Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zasady wymiany i docierania tarcz hamulcowych, kierunkowość klocków hamulcowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zasada wymiany:

1. Sprawdź prawidłowość doboru tarcz do danego modelu,

2. zawsze wymieniaj tarcze parami,

3. używaj tarcz z tego samego opakowania,

4. wymieniaj tarcze nie tylko z powodu przekroczenia ich minimalnej grubości, ale również w przypadku pojawienia się powierzchni głębokich rowków,

5. bardzo starannie oczyść szczotką drucianą piasty kół z zabrudzeń i nalotów, użyj preparatu zmywającego (np. Quickleen i Brakeleen),

6. dokonaj pomiaru "bicia" piast na ich obwodzie. Maksymalnie odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm. Nanieś niewielką warstwę preparatu (np. Copperpaste, inna pasta miedziowa) na powierzchnię piast,

7. po zamontowanie tarcz dokonaj pomiaru bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie może przekraczać 0,1mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Pomiar ten jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz,

8. dokładnie oczyść tarcze hamulcowe z zabrudzeń tłuszczowych (olej, smar), najlepiej preparatem odtłuszczającym (np. Brakeleen),

9. zamontuj nowy komplet klocków hamulcowych, posmaruj pastą Copperpaste tylne blachy klocków hamulcowych, oczyszczone śruby kół,

10. dokręć śruby kół na krzyż używając klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania śrub waha się od 7 do 11 daNm,

11. przez pierwszych 300 km unikaj gwałtownych i długotrwałych hamowań, a najlepiej postępuj wg poniższej procedury:

Zasada docierania nowych tarcz:

a. Przez pierwsze 160 km: delikatne hamowanie ze 100 km/h do 50 km/h (po 5 hamowań). Jak tylko tarcza się zagrzeje konieczna jest przerwa na ostudzenie tarczy.

Nie wolno hamować z dużej prędkości do zera !!!

b. Następne 160 km: zwiększasz siłę hamowania, nadal unikając hamowania "do zera" z prędkości powyżej 110 km/h (tarcze powinny mieć jasno niebieski odcień (tzw. barwa nalotowa))

c. Następne 160 km: dalsze zwiększanie siły hamowania, po tym okresie można hamować do zera. Tarcza powinna mieć od jasno do ciemno niebieski odcień.*

Kierunkowość klocków hamulcowych:

Mało kto wie, że klocki hamulcowe trzeba odpowiednio założyć (prawa i lewa strona).

Na zdjęciu poniżej są dwa klocki hamulcowe firmy FERODO (te z czujnikami czyli od wewnętrznej strony tarczy) i na czerwono zaznaczone są oznaczenia kierunkowości:

e82bbee8534fef54m.jpg

1. opis RIGHT/LEFT oznacza stronę auta (patrząc z perspektywy kierowcy siedzącego wewnątrz auta)

2. wycięcie (oznaczone strzałką) po prawej stronie metalowego zamka pokazuje stronę montażu

3. strzałka na zamku oznacza kierunek obracania się tarczy przy jeździe do przodu.

* część tekstu zaczerpnięta z www.streetracing.pl

Opublikowano

Miałbym parę uwag do tego tekstu ale skwituje to tak - należy czytać instrukcje i stosować sie do uwag producenta.

Opublikowano

Adaś - jak masz jakieś uwagi to pisz to zmodyfikujemy to.

To jest instrukcja, którą dostałem do nowych tarcz.

Opublikowano

Nie warto wprowadzać kosmetyki a jedynie zwrócić uwage by stosować się do zaleceń producenta czyli czytać instrukcję. To co jest wystarcza do tego by umiejętnie dotrzeć hamulce i cieszyć się z bezproblemowym użytkowaniem.

Opublikowano

Kurde ale jak??

Zakładamy klocki z przodu od pasażera, to left będzie od strony silnika, to się chyba strzałka nie zgadza?? To samo dla right?

Czyżbym źle sobie to wyobraził?

Opublikowano

Kurde ale jak??

Zakładamy klocki z przodu od pasażera, to left będzie od strony silnika, to się chyba strzałka nie zgadza?? To samo dla right?

Czyżbym źle sobie to wyobraził?

Wszystko się zgadza.Right zakładasz od strony pasażera , a left od strony kierowcy

Opublikowano

Przede wszystkim bedziesz musial sie zaopatrzyc w Imbus nr. 7 ktory ciezko dostac w zwyklych sklepach uwazaj na Chinskie podobki bo jak wiemy wszyscy nie latwo jest odkrecic zaciski

Opublikowano

witam! Własnie dzisiaj wymieniałem tarcze i klocki z przodu oczywiście według zasad podanych powyżej.Autko kupiłem we francji był serwisowany w ASO i nieuwierzycie klocki na odwrotnych stronach.

Opublikowano

witam mam pytanko muszę wymienić klocki czy muszę :kox: razem wymieniać tarcze czy to tylko zależy od zużycia tarcz i jak to sprawdzić

nie musisz wymieniać tarcz , chyba , że są zużyte( cienkie), lub maja duże wżery (rowki)

Opublikowano

No dzięki a info, za wymianę w warsztacie krzyczą 200 zyla może macie schemaciki luf fotki z wymiany klocuszków sam se wymienię. :gwizdanie: :good:

Opublikowano

Jutro się za to biorę.

Tom 77 - dzięki za części :good:[br]Dopisany: 08 Październik 2009, 13:09_________________________________________________Jak powiedział tak zrobił... :>

Cały przód

_091335_logo_ate.jpg

I nawet juz je dotarłem :naughty:

Opublikowano

hejka mam a41.8 s . jak moge znalezć rodzaj klockow do mojego auta????

nie ten post Kolego

załóż odrębny to Ci pomoge

Opublikowano

hmm dobra porada

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...