Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

No i padło na Mnie. Muszę wymienić napinacz. Passat b5fl 1.8t AWT. O takim numerze będzie pasował? 058109217B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja podczas wymiany ustawiłem na znaki i autko nie odpala :( 
Co może być nie tak  ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a jak jest źle ustawiony rozrządu to silnik nie powinien odpalić i kuleć (falować obroty?) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Kebab69 napisał:

Hmm a jak jest źle ustawiony rozrządu to silnik nie powinien odpalić i kuleć (falować obroty?) 

Sprawdz na Dolnym i na górnym kole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy tłok od paska rozrządu ustawiony w GMP, znak na kole pasowym u góry, znak na kole wałka rozrządu pokrywa się ze znakiem na pokrywie zaworów, i znaki na wałkach też się pokrywają idealnie :/
Może jakiś czujnik ? 

Edit: Padł czujnik położenia wałka, po wymianie jeździ aż miło :)

Edytowane przez Kebab69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie napinacza w moim avj, od poczatku posiadania auta wysyepuje problem pojedynczych niereguralnych szarpniec na wolnych obrotach i goracym silniku, stojąc np na swiatlach szarpnie zwykle raz lub kilka razy a czasem wcale. Podczas jazdy zupelnie nic sie nie dzieje, trzymając obroty lekko powyzej jałowych tez raczej nie zauważyłem. W międzyczasie wymieniałem rozrzad przedni oraz slizgi i łańcuch tylnego rozrządu, wszystko ustawione idealnie i zupełnie nic sie nie zmieniło. Zmienione byly tez świece (juz trzeci komplet dedykowanych ngk), cewki nowe ngk, kompresja po 12 na gorącym, dość dawno też czyscilem smok i mierzyłem cisnienie oleju i było książkowe, leje olej 5w40, napinacz jest jeszcze oryginalny, auto ma 360tys, czasem po nocy sekunde zagrzechota ale to norma z tego co czytam. Szarpanie jest na pb oraz na lpg. Podchodzilem do duagnozy tego problemu juz kilkanascie razy i nie ma juz pomysłów, chcialbym zapytac czy takie objawy mogl by powodowac napinacz lancucha? Jakis czas temu sprawdzalem jego parametry w vcds i wszystko wygladalo okej ale chcialbym poznac opinie ludzi ktorzy maja moze wieksze doswiadczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam w grupie 93 wartość -9 planuje przestawić rozrząd o jeden ząbek czyli koło na wałku w prawo zgodnie z wskazówkami zegara względem paska dobrze rozumuję?

 

koło.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, JARO/333/ napisał:

Witam,

Mam w grupie 93 wartość -9 planuje przestawić rozrząd o jeden ząbek czyli koło na wałku w prawo zgodnie z wskazówkami zegara względem paska dobrze rozumuję?

 

koło.jpg

Małe sprostowanie, myślę że nie do przodu tylko w przeciwnym kierunku do wskazówek zegara i kierunku ruchu paska, jest minus czyli za wcześnie trzeba opóźnić. Proszę o potwierdzenie lub zanegowanie mojej teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, JARO/333/ napisał:

Małe sprostowanie, myślę że nie do przodu tylko w przeciwnym kierunku do wskazówek zegara i kierunku ruchu paska, jest minus czyli za wcześnie trzeba opóźnić. Proszę o potwierdzenie lub zanegowanie mojej teorii.

do przodu o jeden ząbek a swoja droga czemu masz stary typ koła założony ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, krzysiekml napisał:

do przodu o jeden ząbek a swoja droga czemu masz stary typ koła założony ?

 

Dziękuję za odpowiedz, tak wiem że to stare, była zmieniana przez poprzedniego właściciela głowica na ANB, silnik jest AVJ, mam już kupione właściwe koło 06B 109 111 i będę zmieniał i przestawię rozrząd. Zastanawiam się jeszcze nad tym, że jak przyspieszę o jeden ząbek to na wałkach nie  będą się zgrywały znaki. Czy ten silnik tak ma czy jeszcze o czymś nie wiem? mam tylko dążyć do tego żeby w grupie 93 było jak najbliżej zera, teraz jest na znakach i jest minus 9, czy te koło może wprowadza przekłamania ? Zobaczę co będzie po zmianie koła i ustawieniu na znakach, jeżeli będzie znowu na minusie 9 to wtedy przestawię ząbek na kole w prawo względem paska. Silnik po zakupie nie wytrzymał długo, dziura w tłoku, robiłem mały remont, honowanie, pierścienie, panewki, głowica, przyczyną prawdopodobnie podwieszony jeden wtrysk benzynowy, a autko jeździło na LPG. 

https://a4-klub.pl/topic/484107-prośba-o-sprawdzenie-logów-a4-b6-avj/?do=findComment&comment=5667486

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż właściwe koło rozrządu i ustaw na znaki powinno wyjść 2 do 4cf na plus chyba że masz łańcuszek stary i ślizgi więc różnie może być 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2022 o 08:09, krzysiekml napisał:

do przodu o jeden ząbek a swoja droga czemu masz stary typ koła założony ?

 

Dziękuję za odpowiedz, tak wiem że to stare, była zmieniana przez poprzedniego właściciela głowica na ANB, silnik jest AVJ, mam już kupione właściwe koło 06B 109 111 i będę zmieniał i przestawię rozrząd. Zastanawiam się jeszcze nad tym, że jak przyspieszę o jeden ząbek to na wałkach nie  będą się zgrywały znaki. Czy ten silnik tak ma czy jeszcze o czymś nie wiem? mam tylko dążyć do tego żeby w grupie 93 było jak najbliżej zera, teraz jest na znakach i jest minus 9, czy te koło może wprowadza przekłamania ? Zobaczę co będzie po zmianie koła i ustawieniu na znakach, jeżeli będzie znowu na minusie 9 to wtedy przestawię ząbek na kole w prawo względem paska. Silnik po zakupie nie wytrzymał długo, dziura w tłoku, robiłem mały remont, honowanie, pierścienie, panewki, głowica, przyczyną prawdopodobnie podwieszony jeden wtrysk benzynowy, a autko jeździło na LPG. 

https://a4-klub.pl/topic/484107-prośba-o-sprawdzenie-logów-a4-b6-avj/?do=findComment&comment=5667486

Tak, łańcuszek, ślizgi , napinacz został stary. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na znakach wałków,  wydech stoi równo, ssący lekko w prawo, na pewno jest trochę wyciągnięty ale jeszcze o pokrywę nie uderza, na razie chcę doprowadzić do prawidłowego ustawienia grupa 93, później zobaczę co będzie w grupach 90 91 czyli miedzy wałkami. silnik ma jeszcze lekkie wibracje i lekko schodzi a obrotów przy ruszaniu kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale grupa 93 mówi nam o właściwym lub nie ustawieniu rozrządu na pasku gumowym czyli wał - wałek wydechowy, a grupa 90 91 miedzy wałkami czyli łańcuszek, chyba że coś źle rozumuję i wyczytałem. Trzeba zatem zacząć od zmiany kółka ale nie uważasz, że to nic nie zmieni, może inaczej zmieni to że będzie pasek chodził po środku, a nie na brzegu,  rozrząd był ustawiany w GMP na pierwszym i wałek wydechowy na znaku i czy takie kółko czy inne to raczej nie powinno się nic zmienić odnośnie minus 9. Popraw mnie jeżeli moje rozumowanie jest nie właściwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...