dziobu Opublikowano 2 Grudnia 2017 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Odnośnie chłodnicy oleju ja bym celował w uniwersalną że względu na wygląda, ładniej się prezentuje np tuż za grillem, a obok niego jeszcze trzeba gdzieś upchać chłodnice wspomy. W s4 b5 widziałem, że z FMIC łatwo można wszystko ładnie rozpalanować. Co do zacisków to sztos, sam całuję w 345, ale to kiedyś na razie są inne ważniejsze rzeczy do zrobienia.
Kowi87 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2017 Mnie przekonuje ta fabryczna, jest płytasza, nieco większa i podłaczenie na z boku, można to kupić z wężami za grosze
enczu Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 12 godzin temu, Kowi87 napisał: Mnie przekonuje ta fabryczna, jest płytasza, nieco większa i podłaczenie na z boku, można to kupić z wężami za grosze To wybór juz powinieneś podjąć
Banan Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Nie wiem czy wiesz ale ta chłodnica z allroada to jest od oleju skrzyni automatycznej , tam jest jakiś termostat i otwiera przepływ dopiero powyżej 90 albo 100 stopni ( już nie pamiętam )
Arturoo Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Nie wiem czy wiesz ale ta chłodnica z allroada to jest od oleju skrzyni automatycznej , tam jest jakiś termostat i otwiera przepływ dopiero powyżej 90 albo 100 stopni ( już nie pamiętam )Tym bardziej dobry pomysł ? [emoji6]Stale by temperatura oscylowała w roboczej- najlepszej .Sam się zastanawiam by przed latem takiej nie założyć ... w trasie przy większej prędkości to 110-120 st to standard .
Kowi87 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2017 3 godziny temu, Banan napisał: Nie wiem czy wiesz ale ta chłodnica z allroada to jest od oleju skrzyni automatycznej , tam jest jakiś termostat i otwiera przepływ dopiero powyżej 90 albo 100 stopni ( już nie pamiętam ) Tego akurat nie wiedziałem, ale temat juz nieaktualny, kupiłem 13ke 260x100x50, takze pojemnosć układu nie zwiekszy sie jakos drastycznie, teraz tylko podstawke kupić, zastanawiam sie czy brać tańszą czy mocala, wizualnie to samo
staniek Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 (edytowane) Pewnie to jeden grzyb byle była z termostatem. Stare (lata 90 te)chyba dwulitrowe ople ,kodu silnika nie pamiętam,miały fajne podstawki z termostatem (nawet mam gdzieś taką w garażu). Lata temu była to fajna alternatywa dla mocno drogiego wtedy mocala. Z ciekawości zerknąłem na alledrogo i znalazłem jedną http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6988868996 Edytowane 9 Grudnia 2017 przez staniek
Kowi87 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2017 o widzisz, a wiesz jaki tam jest gwint? do vaga 3/4 unf potrzebny pod filtr
staniek Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 (edytowane) Masz na myśli tą gwintowaną centralną tuleję, która trzyma tą podstawkę i na którą w ori zastosowaniu nakręca się filtr oleju? Edit: zmierzyłem, ta oplowska śruba trzymająca podstawkę ma 18mm, czyli mniej niż w vag'u gdzie jest 19mm (czyli te 3/4 cala). Ale to nie problem bo jest z czego i jak powiekszyc (dosłownie o włos) otwór w podstawce. Pozostałe wymiary jak najbardziej pasują. Trochę słabo wygląda inna sprawa, a mianowicie temp otwarcia termostatu. Z ciekawości wrzuciłem do "gara" i zagotowałem, i d*pa, zero reakcji. Rozkręciłem, wyjąłem termostat i temp początku otwarcia jest 107 stopni :(. Jak dla mnie mogłoby byc kilka stopni mniej. Reasumując chyba pozostaje Ci mocal, ewentualnie ten chińczyk za połowę ceny mocal'a. Chociaż wydaje mi się,że temp oliwy poniżej 100 stopni też nie jest całkiem dobra. Edytowane 9 Grudnia 2017 przez staniek
Kowi87 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2017 4 godziny temu, staniek napisał: Masz na myśli tą gwintowaną centralną tuleję, która trzyma tą podstawkę i na którą w ori zastosowaniu nakręca się filtr oleju? tak jest
staniek Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Edytowałem posta wyżej, napisałem co ustaliłem
Kowi87 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2017 5 godzin temu, staniek napisał: Masz na myśli tą gwintowaną centralną tuleję, która trzyma tą podstawkę i na którą w ori zastosowaniu nakręca się filtr oleju? Edit: zmierzyłem, ta oplowska śruba trzymająca podstawkę ma 18mm, czyli mniej niż w vag'u gdzie jest 19mm (czyli te 3/4 cala). Ale to nie problem bo jest z czego i jak powiekszyc (dosłownie o włos) otwór w podstawce. Pozostałe wymiary jak najbardziej pasują. Trochę słabo wygląda inna sprawa, a mianowicie temp otwarcia termostatu. Z ciekawości wrzuciłem do "gara" i zagotowałem, i d*pa, zero reakcji. Rozkręciłem, wyjąłem termostat i temp początku otwarcia jest 107 stopni :(. Jak dla mnie mogłoby byc kilka stopni mniej. Reasumując chyba pozostaje Ci mocal, ewentualnie ten chińczyk za połowę ceny mocal'a. Chociaż wydaje mi się,że temp oliwy poniżej 100 stopni też nie jest całkiem dobra. Termostat powinien działać najlepiej przy 90st, te uniwersalne podstawki otwierają przy 80st. Kupie mocal, na nie nie znalazłem zadnych negatywnych opinii a termostat to jednak istotna kwestia, bo jak będzie działał jak termostat wahlera, albo jak typowy chiński produkt gdzie uszczelka jest nienormowana to wyjdzie bokiem to wszystko. Ciekawe ile stopni potrzebuje dokładnie ta chłodnica, ale jak powyzej 100st to też d*pa, bo była by świetna alternatyw, tyle co podstawka pod filtr potrzebna a termostat i chłodnica w cenie samej podstawki
Kowi87 Opublikowano 8 Marca 2018 Autor Opublikowano 8 Marca 2018 Trzeba troche odświezyć, co prawda auto jeszcze bez silnika, ale dzisiaj odebrałem głowice z pełnej obróbki, portingi, powiekszanie zaworów itd... takze najistotniejszy element budowy silnika aby mozna było go składać jest juz dostarczony do "szpitala" Porównanie z seryjną głowicą AVF drugiego auta Setup dla AVF skompletowany finalnieTurbo - GTD2056wtryski - FIRAD HF+100% wydajność 111mgIntercooler - 230x550x65Głowica - AVF z powiekszonymi zaworami i wałkiem SDI(kobelshmidt)Wydech - 2,5"MAP - 4barSzacujemy 300-320km Fotki gratów jakie udało sie zoorganizować1. Jednomas 240mm 2. Zaciski S4 B6 pomalowane na żółto i zregenerowane3. Zwrotnice S4 B5 tu jeszcze w podkładzie, ale dostarczone już w czarnym połysku4. Zewnętrzna chłodnica oleju 5. Nowy FMIC 230x550, tylko ciekawe czy podoła tej mocy, sugerowany był zakup 300mm, ale to sie wiaze ze zmiana zderzaka, a niechciałbym robić z tego fakeS4. Dodatkowo podstawka filtra oleju z termostatem 6. Troche plastików do lakierowania+ wsuwki isofix Osłony tarcz W8 Przepustnica wydechu, będzie sterowana przyciskami szyb od E36 Udało sie kupić wreszcie boczki pod elektryke do wersji Avant Była też próba adopcji roletek z B6, ale temat nie do przejscia bez przeniesienia klamki w tapicerce ponizej dekoru Z poszukiwanych rzeczy na tą chwile: - lusterka elektrycznie składane + instalacja - wskaznik EGT wraz z czujnikiem, wskażnik trafi do kratki nawiewu, no chyba ze trafi sie jakiś mały cyfrowy... W maju-czerwcu będzie na sprzedaż: - swap hebli 312mm z tarczami po małym przelocie ok 10tys - Vfiz(działa na 100% w autach z rocznika 2000-2001. - wtryski 240 i 250 po przegladzie z potwierdzeniem - być moze swap 269mm do Q, bo będzie przymiarka 330mm jesli sie spasuje to w perspektywie czasu bedzie zmiana - być moze FMIC180 z orurowaniem(aktualnie zarezerwowany)
Arturoo Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 tył poszukaj 300....a przód daj bogatszy ...tam jest potrzeba i skuteczność lepsza
Kowi87 Opublikowano 8 Marca 2018 Autor Opublikowano 8 Marca 2018 (edytowane) 18 minut temu, Arturoo napisał: tył poszukaj 300....a przód daj bogatszy ...tam jest potrzeba i skuteczność lepsza Chory człowieku na przód mam już wszystko, a tył jest w tej chwili ubogi. Krzysiek ma do siebie 330mm i mozliwość wykonania adapterów, takze przy okazji sie sprawdzi. Tarcza seryjna ma głębokość ma ~48mm, tarcza 330mm na głebokość 49mm. Obecna tarcza 269mm ma głebokosć 53mm. Edytowane 8 Marca 2018 przez Kowi87
Brzeziak Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Ile to kuni wypluje jak poskładasz te puzzle do kupy?
radimm Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 nie chce pytać jak duży worek hajsu to pochłonie Fajnie, że prace idą do przodu. Z niecierpliwością czekam, aż szara będzie wystrojona. Chyba najgorsze co cię czeka to docieranie silnika
Kowi87 Opublikowano 8 Marca 2018 Autor Opublikowano 8 Marca 2018 4 minuty temu, Brzeziak napisał: Ile to kuni wypluje jak poskładasz te puzzle do kupy? Na poczatku szacowałem ze realnie 280-300km, ale... Leon ARL ma te same graty tylko HF50%, za to wiekszy cooler. Takze chyba mogę spodziewać sie wiecej tymbardziej że głowica jest ogarnieta lepiej. Ale to czas pokaze nie ma co sie napalać na konkretne cyfry, załzoenie, ma być najmocniejsze B5 z 1,9TDI pod maską
Kowi87 Opublikowano 8 Marca 2018 Autor Opublikowano 8 Marca 2018 4 minuty temu, radimm napisał: nie chce pytać jak duży worek hajsu to pochłonie Fajnie, że prace idą do przodu. Z niecierpliwością czekam, aż szara będzie wystrojona. Chyba najgorsze co cię czeka to docieranie silnika Spokojnie, warunki rodzinne skutecznie blokują emocje a z tym docieraniem to też jest ciekawe bo nie powinno sie piłowac, a samo strojenie to bedzie przyspieszona docierka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się