Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie dlatego. Ja też wrzuciłem ori, Łukasz13 mi w programie wyłączył i jest ok. Po samej zmianie też miałem jakoś wyżej (nie pamiętam ile). Po wgraniu nowej mapy od Łukasza jest 1. Ale żeby nie było za dobrze ciągle słyszę delikatnie ten napinacz. 

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
3 godziny temu, grubcio1980 napisał:

Właśnie dlatego. Ja też wrzuciłem ori, Łukasz13 mi w programie wyłączył i jest ok. Po samej zmianie też miałem jakoś wyżej (nie pamiętam ile). Po wgraniu nowej mapy od Łukasza jest 1. Ale żeby nie było za dobrze ciągle słyszę delikatnie ten napinacz. 

No lepiej z tym tematem nie można zrobić. Tylko ori bez cewki i spokój na lata (prawdopodobnie) :D

Opublikowano (edytowane)

Czy "na lata" to kwestia dosyć trudna do przewidzenia... Z całą pewnością jednak, wyłączenie systemu zmiany fazy na wałku ssącym uwalnia użytkownika od konsekwencji chimeryczności tej wątpliwej konstrukcji. Zastosowanie zaś ORI napinacza NIE ZAMIENNIKA, a już w żadnym przypadku takiego z ALLGRO za 100zł  - daje sporą gwarancję, że będzie "to-to" działało przez jakiś sensowny czas. Tak jak mówimy tu i powtarzamy w tym wątku, zamianie na napinacz BEZ SOLENOIDU - powinno towarzyszyć POPRAWNE wyłączenie tego systemu w ECU. W związku z coraz większą liczbą takich "posunięć" użytkowników podobne fiksacje jak ta pokazana przez Ciebie w oknie VCDS - będą coraz częstsze. Kolega Łukasz - jako pierwszy swego czasu zwrócił w tym topiku uwagę, na to, że sama zamiana napinacza - to dopiero połowa sukcesu.

Aby cała regulacja PID pracowała poprawnie - nie można jej zaburzać  "ot tak" wyjęciem jednego z ważnych elementów - bo:

1) Nastąpi "zgłoszenie tego faktu do użytkownika" - przez zaświecenie kontrolki CHECK/MIL na desce 

2) ECU przestanie analizować pewne ważne dla systemu PID informacje i albo nie będą one brane pod uwagę, albo kolejne "pid-y" nie będą działały.

Wiemy ponad wszelką wątpliwość, że - jeden z najważniejszych dla pracy silnika tzw PID czyli "korekty LTFT" przestaje działać... Implikuje to również jak wyraźnie widać "na załączonym, Twoim obrazku" :)  brak wskazań w bloku 93 a więc tym , odpowiedzialnym za info o synchronizacji "dołu z górą" 

Aby to "wszystko" zaczęło pracować (niemal*) tak jak do tej pory, musimy dokonać modyfikacji w oprogramowaniu. Ponieważ, jestem tu dosyć długo i mam swój "udział" stworzeniu tej "solucji" - uważam, (wbrew Łukaszowi :) ) że jest on W ISTOCIE ... autorem  programowego - POPRAWNEGO SPOSOBU WYŁĄCZANIA z softu napinacza.

Powiem, więcej spotkałem się z "wyłączanymi" przez innych tunerów napinaczami - zrobionymi nieudolnie i w efekcie nie dającymi gwarancji poprawnej pracy silnika...

Wiem, że moje wypowiedzi, często burzą krew w żyłach ludziom, którzy traktują fora, jako... swoje prywatne folwarki, zakładają wątki które w istocie są ich "tablicami ogłoszeń" :) z umieszczonymi w podpisach nr telefonów do siebie... Na pytania forumowicza odpowiadają zwykle zdawkowo, lub wręcz piszą wprost "Ech ta młodzież, wszystko by chcieli mieć za darmo" W domyśle - zadzwoń do mnie i przyjedź  - zrobię to sam...  Na przestrzeni lat od ludzi takich jak Łukasz (w b różnych dziedzinach) wiele się nauczyłem. Sam też, kiedy już coś wiem - opisuję na różnych forach. Tak rozumiem ideę wolnego internetu. Więcej empatii i mniej zarozumiałości panowie tunerzy i mechanicy. Powtarzam jak mantrę, wasza wiedza owszem, często pochodzi ze szkoleń - za które musieliście zapłacić, jednak każdy z was bardzo dużo zyskał również z zasobów "wolnej wymiany myśli" na forach dyskusyjnych. Ktoś kto mi mówi, że nie - jest zwykłym łgarzem. Skończcie z tą obrzydliwą pazernością.

__________________________

niemal*

Ponieważ, "oczywistom - oczywistościom" (jak mawia pewien dewiant z Żoliborza) jest fakt że nawet niewielka zmiana overlap (czasu tzw "płukania cylindra") powoduje wzrost momentu obrotowego, w nieudolnym systemie wczesnych konstrukcji 1.8t wartość ta jest niewielka (do chyba około 22 st) więc "zysk" jaki ona przynosi ws  cena (koszty na jakie naraża użytkownika) są "nieopłacalną inwestycją". I To właśnie należało tu napisać w tym wątku OTWARCIE. Tak by każdy podjął sam decyzję i odpowiedział sobie na pytanie czy:

Cytat

Chcę mieć awaryjność napinacza na poziomie starszych konstrukcji bez fazatora (w domyśle - niską), czy też wolę mieć kilka (dosłownie) Nm więcej  przez 1, dwie sekundy w dużym obciążeniu - kosztem wysokiej awaryjności.

 

Edytowane przez Wylye
korekta stylu
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzisiaj zasiadłem do lektury tego topicu,co mi zajęło ze 3 godziny :D,ze względu na to,iż napinacz i łańcuch w moim BEXie grają po przekroczeniu 250k km. Z mojej analizy tematu wynika,że:

1.Ori napinacz z fazatorem jest "blee" ze względu na cenę...

2. Zamiennik napinacza z fazatorem jest jeszcze bardziej "blee" ze względu na wątpliwa żywotność,a raczej znikomą;)

3. Zamiennik napinacza bez fazatora( Na przykład FEBI) nie ma opinii użytkownika,który go używał więc prosimy bardzo o wypowiedzenie się użytkownika owego napinacza,gdyż np. Febi jest prawie 3xtañszy niż Ori ...

4.Ori napinacz bez fazatora z ASO jest przezaj***ty i ma służyć na lata...

Ktoś potwierdzi moją analizę tematu?:) Bo jednoznacznie nie było konkretnej odpowiedzi co wybrać :(

I jeszcze pytanie ode mnie:

Łańcuch może być np. FEBI i nie będzie się różnił od ORI ?

 

Opublikowano

Febi  bez cewki cena vs jakość jest bardzo ok. Wiadomo że za 300 zł nie można oczekiwać jakości ASO.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
42 minuty temu, blejs napisał:

Łańcuch może być np. FEBI i nie będzie się różnił od ORI ?

W pudełku będzie iwis czyli to co idzie na pierwszy montaż. Na febim bez cewki zrobiłem póki co tylko 8tys i to za mało żeby mieć wyrobioną opinię. Jeśli wytrzyma 100tys to super tylko do tego czasu samochód już dawno zostanie przerobiony na żyletki :P

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wnioski 

8 godzin temu, blejs napisał:

 

Łańcuch może być np. FEBI i nie będzie się różnił od ORI ?

 

Napinacz TYLKO Z ASO - bez względu na to czy montujesz z cewką czy bez. Taka rada płynie z moich dotychczasowych doświadczeń.

Opublikowano

ja już dawno zmieniłem na FEBI+FEBI z cewką. fakt faktem dużych przebiegów nie robię. 20 tyś rocznie, a w tym ze względu na panujące warunki jak dojdzie do 10tyś to będzie dobrze ;) więc raczej jakoś szybkie problemy z tym zestawem mi nie grożą.

na pewno jestem jednym z testujących ^^

Opublikowano

To b dobrze. Ja jednak "swoje" przeszedłem z w różnych "opcjach" Kiedy w końcu zamontowałem swój zestaw FEB+FEB "bez cewki", wyłączyłem go jak należy w sofcie, po około 30 Tkm  (może mniej) usłyszałem rzężenie. Mechanik który montował mi napinacz, wykonał tel do sklepu, tam powiedzieli, że "będziemy reklamować, trzeba wypełnić kwity i podać VIN"

Wtedy zadałem sobie sprawę, że to o kant "dicka" możne potłuc tę reklamację, bo z mojego VIN panowie ekspercie natychmiast wyczytają, że to "nie ten napinacz" Ostatecznie - zdecydowałem się kupić napinacz bez wtyczki ale w ASO. I tak to auto jeździ do dziś i w tym stanie wkrótce zostanie sprzedane. 

Opublikowano

Też się przekonałem do tego rozwiązania.

Dzisiaj u dzika zamówiłem Ori napinacz bez cewki APU plus łańcuch febiego oraz uszczeleke pod napinacz i pokrywę zaworów. Za wszystko zapłaciłem 996zł z przesyłką ^^

Opublikowano

Pytanko. W sklepie zamówili mi napinacz z A6 C5 1.8T APU o numerach 058 109 217 B ,będzie pasował?

Opublikowano
2 godziny temu, blejs napisał:

Też się przekonałem do tego rozwiązania.

Dzisiaj u dzika zamówiłem Ori napinacz bez cewki APU plus łańcuch febiego oraz uszczeleke pod napinacz i pokrywę zaworów. Za wszystko zapłaciłem 996zł z przesyłką ^^

To gdzie zamówiłeś jest bez znaczenia -  cena dobra i z pewnością posłuży. 

Opublikowano
3 godziny temu, blejs napisał:

 058 109 217 B

Będzie.

Opublikowano (edytowane)

Witam, od dłuższego czasu moje Audi chodzi zdecydowanie głośniej niż powinno, a mianowicie pracuje jak diesel. Jest to model a4b6 1.8T AVJ .Po odpaleniu na zimnym silniku na ssaniu, przez minutę trzyma obroty w granicy 1200-1400 obr/min. Do tego ta głośniejsza praca silnik pojawia się przy rozgrzanym silniku. Dodasz tylko delikatnie gazu i hałas znika, jak tylko zejdzie sobie na swoje obroty ok.800 obr/min to pojawia się znowu hałas. Niżej wrzucam wideo z głośniejszej pracy oraz proszę o podpowiedzi czy to będzie wina napinacza.

Dodam, że dźwięk dochodzi z tyłu silnika, wymieniona ostatnio pompa oleju, olej 5w40 Motul x-clean 8100 oraz wyczyszczony smok.

 

Edytowane przez BeTheDifference
Opublikowano

A te wtryski gazowe tak nie klepią czasem? :P

Poza tym to ciśnienie oleju w porządku? Jakiej firmy ta nowa pompa?

Opublikowano

Pompa oleju swag. Wtryski gazowe na pewno nie klepią :p 

Ciśnienie oleju było w porządku

 

Opublikowano

u mnie tak w bexie chodzą wtryski PB :o

Opublikowano

Ja również zakupiłem ORI napinacz z ASO we wtorek wymieniam z nowym łańcuchem, rozrządem itd. przymierzałem się do wymiany napinacza od dłuższego czasu. Po długim czytaniu tego wątku i podobnych doszedłem do wniosku, że jedynym słusznym rozwiązaniem to zakup oryginału.

Opublikowano
W dniu 12.05.2020 o 15:24, BeTheDifference napisał:

Witam, od dłuższego czasu moje Audi chodzi zdecydowanie głośniej niż powinno, a mianowicie pracuje jak diesel. Jest to model a4b6 1.8T AVJ .Po odpaleniu na zimnym silniku na ssaniu, przez minutę trzyma obroty w granicy 1200-1400 obr/min. Do tego ta głośniejsza praca silnik pojawia się przy rozgrzanym silniku. Dodasz tylko delikatnie gazu i hałas znika, jak tylko zejdzie sobie na swoje obroty ok.800 obr/min to pojawia się znowu hałas. Niżej wrzucam wideo z głośniejszej pracy oraz proszę o podpowiedzi czy to będzie wina napinacza.

Dodam, że dźwięk dochodzi z tyłu silnika, wymieniona ostatnio pompa oleju, olej 5w40 Motul x-clean 8100 oraz wyczyszczony smok.

 

Na moje ucho łańcuch rżnie o obudowe, pytanie tylko dlaczego. Zużyty napinacz/łańcuch lub słabe ciśnienie oleju. Tak myślę.

Opublikowano (edytowane)

Tak, słychać, że łańcuch wali po obudowie ale największe pytanie jest takie dlaczego ? Zużyty napinacz? Układ smarowania raczej bym wykluczył, wymieniony olej, wyczyszczony smok, wymieniona pompa oleju, popychacze w porządku. 3 Tyś po zmianie oleju, zero dolewki, nie ubywa wgl oleju.

6 godzin temu, kakamber1 napisał:

Na moje ucho łańcuch rżnie o obudowe, pytanie tylko dlaczego. Zużyty napinacz/łańcuch lub słabe ciśnienie oleju. Tak myślę.

 

Edytowane przez BeTheDifference

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...