arek_cccp Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Niestety raczej ciężko jest określić padającą pompę, z reguły ona rozlatuje się od razu i jest motor zatarty. Po prostu loteria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hołowczyc20 Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Nie do końca tak jest,że pada od tak bo wcześniej są już sygnały,że coś się dzieje.Według nie których komentarzy w internetach wychodzi na to,że zaraz po zakupie należy natychmiast wymienić pompę oleju na tą z 1.8T.Fakt faktem iż te pompy nie są inżynieryjnym dziełem sztuki i zdarza się,że komuś padnie(częściej zdarza się to w autach z pierwszych lat produkcji nie wiem czemu tak jest),ale nie ma co aż tak panikować.Moim zdaniem w większości przypadków są to zaniedbania serwisowe,reszta to spory przebieg lub po prostu wada,awaria któregoś z elementów.Ogólnie to te pompy mają identyczną opinię jak słynne już 2.5TDI V6,wokół których narosło już tyle mitów,że można pisać książki i prace naukowe.A prawda jest taka iż zaraz po debiucie tych silników producent określił interwał wymiany oleju na 50tyś km,później oczywiście skracali aż do 25tyś(co i tak dalej jest dużo),bo zaczeły się reklamacje na zatarte wałki lub całe motory.Dodając do tego jeszcze zbyt wąskie kanały olejowe(pierwsze lata produkcji) zapychane dodatkowo przez syf z oleju plus później nasi handlarze,którzy cofali 5x licznik i mamy całą serię narzekań jakie to jest dziadostwo i dokładanie to samo jest z TFSI w B7. Ps Całe to info mam od człowieka,który pracuje/pracował w ASO Audi w PL i DE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_cccp Opublikowano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Znam parę przypadków, gdzie pompa padła bez żadnych sygnałów lecz przeważnie były to motory w leonach a3 i golfach a nie w b7 gdzie silnik jest wzdłużnie, lecz pompa jest praktycznie ta sama, chyba inny smok miała nie pamiętam teraz. Co do trwałości, jak najbardziej uważam, że interwał wymiany oleju jest kluczowy przy takiej pompie jak i reszcie. Max co 15yś. Ja miałem pompe z przebiegiem 210tyś i wyglądała jak nowa (wymiana co 10tyś km oleju)... Sama pompa raczej nie była wymieniana nigdy, osobiście zdziwiłem się, teraz mam tą z 1.8T, zmieniłem bo miałem podejrzenia, że wałki balansujące się odzywają. Dziwne stukanie lekkie bardzo ciche na bardzo rozgrzanym silniku. Aczkolwiek to coś innego musiało być, bo po wymianie się nie zmieniło, stara pompa jeździ jeszcze w innym aucie do dziś zapewne. Co do wymiany pompy po kupnie, jeśli znamy i jesteśmy pewni auta to można zaryzykować. Przebieg też tutaj jest ważny. Plus jest taki, że taka wymiana na 1.8T wychodzi za darmo i jeszcze olej zmieni w tej kasie po sprzedaży starej sprawnej pompy z 2.0Tfsi okolice 1500-2000zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kulis Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Rozumiem, że jeśli kupować to najlepiej nowa? Czy może "spróbować" uzywana? Pompy we wszystkich 1.8t były takie same ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOLMATRO Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Ja póki co mam 124 tys przebiegu i nie bede sie za pompę zabierał. Zamontuje kontrolnie w najbliższym czasie czujnik ciśnienia oleju i podepnę go pod V-fiza, bede miał ciśnienie na fisie i póki co to powinno wystarczyć. A jak wskoczy 200 tys to zrobię tak jak Arek i wymienię pompę na toporniejsza.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daglas Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 U mnie wyskoczylo 218k. Cisnienie trzyma w normie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinps Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Witam pany jestem nowy na forum ale chciałbym coś dodać od siebie w sprawie 2.0tfsi. Ja swojego kupiłem z datą produkcji z końca 2005 z przebiegiem 213000 tysi i co musiałem zrobić to termostat i napinacz. Mój były pracodawca mechanik i właścicel warsztatu powiedział po sprawdzeniu kompem i ogólnie oględziny na podnośniku że auto jest w bardzo dobrym stanie, a za auto dałem 5800Euro więc idzie trafić fajne autko w mniejszych pieniążkach. Taka mała dygresja. A i fajnie się tym popyla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baloquattro Opublikowano 8 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2018 W dniu 29.12.2017 o 07:22, HOLMATRO napisał: Ja póki co mam 124 tys przebiegu i nie bede sie za pompę zabierał. Zamontuje kontrolnie w najbliższym czasie czujnik ciśnienia oleju i podepnę go pod V-fiza, bede miał ciśnienie na fisie i póki co to powinno wystarczyć. A jak wskoczy 200 tys to zrobię tak jak Arek i wymienię pompę na toporniejsza. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Witam, czym jest v-fiz ? Chciałbym rownież dodać czojnik ciśnienia ale zeby na FIS sie wyświetlało zamias na jakis dodatkowych wyswotlaczach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOLMATRO Opublikowano 8 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2018 13 minut temu, baloquattro napisał: Witam, czym jest v-fiz ? Chciałbym rownież dodać czojnik ciśnienia ale zeby na FIS sie wyświetlało zamias na jakis dodatkowych wyswotlaczach "FIZ to mały komputer, umożliwiający monitorowanie ważnych parametrów na bieżącą, bezpośredniu na wyświetlaczu predkościomierza. Pozwalna również na odczytywanie i kasowanie kodów błędów DTC oraz informowanie o przekroczeniu limitów na skofigurowane przez użytkownika parametry. Urządzenie mieści się za licznikiem i nie jest widoczne na zewnątrz. Instalacja jest prosta, należy tylko podłączyć dwie wtyczki i ewentulanie zmienić kodowanie/adaptację za pomocą kabla diagnostycznego aby włączyć obsługę systemu nawigacji lub telematik. Z tego powodu VFIZ nie może współdziałać z systemem Telematik ale one obecnie są rzadko spotykane. Na zamówienie możemy wykonać również wersją która współdziała z samochodem z systemem telematik. Menu VFIZ aktywowane jest poprzez szybkie, podwójne naciśniecie klawiasz aktywacyjnego. W przypadku Audi klawiszem tym jest lewy klawisz na kierownicy wielofuncyjnej lub rolka na panelu nawigacji obok hamulca ręcznego. W przypadku samochodów bazujących na platformie Volkswagena klawiszem aktywacji jest klawisz RESET na prawej manetce, tej która normalnie obsługuje komputer spalania. Jeśli ten klawisz naciśnie sie tylko raz to dziala on w sposób standardowy dlatego używanie Nawigacji, kierownicy wielofunkcyjnej lub manetki MFA nie zmienia się. Interejs użytkownika może być przełączany pomiedzy Angielskim i jednym z: Polski, Niemiecki, Francuski, Portugalski." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CaliforniaKid Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Czołem Jako, że było już u mnie S3 300KM/400NM doszedłem do wniosku, że teraz kolej na A4 2.0Tfsi. I tutaj pytanie, na co zwrócić uwagę oglądając B7 2.0tfsi Q? Posłuchać łańcuszka czy się odzywa to wiem, natomiast jesteście w stanie doradzić coś jeszcze? Nie miałem w łapach 2.0tfsi nigdy, tylko 1.8t. Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kharo Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Witajcie, Może zacznę od tego ze szukam b7 w benzynie i quattro. Na początku brałem jedynie pod uwagę prawilne 1.8t ale z racji ze bardzo ciężko coś znaleźć zacząłem się zastanawiać nad 2.0t gdyż więcej ich jest na naszym rynku i łatwiej o wersje z Q. Przeczytałem cały temat i mam jeszcze większy mętlik w głowie. Tu pytanie do was posiadaczy 2.0t nie żałujecie takiego wyboru. Jest kilka bolączek poczynając od poboru oleju, pompa oleju, nieszczęsny łańcuszek. W roku myślę będe robił około 15 tys samochodem przesiadam się z diesla którego użytkowanie było dość drogie, wymiana dwumasy ze sprzęgłem, rozrusznika, uszczelki pod turbo, regeneracja skrzyni. Przez okres 2 lat poszło w samochód około 7K i 2 miesiace temu samochód spłonał. Nie chciał bym powtórki i tego żeby następny samochód był kolejną skarbonką i studnią bez dna. Chętnie posłucham porad w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilMA Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 (edytowane) Każdy samochód moze byc skarbonką bez dna, zależy jaki egzemplaż kupisz. co do 2.0 tfsi bwe bwa itd dużo ludzi przybiło łatke nowszego modelu z b8( pobór oleju) gdzie jest zuplenie inny silnik o tym samym oznaczeniu tfsi. Co do naszych silników to uważam ze ,najniebezpieczniejszy jest brak cisnienia oleju spowodowany serwisem w trybie long life . Osprzęt tez czasem potrafi szwankowac ale cos za cos. Sprawne tfsi to banan na twarzy:) Edytowane 2 Sierpnia 2018 przez KamilMA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anelson Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Ja się dołączę, bo mam ciekawą sytuację u kolegi ze Szwecji. Właśnie ma dwie TFSI 2.0. Jedna siedzi w A6C6 2011 r. , a druga w A5 2009 r. A6 nie bierze oleju od wymiany do wymiany ,a ma 298 tyś (teraz pewnie 300tyś), bo jakoś dwa miesiące temu byłem u niego, a te A5 bierze 0,5l/1000km(przebieg minimalny, chyba coś lekko ponad 100 tyś). Olej jaki leją to Mobil. To jest kwestia szczęścia trafić niebiorący olej egzemplarz? Napewno nie przebiegu, bo i w ALT samochód z przebiegiem lekko ponad 100 tyś może brać i 3x tyle oleju co niejeden ten sam silnik który ma nalatane prawie 300 tyś, albo więcej. Silnik silnikowi nierówny, zmiany w tym silniku? W ALT też dużo się pisało o dużych zmianach w tych silnikach w modelu B7, a nikt ani tego nie potwierdził, ani temu nie zaprzeczył, ale odsetek niebiorących prawie wcale oleju silników w B7 jest dużo większy niż w B6 pewnie nie bez powodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Bo to są dwa całkiem różne silniki. W A6C6 jest 'starego' typu podobnie jak w A4B7 i te nie mają wadliwych pierścieni tłokowych. W w/w A5 jest 'nowego' typu podobnie jak w A4B8 i te w latach 2008-2011 miały wadliwe pierścienie. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anelson Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 (edytowane) To wszystko tłumaczy. Znaczy ,że do 2011 roku TFSI w C6 z czystym sumieniem można brać jak ma super stan . Bo rzeczywiście tą C6 chwalą i nie chcą jej sprzedawać. A wiele lat im służy. Pamiętam jeszcze jak miała 254 tyś. Ten samochód był takim początkiem zakochania się w Audi na dobre u mnie, bo kumpel przyjechał nią ze Szwecji ponad dwa lata temu i trochę woziliśmy się tym fajnym autem. I zrobiło na mnie kolosalne wrażenie. Wracając do długo produkowanego i liftowanego modelu C6 to akurat w tym modelu w 2008r. weszło CR w 2.0TDI tak samo jak w B8? I potem te usprawnienia wchodziły dalej do obu modeli(poprawiona w 2009r. pompa oleju i kilka drobiazgów). Nie mylę się? Trochę pomieszali w takim razie. Choć poprostu wychodzi na to, że w momencie zamknięcia produkcji modelu B7 - Audi poprostu wyrzuciło 2.0TDI PD z gamy silników i wprowadziło CR i zmiany w tym silniku, a w TFSI wyszła nowa wersja w nowej B8, ale już w C6 dalej do końca produkcji modelu wychodziło w wersji z B7. Nic nie pomyliłem ? . Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź. Edytowane 2 Sierpnia 2018 przez Anelson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 W A6C6 był jeden i ten sam 2.0TFSI przez cały okres produkcji. Ten 2.0TFSI występował również w A4B7. Tematu 2.0TDI nie zgłębiałem to nie pomogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kharo Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 (edytowane) Panowie, jakie są koszty ogarnięcia wszelkich bolączek 2.0T. Łańcuszek,pompa oleju etc. Pytam bo koniecznie chce coś w Q. 1.8t ciężko znaleźć a 2L jest chyba więcej, w bogatszym wyposażeniu i nie cenią się tak jak 1.8. Jak tak patrzę to jak bym miał zapłacić 30k za 1.8 to taniej wyjdzie kupić 2.0 raz że w lepszym wyposażeniu i pakiet startowy wyjdzie w cenie 1.8. Czy okolice 5K wystarczy na eliminacje załóżmy tylko typowych usterek tego silnika. Mówię o kosztach części i robocizny. Dodatkowo jest jakiś spec od tfsi w Krakowie czy zwykły dobry mechanik sobie z nim poradzi? Edytowane 19 Sierpnia 2018 przez kharo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hołowczyc20 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 2 godziny temu, kharo napisał: Panowie, jakie są koszty ogarnięcia wszelkich bolączek 2.0T. Łańcuszek,pompa oleju etc. Pytam bo koniecznie chce coś w Q. 1.8t ciężko znaleźć a 2L jest chyba więcej, w bogatszym wyposażeniu i nie cenią się tak jak 1.8. Jak tak patrzę to jak bym miał zapłacić 30k za 1.8 to taniej wyjdzie kupić 2.0 raz że w lepszym wyposażeniu i pakiet startowy wyjdzie w cenie 1.8. Czy okolice 5K wystarczy na eliminacje załóżmy tylko typowych usterek tego silnika. Mówię o kosztach części i robocizny. Dodatkowo jest jakiś spec od tfsi w Krakowie czy zwykły dobry mechanik sobie z nim poradzi? Szukaj z ostatniego wypustu,koszta to zależy jakie części kupisz i będzie do zrobienia,chcesz mieć auto ogarnięte na zero to polecam firmę Gregor10.Sam robiłem u niego swoje auto i to jest jeden z nielicznych co ogarnia temat TFSI,bo nie jedno postawił na nogi po poprzednich fachowcach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek920 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Łańcuszek i pompę oleju spokojnie ogarniesz za 3 k. Na Śląsku polecam ctr zabrze I frog rancing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawids22 Opublikowano 2 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2018 Witam, potrzebuje szybkiego info czy warto pchać sie w 2.0t BWE ? Silnik akurat w budzie seata lecz kompletnie nic nie wiem na jego temat. Chciałem kupić 2.0tdi CR lecz nic nie moge fajnego znaleśc i napatoczył sie ten 2.0t. Ma on jakies poważniejsze wady ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się