Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzechotka metaliczny odgłos po rozruchu 3.0 TDi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dolny nie brzęczy bo go poprostu nie słyszysz. Jeżeli łańcuch nie jest prawidłowo naciągnięty to się wyciąga, jak założysz nowy napinacz to na wyciągniętym łańcuchu pracuje przy skrajnym wychyleniu więc i tak go wcześniej czy później szlag trafi. Mi też brzęczał tylko na ciepłym na zimnym nigdy. Nie mów mi nic o producencie, oleju w skrzyni też nie przewiduja wymieniać, a producent skrzyni ZF zaleca w mieście co 80 a w trasie co 120 tys.

Opublikowano (edytowane)

Dolny nie brzęczy bo go poprostu nie słyszysz. Jeżeli łańcuch nie jest prawidłowo naciągnięty to się wyciąga, jak założysz nowy napinacz to na wyciągniętym łańcuchu pracuje przy skrajnym wychyleniu więc i tak go wcześniej czy później szlag trafi. Mi też brzęczał tylko na ciepłym na zimnym nigdy. Nie mów mi nic o producencie, oleju w skrzyni też nie przewiduja wymieniać, a producent skrzyni ZF zaleca w mieście co 80 a w trasie co 120 tys.

dobry tekst ..dolny nie brzeczy bo go nie slyszysz ;) to chyba logiczne, skoro nie słyszę to nie brzęczy, czy nie brzeczy a go slyszę :)

to juz sarkazm..

ale do rzeczy , uważasz że ten napinacz który nie potrafił podnieść nawet łańcucha wyciągnął go na tyle, że jest poza zakresem nowego ;)Tak naprawdę wszystko zależy tylko od tej małej spręzynki w napinaczu skoro kanał olejowy jest taki maly i reaguje tylko na swiezym oleju. Napisałęm jak zrobiłem i jestem zadowolny ze jest po 20 tys km nadal cisza .Czyli rozumiem z Twojego sceptycyzmu do mojej naprawy , że Ty wymieniłeś włącznie z łańcuchami ? Wyciagasz wnioski a doświadczenie tak naprawdę się jeszcze nie zakonćzyło. Poczekajmy. Dam Ci znać co i jak. Wymieniłem w czerwcu jak mowilem , dwie zmiany juz zrobilem. To jak narazie 20000 bez brzeczenia i dla mnie jak za 1000 zł bez irytacji przy rozruchu to super. teraz to wróżenie z fusów...

Pozdrawiam

P>S wole wyciagac wnoiski na podstawie danych niz z fusow, chyba ze zrobiles sam wymiane najpierw tylko napinaczy , a jak Ci ponownie zaczely brzeczec takze lancuchow i przejechales na tym drugim rozwiazaniu wiecej kilometrow.

Wszystkiego dobrego i cichych BKNow Tobie i wszystkim życzę :)

Edytowane przez kaniuss
Opublikowano

Jeden skowronek wiosny nie czyni. Nie usłyszysz dlatego że przy rozruchu musiałbyś być po autem, a nie nie słyszysz bo nie brzęczy :grin::polew: Napinacz napina, a jezeli nie potrafi to łańcuch niedostatecznie napiety sie naciaga, czysta fizyka. Poza tym co myslisz ze naciagnął się 2-3 cm? :facepalm: Jezeli uwazasz że jest ok i dobrze zrobiłeś, co jeszcze nigdy nikomu sie nie udało to :thumbup1::gicior::good::oklasky: i czapki z głów :hi:

Opublikowano (edytowane)

Ja wymieniłem wszystkie łańcuchy, napinacze już jakiś czasm temu, kilka tyś km się zrobiło i jest OK, osobiście to robiłem i wystarczy samą skrzynie biegów wyciągnąc.

Edytowane przez afro89
Opublikowano

Ja wymieniłem wszystkie łańcuchy, napinacze już jakiś czasm temu, kilka tyś km się zrobiło i jest OK, osobiście to robiłem i wystarczy samą skrzynie biegów wyciągnąc.

Ale dostęp jest do absolutnie wszystkich elementów rozrządu? Ślizgów, itp?

Opublikowano

Ja wymieniłem wszystkie łańcuchy, napinacze już jakiś czasm temu, kilka tyś km się zrobiło i jest OK, osobiście to robiłem i wystarczy samą skrzynie biegów wyciągnąc.

Ale dostęp jest do absolutnie wszystkich elementów rozrządu? Ślizgów, itp?

Kolego dostęp jest do wszystkiego, kilka stron wcześniej są moje zdjęcia z naprawy to możesz sobie zobaczyć

Opublikowano

Napinacz napina, a jezeli nie potrafi to łańcuch niedostatecznie napiety sie naciaga, czysta fizyka. Poza tym co myslisz ze naciagnął się 2-3 cm?
no i dodatkwo szlifuje nam koła zębate więc zwiększa koszt ewentualnych napraw.
Opublikowano

A ja w sumie rozumiem kolege kaniussa. Jak ma ochotę sie bawić to kto mu zabroni. Ja osobiście napinacze bym wymienił all. Jednak komplet łańcuchów bym wziął (skoro mam taką możliwość) i porównał ze starymi dokładnie. Jeżeli nie byłoby różnicy to stare by dalej smigały.

Opublikowano

No niezły mechanik jak decyduje o twoim samochodzie. Na cuda nie licz. Jak dociagnie do 10 tys to wszystko.

Witam,

Przejechalem 13 tys jak dotąd po wymianie górnych napinaczy. Wszystko OK, nic nie słychać a autko jezdzi jak złoto.

Takze "profesor" Bośniak trochę się pomylił i jak widać są mechanicy, którym warto zaufać.

Nie sztuka władować taką kasę jak Bosniak i mowic wszystkim zeby robili to samo..

Nasze autka nie mają juz takiej wartosci by wymieniac w nich kompletne rozrządy i bulić za to 1/4 wartości auta.

Wiadomo, ze daje to większą pewnosc ale wydatki są kosmiczne.

Ja zalalem dobry olej + wymienilem 2 oryginalne napinacze i naprawde auto chodzi super.

Trzeba trafić do sprawdzonego mechanika. Jak ktos bedzie potrzebowal to dam namiary na Olsztynskiego magika.

Pozdrawiam

Opublikowano

Żeby wymienić dwa górne napinacze nie trzeba żadnego magika tylko mechanika samochodowego. U mnie poprzedni właściciel zrobił jak ty i zaczął brzęczeć po 10 tys i co? Wymieniłem komplet i nie brzęczy. Wejdź pod auto i niech ktoś odpali, możesz juz nie byc taki uchahany jak usłyszysz dolny. Zreszta co ja ci bedę tłumaczył, poczytaj coś na forum A6 a nie tu gdzie do kupy znajdziesz 7 szt 3.0 tdi. Poza tym "moto doktorze" nie jestem jedyny który wymienił komplet żeby spać spokojnie, tylko w tym temacie znajdziesz ich pewnie z trzech.

Opublikowano

Rozrząd do 1,4 TSI jest droższy :)

Opublikowano

Z tego co pamietam to kumpel w firmowej VW Jetta z tym motorem(1.4) płacili ok 6-7tys w geście handlowym :D przebieg ok 120-140tkm. Sorry za OT.

Opublikowano

Panowie a jakie to sa koszta wymiany wszystkiego w rozrządzie? Bo u mnie w 2.7tdi już delikatnie słychać przy odpalaniu. Ma ktoś może wykaz tych wszystkich części co sa potrzebne? Lepiej kupić w aso czy w intercarsie?

Opublikowano

mi gosc w sklepie znalazł komplet z FEBI za około 2500zł ,ale nie wiem czy to napewno wszystko i czy warto kupować z tej firmy

Opublikowano

Febi robi na pierwszy montaż dla Audi

Opublikowano

Zależnie od roku i grubości koperty.

Ja będę miał mix z ASO bo niektóre zamienni są droższe. Skrzynia zwalona, wszystkie łańcuchy (po za tym od pompy) są rozciągnięte, nie ważne która głowica, a najbardziej dostał główny.

Przy okazji wyszło że wirnik mojej KKK powoli kończy żywot więc ląduję BV50-54 po koksie, leży i czeka na resztę gratów.

Opublikowano

moze ktos kompetentny napisać co dokładnie trzeba wymienić zeby mieć zrobiony kompletny rozrząd.

Opublikowano (edytowane)

Trzeba wymienić kompletny rozrząd! :facepalm: Bedziesz zamawiał zoologicznym, czy motoryzacyjnym/ASO? Robił go u krawca, że nie wie co się składa na kompletny rozrząd? Wpisz w szukajke i znajdziesz nie było tu za wiele na ten temat więc znajdziesz w 10 sekund

Edytowane przez bosniak_sg
Opublikowano (edytowane)

No to jestem po zamówieniu części....2250 zł mix ASO / FEBI. Cena zawiera uszczelniacze (wal + pokrywy), wszystkie łańcuchy , napinacze (łącznie z napędem pompy), ślizgi.

I gdzie ta panika ?

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

No i weź to wytłumacz takiemu kaniuss jak zauważy post to powie ci ze jesteś nienormalny.

Dobra cena.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...