Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż spryskiwaczy mgiełkowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam adapter od strony przodu samochodu i spryski są bliżej szyby ale skręcone na prawie maxa pryskają idealnie, jestem zadowolony w końcu myje szybe wzorowo :wink:

Opublikowano

kupiłem wczoraj te spryskiwacze i adaptery, troszkę podebrałem plastiku w nim by wyregulować je bardziej do góry, jak to niektórzy mówili, że na trasie potrafi za nisko pryskać na szybę... :wink:

natomiast po 3-krotnym kręceniu śrubką regulacyjną, wyrobiła się, strasznie miękki materiał ta śrubka... teraz jedyna regulacja u mnie została na zasadzie wyjęcia całości i dokręcanie kombinereczkami... :facepalm:

zaznaczam, że używałem właściwego narzędzia do dokręcania zgodnego z łebkiem :shock3:

Opublikowano

Witam.

Panowie, ktoś ciągnął kabelki do grzania sprysków?

Opublikowano

Zakupione. Zamontowane.

Na razie nie grzane - zobaczę jak będą się sprawowały w zimie. Mała zmiana a cieszy. Roboty 10 min. U mnie podkręcone na maksa w górę rzucają część płynu za auto także chyba nie ma co ich podcinać tak jak niektórzy piszą. Może w trasie przy dużych prędkościach jest to potrzebne, ale do jazdy po mieście raczej nie ma takiej potrzeby.

Opublikowano

Testowałem wczoraj mgiełki na autobanie. Nic ich nie podcinałem, ani nic i wcale tak źle nie myły przy prędkości :thumbup1: na pewno lepiej niż te ori niewypały :grin:

Opublikowano

Zakupione. Zamontowane.

Na razie nie grzane - zobaczę jak będą się sprawowały w zimie. Mała zmiana a cieszy. Roboty 10 min. U mnie podkręcone na maksa w górę rzucają część płynu za auto także chyba nie ma co ich podcinać tak jak niektórzy piszą. Może w trasie przy dużych prędkościach jest to potrzebne, ale do jazdy po mieście raczej nie ma takiej potrzeby.

Ile dałeś i gdzie kupiłeś za spryski, adapterki i króciec? pw

Opublikowano (edytowane)

Zakupione. Zamontowane.

Na razie nie grzane - zobaczę jak będą się sprawowały w zimie. Mała zmiana a cieszy. Roboty 10 min. U mnie podkręcone na maksa w górę rzucają część płynu za auto także chyba nie ma co ich podcinać tak jak niektórzy piszą. Może w trasie przy dużych prędkościach jest to potrzebne, ale do jazdy po mieście raczej nie ma takiej potrzeby.

Ile dałeś i gdzie kupiłeś za spryski, adapterki i króciec? pw

ja kupiłem adapterki w aso ( bo chyba tylko tam są ) po 5.30 za sztukę , a spryski na aledrogo po 35pln

Testowałem wczoraj mgiełki na autobanie. Nic ich nie podcinałem, ani nic i wcale tak źle nie myły przy prędkości :thumbup1: na pewno lepiej niż te ori niewypały :grin:

u mnie ledwo na pół szyby dają

Edytowane przez Kosa-00
Opublikowano (edytowane)

Zakupione. Zamontowane.

Na razie nie grzane - zobaczę jak będą się sprawowały w zimie. Mała zmiana a cieszy. Roboty 10 min. U mnie podkręcone na maksa w górę rzucają część płynu za auto także chyba nie ma co ich podcinać tak jak niektórzy piszą. Może w trasie przy dużych prędkościach jest to potrzebne, ale do jazdy po mieście raczej nie ma takiej potrzeby.

Ile dałeś i gdzie kupiłeś za spryski, adapterki i króciec? pw

spryski nabyte od Stichy :hi: adapterki ASO (ceny nie znam bo wziął mi je znajomy ale pewnie jakieś drzazgi bo nie chciał za nie kasy)... a króciec? nic więcej nie potrzebowałem ;)

dla zainteresowanych ..kupowałem w tym tygodniu jeszcze jeden komplet adapterków ...aktualna cena 5,08 komplet:)

e56vAl.jpg

Edytowane przez BORIQUA
Opublikowano

Dokladnie. Adaptery 5.08 za sztuke. Za to za jeden spryskiwacz.. 128zł :facepalm:

Opublikowano

a u mnie dzisiaj,trochem przymrozilo i bieda,spryski mgielkowe nie dzialaja,na 100% mam grzane, :kwasny:

Opublikowano

a u mnie dzisiaj,trochem przymrozilo i bieda,spryski mgielkowe nie dzialaja,na 100% mam grzane, :kwasny:

A płyn masz zimowy?

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Nie będę zakładał nowego tematu, dlatego proszę autora o dopisanie posta.

Mam nadzieję, że przyda się ten tutorial wielu użytkownikom.

Do montażu spryskiwaczy mgłowych postanowiłem poprowadzić nową instalację elektryczną i zrobić sobie moda na podgrzewane :)

Przed przystąpieniem do prac należy zaopatrzyć się w kilka niezbędnych części. Poniżej przedstawiam zdjęcia z opisem.

1. Spryskiwacze mgłowe podgrzewane - szt.2 (poniżej spryskiwacze już zmodyfikowane przeze mnie, tzn. powiększony otwór, aby dysza pryskała wyżej).

Cenny na aukcjach od ~30zł/szt.

Dodatkowo należy zaopatrzyć się w adaptery umożliwiające montaż w naszych autach (patrz pkt.2).

1.jpg

2.jpg

NR OEM

5M0 955 986 C (PODGRZEWANY)

5M0 955 985 C (NIEPODGRZEWANY)

3.jpg

2. Adapter montażowy - szt.2. Ceny w VW Centrum Wrocław - 5,31zł/szt. (ceny z dn.09.11.2014)

Bez nich nie zamocujemy spryskiwaczy ze względu na szerszy otwór w masce.

NR OEM 8E0 966 431

4.jpg

5.jpg

6.jpg

3. U siebie zmieniłem również króćce spryskiwaczy, tak aby łatwiej było wyciągnąć spryskiwacz - sztuk 2. Ceny VW Centrum Wrocław - 11zł/szt. (ceny z dn.09.11.2014)

NR OEM 3B0 955 665 C

7.jpg

4. Dwie wtyczki hermetyczne - NR OEM 8E0 973 202 do podłączenia podgrzewania płynu. Ceny na aukcjach od ~15zł/szt.

5. Konektor żeński do kostki - NR OEM 000 979 009 E - szt.4. Ceny na aukcjach ok.1-1,5zł/para.

6. Uszczelka hermetyczna, aby woda nie dostała się do kostek - SUPERSEAL (niestety nie miałem uszczelek na mniejszy przekrój, ale i tak wcisnęła się idealnie) - szt.4.

Ceny ok.5zł/10 szt.

8.jpg

7. Kabel o przekroju 0,35mm2 (lub 0,5mm2) dwie żyły (Dowolny kolor + brąz [masa]) - niedawno widziałem instalację z audi do podgrzewanych spryskiwaczy, w których był zastosowany kabel o przekroju 0,35mm2, dlatego też taki użyłem. Potrzebna długość ok. 4-5m/kolor.

8. Konektor oczkowy Ø6 - szt.1

9. Pin żeński 000 979 133 E - do wpięcia w skrzynkę bezpieczników - szt.2

10. Bezpiecznik 5A - szt.1

Jeżeli zaopatrzyliśmy się w powyższe części możemy przystąpić do pracy.

11. Demontujemy stare spryskiwacze - instrukcja wg ELSA:

8a_Spryski_ELSA.jpg

12. Odpinamy plastikową osłonę przy zawiasie, zdejmujemy i wyciągamy styropianowe uszczelnienie.

(UWAGA! Ostrożnie z uszczelnieniem styropianowym, aby nie uległo uszkodzeniu/rozerwaniu).

9.jpg

10.jpg

11.jpg

13. Wyciągamy wężyki z maski i przygotowujemy wiązkę elektryczną.

12.jpg

Wiązka elektryczna z zaciśniętymi pinami już zamontowana na wężu i owinięta taśmą izolacyjną z meszkiem, tak jak w oryginale.

Możecie zostawić trochę więcej luzu od króćca, wtedy kabel lepiej się ułoży i nie będzie przeszkadzał podczas wciskania spryskiwacza.

Strona pasażera.

13.jpg

Strona kierowcy.

14.jpg

Zwrócić należy uwagę na dobre owinięcie w miejscu zgięcia tak, aby wszystko pasowało wraz z plastikową osłoną (nie przesadzajcie z grubością taśmy).

15.jpg

14. Wyprowadzenie instalacji do wnętrza przez nadkole i przez gumowe uszczelki.

Kable zostały położone w oknie, przez które wchodzi wężyk odprowadzający opary z akumulatora.

16.jpg

Wiązka poprowadzona w wężu "peszla".

17.jpg

Widok od wnętrza auta.

18.jpg

15. Pozostało nam podłączenie przewodów w odpowiednie piny w kostce bezpieczników.

Zdejmujemy maskownicę bezpieczników oraz półkę pod kierownicą.

Odkręcamy dwie śrubki trzymające puszkę z bezpiecznikami (M6 - klucz "10"), odpinamy zaczepy plastikowe trzymające puszkę w stelażu, otwieramy skrzynkę z bezpiecznikami.

Otwarta skrzynka z bezpiecznikami - widok od strony wiązki z nowym pinem od spryskiwaczy, gotowy do wpięcia w gniazdo nr 3. (Pin 000 979 133 E).

19.JPG

Miejsce, w którym została przykręcona masa (po lewej widoczna dźwignia otwierania maski).

Kable zaciskamy na konektorze oczkowym Ø6.

20.JPG

Nowy pin przez który będzie doprowadzony prąd - zaciśnięty na kablu o przekroju 1mm2 !!!

21.JPG

Należy przed wciśnięciem pinów w odpowiednie miejsca odbezpieczyć różową kostkę, jest do dodatkowe zabezpieczenie przed wypadnięciem pinów.

Przesuwamy kostkę w dół jak pokazano strzałką na zdjęciu (w zielonej ramce widoczny luz). Kostka dość ciężko się przesuwa.

22.JPG

Odbezpieczona kostka, można wpinać piny.

23.JPG

Pin "z prądem" wpinamy w pierwsze miejsce, w drugie wpinamy pin idący od spryskiwaczy (patrz zdjęcie poniżej).

Zdjęcie przedstawia efekt końcowy, pozostaje założyć bezpiecznik 5A i sprawdzić czy wszystko działa, przekręcając kluczyk w stacyjce, po kilkunastu sekundach czuć, że dysze są ciepłe.

Składamy wszystko do stanu wejściowego.

24.JPG

Ponieważ grzanie spryskiwaczy jest po "zapłonie" - czyli zaczynają grzać dopiero po przekręceniu stacyjki i grzeją niezależnie czy jest zima czy lato.

Najprościej sprawdzić miernikiem, który kabel doprowadza prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce, odizolować kawałek i dolutować odcinek kilku centymetrów, ew. wypiąć pin z prądem, skręcić dwa kable ze sobą i zacisnąć nowy pin.

Pin prądowy wpinamy w pierwsze gniazdo bezpiecznika nr 3 !!!

U siebie po konsultacji z Bart-S (dzięki za pomoc) prąd doprowadziłem z kabla idącego od stacyjki w pinie nr 2 (żółto-czarny przewód - w skrzynce bezpieczników nr 19 (15A) - wlutowałem ok.10-12cm odcinek przewodu o przekroju 1,00mm2, oczywiście nie zapominamy o zaizolowaniu taśmą izolacyjną (dodatkowo założyłem rurkę termokurczliwą).

Po wpięciu pinów, należy z powrotem wcisnąć różową kostkę na swoje miejsce.

Zakładamy bezpiecznik 5A i sprawdzamy czy działa, następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

UWAGA !!!

Przeprowadzona modernizacja została wykonana w modelu A4 B6 z roku 2004 1.9TDi 130KM (AVF), w przypadku aut starszych oraz innych wersji silnikowych należy sprawdzić położenie kabli w skrzynce bezpieczników.

Edytowane przez Yassu
Opublikowano

Zimno się zrobiło to sobie przypomniałem o tym dokładaniu ogrzewania :). Odpalam forum żeby zbadać temat, a tu miła niespodzianka :). Ładny opis - dzięki. W oryginalnej instalacji też jest tak, że grzeją niezależnie od temperatury ?

Opublikowano (edytowane)

Panowie gdzie dostane te spryski? Na allegro są tylko 2 aukcje z czego jedna to używki. Interesują mnie te nie grzejące. Chyba że moge kupić te z opcją grzania ale jej narazie nie podłączać?

Edytowane przez mrc2410
Opublikowano

Panowie gdzie dostane te spryski? Na allegro są tylko 2 aukcje z czego jedna to używki. Interesują mnie te nie grzejące.

od ręki w aso

45zł/szt

Opublikowano

Panowie gdzie dostane te spryski? Na allegro są tylko 2 aukcje z czego jedna to używki. Interesują mnie te nie grzejące.

od ręki w aso

45zł/szt

Ooo no to nic takiego. Super dzieki i zaraz dzwonie do ASO :)

No i pięknie zamówione :). 2 spryski nie podgrzewane+adaptery.

Opublikowano

Zimno się zrobiło to sobie przypomniałem o tym dokładaniu ogrzewania :). Odpalam forum żeby zbadać temat, a tu miła niespodzianka :). Ładny opis - dzięki. W oryginalnej instalacji też jest tak, że grzeją niezależnie od temperatury ?

Z tego co mi wiadomo tak, grzeją latem i zimą. Latem można wyciągnąć bezpiecznik i nie będą niepotrzebnie grzały ;)

Opublikowano

Koledzy czy część VEMO V10-08-0319 jest ta samą częścią co 5M0 955 986C?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...