Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AHH/1Z/AFN/AVG/AJM/ANB/ATJ] Wymiana termostatu - fotostory


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

okaze sie czy sobie poradze, ale dlatego nie robie bo zapomnialem oring kupic a na starym nie chce skladac [br]Dopisany: 24 Grudzień 2011, 14:55_________________________________________________a jak sie odpowietrza w razie gdyby do tego doszlo??

Opublikowano

Panowie jak u mnie z tymi kodami na klimatroniku bo już głupieję , temperatyrę odczytam na 49 kanale czy 51???? 1.9 tdi 98r AHU(90KM).

---------- Post dopisany 30-04-2012 at 09:02 ---------- Poprzedni post napisany 24-04-2012 at 20:44 ----------

Witam! Czy znajdę gdzieś opis wymiany termostatu do 1.9 tdi AHU + wymiana czujnika temp cieczy. pozdrawiam

Opublikowano

Wymieniłem termostat u Siebie, silnik 1,9 tdi ahu. Niestety, nie znalazłem/nie ma korka spustowego cieczy chłodzącej więc trzeba było ją zlać przez krociec. Siedział dość ciasno. Z bloku ciecz zlała się dopiero po usunięciu uszczelki - w sumie całości było mniej niż 5 litrów. Termostat i oring z ASO, płyn G12++ z wodą 50:50

Z założeniem nowego termostatu był taki problem że nowy nie chciał się "trzymać" silnika, nawet po zamocowaniu uszczelki. Trzeba było akrobacji żeby założyć krociec bez przemieszczenia reszty.

Wymianę robiłem przy temp na kanale 49 = 55*C

Odpowietrzałem metodą z drugiego postu, do pokazania się płynu w otworze odpowietrzenia. W sumie po zagrzaniu silnika nie dolewałem nic. Po jeździe próbnej sprawdziłem czy nic nie cieknie i skręciłem osłonę silnika.

Wyniki :

przed wymianą:

wskazówka: 80*C

kanał 49: 74-76*C

kanał 51: 90*C

po wymianie

wskazówka: 90*C

kanał 49: 86-89*C

kanał 51: 90*C

Trochę mnie ta temp na kanale 49 martwi - niby zmiana jest ale z tego co czytam w tym temacie, powinno być 90st. Po zmianie trochę pojeździłem, bez szaleństw. Płyn w zbiorniczku zrobił się ciepły.

Także, mieszane uczucia mam.

Opublikowano

a czy wymiana termostatu w silniku 1,8 ARG bardzo różni się od silnika ADR bądź innych silników 1,8

Opublikowano

a czy wymiana termostatu w silniku 1,8 ARG bardzo różni się od silnika ADR bądź innych silników 1,8

Opublikowano

tez mam pytanie, wlasnie wymienilem termostat. Problem w tym ze dolny przewod idacy do chlodnicy jest zimny a reszta goraca. Termostat jest sprawny na bank.Czyzby gdzies bylo zapowietrzone? moze ktos pomoc? jak odpowietrzyc kiedy w zasadzie samo sie powinno odpowietrzyc? audi a4 1.8 quattro APT v5

Opublikowano

Przejechałem jakieś 60 tyś. i oryginalny termostat znowu do wymiany :thumbdown: - myślałem, że będzie lepiej...

Opublikowano

wymienilem wczoraj termostat niby ok, ale dalej to samo, np jade jest 90 stopni i np jak przed chwila spada do 65 stopni, dodam jeszcze ze na kanale 49 na klime jest tyle samo stopni co na liczniku

Opublikowano

Witam. Mam takie pytanko odnosnie płynu chłodzącego, wszyscy piszecie o G12

koncentrat do rozrobienia. A czy zamiast tego nalac Borygo gotowy plyn zakupiony w sklepie. Czy stanowi to jakąś różnicę? Zamierzam wymienic termostat bo nie ma odpowiedniej temperatury. Na blacie ledwo 82-83 i po chwili spada. Klimatronik na 49 pokazuje 76-77 na kanale 51 równo 90. Doradzcie co do płynu.

Opublikowano

komkm

Opublikowano

jedno slowo w kwesti podrobek i oryginalow. wahler jest oryginalem np w bmw, nie wiem jak w audi, pewnie wystarczy w aso poprosic o pokazanie oryginalu i na nim bedzie rowniez symbol wahlera :) tak jak na roznych gumowych elementach zawieszenie baedzie corteco albo lamforder zatarte a naniesione numery audi, albo obydwa numery beda wystepowaly jednoczesnie.

Opublikowano

Jak wygląda sprawa wymiany w apt?

Opublikowano

Witam. Ta wymiana termostatu od spodu w kanale to jakas bujda. Wszystko zrobilem od góry. No oczywiscie płyn spuściłem wezem na dole chlodnicy. Silnik 1.9 TDI AJM. Pozdrawiam

Opublikowano

Witam. Mam takie pytanko odnosnie płynu chłodzącego, wszyscy piszecie o G12

koncentrat do rozrobienia. A czy zamiast tego nalac Borygo gotowy plyn zakupiony w sklepie. Czy stanowi to jakąś różnicę? Zamierzam wymienic termostat bo nie ma odpowiedniej temperatury. Na blacie ledwo 82-83 i po chwili spada. Klimatronik na 49 pokazuje 76-77 na kanale 51 równo 90. Doradzcie co do płynu.

W czasach gdy ktoś obmyślał recepturę Borygo, to nie było jeszcze chłodnic aluminiowych w samochodach do których był przeznaczony :decayed:

Cenowo z G12 różnica niewielka , a masz pewność że jego parametry są odpowiednie dla Twojego układu chłodzenia , także nie wiem co Ciebie ciągnie w stronę BORYGO :naughty:

Co do temperatur, to prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temperatury , bo zaniża temperaturę widzianą przez wskaźnik , a temp. silnika dla ECU jest OK. :hi:

Opublikowano (edytowane)

AFN - klucz imbus 2 śrubki od plastykowej podstawy termostatu i płaski wkrętak do węża , większość płynu można zlać odchylając wąż ale to praco chłonne :D

sama wymiana to 15 minut ale ... stary termostat trzymał 80c czasami 90c z nawiewu takie sobie leciało , po wymianie na nowy 70c przy używaniu nawiewu nawet 60c

więc morał taki że nie kupujemy termostatu w przedziale cenowym 20-30zł tylko i wyłącznie oryginał :D

nie potrzebny kanał ani podnośnik wystarczy krawężnik :D

Edytowane przez bugalus
Opublikowano (edytowane)

Mam u siebie podobne objawy (1.9 AFN). Temperatura na wskaźniku stoi jak wryta 90 st. Ale osiąga ją po ok 15 km. Słabe ogrzewanie. Temperatura na 51 kanale klimatronika oscyluje wokół 86-88 (przy 10 st. na dworze). Jak jest zimniej to spada do 71-75 st. Ewidentnie termostat d wymiany. Ale mam też problem z zegarami. Czasami wskazówka pokazuje 120 st. Jak puknę w zegary to wraca do 90 st. Da się to naprawić lutownicą?

Termostat i czujnik temperatury wymieniony. Ale nie wszystkie problemy ustąpiły. Auto nagrzewa się do 92-93 st. (kanał 51 klimatronika). Ale w dalszym ciągu trwa to bardzo długo, ok 15km. Z nawiewów leci letnie powietrze. Brak błędów w klimatroniku. Słabe grzanie może być przez zapowietrzoną nagrzewnicę. Dlaczego silnik tak długo się rozgrzewa? Inna kwestia to taka, że wskaźnik na zegarach pokazuje 90 st., a na klimatroniku mam 70. Czujnik temperatury mam ten 4-pinowy. Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania?

Po kilku dniach zdiagnozowałem zapchaną nagrzewnicę i przepuszczający termostat. Nabyłem ori termostat w ASO i nagrzewnicę FEBI. Wymieniłem zakupione części (co zajęło trochę czasu :)) i jak ręką odjął. Auto szybko się nagrzewa i nawet jak mam ustawione na 21 st. na klimatroniku to jest w aucie gorąco.

Edytowane przez adek1983
Opublikowano

Witam . panowie ja mam taki problem jak auto jedzie to temperatura rosnie do 102 a czasami do 105 ale dzieje sie tylko tak jak jade a jak auto jest na postoju, czyli jak odpale po nocy to dochodzi do 92 -95 stopni , i nie wiem czy termostat bo wymieniałem na org. A i jak włącze ogrzewanie na max to termostat sie otwiera a tak nie chce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...