lucabianco Opublikowano 22 Czerwca 2014 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Mam adapter od strony przodu samochodu i spryski są bliżej szyby ale skręcone na prawie maxa pryskają idealnie, jestem zadowolony w końcu myje szybe wzorowo
kanu Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 kupiłem wczoraj te spryskiwacze i adaptery, troszkę podebrałem plastiku w nim by wyregulować je bardziej do góry, jak to niektórzy mówili, że na trasie potrafi za nisko pryskać na szybę... natomiast po 3-krotnym kręceniu śrubką regulacyjną, wyrobiła się, strasznie miękki materiał ta śrubka... teraz jedyna regulacja u mnie została na zasadzie wyjęcia całości i dokręcanie kombinereczkami... zaznaczam, że używałem właściwego narzędzia do dokręcania zgodnego z łebkiem
Yassu Opublikowano 18 Października 2014 Opublikowano 18 Października 2014 Witam. Panowie, ktoś ciągnął kabelki do grzania sprysków?
BORIQUA Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Zakupione. Zamontowane. Na razie nie grzane - zobaczę jak będą się sprawowały w zimie. Mała zmiana a cieszy. Roboty 10 min. U mnie podkręcone na maksa w górę rzucają część płynu za auto także chyba nie ma co ich podcinać tak jak niektórzy piszą. Może w trasie przy dużych prędkościach jest to potrzebne, ale do jazdy po mieście raczej nie ma takiej potrzeby.
nitroo Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Testowałem wczoraj mgiełki na autobanie. Nic ich nie podcinałem, ani nic i wcale tak źle nie myły przy prędkości na pewno lepiej niż te ori niewypały
Bielun22 Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Zakupione. Zamontowane. Na razie nie grzane - zobaczę jak będą się sprawowały w zimie. Mała zmiana a cieszy. Roboty 10 min. U mnie podkręcone na maksa w górę rzucają część płynu za auto także chyba nie ma co ich podcinać tak jak niektórzy piszą. Może w trasie przy dużych prędkościach jest to potrzebne, ale do jazdy po mieście raczej nie ma takiej potrzeby. Ile dałeś i gdzie kupiłeś za spryski, adapterki i króciec? pw
Kosa-00 Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) Zakupione. Zamontowane. Na razie nie grzane - zobaczę jak będą się sprawowały w zimie. Mała zmiana a cieszy. Roboty 10 min. U mnie podkręcone na maksa w górę rzucają część płynu za auto także chyba nie ma co ich podcinać tak jak niektórzy piszą. Może w trasie przy dużych prędkościach jest to potrzebne, ale do jazdy po mieście raczej nie ma takiej potrzeby. Ile dałeś i gdzie kupiłeś za spryski, adapterki i króciec? pw ja kupiłem adapterki w aso ( bo chyba tylko tam są ) po 5.30 za sztukę , a spryski na aledrogo po 35pln Testowałem wczoraj mgiełki na autobanie. Nic ich nie podcinałem, ani nic i wcale tak źle nie myły przy prędkości na pewno lepiej niż te ori niewypały u mnie ledwo na pół szyby dają Edytowane 24 Października 2014 przez Kosa-00
BORIQUA Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 (edytowane) Zakupione. Zamontowane. Na razie nie grzane - zobaczę jak będą się sprawowały w zimie. Mała zmiana a cieszy. Roboty 10 min. U mnie podkręcone na maksa w górę rzucają część płynu za auto także chyba nie ma co ich podcinać tak jak niektórzy piszą. Może w trasie przy dużych prędkościach jest to potrzebne, ale do jazdy po mieście raczej nie ma takiej potrzeby. Ile dałeś i gdzie kupiłeś za spryski, adapterki i króciec? pw spryski nabyte od Stichy adapterki ASO (ceny nie znam bo wziął mi je znajomy ale pewnie jakieś drzazgi bo nie chciał za nie kasy)... a króciec? nic więcej nie potrzebowałem dla zainteresowanych ..kupowałem w tym tygodniu jeszcze jeden komplet adapterków ...aktualna cena 5,08 komplet:) Edytowane 9 Listopada 2014 przez BORIQUA
Marcin850527 Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Dokladnie. Adaptery 5.08 za sztuke. Za to za jeden spryskiwacz.. 128zł
Piotrek81 Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 a u mnie dzisiaj,trochem przymrozilo i bieda,spryski mgielkowe nie dzialaja,na 100% mam grzane,
BORIQUA Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 a u mnie dzisiaj,trochem przymrozilo i bieda,spryski mgielkowe nie dzialaja,na 100% mam grzane, A płyn masz zimowy?
Yassu Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) Witam. Nie będę zakładał nowego tematu, dlatego proszę autora o dopisanie posta. Mam nadzieję, że przyda się ten tutorial wielu użytkownikom. Do montażu spryskiwaczy mgłowych postanowiłem poprowadzić nową instalację elektryczną i zrobić sobie moda na podgrzewane Przed przystąpieniem do prac należy zaopatrzyć się w kilka niezbędnych części. Poniżej przedstawiam zdjęcia z opisem. 1. Spryskiwacze mgłowe podgrzewane - szt.2 (poniżej spryskiwacze już zmodyfikowane przeze mnie, tzn. powiększony otwór, aby dysza pryskała wyżej). Cenny na aukcjach od ~30zł/szt. Dodatkowo należy zaopatrzyć się w adaptery umożliwiające montaż w naszych autach (patrz pkt.2). NR OEM 5M0 955 986 C (PODGRZEWANY) 5M0 955 985 C (NIEPODGRZEWANY) 2. Adapter montażowy - szt.2. Ceny w VW Centrum Wrocław - 5,31zł/szt. (ceny z dn.09.11.2014) Bez nich nie zamocujemy spryskiwaczy ze względu na szerszy otwór w masce. NR OEM 8E0 966 431 3. U siebie zmieniłem również króćce spryskiwaczy, tak aby łatwiej było wyciągnąć spryskiwacz - sztuk 2. Ceny VW Centrum Wrocław - 11zł/szt. (ceny z dn.09.11.2014) NR OEM 3B0 955 665 C 4. Dwie wtyczki hermetyczne - NR OEM 8E0 973 202 do podłączenia podgrzewania płynu. Ceny na aukcjach od ~15zł/szt. 5. Konektor żeński do kostki - NR OEM 000 979 009 E - szt.4. Ceny na aukcjach ok.1-1,5zł/para. 6. Uszczelka hermetyczna, aby woda nie dostała się do kostek - SUPERSEAL (niestety nie miałem uszczelek na mniejszy przekrój, ale i tak wcisnęła się idealnie) - szt.4. Ceny ok.5zł/10 szt. 7. Kabel o przekroju 0,35mm2 (lub 0,5mm2) dwie żyły (Dowolny kolor + brąz [masa]) - niedawno widziałem instalację z audi do podgrzewanych spryskiwaczy, w których był zastosowany kabel o przekroju 0,35mm2, dlatego też taki użyłem. Potrzebna długość ok. 4-5m/kolor. 8. Konektor oczkowy Ø6 - szt.1 9. Pin żeński 000 979 133 E - do wpięcia w skrzynkę bezpieczników - szt.2 10. Bezpiecznik 5A - szt.1 Jeżeli zaopatrzyliśmy się w powyższe części możemy przystąpić do pracy. 11. Demontujemy stare spryskiwacze - instrukcja wg ELSA: 12. Odpinamy plastikową osłonę przy zawiasie, zdejmujemy i wyciągamy styropianowe uszczelnienie. (UWAGA! Ostrożnie z uszczelnieniem styropianowym, aby nie uległo uszkodzeniu/rozerwaniu). 13. Wyciągamy wężyki z maski i przygotowujemy wiązkę elektryczną. Wiązka elektryczna z zaciśniętymi pinami już zamontowana na wężu i owinięta taśmą izolacyjną z meszkiem, tak jak w oryginale. Możecie zostawić trochę więcej luzu od króćca, wtedy kabel lepiej się ułoży i nie będzie przeszkadzał podczas wciskania spryskiwacza. Strona pasażera. Strona kierowcy. Zwrócić należy uwagę na dobre owinięcie w miejscu zgięcia tak, aby wszystko pasowało wraz z plastikową osłoną (nie przesadzajcie z grubością taśmy). 14. Wyprowadzenie instalacji do wnętrza przez nadkole i przez gumowe uszczelki. Kable zostały położone w oknie, przez które wchodzi wężyk odprowadzający opary z akumulatora. Wiązka poprowadzona w wężu "peszla". Widok od wnętrza auta. 15. Pozostało nam podłączenie przewodów w odpowiednie piny w kostce bezpieczników. Zdejmujemy maskownicę bezpieczników oraz półkę pod kierownicą. Odkręcamy dwie śrubki trzymające puszkę z bezpiecznikami (M6 - klucz "10"), odpinamy zaczepy plastikowe trzymające puszkę w stelażu, otwieramy skrzynkę z bezpiecznikami. Otwarta skrzynka z bezpiecznikami - widok od strony wiązki z nowym pinem od spryskiwaczy, gotowy do wpięcia w gniazdo nr 3. (Pin 000 979 133 E). Miejsce, w którym została przykręcona masa (po lewej widoczna dźwignia otwierania maski). Kable zaciskamy na konektorze oczkowym Ø6. Nowy pin przez który będzie doprowadzony prąd - zaciśnięty na kablu o przekroju 1mm2 !!! Należy przed wciśnięciem pinów w odpowiednie miejsca odbezpieczyć różową kostkę, jest do dodatkowe zabezpieczenie przed wypadnięciem pinów. Przesuwamy kostkę w dół jak pokazano strzałką na zdjęciu (w zielonej ramce widoczny luz). Kostka dość ciężko się przesuwa. Odbezpieczona kostka, można wpinać piny. Pin "z prądem" wpinamy w pierwsze miejsce, w drugie wpinamy pin idący od spryskiwaczy (patrz zdjęcie poniżej). Zdjęcie przedstawia efekt końcowy, pozostaje założyć bezpiecznik 5A i sprawdzić czy wszystko działa, przekręcając kluczyk w stacyjce, po kilkunastu sekundach czuć, że dysze są ciepłe. Składamy wszystko do stanu wejściowego. Ponieważ grzanie spryskiwaczy jest po "zapłonie" - czyli zaczynają grzać dopiero po przekręceniu stacyjki i grzeją niezależnie czy jest zima czy lato. Najprościej sprawdzić miernikiem, który kabel doprowadza prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce, odizolować kawałek i dolutować odcinek kilku centymetrów, ew. wypiąć pin z prądem, skręcić dwa kable ze sobą i zacisnąć nowy pin. Pin prądowy wpinamy w pierwsze gniazdo bezpiecznika nr 3 !!! U siebie po konsultacji z Bart-S (dzięki za pomoc) prąd doprowadziłem z kabla idącego od stacyjki w pinie nr 2 (żółto-czarny przewód - w skrzynce bezpieczników nr 19 (15A) - wlutowałem ok.10-12cm odcinek przewodu o przekroju 1,00mm2, oczywiście nie zapominamy o zaizolowaniu taśmą izolacyjną (dodatkowo założyłem rurkę termokurczliwą). Po wpięciu pinów, należy z powrotem wcisnąć różową kostkę na swoje miejsce. Zakładamy bezpiecznik 5A i sprawdzamy czy działa, następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności. UWAGA !!! Przeprowadzona modernizacja została wykonana w modelu A4 B6 z roku 2004 1.9TDi 130KM (AVF), w przypadku aut starszych oraz innych wersji silnikowych należy sprawdzić położenie kabli w skrzynce bezpieczników. Edytowane 7 Grudnia 2014 przez Yassu
bogi Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Zimno się zrobiło to sobie przypomniałem o tym dokładaniu ogrzewania . Odpalam forum żeby zbadać temat, a tu miła niespodzianka . Ładny opis - dzięki. W oryginalnej instalacji też jest tak, że grzeją niezależnie od temperatury ?
mrc2410 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 (edytowane) Panowie gdzie dostane te spryski? Na allegro są tylko 2 aukcje z czego jedna to używki. Interesują mnie te nie grzejące. Chyba że moge kupić te z opcją grzania ale jej narazie nie podłączać? Edytowane 9 Grudnia 2014 przez mrc2410
turzol Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Panowie gdzie dostane te spryski? Na allegro są tylko 2 aukcje z czego jedna to używki. Interesują mnie te nie grzejące. od ręki w aso 45zł/szt
mrc2410 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Panowie gdzie dostane te spryski? Na allegro są tylko 2 aukcje z czego jedna to używki. Interesują mnie te nie grzejące. od ręki w aso 45zł/szt Ooo no to nic takiego. Super dzieki i zaraz dzwonie do ASO No i pięknie zamówione . 2 spryski nie podgrzewane+adaptery.
Yassu Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Zimno się zrobiło to sobie przypomniałem o tym dokładaniu ogrzewania . Odpalam forum żeby zbadać temat, a tu miła niespodzianka . Ładny opis - dzięki. W oryginalnej instalacji też jest tak, że grzeją niezależnie od temperatury ? Z tego co mi wiadomo tak, grzeją latem i zimą. Latem można wyciągnąć bezpiecznik i nie będą niepotrzebnie grzały
jaceko Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Koledzy czy część VEMO V10-08-0319 jest ta samą częścią co 5M0 955 986C?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się