Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 minut temu, fajerski1 napisał:

Panowie, jaki jest numer części oryginału napinacza bez cewki do 1.8t BFB?

Patrz post 1877 trzy linijki wyżej leserze

  • Pomoc techniczna 2
  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzięki kolego Przemo, a znasz jakiegoś tunera któremu wyślę soft i wyłączy systemowo to gów...o 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
22 minuty temu, fajerski1 napisał:

a znasz jakiegoś tunera któremu wyślę soft i wyłączy systemowo to gów...o 

@soul87 i @Galetto

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Mam pytanie, zamówiłem napinacz bez fazatora i czy jak go zamontuje, to mogę podpiąć sam stary elektromagnes pod wtyczkę, aby trochę oszukać kompa?

Opublikowano

Wałki się nie przestawią więc powinien sypać błędem.

Opublikowano

Aha, czyli trzeba koniecznie to ustrojstwo wyłączyć.

Opublikowano

Tak jak napisaliśmy tu mnóstwo razy - po zamontowaniu napinacza bez solenoidu - odczytaj sobie soft, wyślij do tunera i ponownie zleć komuś jego wgranie. (Można to zrobić w odwrotnej kolejności - najpierw wgrać soft z wyłączoną obsługą napinacza a wtedy zamontować nowy napinacz) Parę stron wcześniej opisałem jak to zrobiłem DIY przy użyciu NEFMOTa, jednak z tym trzeba być ostrożnym bo już przy samym odczycie łatwo można "uceglić" sterownik... Mnie się to przytrafiło. Wtedy tylko "telefon do przyjaciela" :) 

(Moim był kolega Łukasz z Radomska. Poinstruował mnie krok po kroku jak ożywić sterownik następnie "zdalnie" wyłączył mi obsługę napinacza w sofcie. Wgrałem Nefmotem soft i jest OK

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Pytanie do osób które mają już w swoim 1.8t napinacze bez wtyczki.

Jaka wartosc w grupie 90 oraz 93 uzyskujecie na takim napinaczu ? 

Opublikowano
12 godzin temu, soul87 napisał:

Pytanie do osób które mają już w swoim 1.8t napinacze bez wtyczki.

Jaka wartosc w grupie 90 oraz 93 uzyskujecie na takim napinaczu ? 

U mnie jest jakoś +4, ale jak będę podpinał w weekend kompa to wyślę ci screena.

Opublikowano

Siemanko, zrobię małą reklamę dla kolegi @soul87 . Jeśli ktoś zmienił rozrząd na taki bez fazatora i ma problem z "checkiem". Nie ma możliwości "wykodować, wypisać, podmienić soft" to serdecznie polecam kolegę @soul87. Cała podmiana trwała jakieś 30min (w tym zczytanie softu, wysłanie go , pobranie nowego i wgranie). Jedyny warunek to trzeba posiadać odpowiedni kabelek. Wszystko dokładnie  wytłumaczy nawet dla mocno zielonego gościa w tych sprawach jak ja. Cała impreza robiona jest zdalnie. Polecam! 

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Witam. Piszę tutaj bo nie znalazłem bliźniaczego tematu dla v6 2.4 czy 2.8. Czy w tych silnikach wykonanie takiego zabiegu wymiany obydwu napinaczy bez solenoidu jest możliwe? 

Opublikowano

oj chyba nie, obsługe fazatora wyłączyć można ale wersji bez wtyczki dla Vek chyba nigdy nie było. 

Opublikowano

Witam. Silnik ADR 1.8 benzyna...98rok
Mam taki problem. Zaczął mi głośno pracować napinacz łańcucha na biegu jałowym i tylko po dobrym rozgrzaniu silnika. Przed zakupem nowego postanowiłem zmierzyć ciśnienie oleju, czy pompa daje radę. Wykręciłem czujnik ciśnienia i w to miejsce wkręciłem manometr. Silnik rozgrzany do 90 stopni, bieg jałowy - ciśnienie 1.5-1.6 bara. Czy ciśnienie jest ok i czy pomiar wykonałem dobrze?
Postanowiłem więc kupić nowy łańcuch+napinacz (FAI). Niestety po zamontowaniu dalej to samo -dzwoni, jakby to diesel był.
Dodatkowo szukam też problemu z tzw. wypadaniem zapłonu(przynajmniej tak mi to wygląda-silnik jakby przerywał na milisekundę pracę co jakiś czas).Niestety ten sterownik nie posiada rejestracji misfire. Dodam tylko, że wszystko powymieniane albo było podmieniane na inne sprawne z innego auta. (cały układ zapłonowy,lambda, HALL, przepływomierz, itp.) Brak już pomysłów. I tak myślę czy przyczyną może być część mechaniczna, czyli ten niedomagający napinacz???Chodzi mi tutaj o otwieranie się zaworów ssących, czyli ich stopnia otwarcia, bo przecież chyba po to jest ten napinacz?!
Czy mając takie ciśnienie jest sens zwalać misę olejową i sprawdzać smok?

Proszę bardzo o sugestie.

Opublikowano
1 godzinę temu, Busiek100 napisał:

Witam. Silnik ADR 1.8 benzyna...98rok
Mam taki problem. Zaczął mi głośno pracować napinacz łańcucha na biegu jałowym i tylko po dobrym rozgrzaniu silnika. Przed zakupem nowego postanowiłem zmierzyć ciśnienie oleju, czy pompa daje radę. Wykręciłem czujnik ciśnienia i w to miejsce wkręciłem manometr. Silnik rozgrzany do 90 stopni, bieg jałowy - ciśnienie 1.5-1.6 bara. Czy ciśnienie jest ok i czy pomiar wykonałem dobrze?
Postanowiłem więc kupić nowy łańcuch+napinacz (FAI). Niestety po zamontowaniu dalej to samo -dzwoni, jakby to diesel był.
Dodatkowo szukam też problemu z tzw. wypadaniem zapłonu(przynajmniej tak mi to wygląda-silnik jakby przerywał na milisekundę pracę co jakiś czas).Niestety ten sterownik nie posiada rejestracji misfire. Dodam tylko, że wszystko powymieniane albo było podmieniane na inne sprawne z innego auta. (cały układ zapłonowy,lambda, HALL, przepływomierz, itp.) Brak już pomysłów. I tak myślę czy przyczyną może być część mechaniczna, czyli ten niedomagający napinacz???Chodzi mi tutaj o otwieranie się zaworów ssących, czyli ich stopnia otwarcia, bo przecież chyba po to jest ten napinacz?!
Czy mając takie ciśnienie jest sens zwalać misę olejową i sprawdzać smok?

Proszę bardzo o sugestie.

1.5 bara to dobre ciśnienie. Mój też klepał jak diesel. Okazało się, że 3 hydropychacze odmówiły posłuszeństwa. Stetoskop w dłoń i do dzieła. 

Opublikowano (edytowane)

Zmierz ciśnienie po osiągnięciu 90c płynu i przejechaniu chociaż 10km. U mnie przy temp 90c oliwa ma dopiero ok 60. Pomiar powinieneś zrobić przy minimum 80 a najlepiej 90.

Edytowane przez Randor
Opublikowano
11 godzin temu, Busiek100 napisał:

bieg jałowy - ciśnienie 1.5-1.6 bara.

A jakie ciśnienie przy 2 i 3 tys obr.?

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, Busiek100 napisał:

Witam. Silnik ADR 1.8 benzyna...98rok
Mam taki problem. Zaczął mi głośno pracować napinacz łańcucha na biegu jałowym i tylko po dobrym rozgrzaniu silnika. Przed zakupem nowego postanowiłem zmierzyć ciśnienie oleju, czy pompa daje radę. Wykręciłem czujnik ciśnienia i w to miejsce wkręciłem manometr. Silnik rozgrzany do 90 stopni, bieg jałowy - ciśnienie 1.5-1.6 bara. Czy ciśnienie jest ok i czy pomiar wykonałem dobrze?
Postanowiłem więc kupić nowy łańcuch+napinacz (FAI). Niestety po zamontowaniu dalej to samo -dzwoni, jakby to diesel był.
Dodatkowo szukam też problemu z tzw. wypadaniem zapłonu(przynajmniej tak mi to wygląda-silnik jakby przerywał na milisekundę pracę co jakiś czas).Niestety ten sterownik nie posiada rejestracji misfire. Dodam tylko, że wszystko powymieniane albo było podmieniane na inne sprawne z innego auta. (cały układ zapłonowy,lambda, HALL, przepływomierz, itp.) Brak już pomysłów. I tak myślę czy przyczyną może być część mechaniczna, czyli ten niedomagający napinacz???Chodzi mi tutaj o otwieranie się zaworów ssących, czyli ich stopnia otwarcia, bo przecież chyba po to jest ten napinacz?!
Czy mając takie ciśnienie jest sens zwalać misę olejową i sprawdzać smok?

Proszę bardzo o sugestie.

Przede wszystkim zastosuj się do porad moich poprzedników. Nagrzej nie tyle silnik co olej. Sprawdź czy ciśnienie oleju układa się wg specyfikacji i stetoskopem sam albo mechanik niech wykluczy ci hydropopopychacze lub wastegate na turbinie.

Goracy silnik obroty jalowe ok od 1,24 do 1.7bara. 2Tys obr od 2.4bara do 3.5bara. 3tys obr od 3,5 bara do ok 4,5bara. 4tys od 3,8bara do 4,8bara 5tys - 4,13bara do 5,17bara (cisnienie dla 6tys=5tys)

źródło i "ewent przyczyna" poradzisz sobie "cologged screen" znaczy "zawalone produktami spalania oleju sitko na smoku pompy olejowej
unypu3u4.jpg

This is how I test oil pressure on a 1.8T:

- Make sure it has correct 5W-40 oil.
- Get the oil screaming hot. 200F+ (93C+) (warmup then drive aggressively for several minutes)
- Throw a pressure gauge on it.
- Take readings at idle, 1500, 2k, 3k, 4k, 5k, 6k.
- Take those readings again.
- Pressure should go up with revs, never down. 
- Peak pressure should be near 100 psi (6,9bar) as you approach redline. 

- If pressure dives with revs = clogged screen
- If pressure doesn't get past 60psi (4,14bar) when hot = clogged screen.
- If pressure is lower than 20psi (1,38bar)at hot idle = clogged screen. (15psi (1,03bar) is borderline, should really be 20+)
- If pressure is lower on the second set of readings than the first = clogged screen.
- If peak pressure keeps getting lower each time you rev it out = clogged screen.
- If pressure falls when held at a specific RPM for some time = clogged screen.

____________________________________

Pamiętaj ważna jest nie marka oleju tylko napisana gdzieś drobnym druczkiem tzw "specyfikacja OEM dla tego silnika VW 502 00. Nie ważne czy to motul czy inny srotul. Ważna jest SPECYFIKACJA + duży filtr MANA lub KNECHTA + wymiana oleju nie rzadziej niż 10Tkm (Audizine radzi nie rzadziej niż 8 Tkm )

Jeżeli ciśnienie inne - miska w dół wymiana smoka, płukanka solidna. Jak OK to na okol rzekomego wypadania zapłonu wymień świece i sprawdź czy nie masz cewek z akcji serwisowej (jak nie wiesz o "otso chodzi" zaraz ci tu ktoś napisze, podaj info/uzupełnij profil jaka moc silnika i napisz czy jest po "modzie" pokaż logi dynamiczne 003 i 020 - wrzuć je na stronę VAGLOG i daj tu linki. Kiedy klikniesz LOG i START kręć na max 3 biegu od 1500 do powyżej 6000 z WOT (gaz w podłodze) wystarczy parę sekund przekroczyć 6000. Są tu fachowcy którzy zaraz się wypowiedzą i zalecą kolejne logi. 

Edytowane przez Wylye
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Wylye napisał:

Przede wszystkim zastosuj się do porad moich poprzedników. Nagrzej nie tyle silnik co olej. Sprawdź czy ciśnienie oleju układa się wg specyfikacji i stetoskopem sam albo mechanik niech wykluczy ci hydropopopychacze lub wastegate na turbinie.

Goracy silnik obroty jalowe ok od 1,24 do 1.7bara. 2Tys obr od 2.4bara do 3.5bara. 3tys obr od 3,5 bara do ok 4,5bara. 4tys od 3,8bara do 4,8bara 5tys - 4,13bara do 5,17bara (cisnienie dla 6tys=5tys)

źródło i "ewent przyczyna" poradzisz sobie "cologged screen" znaczy "zawalone produktami spalania oleju sitko na smoku pompy olejowej
unypu3u4.jpg

This is how I test oil pressure on a 1.8T:

- Make sure it has correct 5W-40 oil.
- Get the oil screaming hot. 200F+ (93C+) (warmup then drive aggressively for several minutes)
- Throw a pressure gauge on it.
- Take readings at idle, 1500, 2k, 3k, 4k, 5k, 6k.
- Take those readings again.
- Pressure should go up with revs, never down. 
- Peak pressure should be near 100 psi (6,9bar) as you approach redline. 

- If pressure dives with revs = clogged screen
- If pressure doesn't get past 60psi (4,14bar) when hot = clogged screen.
- If pressure is lower than 20psi (1,38bar)at hot idle = clogged screen. (15psi (1,03bar) is borderline, should really be 20+)
- If pressure is lower on the second set of readings than the first = clogged screen.
- If peak pressure keeps getting lower each time you rev it out = clogged screen.
- If pressure falls when held at a specific RPM for some time = clogged screen.

____________________________________

Pamiętaj ważna jest nie marka oleju tylko napisana gdzieś drobnym druczkiem tzw "specyfikacja OEM dla tego silnika VW 502 00. Nie ważne czy to motul czy inny srotul. Ważna jest SPECYFIKACJA + duży filtr MANA lub KNECHTA + wymiana oleju nie rzadziej niż 10Tkm (Audizine radzi nie rzadziej niż 8 Tkm )

Jeżeli ciśnienie inne - miska w dół wymiana smoka, płukanka solidna. Jak OK to na okol rzekomego wypadania zapłonu wymień świece i sprawdź czy nie masz cewek z akcji serwisowej (jak nie wiesz o "otso chodzi" zaraz ci tu ktoś napisze, podaj info/uzupełnij profil jaka moc silnika i napisz czy jest po "modzie" pokaż logi dynamiczne 003 i 020 - wrzuć je na stronę VAGLOG i daj tu linki. Kiedy klikniesz LOG i START kręć na max 3 biegu od 1500 do powyżej 6000 z WOT (gaz w podłodze) wystarczy parę sekund przekroczyć 6000. Są tu fachowcy którzy zaraz się wypowiedzą i zalecą kolejne logi. 

Więc. Auto 1.8 92kW(125KM) kod silnika ADR,bez turbo. Ciśnie oleju było sprawdzane na rozgrzanym oleju. Na jałowym 860 obr pokazało 1.5 bara a po przygazowaniu do około 3000obr 4-4.5 bara. Aż tak skrupulatnie nie sprawdzałem. Jeżeli chodzi o napinacz to jest ten zaworem elektrycznym. Klekocze tylko jak się nagrzeje olej. Żadnych spadków mocy nie zauważyłem, błędów brak w ECU. W grupie 25 parametr 4 można odczytac położenie walka ssącego i tu jest poza zakresem momentami minus -6CF. Wedlug manualna powinno być - 3do 3 CRA na jałowym a podczas jazdy 15-22CRA.Wiec na jałowym jest poza zakresem. 

Tak jak pisałem wyżej wszystko było podmieniane z pracującego auta idealnie. Przepływomierz tez był sprawdzany logiem dynamicznym i jest ok 

A wracając to meritum. Pytanie brzmi czy zwalac mise olejowa i sprawdzać smok-niestety muszę ściągać sanki przy tej operacji a przecież ciśnienie ok? 

A druga sprawa to te przerwy w pracy silnika i czy powodem może być napinacz? 

Edytowane przez Busiek100
Opublikowano

To może Ty masz problem z rozrządem a nie napinaczem ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...