Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 godzin temu, Jaco3soN napisał:

Witam Panowie, jestem w trakcie montażu napinacza bez solenoidu do mojego AVJ-a. Napinacz kupiłem ze SWAG-a w sklepie Intercars kosztował 370PLN. Mój Ori grzechotka cały czas przy 158k przebieg oryginalny (wiem że i tak nie uwierzycie ale mniejsza). Auto jest ponoszone i na napinaczu z solenoidem wypluło 250KM 360Nm. Na kanale 93 miałem -2KW. Teraz auto będzie ponownie strojone i raz na zawsze zostanie rozwiana spekulacja na temat wpływu napinacza z cewką a bez na moc i moment obrotowy. Dam znać jakie rezultatu uzyskałem ( czy działa napinacz, jak z momentem i mocą po założeniu. Pozdrawiam.IMG20210316145253.jpg

IMG20210316145211.jpg

to zadne spekulacje tylko kwestia czy tuner wykorzysta mozliwosc zmieniania faz czy tez nie ;)

 

1 godzinę temu, Jaco3soN napisał:

Łańcuch porównałem z nowym też SWAG-a i nie był nawet o 1 mm wydłużony, dodatkowo żadnych luzów na sworzniach za to SWAG miał luzy co było wyczuwalne. Kolejna kwestia to jakość wykonania; mój Ori łańcuch był jest gładki natomiast nowy miał wżery na ogniwach na części która współpracuje ze ślizgiem, więc stwierdziłem że mój łańcuch będzie dużo lepszym rozwiązaniem.

w pudelku swaga(i febiego) znajduje sie lancuch IWIS czyli oryginal, ktory szedl na pierwszy montaz.

 

Godzinę temu, Jaco3soN napisał:

Podejrzewam że jest opcja aby wykorzystać ta namiastkę zmiennych faz rozrządu do uzyskania lepszych osiągów ale wydaje mi się, że to są bardzo niewielkie przyrosty, a jeśli już to na pewno nie w k03-k04 tylko przy jakiejś większej suszarce która faktycznie dmucha tyle powietrza że chwilę dłużej uchylony zawór spowoduje że tego powietrza więcej się wtłoczy do cylindra. Nie mniej jednak auto strojone było prawdopodobnie przy sprawnym napinaczu z solenoidem, niestety od jakiegoś czasu miewam braki mocy a turbo nie doładowuje, dlatego jadę na korektę softu bo podejrzewam że program chu***y.

znajac zycie zmienna faza zostala wcale nie ruszona, pozostawiona w seryjnym ustawieniu czyli tylko do ekologii/ekonomii, a nie stricte modyfikacji. 
Przy modach mozna go wykorzystac, zeby turbo lepiej wstawalo, ale na seryjnym dole raczej niezalecana zabawa :P 

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Można ustawić fazator w zakresie 2500-4500rpm jak w Bam ale czy to coś zmienia to nie wiem bo nie odczułem różnicy przy td05 a swoją drogą co do łańcuszka ile masz teraz w 093? 

Opublikowano

Co do zmiennej fazy owszem tuner na hamowni może trochę z tego wycisnąć przy seryjnej suszarce i wałkach jest w granicach 5 do 15 koni Max,  jeśli mamy ostre wałki i większą suszarkę i naprawdę robimy większe moce to nawet do 20-30 koni mechanicznych bez problemu mogą z tej zmiennej fazy wyciągnąć.  Ale niestety ten napinacz wtedy pracuje na maksymalnym obciążeniu i nie jest to żywotne poczytajcie trochę fora zagraniczne tam już temat był przerabiany nawet ja tu kilka stron wcześniej wrzuciłem jeden temat. 

Ja obecnie wywaliłem zmienną fazę i silnik docieram jestem prawie przy finiszu, stroker i dosyć grube młody. No ale zobaczymy co z tego wyjdzie po strojeniu bez zmiennej fazy, dodam że Adam z forum Hopek3 ma taki sam setup jak ja, tylko on ma zmienną fazę to będziemy mogli trochę porównać wyniki. 

Opublikowano
W dniu 17.03.2021 o 05:08, krzysiekml napisał:

Można ustawić fazator w zakresie 2500-4500rpm jak w Bam ale czy to coś zmienia to nie wiem bo nie odczułem różnicy przy td05 a swoją drogą co do łańcuszka ile masz teraz w 093? 

Pisałem wyżej i wartościach. -2KW w 93

Opublikowano
W dniu 17.03.2021 o 07:32, morelo napisał:

Co do zmiennej fazy owszem tuner na hamowni może trochę z tego wycisnąć przy seryjnej suszarce i wałkach jest w granicach 5 do 15 koni Max,  jeśli mamy ostre wałki i większą suszarkę i naprawdę robimy większe moce to nawet do 20-30 koni mechanicznych bez problemu mogą z tej zmiennej fazy wyciągnąć.  Ale niestety ten napinacz wtedy pracuje na maksymalnym obciążeniu i nie jest to żywotne poczytajcie trochę fora zagraniczne tam już temat był przerabiany nawet ja tu kilka stron wcześniej wrzuciłem jeden temat. 

Ja obecnie wywaliłem zmienną fazę i silnik docieram jestem prawie przy finiszu, stroker i dosyć grube młody. No ale zobaczymy co z tego wyjdzie po strojeniu bez zmiennej fazy, dodam że Adam z forum Hopek3 ma taki sam setup jak ja, tylko on ma zmienną fazę to będziemy mogli trochę porównać wyniki. 

No to u ciebie trochę grubiej widzę z modami, ale nie mniej jednak warto wyniki porównać i wyciągnąć własne wnioski z tej zabawy w zmianę napinacza. Ja jak tylko będę miał auto złożone do kupy, to jeszcze zrobię logi na starym programie i zobaczę jak się auto zachowuje i czy jest jakaś różnica. Potem wleci program i będzie widać. Swoją drogą, czy niesprawny napinacz z fazatorem mógłby powodować że turbo nie doładowuje? Chodzi mi o sytuację gdzie powiedzmy auto wystrojone na sprawnym napinaczu dziwnie się zachowuje na uszkodzonym. Czysto teoretycznie rozważam taka kwestię, mile widziane odpowiedzi. Pozdrawiam.

Opublikowano
6 minut temu, Jaco3soN napisał:

Pisałem wyżej i wartościach. -2KW w 93

Tak jak wspomniałem, łańcuch w stosunku do SWAG-a różnił się jakością wykonania i to dosyć sporo, wiem że to niby IWIS ale jednak nie chciałem go montować bo Ori jest solidniejszy a nie był w ogóle wyciągnięty. Sprawdzałem to z godzinę na różne sposoby.

Opublikowano

-2cf to jednak słaby wynik jak na nowe ślizgi z napinaczem 

Opublikowano (edytowane)

Wystarczy, że przestawi czujnik wałka maksymalnie ile się da lewo/prawo i się zmieni o 1-2cf. Sprawdzone. U mnie w dwóch 1.8t po zmianie na napinacza bez faz było 0.0.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Nowe ślizgi i łańcuszek to przeważnie jest +4cf na ori wałkach bez oszukiwania g40 

Opublikowano
8 godzin temu, krzysiekml napisał:

-2cf to jednak słaby wynik jak na nowe ślizgi z napinaczem 

Ale to są wartości na starym napinaczu. Teraz mam problem bo po złożeniu auta w blokach 93 nie mam wole żadnej wartości, auto zachowuje się tak samo jak na stary napinaczu plus nowy napinacz dalej grzechocze..

 

Opublikowano

Złożyłem dzisiaj auto do kupy, i ogólnie takie wnioski mogę wysunąć.

1. W bloku 93 nie mam żadnej wartości dla walka ssącego jest puste pole; na starym napinaczu było -2KW*.

2. Zrobiłem standardowe logi dynamiczne 115 118, 002 033, 003 020 - logi są identyczne jak na starym napinaczu żadnej różnicy.

3. Osobiście odniosłem jednak wrażenie że auto jest słabsze, lecz to chyba placebo bo logi mówią same za siebie. 

4. Pojawił się błąd P1531 przestawienie wałka rozrządu; w bloku 93 nie ma żadnej wartości w 91 i 90 jest na zmianę 0 i 1. Padł czujnik halla czy co to może być?

Proszę o konkretne porady, bo nie chce kupować czujnika na darmo. Jak mogę sprawdzić czy działa?

Teraz ogólne podsumowanie. Auto jedzie tak samo, błąd P1531 nie podaje checka na fisie, jest tylko w kompie. Przydała by się hamowania, ale to za jakiś czas bo budżet uciekł na zabawy z napinaczami i maglownicą servotronic.

Pozdrawiam

Opublikowano
8 godzin temu, przem8 napisał:

Wystarczy, że przestawi czujnik wałka maksymalnie ile się da lewo/prawo i się zmieni o 1-2cf. Sprawdzone. U mnie w dwóch 1.8t po zmianie na napinacza bez faz było 0.0.

-2 KW na starym napinaczu!! Na tym nowym jest jakaś magia bo wartość z bloku 93 zniknęła i jej nie pokazuje. 

Opublikowano

Jak nie ma wartości to masz przestawiony rozrząd i to na tyle, że czujnik nie jest w stanie pokazać wartości. Po zmianie napinacza i skasowaniu błędów wartość w gr. 93 pokazuje się do kilku minut. 

Opublikowano
29 minut temu, przem8 napisał:

Jak nie ma wartości to masz przestawiony rozrząd i to na tyle, że czujnik nie jest w stanie pokazać wartości. Po zmianie napinacza i skasowaniu błędów wartość w gr. 93 pokazuje się do kilku minut. 

Na 100%? Auto odpala od strzała, i chodzi normalnie. Na sucho był obracany wał wielokrotnie i wszytskie znaki się zgadzały za każdym razem. Szklanki były miekkie bo były czyszczone ale to chyba nie ma wpływu przestawienie się rozrządu?

 

Opublikowano

Na rozgrzanym brak wartości? Podepnij stary napinacz znaczy cewkę do instalacji zrób reset ECU i po chwili zobacz czy coś się pokazało 

 

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, krzysiekml napisał:

Na rozgrzanym brak wartości? Podepnij stary napinacz znaczy cewkę do instalacji zrób reset ECU i po chwili zobacz czy coś się pokazało 

 

zaraz tak zrobię i zobaczę co się pokaże. Na rozgrzanym i na zimnym brak wartości w 93. w pozostałych 0 i 1 na zmianę na wolnych obrotach.

 

Edytowane przez Jaco3soN
Opublikowano
32 minuty temu, krzysiekml napisał:

Na rozgrzanym brak wartości? Podepnij stary napinacz znaczy cewkę do instalacji zrób reset ECU i po chwili zobacz czy coś się pokazało 

 

Dziekuje Krzysiek, po wpięciu cewki wartość została przywrócona i wskazuje 0.0KW* czyli w pytkę! zsostawiłem wpiętą jako głupiego jasia hehe. Dziękuję za radę!!!!!

Opublikowano
37 minut temu, Jaco3soN napisał:

Na 100%? Auto odpala od strzała, i chodzi normalnie. Na sucho był obracany wał wielokrotnie i wszytskie znaki się zgadzały za każdym razem. Szklanki były miekkie bo były czyszczone ale to chyba nie ma wpływu przestawienie się rozrządu?

 

Twoja diagnoza okazała się błedna, wystarczyło wpiąć cewkę pod wtyczkę i problem zniknął, wartości w 93- 0.0KW*. Nie mniej jednak dzięki za udzielenie się w temacie!

 

Opublikowano (edytowane)

Okej Panowie i Panie o ile takowe są w temacie. mały update. 

1. Błąd P1531 35-00 okazał się błędem odpiętej wtyczki solenoidu napinacza. Po wpięciu samej cewki błąd zniknął a wartości w 93 pojawiły się i wskazują 0.0KW. Dziękuję krzysiekml za podpowiedź.

2. Co do logów i dynamiki. Pomylił mi się log i źle spojrzałem. Po zmianie napinacza zmniejszyło mi się spalanie stukowe dosyć sporo ( tak wiem nie powinno być wcale ale niestety taki tuner - muszę zmienić program i jego)


3. Wartości pokazywane przez MAF wzrosły, ale to nie koniecznie będzie spowodowane napinaczem a być może wyczyszczonym filtrem powietrza. Auto zdecydowanie odzyskało moc w górnych partiach obrotów. Po zrobieniu nowego softa dam znać jak to się trzyma kupy!!!

EDIT: Dalej mi coś grzechocze pod maską (niby z okolic cewek 2 3 4 ale nie wiem czy to przypadkiem nie jest napinacz. Sprawdzę ciśnienie oleju i dam znać.

Pozdrawiam :D !!!

Edytowane przez Jaco3soN
Opublikowano
5 minut temu, Jaco3soN napisał:

Twoja diagnoza okazała się błedna, wystarczyło wpiąć cewkę pod wtyczkę i problem zniknął, wartości w 93- 0.0KW*. Nie mniej jednak dzięki za udzielenie się w temacie!

 

Ten błąd co podałeś to nie był o przestawieniu wałka rozrządu tylko otwartym obwodzie więc sam wprowadziłeś w błąd :P, a nikt tu nie jest encyklopedią i nie zna kodów błędu na pamięć. Poza tym jakbyś dłużej pojeździł to wkońcu pojawiłaby się wartość w gr. 93. Tak to działa po zmianie na napinacz bez fazatora.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...