylu jazdy.

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
2 hours ago, Muskel1 said:

Jeżeli przyjmiemy, że dpf zapełnia sie o 0,1 l co 15 tys. km, to 17 5ml osiagnie przy ok 265 tys. km.

U niektórych jest to ok 250 tys, u innych może nawet wczesniej lub pozniej. Wszystko zależy od profilu i stylu jazdy.

 

Dziękuje, coś mi się porypało, na początku tak mi wyszło, ale później zbłądziłem, ja przebieg 195kkm 2013 rok jeszcze trochę polatam…

Opublikowano

To jest wartość teoretyczna, liczona przez sterownik silnika. Tylko tyle, albo aż tyle. Zwróć uwagę na inne parametry. One więcej powiedzą o zapełnieniu DPFa. Jak często się wypala, różnica ciśnień, jakie wartości sadzy zmierzona/obliczona na chwile przed wypaleniem jak i po.

 

Na marginesie u mnie też 194 tyś km i oil ash 0.13 l. A ile u Ciebie?

 

18 godzin temu, Muskel1 napisał:

0,1 l to ok 15-20 tyś. km.

0,1 l to ~ 150 tyś km. ;)

Opublikowano
1 minutę temu, sebaa napisał:

 

0,1 l to ~ 150 tyś km. ;)

Tak oczywiście. Miałem na myśli 0,01 l

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, sebaa napisał:

 A ile u Ciebie?

Ja mam 0,07 l i 68 kkm. U mnie maksymalne zapełnienie popiołem osiągnięte będzie dopiero przy wartości 375ml ponieważ mam silnik 3.0 tdi.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
1 hour ago, sebaa said:

To jest wartość teoretyczna, liczona przez sterownik silnika. Tylko tyle, albo aż tyle. Zwróć uwagę na inne parametry. One więcej powiedzą o zapełnieniu DPFa. Jak często się wypala, różnica ciśnień, jakie wartości sadzy zmierzona/obliczona na chwile przed wypaleniem jak i po.

 

Na marginesie u mnie też 194 tyś km i oil ash 0.13 l. A ile u Ciebie?

 

0,1 l to ~ 150 tyś km. ;)

Nie mam pojęcia jakie u mnie wartości, nigdy nie sprawdzałem, wypala się rzadko, auto mam od 2017 od 70kkm teraz mam 195kkm i wypala sie tak samo. 

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, Muskel1 napisał:

Ja mam 0,07 l i 68 kkm. U mnie maksymalne zapełnienie popiołem osiągnięte będzie dopiero przy wartości 375ml ponieważ mam silnik 3.0 tdi.

 

Czyli wychodzi na to że u Ciebie 0.01 l na ok 10tyś km.

Większość przebiegu robisz w trasie ze tak mało wychodzi oil ash? :eusathink:

 

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano (edytowane)
1 minutę temu, Rabbi napisał:

.

 

 

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano
1 godzinę temu, Rabbi napisał:

 

Czyli wychodzi na to że u Ciebie 0.01 l na ok 10tyś km.

Większość przebiegu robisz w trasie ze tak mało wychodzi oil ash? :eusathink:

 

Tak mniej więcej wychodzi. Mam to auto od prawie dwóch lat. Kupiłem je z przebiegiem 51kkm. Wartość popiołu była wtedy 0,06 l.  Do kwietnia tego roku pokonywałem w większości krótkie odcinki. Od kwietnia już dłuższe. W poprzednim B8, też 3.0 TDI,  miałem wartość popiołu 0,28l przy 249 kkm gdy go sprzedawałem.

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.09.2022 o 17:55, Muskel1 napisał:

Jeżeli przyjmiemy, że dpf zapełnia sie o 0,01 l co 15 tys. km, to 17 5ml osiagnie przy ok 265 tys. km.

U niektórych jest to ok 250 tys, u innych może nawet wczesniej lub pozniej. Wszystko zależy od profilu i stylu jazdy.

 

 

Z tego wynika że 6 cylindrów w 3.0 TDI wytwarza podobną ilość sadzy co 4  w 2.0 TDI ?:co:

Czy dopala tą sadzę skuteczniej skoro takie wyniki Oil Ash ?

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano

Rozpoczyna regenerację przy osiągnięciu ok. 31-32g sadzy, a kończy przy wypaleniu do 4-5g.

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj wróciłem z trasy i na VAG DPF pokazywało 95% zapełnienia i  przejechanych  jest 350 km - czy to prawidłowe wartości nie za szybko się zapełnia po wyczyszczeniu. To będzie pierwsze wypalanie po czyszczeniu DPFa jak i po remoncie silnika. Przy następnej jeździe pewnie będzie się wypalał - powinien po tym pokazać 0% zapełnienia czy niekoniecznie?

Edytowane przez Berserker
Opublikowano

Jaka wartość sadzy zmierzona i wyliczona? Tym procentom nie ufaj.

Opublikowano (edytowane)

Samochód już w garażu a dane z VAG DPF już teraz nie odczytam. Wydaje mi się, że w jednym polu było 17g a w drugim 22g , ale mogłem się pomylić - po świętach zwrócę na to uwagę. A ile powinno być gram sadzy przed wypalaniem?

Edytowane przez Berserker
Opublikowano

 Zależy od silnika. Dla większości 2.0 CR TDI wynosi 23.49g 

Możesz sprawdzić w rozszerzonych blokach pomiarowych ile powinna wynosić. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...