Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[b5,5 AVF q++] Project B5 S-line


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odnośnie chłodnicy oleju ja bym celował w uniwersalną że względu na wygląda, ładniej się prezentuje np tuż za grillem, a obok niego jeszcze trzeba gdzieś upchać chłodnice wspomy. W s4 b5 widziałem, że z FMIC łatwo można wszystko ładnie rozpalanować. Co do zacisków to sztos, sam całuję w 345, ale to kiedyś na razie są inne ważniejsze rzeczy do zrobienia.

  • Odpowiedzi 5.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mnie przekonuje ta fabryczna, jest płytasza, nieco większa i podłaczenie na z boku, można to kupić z wężami za grosze

Opublikowano
12 godzin temu, Kowi87 napisał:

Mnie przekonuje ta fabryczna, jest płytasza, nieco większa i podłaczenie na z boku, można to kupić z wężami za grosze

To wybór juz powinieneś podjąć ;)

Opublikowano

Nie wiem czy wiesz ale ta chłodnica z allroada to jest od oleju skrzyni automatycznej , tam jest jakiś termostat i otwiera przepływ dopiero powyżej 90 albo 100 stopni ( już nie pamiętam )

Opublikowano
Nie wiem czy wiesz ale ta chłodnica z allroada to jest od oleju skrzyni automatycznej , tam jest jakiś termostat i otwiera przepływ dopiero powyżej 90 albo 100 stopni ( już nie pamiętam )

Tym bardziej dobry pomysł ? [emoji6]

Stale by temperatura oscylowała w roboczej- najlepszej .

Sam się zastanawiam by przed latem takiej nie założyć ... w trasie przy większej prędkości to 110-120 st to standard .

Opublikowano
3 godziny temu, Banan napisał:

Nie wiem czy wiesz ale ta chłodnica z allroada to jest od oleju skrzyni automatycznej , tam jest jakiś termostat i otwiera przepływ dopiero powyżej 90 albo 100 stopni ( już nie pamiętam )

Tego akurat nie wiedziałem, ale temat juz nieaktualny, kupiłem 13ke 260x100x50, takze pojemnosć układu nie zwiekszy sie jakos drastycznie, teraz tylko podstawke kupić, zastanawiam sie czy brać tańszą czy mocala, wizualnie to samo

 

Opublikowano (edytowane)

Pewnie to jeden grzyb byle była z termostatem. 

Stare (lata 90 te)chyba dwulitrowe ople ,kodu  silnika nie pamiętam,miały fajne podstawki z termostatem (nawet mam gdzieś taką w garażu). Lata temu była to fajna alternatywa dla mocno drogiego wtedy mocala. 

Z ciekawości zerknąłem na alledrogo i znalazłem jedną http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6988868996

Edytowane przez staniek
Opublikowano

o widzisz, a wiesz jaki tam jest gwint? do vaga 3/4 unf potrzebny pod filtr

Opublikowano (edytowane)

Masz na myśli tą gwintowaną centralną tuleję, która trzyma tą podstawkę i na którą w ori zastosowaniu nakręca się filtr oleju? 

 

Edit: zmierzyłem, ta oplowska śruba trzymająca podstawkę ma 18mm, czyli mniej niż w vag'u gdzie jest 19mm (czyli te 3/4 cala). Ale to nie problem bo jest z czego i jak powiekszyc (dosłownie o włos) otwór w podstawce. Pozostałe wymiary jak najbardziej pasują. Trochę słabo wygląda inna sprawa, a mianowicie temp otwarcia termostatu. Z ciekawości wrzuciłem do "gara" i zagotowałem, i d*pa, zero reakcji. Rozkręciłem, wyjąłem termostat i temp początku otwarcia jest 107 stopni :(. Jak dla mnie mogłoby byc kilka stopni mniej.

Reasumując chyba pozostaje Ci mocal, ewentualnie ten chińczyk za połowę ceny mocal'a. Chociaż wydaje mi się,że temp oliwy poniżej 100 stopni też nie jest całkiem dobra.

Edytowane przez staniek
Opublikowano
4 godziny temu, staniek napisał:

Masz na myśli tą gwintowaną centralną tuleję, która trzyma tą podstawkę i na którą w ori zastosowaniu nakręca się filtr oleju? 

tak jest

Opublikowano

Edytowałem posta wyżej, napisałem co ustaliłem ;)

Opublikowano
5 godzin temu, staniek napisał:

Masz na myśli tą gwintowaną centralną tuleję, która trzyma tą podstawkę i na którą w ori zastosowaniu nakręca się filtr oleju? 

 

Edit: zmierzyłem, ta oplowska śruba trzymająca podstawkę ma 18mm, czyli mniej niż w vag'u gdzie jest 19mm (czyli te 3/4 cala). Ale to nie problem bo jest z czego i jak powiekszyc (dosłownie o włos) otwór w podstawce. Pozostałe wymiary jak najbardziej pasują. Trochę słabo wygląda inna sprawa, a mianowicie temp otwarcia termostatu. Z ciekawości wrzuciłem do "gara" i zagotowałem, i d*pa, zero reakcji. Rozkręciłem, wyjąłem termostat i temp początku otwarcia jest 107 stopni :(. Jak dla mnie mogłoby byc kilka stopni mniej.

Reasumując chyba pozostaje Ci mocal, ewentualnie ten chińczyk za połowę ceny mocal'a. Chociaż wydaje mi się,że temp oliwy poniżej 100 stopni też nie jest całkiem dobra.

Termostat powinien działać najlepiej przy 90st, te uniwersalne podstawki otwierają przy 80st. Kupie mocal, na nie nie znalazłem zadnych negatywnych opinii a termostat to jednak istotna kwestia, bo jak będzie działał jak termostat wahlera, albo jak typowy chiński produkt gdzie uszczelka jest nienormowana to wyjdzie bokiem to wszystko.

Ciekawe ile stopni potrzebuje dokładnie ta chłodnica, ale jak powyzej 100st to też d*pa, bo była by świetna alternatyw, tyle co podstawka pod filtr potrzebna a termostat i chłodnica w cenie samej podstawki

Opublikowano

Trzeba troche odświezyć, co prawda auto jeszcze bez silnika, ale dzisiaj odebrałem głowice z pełnej obróbki, portingi, powiekszanie zaworów itd... takze najistotniejszy element budowy silnika aby mozna było go składać jest juz dostarczony do "szpitala"

28782593_1578444142233047_90807689463068

Porównanie z seryjną głowicą AVF drugiego auta 

28701247_1579704218773706_99121264898768

28516466_1579704212107040_68417919351665

28516464_1579704185440376_44382506423396

28701434_1579705112106950_39549785137298

Setup dla AVF skompletowany finalnie
Turbo - GTD2056
wtryski - FIRAD HF+100% wydajność 111mg
Intercooler - 230x550x65
Głowica - AVF z powiekszonymi zaworami i wałkiem SDI(kobelshmidt)
Wydech - 2,5"
MAP - 4bar
Szacujemy 300-320km

Fotki gratów jakie udało sie zoorganizować
1. Jednomas 240mm 
26168897_2119671821594399_6648379339611162551_n.jpg23405732_1466413573436105_721133126086827549_o.jpg
2. Zaciski S4 B6 pomalowane na żółto i zregenerowane
23631909_1498869380190524_5797325630201193185_o.jpg
3. Zwrotnice S4 B5 tu jeszcze w podkładzie, ale dostarczone już w czarnym połysku
23737610_1478640022213460_4259493799146369019_o.jpg
4. Zewnętrzna chłodnica oleju 
25158036_1498868830190579_2283035683611034753_n.jpg 
5. Nowy FMIC 230x550, tylko ciekawe czy podoła tej mocy, sugerowany był zakup 300mm, ale to sie wiaze ze zmiana zderzaka, a niechciałbym robić z tego fakeS4. Dodatkowo podstawka filtra oleju z termostatem
19961201_1537018333042295_7788892570066243318_n.jpg 
6. Troche plastików do lakierowania+ wsuwki isofix
22852186_1459095274167935_900076347401289039_n.jpg 

Osłony tarcz W8
23794802_1479620255448770_2216016451956036971_n.jpg

Przepustnica wydechu, będzie sterowana przyciskami szyb od E36

19221487_1337986572945473_4412561969988520128_o.jpg

Udało sie kupić wreszcie boczki pod elektryke do wersji Avant

28168339_1570649639679164_89930961357288

Była też próba adopcji roletek z B6, ale temat nie do przejscia bez przeniesienia klamki w tapicerce ponizej dekoru

28059538_1566358040108324_33753803516892

Z poszukiwanych rzeczy na tą chwile:

- lusterka elektrycznie składane + instalacja

- wskaznik EGT wraz z czujnikiem, wskażnik trafi do kratki nawiewu, no chyba ze trafi sie jakiś mały cyfrowy... 

W maju-czerwcu będzie na sprzedaż:

- swap hebli 312mm z tarczami po małym przelocie ok 10tys

- Vfiz(działa na 100% w autach z rocznika 2000-2001. 

- wtryski 240 i 250 po przegladzie z potwierdzeniem

- być moze swap 269mm do Q, bo będzie przymiarka 330mm jesli sie spasuje to w perspektywie czasu bedzie zmiana

- być moze FMIC180 z orurowaniem(aktualnie zarezerwowany)

 

Opublikowano

tył poszukaj 300....a przód daj bogatszy ;) ...tam jest potrzeba i skuteczność lepsza

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, Arturoo napisał:

tył poszukaj 300....a przód daj bogatszy ;) ...tam jest potrzeba i skuteczność lepsza

Chory człowieku:decayed: na przód mam już wszystko, a tył jest w tej chwili ubogi. Krzysiek ma do siebie 330mm i mozliwość wykonania adapterów, takze przy okazji sie sprawdzi. Tarcza seryjna ma głębokość ma ~48mm, tarcza 330mm na głebokość 49mm. Obecna tarcza 269mm ma głebokosć 53mm. 

Edytowane przez Kowi87
Opublikowano

Grubo :kox:

Opublikowano

Ile to kuni wypluje jak poskładasz te puzzle do kupy?:decayed:

Opublikowano

nie chce pytać jak duży worek hajsu to pochłonie :decayed: Fajnie, że prace idą do przodu. Z niecierpliwością czekam, aż  szara będzie wystrojona.

Chyba najgorsze co cię czeka to docieranie silnika :grin:

Opublikowano
4 minuty temu, Brzeziak napisał:

Ile to kuni wypluje jak poskładasz te puzzle do kupy?:decayed:

Na poczatku szacowałem ze realnie 280-300km, ale...

28685167_1230455020418037_49854702619197

Leon ARL ma te same graty tylko HF50%, za to wiekszy cooler. Takze chyba mogę spodziewać sie wiecej tymbardziej że głowica jest ogarnieta lepiej. Ale to czas pokaze nie ma co sie napalać na konkretne cyfry, załzoenie, ma być najmocniejsze B5 z 1,9TDI pod maską:decayed:

 

Opublikowano
4 minuty temu, radimm napisał:

nie chce pytać jak duży worek hajsu to pochłonie :decayed: Fajnie, że prace idą do przodu. Z niecierpliwością czekam, aż  szara będzie wystrojona.

Chyba najgorsze co cię czeka to docieranie silnika :grin:

Spokojnie, warunki rodzinne skutecznie blokują emocje:grin: 

577250023d.jpg

 

a z tym docieraniem to też jest ciekawe bo nie powinno sie piłowac, a samo strojenie to bedzie przyspieszona docierka:decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...