wrzosu Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Ktoś kto ma wielkei szczęśćie, albo szukał pół roku albo dłużej może za tyle znajdzie, ale jak przychodzi co do czego, to ceny są około 100zł i tak juz jest. ja szukalem 7dni ;p 50zl z wysylka
marcin_franz Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 No i tempomacik śmiga. W piątek lepiej go wypróbuje na trasie Łódź - Wrocław (200 km ) I tak jak obiecałem, poniżej rozpiska pinów w manetce: PIN Funkcja 1 EIN 2 AUFN 3 FIX 4,6 MASA 5 EIN( nie sprawdziłem dokładnie dopiero po montarzu mnie oświeciło, że to może być od AUS) To wszystko, ale tak jak się z tym bawiłem to stwierdzam, że i tak lepiej poczekać i kupić manetke.
TurboTeam24 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Witam.. czy możliwy jest wogóle montaż tempomatu w silniku AEB z gazem na linke?? czy niema opcji?? I co do tego jest potrzebne..jeśli jest możliwość..!
arre Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Z tego co mi wiadomo jest taka mozliwosc... ale koszty :gwizdanie: potrzeba manetki(50-100zl), pompki powietrznej(70zl), sterownika (70zl) i nie wiem czy nie czegos jeszcze... ja mimo ze manetke mialem odpuscilem sobie tempo w moim ABC
maszer Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Polecam dla zainteresowanych tempomatem w AUDI A4 1.9 TDI (AFN) 1998r. http://www.a4.goleszow.eu/Instalacja%20tempomatu.rar
Paplok Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 witam klubowiczow posiadam niune z 99r silnik AFN 110Km i mam pytanie czy nie bede mial problemu zamontowac samodzielnie tempomatu?? jak bede postepowal zgodnie z instrukcja ? bo nie chcialbym czegos popsuc no i czy musze aktywowac vagiem?? z gory dziekuje za odpowiedz
nowal Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 witam klubowiczow posiadam niune z 99r silnik AFN 110Km i mam pytanie czy nie bede mial problemu zamontowac samodzielnie tempomatu?? jak bede postepowal zgodnie z instrukcja ? bo nie chcialbym czegos popsuc no i czy musze aktywowac vagiem?? z gory dziekuje za odpowiedz Kurde zamontowalem do mojego afn zgodnie z instrukcja PDF ale nie działa. Podepne sie bezposrednio pod komputer moze pomoze.
pawelwor Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 witam klubowiczow posiadam niune z 99r silnik AFN 110Km i mam pytanie czy nie bede mial problemu zamontowac samodzielnie tempomatu?? jak bede postepowal zgodnie z instrukcja ? bo nie chcialbym czegos popsuc no i czy musze aktywowac vagiem?? z gory dziekuje za odpowiedz Kurde zamontowalem do mojego afn zgodnie z instrukcja PDF ale nie działa. Podepne sie bezposrednio pod komputer moze pomoze. W twoim roczniku trochę inaczej się podpina niż po II lifcie, poczytaj wątek
mwiklak Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Witam założyłem sobie tempomat do mojej audi a4 1.8t 2000 rok manetkę i kostkę z kablem kupiłem orginalną, i niewiele mogą dodać do tych opisów co już są bo w nich jest wszystko dokładnie napisane. Ale dodam ze podłączenie przewodu z bezpiecznikiem (zasilającego) może byc gdzie kolwiek (ja dałem do akumulatora) a i co ważne trzeba uważać jak ktoś ma ABS ESP żeby w kierownicy nie obracać taśmą ( czujnik położenia kół czy skrętu albo jakoś tak ale każdy wie o co mi chodzi) bo będzie świeciła kontrolka od abs i esp no i jeszcze dodam ze należy zacząć od odpięcia klemy przed przystąpieniem do montażu, i ostatnia rzecz bardzo ciekawa ze czy to diesiel czy bęzyna jest tak samo, umnie z orginalnej kostki tempomatu do pinów w białej kostce to nawet przewody kolorami pasowały a i nie wiem dlaczego tempomat działał juz przed aktywacją vagiem ???? ciekawe dlaczego POZDRAWIAM ( sorki za błędy )
arre Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 ... i ostatnia rzecz bardzo ciekawa ze czy to diesiel czy benzyna jest tak samo, u mnie z orginalnej kostki tempomatu do pinów w białej kostce to nawet przewody kolorami pasowały a i nie wiem dlaczego tempomat działał juz przed aktywacją vagiem ???? ciekawe dlaczego... Sprawdz po kodach wyposazenia czy nie miales wczesniej tempomatu mogl sie komus zepsuc i kupil manetke bez... badz ktos sie vagiem bawil i aktywowal bez manetki.... Dodam tylko by kolegow z benzyniakow w blad nie wprowadzac sie zgadza sie to z kolega ale u tych co maja przepustnice sterowana elektronicznie... w benzynach przedliftowych takich jak moje 2.6 montaz tempo nie jest taka prosta TRZEBA sterowac przepustnica za pomoca powietrznego modulu i koszt jest wiele wiele wyzszy...
sobol Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 panowie pomocy. mam a4 1.8t aeb 97 rok z manetka tempomatu. czy mozna jak kolwiek sprawdzic vag-com'em czy jest tam naprawde tempomat? dodam jeszcze, ze nia dziala mi blysniecie "dlugimi", moze to miec jakis zwiazek? ps. we wklejkach w bagazniku nie ma tempomatu. jednak nie ma tez informacji o 4 air bag i podgrzewanych fotelach...
lapek85 Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 Panowie, mam polifta AHH 2000 rok, więc manetkę podłaćzam do białem kostki koło ECU, mam pytanie tylko odnoścnie 5 pina manetki. Mam go podłączyć tylko/bezposednio do bezpiecznika nr. 11 5 A lub do innego "mało ważnego" i nigdzie wiecej, nie musze od bezpiecznika dalej ciągnąć przewodu do czerwonej kostki do pin 8 ???
mwiklak Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 panowie pomocy. mam a4 1.8t aeb 97 rok z manetka tempomatu. czy mozna jak kolwiek sprawdzic vag-com'em czy jest tam naprawde tempomat? dodam jeszcze, ze nia dziala mi blysniecie "dlugimi", moze to miec jakis zwiazek? ps. we wklejkach w bagazniku nie ma tempomatu. jednak nie ma tez informacji o 4 air bag i podgrzewanych fotelach... witam kolego z opisu wnioskuje ze masz popsuta manetke lub cos z kostką, zdejm kierownice dokop sie do manetki i sprawc czy nic złego sie tam nie stało a i czy bespiecznik jest dobry ( powodów moze byc wiele sprawc czy prąd dochodzi do tempomatu ) [br]Dopisany: 24 Maj 2011, 21:59_________________________________________________ Panowie, mam polifta AHH 2000 rok, więc manetkę podłaćzam do białem kostki koło ECU, mam pytanie tylko odnoścnie 5 pina manetki. Mam go podłączyć tylko/bezposednio do bezpiecznika nr. 11 5 A lub do innego "mało ważnego" i nigdzie wiecej, nie musze od bezpiecznika dalej ciągnąć przewodu do czerwonej kostki do pin 8 ??? witam, kologo przewód zasilający możesz podpiąć do akumulatora ale najłatwiej do nespiecznika koło ECu ( taki wielki ) w nim jest 12v a i dobrze by było jak byc na kablu zasilającym tempomat założył sobie jeszce dodatkowo bespiecznik ( tak w razie w....) ja tak miałem w istrukcii i tak dostałem juz gotową wiąskę z bespiecznikiem
powerbox Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Witam, dziękuję wszystkim za informacje, dzięki którym udało mi się założyć tempomat. Chciałem dodać swoje spostrzeżenia. Montowałem manetkę wyjętą podobno z A8 z końcówką P. Udało mi się dogadać z gościem z Allegro, żeby znalazł 6pinową kostkę do styków tempomatu do tej manetki. Dzwoniłem do serwisu popytać jak to jest z tymi symbolami –manetka 4D0 953 513 M jest dla wersji z kierownicą po prawej stronie, ktoś na forum pisał, że też podobno może być... Końcowka A w kodzie manetki oznacza brak tempomatu. Użyłem 4żyłowego kabelka od myszki (albo od klawiatury, już nie pamiętam skąd był). Tym kabelkiem nie płynie żaden duży prąd - są jedynie podawane stany logiczne ze styków manetki do komputera, więc może być taki cienki. Moim zdaniem nie ma najmniejszej potrzeby podłączania się do gniazdka białej kostki, bo dość trudno się ją wyjmuje. Dla przypomnienia – w samochodzie z zainstalowanym tempomatem idą kable z manetki do komputera(ECU), ale po drodze jest gniazdko i wtyczka (w modelu poliftowym jedna biała kostka). Gniazdko i wtyczka istnieje tylko dla celów montażowo-serwisowych – nie pełni to żadnej roli elektrycznej, więc jakkolwiek i tak ostatecznie zawsze podpinamy manetke pod ECU, kwestia jedynie czy przez dodatkową wtyczkę i gniazdko czy bezpośrednio. W samochodzie bez tempomatu brakuje przewodów biegnących od manetki do gniazdka i pinów w tym gniazdku – ale od wtyczki znajdującej się w tym gniazdku, do ECU leżą już odpowiednie kable. Można próbować wykonać wersję maksymalnie zbliżona do fabrycznej – czyli szukać pinów w ASO, czekać, zamawiać i dodawać piny do gniazda, które jest ciężko wyjąć i jeszcze ciężej manipulować nim od strony wnętrza samochodu. Ja zrobiłem dużo prościej i szybciej – jako że od ECU do białej wtyczki są gotowe kable, do których mamy się ostatecznie podpiąć – wyjąłem te 4 końcówki kabelków z wtyczki, a gniazdka w ogóle nie ruszałem. Czyli z gniazdka wyjąłem na chwilę białą wtyczkę, a z tej wtyczki wyjąłem 4 piny z kabelkami, które mnie interesowały i wtyczkę zaraz włożyłem z powrotem do gniazdka. Mając teraz wolne 4 końcówki 4 kabelków i swobodny do nich dostęp trzeba je jedynie połączyć dodatkowymi kabelkami z gniazdkiem w manetce (i jeszcze zasilanie, czyli „plus” innym kablem z dowolnego miejsca gdzie jest +12V). Pod względem elektrycznym jest to identyczne podejście jak dodawanie pinów do gniazdka, ale omijamy firmową kostkę. Można po prostu dolutować 4 kabelki z manetki do tych 4 kabelków wyjętych z kostki, które sterczą z wiązki idącej do ECU. Chyba nie ma szybszego i prostszego sposobu niż ten. Ja postanowiłem wstawić dodatkowo proste złącze typu goldpin kupione w elektronicznym – czyli dodałem na tym łączeniu swoją małą wtyczkę i gniazdko gdyby trzeba było kiedyś coś rozmontowywać – ale może to być zlutowane na stałe jak ktoś chce (lutowanie daje pewniejszy styk niż gniazdko i wtyczka). [Na marginesie jeśli chodzi o goldpina - w takim wypadku dobrze wykonać następujący układ przestrzenny pinów (to nie ma związku z połączeniami elektrycznymi): 3piny koło siebie, przerwa i jeden pin – żeby po rozłączeniu było wiadomo jak złożyć, bo jeśli się da 4 piny w równych odstępach - można taką wtyczkę przypadkowo odwrotnie złożyć z gniazdkiem, bo jest symetryczna. Na końcu goldpina trzeba owinąć taśmą, żeby się nie rozsunął gdyby ktoś kiedyś pociągnął za kabel. Oczywiście trzeba zaizolować przewody, żeby się ze sobą nigdzie nie stykały. Co ciekawe wyjęte styki z gniazdka pasują do bolca standardowego goldpina] Zasilanie pociągnąłem z listwy, z punktu, w którym napięcie pojawia się po włączeniu zapłonu. Dobrze jest przylutować do specjalnej "podkładki" i podłozyć pod nakrętkę. Jest to też chyba najprostsze i najszybsze rozwiązanie niż wpinanie się do skrzynki z bezpiecznikami za pomocą pinów z ASO. Bezpiecznik na zasilaniu jest absolutnie obowiązkowy, ponieważ z akumulatora może płynąć olbrzymi prąd, kilkadziesiąt amperów (potrzebne np. podczas rozruchu). Jeśli ktoś połączy bez bezpiecznika i zrobi się kiedyś przypadkowo zwarcie np. podczas wypadku - to drut w zwarciu z akumulatorem rozgrzeje się do czerwoności na długie minuty i będzie topić, ciąć i zapalać wszystko co napotka wokół – palstiki, inne kable, itd. Wówczas nasz kabelek i cała instalacja będzie pełnić rolę „bezpiecznika” – obwód się rozłączy dopiero gdy kabel się przepali – w zależności od grubości kabla może to być dopiero po spaleniu się całego samochodu . Więc lepiej jest dać bezpiecznik i mieć pod kontrolą co ma się przepalić w wypadku zwarcia. Kto tego jeszcze nie rozumie niech weźmie kabel i zrobi nim zwarcie na akumulatorze. Oczywiście tak naprawdę tego nie polecam, bo akumulator się przeciąża gdy ma zaświecić miedziany gruby kabel jak tak samo jak świeci się drucik żarówki. Następną rzeczą, o której trzeba pamiętać to żeby dać dłuższy kabelek na okoliczność wysuwania kierownicy. Owinąłem go dodatkowo taśmą tekstylną razem z tym kablem zasilania, bo jednak są tam ostre krawędzie a kierownicę często się wysuwa. Rzeczą odbiegającą od reszty w moim samochodzie było to, że w VAG-comie tempomat był w bloku 66 a nie 6 i w dodatku okienko wskazujące naciśnięcie hamulca i sprzęgła jest osobno w tym bloku i okno działania styków tempomatu jest osobno. Jeszcze raz dzięki. Na koniec zdjęcie, widać na nim 4 kabelki wyjęte z wtyczki -cała filozofia łączenia tempomatu to było połączenie ich (i zasilania) do tych samych kolorów kabelków w manetce (-to w przypadku, jeśli ma się oryginalną wtyczkę w manetce z kilkoma cm oryginalnych kabli).
adadur Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 powerbox tak naprawdę wysiliłeś się z opisem w którym proponujesz "druciarstwo". Szkoda było ci miedziaków na piny do białej kostki?
powerbox Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 U mnie było ciężko wyjąć białe gniazdko, z resztą długo nie próbowałem tego robić, bo na pierwszy rzut oka widać, że to jest bez sensu, skoro kable, do których mamy się docelowo dopiąć są na samym wierzchu i wystarczy je wypiąć z wtyczki, zamiast dodawać jakieś piny do gniazdka. Nie żal mi było miedziaków tylko żal mi było bezmyślnie powielać opcję, którą ktoś raz wybrał. Odgałęzień w wiązkach przewodów w samochodzie są dziesiątki i zrobienie jeszcze jednego odgałęzienia nie jest żadnym druciarstwem, szczególnie jak się wszystko ładnie oplecie i polutuje. Dlaczego montując używaną manetkę w kilkunastoletnim samochodzie trzeba zrobić wszystko idealnie tak jak zrobiłaby fabryka i się przy tym namęczyć włażąc od spodu, wydłubując kostkę, zamawiać oryginalne piny, jeździć do ASO na drugi koniec miasta w upał, stać w kolejce i truć im o jakieś piny po 1,5zł? Ja tego nie kumam, ale jestem początkującym i się nie znam i wolę po prostu podpiąć manetkę do przewodów najprostszym sposobem. Szkoda mi pleców, szarpania kabli po omacku, rozcinania oryginalnych oplotów, żeby dalej wyszarpać gniazdko i szkoda czasu. Jeśli musiałeś się namęczyć tylko dlatego, że sam nie pomyślałeś – to się aż tak nie martw i pociesz się tym, że inni uprawiają zwykłe „druciarstwo”
SotoM Opublikowano 23 Czerwca 2011 Opublikowano 23 Czerwca 2011 odgrzeje kotleta - pragne bardzo dołozyc do siebie tempomat - AFN 98r avant wiem ze nie trzeba kompletnego pajaka kupowac bo oddziela sie cześć starowania wycieraczkami mam na stanie przełącznik z tempomatem z audi 80 numeru na nim nie ma zadnego ale jest to identyczny jak na tej oto ofercie http://allegro.pl/przelacznik-zespolony-tempomat-audi-80-b4-2-6-v6-i1637203081.html czy to podejdzie do A4?? ktoś na forum pisał, że też podobno może być... Końcowka A w kodzie manetki oznacza brak tempomatu. to jakas musi istniec bład w danych zobacz http://allegro.pl/przelacznik-audi-tempomat-4d0953513a-904188-i1671381282.html
danielom Opublikowano 23 Czerwca 2011 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Generalnie podejdzie ale nie bez przeróbek. Ty w swoim masz od kierunkowskazow osobna wtyczke, a w tym co pokazalez jest to realizowane poprzez balszki laczoace obie czesci manetek, zeby to przerobic musialbys przylutowac kable ze swojej wtyki do tych blaszek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się