Lorence Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) Ja leje do swojego Motul X-clean+ 5W30, ogolnie do każdego auta leje motula. W przypadku oleju silnikowego bardzo ważne jest kupować u oficjalnego dystrybutora. Jest bardzo dużo podróbek na rynku i dlatego też są różne opinie. ja kupuję zawsze w miejscu które jest w spisie dystrybutorów na oficjalnej stronie producenta: https://www.motul.com/pl/pl/resellers wszystkim też polecam trzymać się oryginałów i oficjalnych dystrybutorów, cenowo jest minimalnie drożej ok +10% Z wyglądu podróby są praktycznie identyczne jak ori, są jakieś poradniki w necie jak je odróżnić ale bardzo szybko stają sie nieaktualne Edytowane 1 Grudnia 2015 przez Lorence
Dev Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 5W30 nie nadaje sie do 2.0tfsi zapodaj Motula 0W40
machina Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) 5W30 nie nadaje sie do 2.0tfsi zapodaj Motula 0W40 kurcze a mój braciak taki olej wlasnie nalał do Tiguana z tym silnikiem. Auto smiga głównie po Wa-wie i raczej spokojnie. Można śmiało odczekać do następnej wymiany? Edytowane 1 Grudnia 2015 przez machina
Dev Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) Zaden problem. Uturbione mocne benzyny lepiej zalewac dobrym fullem 5w lub 0w40 Edytowane 1 Grudnia 2015 przez Dev
Lorence Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) 5W30 nie nadaje sie do 2.0tfsi zapodaj Motula 0W40 na jakiej podstawie tak sądzisz ?? wiesz wogole co oznaczają te parametry ? info ze strony motula do 2.0tfsi quattro Zastosowanie : Normal Częstotliwość : Wymiana 15000 km / 12 miesiące Produkty : 8100 X-CLEAN FE 5W-30 (cały rok) : 8100 X-CLEAN+ 5W-30 (Niżej 15°C) : 8100 X-CLEAN 5W-40 (Niżej 15°C) : 8100 X-CESS 5W-40 (cały rok) : 8100 X-LITE 0W-30 (cały rok) : 8100 X-MAX 0W-40 (cały rok) : SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 (cały rok) : SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40 (cały rok) : 6100 SYNERGIE+ 10W-40 (cały rok) : 4100 TURBOLIGHT 10W-40 (Od -15°C do 15°C) : 4100 POWER 15W-50 (Wyżej -15°C) Zastosowanie : Extended drain (max) Częstotliwość : Wymiana 30000 km / 24 miesiące Produkty : 8100 X-CLEAN+ 5W-30 (cały rok) : SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 (cały rok) : SPECIFIC 506 01 506 00 503 00 0W-30 (cały rok) Edytowane 1 Grudnia 2015 przez Lorence
Dev Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Na podstawie wieloletniego doswiadczenia w tej materii. jezdzilem na kazdym oleju jaki jest dostepny w tym kraju i doskonale wiem jaki ido czego sie nadaje. poczytaj sobie.karty charakterystyki produktow to moze rozjaśni Ci sie troche w głowie. 1
Lorence Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 czyli polecasz 0W40 ?? ok zmienię ale nie rozumiem dlaczego piszesz że 5W30 "się nie nadaje" jak producent go zaleca do tych silników ?
Dev Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Producent poleca to na czym zarabia kase Ja jezdze na Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 Jest tez 0w40 Synthoil Energy ale trudno dostepny Wlej jeden z tych i sam zobaczysz roznice w pracy silnika.
adamlass Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Panowie, mój silnik to 2.0 TFSI BWE po sofice na ok. 230 KM, przebieg 193000 km. Miałem przez ostatnie 10000 km zalany Motul Specific 5W30 504/507. Pobór oleju to ok. 1 litr na 3000 km. Chciałbym zalać coś innego. Co warto polecić? Millers (jeżeli tak to jaki, wystarczy Trident?), czy Liqui Moly. Z gęstością chcę przejść na 5W40.
arek_cccp Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Ja jeżdzę obecnie na Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 i pobór to 100ml na 1kk w tej cenie chyba najlepszy olej do 2.0tfsi.
jarek920 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Ja leje valvoline vr1 racing 5w-50 spalanie 0.5 l na 12tys
Lorence Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Ja jeżdzę obecnie na Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 i pobór to 100ml na 1kk w tej cenie chyba najlepszy olej do 2.0tfsi. 100ml na 1 000 000 ? mi 5W30 Motula nie bierze NIC, zrobiłem narazie od wymiany ok 10tys km
bartekzks Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Ja jeżdzę obecnie na Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 i pobór to 100ml na 1kk w tej cenie chyba najlepszy olej do 2.0tfsi. 100ml na 1 000 000 ? mi 5W30 Motula nie bierze NIC, zrobiłem narazie od wymiany ok 10tys km Miałem to samo na motulu 0 ale dużo zależy od kondycji motoru i poprzedniego właściciela wiadomo jak dbasz tak masz
palet Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 (edytowane) Producent poleca to na czym zarabia kase Ja jezdze na Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 Jest tez 0w40 Synthoil Energy ale trudno dostepny Wlej jeden z tych i sam zobaczysz roznice w pracy silnika. Kolego skoro już wszystkie oleje przetestowałes... To podpowiedz czy jest sens przechodzić na Synthoil High Tech z Liqui Moly Top Tec 5w40. Jezdze na tym już ponad rok i jestem zadowolony. Między wymianami co 10k km nie muszę dolewac nic praktycznie.Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Edytowane 9 Grudnia 2015 przez michalsz
black4 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Panowie, mój silnik to 2.0 TFSI BWE po sofice na ok. 230 KM, przebieg 193000 km. Miałem przez ostatnie 10000 km zalany Motul Specific 5W30 504/507. Pobór oleju to ok. 1 litr na 3000 km. Chciałbym zalać coś innego. Co warto polecić? Millers (jeżeli tak to jaki, wystarczy Trident?), czy Liqui Moly. Z gęstością chcę przejść na 5W40. Witaj, Potwierdzam to co pisze DEV odnośnie parametrów oliwy do 2.0 TFSI Nie mam co prawda doświadczenia z Liqui Moly. W znanej hurtowni, która sprzedaje wszystkie oleje o których piszesz polecono mi Millers'a Nano 5W40. Sporo zachodnich tunerów 2.0 TFSI rekomenduje właśnie ten olej. Zmieniłem zatem "zalecanego" przez Audi Castrola 5W30 na Millers'a Nano 5W40. Wcześniej płukanka Millers'a. Po ok. 3000 km od zmiany żadnego poboru oleju. Praca silnika równiutka i cicha. Mam wrażenie, że i osiągi lepsze. Także śmiało polecam. PS. Auto jeździ od nowości na benzynie 98 i jest po sofcie na 250 PS. Pozdrawiam!
Lorence Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 (edytowane) widzę że dużo mamy tutaj specjalistów ja specem nie jestem ale widzę to tak: 0W > zalecany przy najprawde dużych mrozach 5W > w sam raz na nasz "zimowy" klimat W30 vs W40 W30 rzadszy przez co łatwiej "ucieka" jak ubywa wam oleju to warto przejść na bardziej lepki W40. W40 jest bardziej lepki co przekłada się na lepszą ochronę przy większych obciążeniach ale tez na większe opory i większe spalanie (pewnie jakiś ułamek ale kto na to patrzy ) ogolnie do modzonych TFSI lepiej wlać W40 ale przy serii moim zdaniem W30 też będzie ok, nie ma co popadać w paranoję W30 ma jeden plus o którym wiele osób zapomina, silniki TFSI mają skłonności do zbierania syfu, nagaru, mniej lepki olej W30 powinien sobie lepiej radzić w takich warunkach. Moim zdaniem najlepiej rozebrać silnik albo przynajmniej pokrywę zaworów zdjąć i jak jest czysto lać W40 jak jest syf to wszystko wyczyścić ale rozebranie całego silnika nie jest tanie (2-3tys zł) Ja swojego silnika nie rozbierałem, cholera wie na czym "niemiec" jeździł, w ASO też ludzi w konia robią, wole lać narazie mniej lepki olej W30, przy podnoszeniu mocy, sprawdzę stan silnika i przejdę na W40. Ja się na olejach nie znam ale moim zdaniem to wszystko nie jest takie czarne lub białe jak co niektórzy uważają, wszystko zależy od stanu silnika. Edytowane 9 Grudnia 2015 przez Lorence
black4 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 widzę że dużo mamy tutaj specjalistów ja specem nie jestem ale widzę to tak: 0W > zalecany przy najprawde dużych mrozach 5W > w sam raz na nasz "zimowy" klimat W30 vs W40 W30 rzadszy przez co łatwiej "ucieka" jak ubywa wam oleju to warto przejść na bardziej lepki W40. W40 jest bardziej lepki co przekłada się na lepszą ochronę przy większych obciążeniach ale tez na większe opory i większe spalanie (pewnie jakiś ułamek ale kto na to patrzy ) ogolnie do modzonych TFSI lepiej wlać W40 ale przy serii moim zdaniem W30 też będzie ok, nie ma co popadać w paranoję W30 ma jeden plus o którym wiele osób zapomina, silniki TFSI mają skłonności do zbierania syfu, nagaru, mniej lepki olej W30 powinien sobie lepiej radzić w takich warunkach. Moim zdaniem najlepiej rozebrać silnik albo przynajmniej pokrywę zaworów zdjąć i jak jest czysto lać W40 jak jest syf to wszystko wyczyścić ale rozebranie całego silnika nie jest tanie (2-3tys zł) Ja swojego silnika nie rozbierałem, cholera wie na czym "niemiec" jeździł, w ASO też ludzi w konia robią, wole lać narazie mniej lepki olej W30, przy podnoszeniu mocy, sprawdzę stan silnika i przejdę na W40. Ja się na olejach nie znam ale moim zdaniem to wszystko nie jest takie czarne lub białe jak co niektórzy uważają, wszystko zależy od stanu silnika. Witaj, Pełna zgoda. Na pewno nie ma co popadać w paranoje. Tym niemniej uważam, że warto lać możliwie najlepsza oliwę, zwłaszcza jeśli silnik jest po mod-ach i rzeczywiście eksploatujesz go "intensywniej". Na pewno 5W40 nie zaszkodzi PS. Zresztą zobaczcie zdjęcia w necie jak wyglądają TFSI jeżdzone na Castrolu po zdjęciu pokrywy zaworów (w okolicy 100 tys. km przebiegu)... Pozdrawiam!
Dev Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 widzę że dużo mamy tutaj specjalistów ja specem nie jestem ale widzę to tak: 0W > zalecany przy najprawde dużych mrozach 5W > w sam raz na nasz "zimowy" klimat W30 vs W40 W30 rzadszy przez co łatwiej "ucieka" jak ubywa wam oleju to warto przejść na bardziej lepki W40. W40 jest bardziej lepki co przekłada się na lepszą ochronę przy większych obciążeniach ale tez na większe opory i większe spalanie (pewnie jakiś ułamek ale kto na to patrzy ) ogolnie do modzonych TFSI lepiej wlać W40 ale przy serii moim zdaniem W30 też będzie ok, nie ma co popadać w paranoję W30 ma jeden plus o którym wiele osób zapomina, silniki TFSI mają skłonności do zbierania syfu, nagaru, mniej lepki olej W30 powinien sobie lepiej radzić w takich warunkach. Moim zdaniem najlepiej rozebrać silnik albo przynajmniej pokrywę zaworów zdjąć i jak jest czysto lać W40 jak jest syf to wszystko wyczyścić ale rozebranie całego silnika nie jest tanie (2-3tys zł) Ja swojego silnika nie rozbierałem, cholera wie na czym "niemiec" jeździł, w ASO też ludzi w konia robią, wole lać narazie mniej lepki olej W30, przy podnoszeniu mocy, sprawdzę stan silnika i przejdę na W40. Ja się na olejach nie znam ale moim zdaniem to wszystko nie jest takie czarne lub białe jak co niektórzy uważają, wszystko zależy od stanu silnika. Widac ze sie nie znasz co przyznales. piszesz o lepkosciach i innych glupotach 5W30 to na pewno nie jest dobrym olejem. pomijajac to ze moze byc technologia syntetyczna, do tego silnika lejesz 0W40 lub pełny syntetyk 5W40, nic innego.
kubaja11 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Motul SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 !! Ostatnio udało mi się trafić w fajnej cenie i wziąłem od razu 2 duże banie na dolewki Chociaż tych dolewek u mnie jest mało bo około 0.7 litra na rok (10000km)
Madox123 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Witam Przymierzam się do wymiany oliwy u siebie. Może ktoś z Kolegów ma dojście do pewnego źródła a mianowicie chodzi o oliwę Liqui Moly Synthol High Tech 5w40 + płukankę. Dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się