michail55 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Opublikowano 24 Grudnia 2011 okaze sie czy sobie poradze, ale dlatego nie robie bo zapomnialem oring kupic a na starym nie chce skladac [br]Dopisany: 24 Grudzień 2011, 14:55_________________________________________________a jak sie odpowietrza w razie gdyby do tego doszlo??
swimmer Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Panowie jak u mnie z tymi kodami na klimatroniku bo już głupieję , temperatyrę odczytam na 49 kanale czy 51???? 1.9 tdi 98r AHU(90KM). ---------- Post dopisany 30-04-2012 at 09:02 ---------- Poprzedni post napisany 24-04-2012 at 20:44 ---------- Witam! Czy znajdę gdzieś opis wymiany termostatu do 1.9 tdi AHU + wymiana czujnika temp cieczy. pozdrawiam
yuhri Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Wymieniłem termostat u Siebie, silnik 1,9 tdi ahu. Niestety, nie znalazłem/nie ma korka spustowego cieczy chłodzącej więc trzeba było ją zlać przez krociec. Siedział dość ciasno. Z bloku ciecz zlała się dopiero po usunięciu uszczelki - w sumie całości było mniej niż 5 litrów. Termostat i oring z ASO, płyn G12++ z wodą 50:50 Z założeniem nowego termostatu był taki problem że nowy nie chciał się "trzymać" silnika, nawet po zamocowaniu uszczelki. Trzeba było akrobacji żeby założyć krociec bez przemieszczenia reszty. Wymianę robiłem przy temp na kanale 49 = 55*C Odpowietrzałem metodą z drugiego postu, do pokazania się płynu w otworze odpowietrzenia. W sumie po zagrzaniu silnika nie dolewałem nic. Po jeździe próbnej sprawdziłem czy nic nie cieknie i skręciłem osłonę silnika. Wyniki : przed wymianą: wskazówka: 80*C kanał 49: 74-76*C kanał 51: 90*C po wymianie wskazówka: 90*C kanał 49: 86-89*C kanał 51: 90*C Trochę mnie ta temp na kanale 49 martwi - niby zmiana jest ale z tego co czytam w tym temacie, powinno być 90st. Po zmianie trochę pojeździłem, bez szaleństw. Płyn w zbiorniczku zrobił się ciepły. Także, mieszane uczucia mam.
darkb Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 a czy wymiana termostatu w silniku 1,8 ARG bardzo różni się od silnika ADR bądź innych silników 1,8
czarny286 Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 w tych starych gratach nie ma żadnego termostata tam je ino grzałka
darkb Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 a czy wymiana termostatu w silniku 1,8 ARG bardzo różni się od silnika ADR bądź innych silników 1,8
Niezauważalny Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 mam pytanie , dlaczego ma byc silnik nagrzany ? na zimnym sie nie da wymienić ?
m!chal Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 tez mam pytanie, wlasnie wymienilem termostat. Problem w tym ze dolny przewod idacy do chlodnicy jest zimny a reszta goraca. Termostat jest sprawny na bank.Czyzby gdzies bylo zapowietrzone? moze ktos pomoc? jak odpowietrzyc kiedy w zasadzie samo sie powinno odpowietrzyc? audi a4 1.8 quattro APT v5
mirek s Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Przejechałem jakieś 60 tyś. i oryginalny termostat znowu do wymiany - myślałem, że będzie lepiej...
Piteros1 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 wymienilem wczoraj termostat niby ok, ale dalej to samo, np jade jest 90 stopni i np jak przed chwila spada do 65 stopni, dodam jeszcze ze na kanale 49 na klime jest tyle samo stopni co na liczniku
robercik123 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Witam. Mam takie pytanko odnosnie płynu chłodzącego, wszyscy piszecie o G12 koncentrat do rozrobienia. A czy zamiast tego nalac Borygo gotowy plyn zakupiony w sklepie. Czy stanowi to jakąś różnicę? Zamierzam wymienic termostat bo nie ma odpowiedniej temperatury. Na blacie ledwo 82-83 i po chwili spada. Klimatronik na 49 pokazuje 76-77 na kanale 51 równo 90. Doradzcie co do płynu.
wachu01 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 jedno slowo w kwesti podrobek i oryginalow. wahler jest oryginalem np w bmw, nie wiem jak w audi, pewnie wystarczy w aso poprosic o pokazanie oryginalu i na nim bedzie rowniez symbol wahlera tak jak na roznych gumowych elementach zawieszenie baedzie corteco albo lamforder zatarte a naniesione numery audi, albo obydwa numery beda wystepowaly jednoczesnie.
TTT Opublikowano 11 Września 2015 Opublikowano 11 Września 2015 Witam. Ta wymiana termostatu od spodu w kanale to jakas bujda. Wszystko zrobilem od góry. No oczywiscie płyn spuściłem wezem na dole chlodnicy. Silnik 1.9 TDI AJM. Pozdrawiam
piotrsob1 Opublikowano 11 Września 2015 Opublikowano 11 Września 2015 Witam. Mam takie pytanko odnosnie płynu chłodzącego, wszyscy piszecie o G12 koncentrat do rozrobienia. A czy zamiast tego nalac Borygo gotowy plyn zakupiony w sklepie. Czy stanowi to jakąś różnicę? Zamierzam wymienic termostat bo nie ma odpowiedniej temperatury. Na blacie ledwo 82-83 i po chwili spada. Klimatronik na 49 pokazuje 76-77 na kanale 51 równo 90. Doradzcie co do płynu. W czasach gdy ktoś obmyślał recepturę Borygo, to nie było jeszcze chłodnic aluminiowych w samochodach do których był przeznaczony Cenowo z G12 różnica niewielka , a masz pewność że jego parametry są odpowiednie dla Twojego układu chłodzenia , także nie wiem co Ciebie ciągnie w stronę BORYGO Co do temperatur, to prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temperatury , bo zaniża temperaturę widzianą przez wskaźnik , a temp. silnika dla ECU jest OK.
bugalus Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 (edytowane) AFN - klucz imbus 2 śrubki od plastykowej podstawy termostatu i płaski wkrętak do węża , większość płynu można zlać odchylając wąż ale to praco chłonne sama wymiana to 15 minut ale ... stary termostat trzymał 80c czasami 90c z nawiewu takie sobie leciało , po wymianie na nowy 70c przy używaniu nawiewu nawet 60c więc morał taki że nie kupujemy termostatu w przedziale cenowym 20-30zł tylko i wyłącznie oryginał nie potrzebny kanał ani podnośnik wystarczy krawężnik Edytowane 18 Października 2015 przez bugalus
adek1983 Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 (edytowane) Mam u siebie podobne objawy (1.9 AFN). Temperatura na wskaźniku stoi jak wryta 90 st. Ale osiąga ją po ok 15 km. Słabe ogrzewanie. Temperatura na 51 kanale klimatronika oscyluje wokół 86-88 (przy 10 st. na dworze). Jak jest zimniej to spada do 71-75 st. Ewidentnie termostat d wymiany. Ale mam też problem z zegarami. Czasami wskazówka pokazuje 120 st. Jak puknę w zegary to wraca do 90 st. Da się to naprawić lutownicą? Termostat i czujnik temperatury wymieniony. Ale nie wszystkie problemy ustąpiły. Auto nagrzewa się do 92-93 st. (kanał 51 klimatronika). Ale w dalszym ciągu trwa to bardzo długo, ok 15km. Z nawiewów leci letnie powietrze. Brak błędów w klimatroniku. Słabe grzanie może być przez zapowietrzoną nagrzewnicę. Dlaczego silnik tak długo się rozgrzewa? Inna kwestia to taka, że wskaźnik na zegarach pokazuje 90 st., a na klimatroniku mam 70. Czujnik temperatury mam ten 4-pinowy. Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania? Po kilku dniach zdiagnozowałem zapchaną nagrzewnicę i przepuszczający termostat. Nabyłem ori termostat w ASO i nagrzewnicę FEBI. Wymieniłem zakupione części (co zajęło trochę czasu ) i jak ręką odjął. Auto szybko się nagrzewa i nawet jak mam ustawione na 21 st. na klimatroniku to jest w aucie gorąco. Edytowane 11 Stycznia 2016 przez adek1983
AudiKris4 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Witam . panowie ja mam taki problem jak auto jedzie to temperatura rosnie do 102 a czasami do 105 ale dzieje sie tylko tak jak jade a jak auto jest na postoju, czyli jak odpale po nocy to dochodzi do 92 -95 stopni , i nie wiem czy termostat bo wymieniałem na org. A i jak włącze ogrzewanie na max to termostat sie otwiera a tak nie chce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się