Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3,0 TDI Rozrząd, ku przestrodze. +Zdjęcia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

no jest cisza może byłem zbyt podejrzliwy po odbiorze, za kazdym razem jak go odpalam to go słucham i jest ok. Nie wiem czy to moje odczucie ale jakby ciszej chodził po wymianie. Widziałem swoje stare ślizgi to były już wytobione, więc wymiana była uzasadniona. Kat przy okazji wywalony, więc dobrze by było zrobic program, zastanawiam się czy warto(po przeczytaniu wątku kolegi Kmr91 który zrobił program i po 3 tys silnik powiedział papa wzieły mnie wątpliwości).

Edytowane przez Maniusiek28
Opublikowano

U mnie cisza, a dodatkowo po wymianie popychaczy nie ten silnik.

Opublikowano

Ja słucham nawet teraz i zawsze coś usłyszę :P a jak nie to se coś wymyślę :) Masz wymienione więc jest ok i nie szukaj dziury w całym, pilnuj tylko oleju.

Fabrycznie to je dno, soft musi być ;] możesz przypomnieć o jaką historię chodziło ?

Opublikowano

ostro, ale nie widzę związku z programem.

Opublikowano

ostro, ale nie widzę związku z programem.

może awaria 3 tys. po programie to czysty przypadek, ja program będę robił jeszcze nie wiem u kogo biorę pod uwagę Darona, Piotra lub Tune Up

Opublikowano (edytowane)

nie koniecznie przypadek, soft to jednak większe obciążenia, wyższe temperatury i jeśli coś było już uszkodzone to teraz miało prawo szybciej skończyć swój żywot. Te silniki wbrew pozorom potrafią wiele udźwignąć, pod warunkiem że są sprawne.

DPF nie pomaga, trzeba mieć go na uwadze i czasem klientowi wytłumaczyć co i jak. Wypluwane moce też są dość ciekawe.. ponad 300 ps na fabrycznych gratach (dla mnie nie realne) a na innej hamowani nagle 280... obie to renomowane firmy.. polecane na forach ;]

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

a jak wyglada sprawa rozrzadu w ASB 3.0TDI? chce obejrzec audi b7 z tym silnikiem. 2006 rok. przebieg udokumentowany 198tys. zadnych akcji serwisowych. jedynie biezace wymiany olejow i filtrow.

przy 160tys wymienione byly jedynie czyjniki temperatury rpzed katalizatorem i DPFem.

czy bez sprzetu diagnostycznego uslysze neidomagajacy rozrzad? podczas jazdy jakies niepokojace objawy powinny sie pokazac?

Opublikowano

a przeczytałeś choć jedną stronę tego tematu?

Opublikowano

a przeczytałeś choć jedną stronę tego tematu?

przeczytalem caly temat i nie tylko ten..ale w wiekszosci z nich wypowiadaja sie wlasciciele silnikow 3.0 TDI ( BKN ), dlatego pytam o ASB.

z tego i kilku innych postów wnisokuje ze prawie kazdy wlasciciel BKNa mial problem z rozrzadem i wtryskiwaczami..wiec jak to jest naprawde? czy te silnki 3.0 TDI sa takie kiepskie? jeszcze gorsze od 2.0 TDI?

czy ASB jest duzo mniej usterkowy od BKNa? na forum mozan chyba policzyc na palcach wlascicieli ASB...BKN zreszta tez..

mam nadzieje ze te usterki o ktorych tu wspominalo kilka osob to nie zadna regula. z drugiej storny pociesza mnie to ze kilka ktorych samochody maja przebiegi po kilkaset tys. te silniki chwali i nie zadazyly im sie jeszcze zadne przygody

prosze Was o jakis rozsadny i obiketywny komentarz.

Opublikowano

Nie raz już stwierdzono że BKN i ASB to ten sam silnik, może delikatnie się czymś różni ale problemy występują te same, czyli rozrząd, wtryski, koło pasowe czy też klapki kolektorów.

Rozrządu nie tykałem i nic nie dzwoni, przebieg 200 tyś, od 120 tyś auto jeżdżone w PL, olej Liqui Moly, na Castrolu klepało.

Wtryski wymieniane zaraz po sprowadzeniu, puszczało bąka przy dodawaniu gazu, obecnie przejechane 100 tyś na tych wtryskach, cisza

Kolektory raz czyszczone, tylko dlatego że EGR się zakleił i przy okazji wszystko wyczyściłem, klapki siedzą od nowości

Koło pasowe podobno pada przy około 220 tyś i to mnie czeka bo widać na nim rdzę i zużycie

Czasem padają jeszcze silniczki sterowania kolektorami ale to nie jest regułą i dużym wydatkiem

Sprawa jest prosta, jak się dba tak się ma, więc musisz wszystko dokładnie sprawdzić albo przygotować się na wydatki.

Opublikowano

Nie raz już stwierdzono że BKN i ASB to ten sam silnik, może delikatnie się czymś różni ale problemy występują te same, czyli rozrząd, wtryski, koło pasowe czy też klapki kolektorów.

Rozrządu nie tykałem i nic nie dzwoni, przebieg 200 tyś, od 120 tyś auto jeżdżone w PL, olej Liqui Moly, na Castrolu klepało.

Wtryski wymieniane zaraz po sprowadzeniu, puszczało bąka przy dodawaniu gazu, obecnie przejechane 100 tyś na tych wtryskach, cisza

Kolektory raz czyszczone, tylko dlatego że EGR się zakleił i przy okazji wszystko wyczyściłem, klapki siedzą od nowości

Koło pasowe podobno pada przy około 220 tyś i to mnie czeka bo widać na nim rdzę i zużycie

Czasem padają jeszcze silniczki sterowania kolektorami ale to nie jest regułą i dużym wydatkiem

Sprawa jest prosta, jak się dba tak się ma, więc musisz wszystko dokładnie sprawdzić albo przygotować się na wydatki.

dzieki za pomoc..takiej odpowiedzi oczekiwalem

zastanawia mnie jak wiele z wielu wlascicieli BKN czy ASB opisuje awarie tutuaj na forum..czy to rzeczywsicie sporadzyczne przypadki czy norma ze w kazdym poddaje sie rozrzad i osprzet?

Opublikowano

Jak rozrzad dzwoni przez 1s po odpaleniu zimnego auta to nie ma sie co przejmowac, ale jak dłużej i za każdym razem to wtedy jest sie co martwic, zresztą było tutaj pisane na forum że wymieniali rorzady i dalej to samo, grunt to nie panikować, wtryski niech pracują cicho i w zakresie dopuszczalnej normy i będzie git

Opublikowano

Rozrząd nawet jeśli się trafi nie jest taki koszmarny w wymianie, wtryski to co innego :D kwota dwukrotnie wyższa.

Opublikowano

Co to znaczy że masz wzmocnione sprzęgło? Jakiś model? Bo wiesz że sprzęgło i dwumas do 3.0tdi z luka wychodzi około 2tyś za kpl :wink:

Opublikowano

Potaniały te sprzęgła. Jeszcze półtora roku temu sama dwumasa była za ponad 2 tysiące.

Opublikowano

Mój ojciec ma ASB w C6 z przebiegiem ori 310 tys km. Łańcuch w ogóle nie hałasuje, nawet przy temperaturze -15. Wtryski prawdopodobnie oryginalne, zmieniany był tylko DPF przy 280 tys. km. z klapami też jakieś przygody były przy 115 tys. km., turbo oryginalne -takie ważniejsze rzeczy jakie wynikają z historii serwisowej. Przebieg w 90% trasowy, poprzedni właściciel namiętnie używał webasto (dość zużyte guziki od pilota), także ciepłe starty też mogły mieć wpływ na pozytywną kondycje motoru.

Opublikowano

Ile kierowców i aut tyle będzie opinii. Jedni narzekają silnik jest awaryjny wtryski padają, dwumas się sypie etc. Tylko jak wiadomo mało kto ma takie auto od nowości i nie wiadomo jak było eksploatowane. Jakie paliwo było lane, oleje, zostawianie na biegu, czy turbo było studzone bo dynamicznej jeździe :) i wiele innych. A jak ktoś kupi słaby egzemplarz to jest dramat i pretensja. Drugi trafi zadbany i się cieszy ze super auto i się nie psuje, nie ma reguły :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

gdybym opierał się tylko na forum i tym co tu piszą to na pewno zrezygnowałbym z zakupu 3.0tdi ASB.

Na szczęście daleko nie musiałem szukać opinii ponieważ mam dwóch kolegów którzy mocno eksploatują A4 z tymi motorami.

Jeden zrobił 300tys. km teraz ma ok 450tys. gdy kupował z przebiegiem 150tys wywalił tylko DPF i zalewa Castrol, wymiany robi co 25tys co mnie mocno zszokowało (osobiście nie polecam).

Od przebiegu ok 300tyś przy rozruchu słychać przez sekunde,dwie rozrząd. Do tej pory eksploatuje auto, nie popadł w panikę jak robią to inni gdy tylko coś usłyszą wg wielu osób i mechaników ten typ tak ma. Do tej pory wtryski i rozrząd fabryka.

Drugi znajomy miał niecałe 700tyś, rozrządu też nie ruszał chociaż u niego to już słychać było cały czas więc zapewne zbliżał się jego koniec. Ostatnio skręcił licznik na 250tyś znalazł się klient który myślał że za 20tyś kupi b7 3.0tdi. I w ten oto sposób niedługo pojawi się na forum ktoś z problemem rozrządu i wtrysków przy "250 tyś km." i kolejna opinia że 3.0tdi to gówniany i kosztowny motor bo tak szybko się sypie.

Opublikowano

a jak wyglada sprawa rozrzadu w ASB 3.0TDI? chce obejrzec audi b7 z tym silnikiem. 2006 rok. przebieg udokumentowany 198tys. zadnych akcji serwisowych. jedynie biezace wymiany olejow i filtrow.

przy 160tys wymienione byly jedynie czyjniki temperatury rpzed katalizatorem i DPFem.

czy bez sprzetu diagnostycznego uslysze neidomagajacy rozrzad? podczas jazdy jakies niepokojace objawy powinny sie pokazac?

Boże ludzie czemu wy na siłe chcecie kupić auto 10 letnie z przebiegiem do 200 tysięcy ? Sami sobie taki los zgotowujecie przez waszą mentalność. Musicie sobie uświadomić, że ludzie nie kupują diesla po to, żeby jeździć tym po zakupy ewentualnie do babci na święta ...

Co do twojego pytania to szczerze wolałbym takiego z przebiegiem powyżej 300 tysięcy i udokumentowanymi wymianami takich podzespołów jak może rozrząd, sprzęgło, dwumas, tarcze klocki, zawiecha. Kupując auto z przebiegiem przed 200 prawdopodobnie większość tych wymian spadnie na TWOJĄ głowę. A ludzie często nie zdają sobie sprawy z tego ile kosztuje EKPLOATACJA. Bo kupując auto klasy premium trzeba się liczyć z tym, że koszty utrzymania też są klasy premium.

Kolega nade mną napisał bardzo dobry przykład tego jacy klienci się zdarzają. Chcą kupić auto premium i jedyne na czym im zależy to: jak najniższa cena, jak najniższy przebieg. A więc rynek polski ma to, co chciał - kupić dzisiaj dobre auto nie mając pojęcia o motoryzacji to chyba niemożliwe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...