Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

,

W dniu 27.05.2021 o 16:19, Jaco3soN napisał:

Nie, jeżeli ten dźwięk nie trwa więcej niż 1-2sekundy to nie ma się czym przejmować. Ogólnie jeżeli napinacz jest nie sprawny to będzie głośno brzęczał i chodził jak diesel (nie mylić z wtryskiwaczami ani pukającymi szklankami). Dodatkowo w grupie 90-93 będzie pokazane jaki jest kąt wałka ssącego ( jest jakiś zakres dopuszczaly) nie pamiętam jaki ale jeżeli wartości będą poza tym zakresem to świadczy że coś jest nie tak ( łańcuch wyciągniety lub napinacz pada) najlepiej jak jest tam 0.0. Zazwyczaj w naszych ori napinaczach rozpadają się oringi w środku i napinacze nie trzymają ciśnienia i źle pracują. Czasami cewka padnie ale to idzie sprawdzić. Można też wyciągnąc sam tłoczek i sprawdzić czy w środku nie ma syfu albo czy sam tłoczek jest drożny.

 

,, Dodatkowo w grupie 90-93 będzie pokazane jaki jest kąt wałka ssącego ( jest jakiś zakres dopuszczaly) nie pamiętam jaki ale jeżeli wartości będą poza tym zakresem to świadczy że coś jest nie tak ( łańcuch wyciągnięty lub napinacz pada) najlepiej jak jest tam 0.0. ,,

Gdzie to można sprawdzić vcds-em ?

 

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
18 minut temu, aker napisał:

,

,, Dodatkowo w grupie 90-93 będzie pokazane jaki jest kąt wałka ssącego ( jest jakiś zakres dopuszczaly) nie pamiętam jaki ale jeżeli wartości będą poza tym zakresem to świadczy że coś jest nie tak ( łańcuch wyciągnięty lub napinacz pada) najlepiej jak jest tam 0.0. ,,

Gdzie to można sprawdzić vcds-em ?

 

wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe i wlasnie w bloki 90, 91 i 93. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem bloki pomiarowe 90,91 i 93 proszę o ocenę bo nie wiem za bardzo na jakie wskazania mam patrzeć.

IMG_6237.JPG

Opublikowano

Jest ok. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
26 minut temu, przem8 napisał:

Jest ok. 

Ok.super dzięki o te wskazania chodzi ?

90 - 0.0 KW

91 - -1.0 KW

93 - 0.0 KW

Opublikowano

Tak, a podczas spokojniej jazdy w gr.90 powinny się zmienić wartość na jakieś 20-22 jeśli działa zmienna faza.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał:

Tak, a podczas spokojniej jazdy w gr.90 powinny się zmienić wartość na jakieś 20-22 jeśli działa zmienna faza.

Próba zrobiona i podczas spokojniej jazdy w gr.90 wskazuje 21 KW wychodzi że jest ok.dzięki za poświęcony czas.:hi:

Opublikowano
W dniu 12.08.2021 o 11:51, przem8 napisał:

Tak, a podczas spokojniej jazdy w gr.90 powinny się zmienić wartość na jakieś 20-22 jeśli działa zmienna faza.

Ja mam -16 i idzie normalnie spalanie gazu na trasie 9.5 litra w mieście 12

Opublikowano
1 godzinę temu, Wojtass2828 napisał:

Ja mam -16 i idzie normalnie spalanie gazu na trasie 9.5 litra w mieście 12

W gr90 czy 93? Jeśli w 93 to masz rozrząd przestawiony o ząbek. O spalaniu się nie wypowiadam, bo to zależy jak kto jeździ i jakie przełożenia ma skrzynia itp..

Opublikowano
22 godziny temu, przem8 napisał:

W gr90 czy 93? Jeśli w 93 to masz rozrząd przestawiony o ząbek. O spalaniu się nie wypowiadam, bo to zależy jak kto jeździ i jakie przełożenia ma skrzynia itp..

93 właśnie tak podejrzewałem że rozrząd jest przestawiony po tych wskazaniach bo czuć że trochę słabszy jak przed wymianą

Opublikowano

Jak ma -16 to pokusiłbym się o stwierdzenie, że może nawet dwa ząbki, albo przestawione o ząbek na rozrządzie i dodatkowo zjechany napinacz z łańcuchem...

Jak jest -9 to już wtedy jest przestawione o ząbek...

Opublikowano
4 godziny temu, Emejcz napisał:

Jak ma -16

Jeden ząbek na pasku. MIałem -15/-16 i po ustawieniu na znak 0.0.

Opublikowano (edytowane)

Witam czy napinacz jest do wymiany ? Dodaje filmik ciśnienie oleju jest

Przy odpalaniu rano jest taki dźwięk max do 3 sekund później cisza i czasem w środku dnia też potrafi tak być po odpaleniu ale mnie głośno https://youtube.com/shorts/-0Yf293O_WU?feature=share

Tu filmik z vcds kanały 90-93

 

Edytowane przez Marcinlbn24
Opublikowano
7 godzin temu, Marcinlbn24 napisał:

Witam czy napinacz jest do wymiany ? Dodaje filmik ciśnienie oleju jest

Przy odpalaniu rano jest taki dźwięk max do 3 sekund później cisza i czasem w środku dnia też potrafi tak być po odpaleniu ale mnie głośno https://youtube.com/shorts/-0Yf293O_WU?feature=share

Tu filmik z vcds kanały 90-93

 

synchro git, jesli nie wali bledem od zmiennej fazy to nie ma koniecznosci wymiany. Jesli halasuje przy odpalaniu na zimno to upewnic sie ze jest dobry olej, filtr, cisnienie oleju odpowiednie i w najgorszym przypadku zaworek w podstawie filtra. 

Opublikowano (edytowane)

Olej jest 5w40 LIQUI MOLY

ciśnienie jest jest ok 

Jak sprawdzić ten zaworek w podstawie filtra?

Edytowane przez Marcinlbn24
Opublikowano (edytowane)

Skoro napinacz działa skąd jest ten grzechot przy odpalaniu rano i teraz też czasem w ciągu dnia?

Mam też wyciek z okolic interculera tu jak idzie rura do niego o co chodzi ? Odma jakaś zapchana ?

Edytowane przez Marcinlbn24
Opublikowano (edytowane)

Jak masz wyciek z rury intercoolera to masz zajechaną turbine i puszcza olej w dolot

Kilkusekundowy grzechot napinacza jest dopuszczalny przy odpalaniu zimnego silnika

Edytowane przez zionx
Opublikowano (edytowane)

Turbo nowe Ok 6 miesięcy 

Rano tak jest ale też bywa w ciągu dnia że auto jest gorące i za godzinkę jadę też zdążą się chwilę 

Edytowane przez Marcinlbn24
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, Marcinlbn24 napisał:

Turbo nowe Ok 6 miesięcy 

Rano tak jest ale też bywa w ciągu dnia że auto jest gorące i za godzinkę jadę też zdążą się chwilę 

Przecież miałeś wymieniać ten napinacz na wersję bez cewki, już jakiś czas temu o tym wspominałeś więc nie wiem o co dopytujesz. Prócz tego dostałeś wszystko co trzeba kupić. Lubisz mącić :P Poza tym ten napinacz co masz wsadzony obecnie to jakiś chiński zamiennik, a widziałem to osobiście :D 

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Po 1 to że turbo nowe, nie znaczy że nie ma wady fabrycznej, po 2 turbo pewnie regenerowane a nie nowe, po 3 po wymianie turbiny pewnie nie umyty dolot z oleju którym rzygała stara turbina

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...