lukaszr Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Zasada wymiany: 1. Sprawdź prawidłowość doboru tarcz do danego modelu, 2. zawsze wymieniaj tarcze parami, 3. używaj tarcz z tego samego opakowania, 4. wymieniaj tarcze nie tylko z powodu przekroczenia ich minimalnej grubości, ale również w przypadku pojawienia się powierzchni głębokich rowków, 5. bardzo starannie oczyść szczotką drucianą piasty kół z zabrudzeń i nalotów, użyj preparatu zmywającego (np. Quickleen i Brakeleen), 6. dokonaj pomiaru "bicia" piast na ich obwodzie. Maksymalnie odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm. Nanieś niewielką warstwę preparatu (np. Copperpaste, inna pasta miedziowa) na powierzchnię piast, 7. po zamontowanie tarcz dokonaj pomiaru bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie może przekraczać 0,1mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Pomiar ten jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz, 8. dokładnie oczyść tarcze hamulcowe z zabrudzeń tłuszczowych (olej, smar), najlepiej preparatem odtłuszczającym (np. Brakeleen), 9. zamontuj nowy komplet klocków hamulcowych, posmaruj pastą Copperpaste tylne blachy klocków hamulcowych, oczyszczone śruby kół, 10. dokręć śruby kół na krzyż używając klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania śrub waha się od 7 do 11 daNm, 11. przez pierwszych 300 km unikaj gwałtownych i długotrwałych hamowań, a najlepiej postępuj wg poniższej procedury: Zasada docierania nowych tarcz: a. Przez pierwsze 160 km: delikatne hamowanie ze 100 km/h do 50 km/h (po 5 hamowań). Jak tylko tarcza się zagrzeje konieczna jest przerwa na ostudzenie tarczy. Nie wolno hamować z dużej prędkości do zera !!! b. Następne 160 km: zwiększasz siłę hamowania, nadal unikając hamowania "do zera" z prędkości powyżej 110 km/h (tarcze powinny mieć jasno niebieski odcień (tzw. barwa nalotowa)) c. Następne 160 km: dalsze zwiększanie siły hamowania, po tym okresie można hamować do zera. Tarcza powinna mieć od jasno do ciemno niebieski odcień.* Kierunkowość klocków hamulcowych: Mało kto wie, że klocki hamulcowe trzeba odpowiednio założyć (prawa i lewa strona). Na zdjęciu poniżej są dwa klocki hamulcowe firmy FERODO (te z czujnikami czyli od wewnętrznej strony tarczy) i na czerwono zaznaczone są oznaczenia kierunkowości: 1. opis RIGHT/LEFT oznacza stronę auta (patrząc z perspektywy kierowcy siedzącego wewnątrz auta) 2. wycięcie (oznaczone strzałką) po prawej stronie metalowego zamka pokazuje stronę montażu 3. strzałka na zamku oznacza kierunek obracania się tarczy przy jeździe do przodu. * część tekstu zaczerpnięta z www.streetracing.pl
adadur Opublikowano 9 Maja 2008 Opublikowano 9 Maja 2008 Miałbym parę uwag do tego tekstu ale skwituje to tak - należy czytać instrukcje i stosować sie do uwag producenta.
lukaszr Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Opublikowano 26 Maja 2008 Adaś - jak masz jakieś uwagi to pisz to zmodyfikujemy to. To jest instrukcja, którą dostałem do nowych tarcz.
adadur Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Nie warto wprowadzać kosmetyki a jedynie zwrócić uwage by stosować się do zaleceń producenta czyli czytać instrukcję. To co jest wystarcza do tego by umiejętnie dotrzeć hamulce i cieszyć się z bezproblemowym użytkowaniem.
mily Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Kurde ale jak?? Zakładamy klocki z przodu od pasażera, to left będzie od strony silnika, to się chyba strzałka nie zgadza?? To samo dla right? Czyżbym źle sobie to wyobraził?
Hugo Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Kurde ale jak?? Zakładamy klocki z przodu od pasażera, to left będzie od strony silnika, to się chyba strzałka nie zgadza?? To samo dla right? Czyżbym źle sobie to wyobraził? Wszystko się zgadza.Right zakładasz od strony pasażera , a left od strony kierowcy
orzelsrw Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 akurat dziś wymieniam tarcze i klocki przód i tył także dzięki za cenne rady! pozdro :>
dariusz kucharski Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 mam pytanko jakie klucze sa potrzebne (chodzi mi o rozmiar) do wymiany klocków hamulcowych Dziekuje
olorob2 Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Przede wszystkim bedziesz musial sie zaopatrzyc w Imbus nr. 7 ktory ciezko dostac w zwyklych sklepach uwazaj na Chinskie podobki bo jak wiemy wszyscy nie latwo jest odkrecic zaciski
ralfik Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 witam! Własnie dzisiaj wymieniałem tarcze i klocki z przodu oczywiście według zasad podanych powyżej.Autko kupiłem we francji był serwisowany w ASO i nieuwierzycie klocki na odwrotnych stronach.
Falkon1973 Opublikowano 8 Września 2009 Opublikowano 8 Września 2009 witam mam pytanko muszę wymienić klocki czy muszę razem wymieniać tarcze czy to tylko zależy od zużycia tarcz i jak to sprawdzić
marcin j Opublikowano 8 Września 2009 Opublikowano 8 Września 2009 witam mam pytanko muszę wymienić klocki czy muszę razem wymieniać tarcze czy to tylko zależy od zużycia tarcz i jak to sprawdzić nie musisz wymieniać tarcz , chyba , że są zużyte( cienkie), lub maja duże wżery (rowki)
Falkon1973 Opublikowano 8 Września 2009 Opublikowano 8 Września 2009 No dzięki a info, za wymianę w warsztacie krzyczą 200 zyla może macie schemaciki luf fotki z wymiany klocuszków sam se wymienię. :gwizdanie:
PARAF Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 Jutro się za to biorę. Tom 77 - dzięki za części [br]Dopisany: 08 Październik 2009, 13:09_________________________________________________Jak powiedział tak zrobił... :> Cały przód I nawet juz je dotarłem
franio Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 pkt 10 zasad wymiany, raczej się nie waha i zawsze wynosi 12 daNm
yaras666 Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 hejka mam a41.8 s . jak moge znalezć rodzaj klockow do mojego auta????
Dev Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 hejka mam a41.8 s . jak moge znalezć rodzaj klockow do mojego auta???? nie ten post Kolego załóż odrębny to Ci pomoge
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się