Bilder Opublikowano 15 Czerwca 2018 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Luxedo kupiłem go z lekką nie pewnością ale działa lepiej wychodzi w bańkach 5 litrowych go kupić i taki zakup zrobię kolejny ;), gość co odgrzybia polecał mi środek za 300zł za 5litrów, chciałem go kupić ale nie sprzedają w miejszych opakowaniach. http://allegro.pl/plyn-do-czyszczenia-klimatyzacji-klimatyzatora-1l-i7135573847.html?snapshot=MjAxOC0wNS0wNVQwOTozMzo1NC41NjhaO2J1eWVyOzc3YWNlOTZmZDgzYzU0Mjk3ZGM0NGM2NGY5NWEzM2E1NDgxMDYwNzYyMDE3MzQ5YzhmN2NmMGZiMTVhM2EzZWE%3D
WYSKUN Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 cześć Gdzie najlepiej wywiercić otwór żeby myjką ciśnieniową umyć parownik najlepiej jak się da?
GRADIENT Opublikowano 24 Czerwca 2018 Opublikowano 24 Czerwca 2018 (edytowane) Tutaj ja mam. Edytowane 24 Czerwca 2018 przez GRADIENT
pila24 Opublikowano 25 Maja 2019 Opublikowano 25 Maja 2019 (edytowane) Ja zrobiłem dziś otwór 30mm pod korek który wcześniej zakupiłem,zostało mi pół puszki wurtha z zeszłego roku które dziś użyłem. Aplikowałem na parownik z obu stron i szczotką szorowałem nasączona ipą z obu stron parownik. Dodatkowo aplikowałem na dmuchawę. Mam wrażenie ze i to tak za mało by nie waliło po wyłączeniu klimy,męcząca walka ze słabymi rezultatami. Dodatkowo od roku używam przedmuchiwania po każdym użyciu klimy. Dodam że siostra ma b7 i tam problem w ogóle nie występuję. Edytowane 25 Maja 2019 przez pila24
Bruuuum Opublikowano 26 Maja 2019 Opublikowano 26 Maja 2019 (edytowane) Tym, którzy mimo różnych metod nie mogą sobie poradzić z zapaszkiem z nawiewu szczególnie po włączeniu klimy, polecam sprawdzenie okolic bubla projektowego, jakim w B6 i B7 jest budowa filtra kabinowego. Otóż obudowa, do której zasysane jest powietrze ma już za filtrem (patrząc na kolejność układu)... gąbkę izolacyjną i słabiutką uszczelkę, które to oddzielają układ klimy od syfu zbierającego się na podszybiu pod mocowaniem filtra i w jego okolicy (to powietrze może iść nawet z pominięciem filtra!). Także być może wielu osobom pomoże wyjęcie filtra, odkręcenie 2 zakretęk rozm. 10, wyjęcie obudowy filtra i wyczyszczenie jego dziadowskiej pianki i podszybia pod obudową - znajdziecie tam zlany zaschnięty syf z podszybia Edytowane 26 Maja 2019 przez Bruuuum
tobias Opublikowano 27 Maja 2019 Opublikowano 27 Maja 2019 tak czytam i nie dowierzam tym opowieściom o smrodzie, jeżdze 3 lata, co roku robię tylko granata LM na wyłączonej klimie, aktualnie zaaplikowałem zwyklego plaka i zero zapaszków. pozdrawiam "walczących" życzę wytrwałości.
COXymoX Opublikowano 27 Maja 2019 Opublikowano 27 Maja 2019 4 minuty temu, tobias napisał: tak czytam i nie dowierzam tym opowieściom o smrodzie, jeżdze 3 lata, co roku robię tylko granata LM na wyłączonej klimie, aktualnie zaaplikowałem zwyklego plaka i zero zapaszków. pozdrawiam "walczących" życzę wytrwałości. Dokładnie tak jak piszesz. Też tak robie i też zero smrodu. Dodam od siebie, że na dwie minuty przed dojazdem do celu wyłączam klime pozostawiając nawiew aby osuszyć parownik
Axel1 Opublikowano 27 Maja 2019 Opublikowano 27 Maja 2019 W dniu 6.06.2018 o 00:30, jolley napisał: Panowie, przede wszystkim klima i nawiew to nasze zdrowie. Myślę że nie ma co się czaić i wymieniać filtry itp co 10 lat, gdyż to wszystko wdychamy. Jako ciekawostkę powiem, iż w poprzednim aucie po wymianie elementów klimy: chłodnica, skraplacz, osuszacz itd zwlekałem z tydzień z odgrzybieniem (teraz robię to 2x do roku na wiosnę i jesień) a po wymianie całości zaczęło mi śmierdzieć. I co? Wysypka na klatce piersiowej. Lekarz od razu zdiagnozował przyczynę - klimy, nawiewy itp. Od tamtego czasu robię to tak jak wspomniałem 2x do roku bo to wszystko się wdycha i odbije się jak nie od razu (natychmiastowa wysypka itd) to w przyszłości. Pozdrawiam oszczędnych Święte słowa chłopie, będziesz długo żył. U mnie tez coś śmierdoli co roku mokrą szmata po wyłączeniu klimy, pomaga ozonowanie i spryskanie pianą Bizol AC clean. Generalnie coś jest na rzeczy w B7, w innych autach VAG nie spotkałem się z takim problemem.
W.W. Opublikowano 4 Maja 2020 Opublikowano 4 Maja 2020 Ja stosuję wyrób firmy PLAK 22,-PLN w tesco.Włączamy silnik,zamykamy okna,otwieramy wszystkie otwory nawiewne max., włączamy niską temperaturę,i obieg zamknięty (!)(wewnętrzny).Wciskamy zawór zbiornika z czynnikiem i czekamy na zewnątrz ok 20 minut.Gazowa mieszanka odkaża kabinę.Puszkę stawiamy za tylnym siedzeniem na podłodze,po wypróżnieniu,wyrzucamy tak gdzie należy.Wietrzymy auto i cieszymy odgrzybioną klimatyzacją.Oczywiście najpierw czytamy instrukcję na pudełku.
afroo. Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 W dniu 5.05.2020 o 00:01, W.W. napisał: Ja stosuję wyrób firmy PLAK 22,-PLN w tesco.Włączamy silnik,zamykamy okna,otwieramy wszystkie otwory nawiewne max., włączamy niską temperaturę,i obieg zamknięty (!)(wewnętrzny).Wciskamy zawór zbiornika z czynnikiem i czekamy na zewnątrz ok 20 minut.Gazowa mieszanka odkaża kabinę.Puszkę stawiamy za tylnym siedzeniem na podłodze,po wypróżnieniu,wyrzucamy tak gdzie należy.Wietrzymy auto i cieszymy odgrzybioną klimatyzacją.Oczywiście najpierw czytamy instrukcję na pudełku. Niesondze To jak psikanie dezodorantem zaschniętego gówna na podeszwie. Działa na moment. Oczywiście efekt jest w samej kabinie odczuwalny ale problemu się nie pozbywasz tylko go maskujesz. W B6/7 tylko metoda tunap jest skuteczna na dłuższą metę.
Axel1 Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 Klima to zło. W aucie możesz wyłączyć w komunikacji miejskiej już nie. W następnym aucie będzie naturalna cyrkulacja powietrza czyli szyberdach albo dach panorama.
VanSol Opublikowano 11 Maja 2021 Opublikowano 11 Maja 2021 (edytowane) Mam problem z klimatyzacją w Audi A4 B6. Kupiłem samochód i już był zapach grzyba. Ale nie taki duży, potem zrobiło się gorzej. Trochę jeździłem, zrobiłem dwa razy ozonowanie i to samo. W końcu pojechałem do serwisu który specjalizuje się w klimatyzacji. Zrobiłem odgrzybianie chemiczne i po tygodniu grzyb wrócił. Zrobiłem po 2 miesiącach od tego czasu kolejny raz chemiczne i dalej śmierdzi. Nie wiem w sumie co oni tam stosują, czy to jest płyn czy gaz, mówili że pod ciśnieniem. Czy warto robić ten zabieg 3, 5, 10 razy aż ustanie czy czeka mnie demontaż nagrzewnicy oraz parownika i czyszczenie mechaniczne? A może są inne rodzaje chemii? Jeśli tak to proszę o polecenie serwisu w Warszawie. Dodam, że odpadają wszelkie amatorskie metody domowe opisane w tym wątku, po prostu się tego nie podejmę. Edytowane 11 Maja 2021 przez VanSol
stachstaszek Opublikowano 11 Maja 2021 Opublikowano 11 Maja 2021 Podpinam się pod pytanie . Odgrzybianie,ozonowanie nie niweluje smrodu grzyba .
Axel1 Opublikowano 11 Maja 2021 Opublikowano 11 Maja 2021 Jeżeli max wali smrodem to żadne "perfumowanie" nie pomoże. U mnie waliło starą szmatą , rozbierałem schowek i spryskiwałem nagrzewnicę specjalną preparatem do czyszczenia klimy. Gdzieś jest manual, wbrew pozorom nie tak trudno to zrobić.
VanSol Opublikowano 11 Maja 2021 Opublikowano 11 Maja 2021 Axel1 dzięki za pomoc ale chemia to nie żadne perfumowanie tylko preparat grzybobójczy. Czytałem o tej metodzie ze schowkiem. Przez mały otwór nawet jak napsikasz tam czegoś, to chyba dotrzesz w mniej zakamarków niż przez kratki pod ciśnieniem w serwisie.
Muskel1 Opublikowano 11 Maja 2021 Opublikowano 11 Maja 2021 (edytowane) 5 godzin temu, VanSol napisał: Przez mały otwór nawet jak napsikasz tam czegoś, to chyba dotrzesz w mniej zakamarków niż przez kratki pod ciśnieniem w serwisie. Na odwrót. Przez otwór pryskasz bezośrednio na parownik, na którym gromadzą się brud, grzyby i inne mikroustroje. To jest jedyny skuteczny sposób. Edytowane 11 Maja 2021 przez Muskel1
VanSol Opublikowano 11 Maja 2021 Opublikowano 11 Maja 2021 2 godziny temu, Muskel1 napisał: Na odwrót. Przez otwór pryskasz bezośrednio na parownik, na którym gromadzą się brud, grzyby i inne mikroustroje. To jest jedyny skuteczny sposób. To ja już nie wiem. W serwisach stosują nieskuteczną metodę? Mam im pokazać jak się robi robotę?
athlon2000 Opublikowano 14 Maja 2021 Opublikowano 14 Maja 2021 czy jak wyciągnę wentylator to dojdę rurką z preparatem crc airco do parownika?
pila24 Opublikowano 14 Maja 2021 Opublikowano 14 Maja 2021 Ja zrobiłem otwór przed parownikem,nawet szczotkami takimi jak do butelek szorowałem go z obu stron. Jednak efekt nie jest wymierny,bo jednak to kawał kloca jest i w dodatku gruby na jakieś 5 cm. Nie ma opcji umyć go w 100% dokładnie. Dobra opcja to używanie automatycznej wentylacji po zgaszeniu auta.
Muskel1 Opublikowano 14 Maja 2021 Opublikowano 14 Maja 2021 (edytowane) Godzinę temu, pila24 napisał: Ja zrobiłem otwór przed parownikem,nawet szczotkami takimi jak do butelek szorowałem go z obu stron. Jednak efekt nie jest wymierny,bo jednak to kawał kloca jest i w dodatku gruby na jakieś 5 cm. Nie ma opcji umyć go w 100% dokładnie. Dobra opcja to używanie automatycznej wentylacji po zgaszeniu auta. Najskuteczniejsza metoda to mycie pod ciśnieniem 70% IPA za pomocą takiej lancy. Ciśnienie wypłuka cały syf siedzący w tych zakamarkach. I tak jak piszesz, 5min przed odstawieniem auta deaktywować klimę. Edytowane 14 Maja 2021 przez Muskel1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się