lukaszooo Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Zobacz co i jak pod czapką, jesli wszystko ok to jeździj i nic sie nie przejmuj, prawdo podobnie gdybyś nie przeczytał na forum o tej przypadłości nawet nie zauważył byś problemu.
elmer80 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Jak już to mam faze :-) Wszystko się zgadza czysty równo chodzi ok no ale słyszę ten dziwny dźwięk. Nie namawiam na wymiany ale może warto zwalić pokrywę i się przyjrzeć. wysłane z Commodore 64
lukaszooo Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Kiedyś przerabiałem taka "faze" w motorze, w każdym silniku słyszałem wybite łożysko igiełkowe na tłoku...... aż w koncu wymieniłem w jednym egzemplarzu owe łożysko a silnik chodził identycznie, za naprawe musiałem zapłacić sam a kolega więcej sie nie odezwał, wtedy "faza" mineła
mateusz233 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) A czy ten dźwięk może byc zależny od kąta synchronizacji? Wczoraj przestawilem na zero i nie wiem czy wcześniej tak bylo Edytowane 12 Listopada 2014 przez mateusz233
grzes283 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Zobacz co i jak pod czapką, jesli wszystko ok to jeździj i nic sie nie przejmuj, prawdo podobnie gdybyś nie przeczytał na forum o tej przypadłości nawet nie zauważył byś problemu. Hahaha i tu jest odpowiedź na to "pufanie w filtrze powietrza" W trzech tdikach 131 konnych seryjnie ten problem występuje, nawet ciężko się dosłuchać, czy bardziej, czy mniej to słychać. Dzisiaj klient się pytał, czy robiłem coś z wałkiem etc. Odpowiadam,że już nie drąże tematu puffanie. Na to on odpowiada, że z ciekawości popytał znajomych głównie z passkami B5FL i wszędzie jest to puffanie. Czyli wniosek prosty, tak widocznie musi być. Dlaczego? To nie wiadomo, widoczne konstrukcja tego wymaga. I tak, jak Łukasz zaznaczył. Gdyby nie forum, to większość z nas nie widziała by problemu. Póki auto jeździ i zachowuje się normalnie, nie ma co szukać dziury w całym. Różni ludzie, różne auta i różne przypadki. Niestety na forum wszystko jest uogólnione, gdyż problem nie jest namacalny i są różne diagnozy, często nietrafne.
adamusik Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Kolego Grześ jak mi cicho pufalo to też to olalem, ale jak jest teraz to aż wstyd jezdzic
Jarek882 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Kolego Grześ jak mi cicho pufalo to też to olalem, ale jak jest teraz to aż wstyd jezdzic i ile zrobiłeś km od cichego dudnienia ? czy od razu wymieniłeś wałek i wali ostro ? ja kupiłem auto w maju zrobiłem 5 tyś km i dudnienie było przy zakupie takie samo jak i teraz.
adamusik Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Ja przejechałem ok 35 tys na którejś stronie jest nagrany filmik jak u mnie dudni
Jarek882 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Ja przejechałem ok 35 tys na którejś stronie jest nagrany filmik jak u mnie dudni Jaki olej zalewałeś przez ten czas ?
adamusik Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Orlen teraz w październiku kupiłem Valvoline i mi się wydaje że jest gesciejszy od Orlen a cena taka sama Edytowane 12 Listopada 2014 przez adamusik
Jarek882 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) ja pierd... Nie dziwie się ze padł Ci wałek. Olej lej Motula albo liqui moly 5w30 lub 5w40. olej ma być rzadki podczas mrozów ma jak najszybciej dotrzeć kanałami do wałka, turbo itd. I wymiana oleju max przy 15 tyś a jak jeździsz mało to co 10tyś i motor będzie jeździł Edytowane 12 Listopada 2014 przez Jarek882
C4NC3R Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Ktoś już montował taki wałek ale nie znam efektów, ja mam ruville i sobie chwale, wiele osób twierdzi że sa porównywalne do ori lub to ori bez pudełka, tak samo jak wahacze lemfordera które mają zeszlifowany znaczek audi.Ruville to tylko pakowacz czesci roznych producentów. Kupujac od nich walek kupujesz albo Federala albo Febi lub zamienniki innych firm, z ktorymi Ruville ma podpisane umowy. Najbardziej zbliżony do ori walka jest Kolbenschmidt w wersji drozszej, ale na pewno nie jest taki sam jak na 1 montaz. Tak tak, najlepszy zamiennik z KolbenSchmidt lud Federala istnieje tylko w katalogach, a to co sprzedają to żeliwne odlewy utwardzane lub tylko odlew(plastelina), a te który są dla nas najlepszą opcją to kute stalowe - takie jak fabryka. Edytowane 12 Listopada 2014 przez C4_KAWON
adamusik Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Spełniał normy więc latem jak wałek zmieniłem zmieniłem też olej najszybciej wałek dostawał po dopiero jak jeździł w Niemczech na olejnych typu long life i wymiany co 30 tys
Jarek882 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Spełniał normy więc latem jak wałek zmieniłem zmieniłem też olej najszybciej wałek dostawał po dopiero jak jeździł w Niemczech na olejnych typu long life i wymiany co 30 tys Norma normą ale jakość oleju o nazwie Orlen źle mi się kojarzy.. Każdy jeździ na tym co chce. Ja jak przyprowadziłem samochód latał na longlife castrol chyba zmieniłem na motula 5w40 wcześniej miałem motula w b5 ajm i się nie zawiodłem
Lukasz_200616 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Hey dzisiaj zdjąłem pokrywę i niestety chyba nie jest za dobrze tak jak mechanik przypuszczał problem dudnienia tkwi chyba w hydraulice i wałku a tu na potwierdzenie tej tezy pierwsza krzywka od strony paska rozrządu wygląda nie ciekawie porysowana mocno to samo popychacz pod nią choć słabo widać jest popękany ehhh będą koszta coś czuję: http://s1.fotowrzut.pl/Z57P94DHXT/1.jpg http://s1.fotowrzut.pl/0IRP6EZKMV/1.jpg pozostałe też są potarte ale w znacznie mniejszym stopniu. Edytowane 12 Listopada 2014 przez Lukasz_200616
Jarek882 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Według mnie problem dudnienia jest w zaworach , zawór się nie domyka i dudni(buczy) Edytowane 12 Listopada 2014 przez Jarek882
grzes283 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 No ale to powinno wyjść przy badaniu ciśnienia i próbie olejowej - tak mi się wydaje....
Jarek882 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Chyba tak, przy badaniu ciśnienia powinno wyjść że zawór ssący nie domyka. Jeden prosty test. Zdjąć rurę od egr i przytkać kartkę lub ręke jeśli nie wciąga ręki lub kartki to zawór nie domyka. U nas Grześ może zawór delikatnie się nie domykać to są setne sekundy u innych dudni bardziej bo zawór nie domyka się dłużej.. Pasowałoby teraz z 5 klocków wyłożyć i się przekonać Ktoś chętny ? Edytowane 12 Listopada 2014 przez Jarek882
grzes283 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 ja podziękuje.Mi wciąga prawie dłoń, nie mówiąc o kartce. Co do wałka - jak już kilkakrotnie pisałem. Ja wymieniłem i niczego to nie przyniosło. Oczywiście mogę położyć 1.5k na stół i jeszcze raz wymienić, ale po co. Coś innego się spieprzy. Lepiej na CLH i DRL wyłożyć
piotrsob1 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Hey dzisiaj zdjąłem pokrywę i niestety chyba nie jest za dobrze tak jak mechanik przypuszczał problem dudnienia tkwi chyba w hydraulice i wałku a tu na potwierdzenie tej tezy pierwsza krzywka od strony paska rozrządu wygląda nie ciekawie porysowana mocno to samo popychacz pod nią choć słabo widać jest popękany ehhh będą koszta coś czuję: http://s1.fotowrzut.pl/Z57P94DHXT/1.jpg http://s1.fotowrzut.pl/0IRP6EZKMV/1.jpg pozostałe też są potarte ale w znacznie mniejszym stopniu. Widać przytarcie po obwodzie krzywki wydechowej pierwszego cylindra. Nie widać jak wygląda wierzchołek krzywki. Czyli wiemy że wałek jest zużyty, ale nie wiemy w jakim stopniu. Trzeba wałek i szklanki dokładniej zweryfikować
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się