Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jednomas z tarczą 240mm do 1.8T.


Dev

Rekomendowane odpowiedzi

kazde sprzeglo od diesla na PD 5 biegow bedzie tansza alternatywa do nieduzo dlubnietego 1.8t... po co kombinowac jeszcze w inna strone

Piotrek, zrozum, zawsze znajdzie sie ktoś, kto będzie chciał podetrzeć sobie d....ę szkłem. Tylko jeszcze nie wie że sobie ją pokaleczy.

---------- Post dopisany at 19:49 ---------- Poprzedni post napisany at 19:47 ----------

Dev a tą tarcze to CI regenerowali czy tylko obili kevlarem???? Chodzi o sprężyny tłumiące

Zmieniali mi na te w lepszym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to robisz to samo plus obrobka jednomasu...

albo w ogole, jednomas i sprzeglo od 1z 1.9tdi wzdluznego i tez wystarczy na 200pare koni... i nic nie trzeba przerabiac

Ogarnie spokojnie ~200 km???? Tylko ciekawe jeszcze jak w dłuższej eksploatacji --- To byłaby dobra opcja na jednomasowe które ogarnia tylko samego chipa bez modów mechanicznych

Pioteros a taki zestaw według deva tylko na gotowej tarczy??? Jest jakaś nowa tarcza w opłacalnych pieniądzach ?? od S2 czy RS4 są drogawe, już lepiej wychodzi obić kevlarem tą z 2.5

Tomek Ja po prostu szukam alternatyw,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paweł, po co szukasz alternatywy oraz tworzysz całą wizje tworzenia sprzegla do ledwo zachipowanego 1.8T skoro:

1. seria w dobrym stanie spokojnie to ogarnia - nie ma potrzeby zmiany

2. jak mowilem, kazde sprzeglo z diesla tez da rade jeszcze lepiej jak seria

co do 2. - ciagle to powtarzam, jaki moment obrotowy jest w dieslu a jaki w 1.8T, w dodatku jak szybko w deislu jest osiagany... a jak w benzynie

skoro seryjne sprzeglo w AWX 1.9TDI 130KM wytrzymuje chipsa na okolo 170KM i 370-380nm.... ktory osigany jest pewnie przy ok 1500-1600 obr, to jak wielka moc musisz miec w 1.8T zeby miec 370NM momentu... ze 280KM? wiecej? a i tak nigdy on nie bedzie tak szybko uzyskiwany jak w dieslu wiec nawet i 300KM pewnie by pociagnelo...

wiec po co sobie glowkowac jakie sprzeglo mozna miec skoro jest tyle alternatyw bez koniecznosci tworzenia wlasnych

---------- Post dopisany at 20:09 ---------- Poprzedni post napisany at 20:06 ----------

TOMEK mam sterownik do AGU, tylko immo mi wywala i gasi po chwili, ale grunt ze odpala na nim moj rzęch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to daje się na spokój z tymi sprzęgłami. Pisałeś o całym zestawie od 1z pasuje on plug&play na 100%??? Bo u siebie nie planuje więcej jak około 200 km a dwumas mi trochę gruchocze już. Zestaw z 1z to całość będę miał za 500zł a do 1.8 T to 1,5klocka :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie pasował, jednomas pasuje to i reszta do jednomasu tez będzie, tylko sobie zabiel kolo pod nowa tarcze

Zachipsowane afny jeżdżą często na takim sprzegle i nic się nie dzieje, a tam około 300nm tez jest z samego dołu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, nie trzeba mieć 280KM żeby mieć 370Nm w 1.8T ;)

Wystarczy 1.4bara z dołu i trochę zapłonu :)

Żeby nie było, nowe sprzęgło LUK z BEX zrobiło 10tys km i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby co mam jednomas i tarcze (do obicia) do pogonienia jako że do skrzyni 6gang nie pasuje pisać na pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko chciałem jeszcze dodać, że

1.

taki zestaw od audi 80 2.0 140KM ACE jak wsadziłem ja do mojej ADRianny, wsadził też niejaki słonik z racingforum do swojego 1.8T 220 konnego quattro. Działa mu jak złoto.

no i

2.

ceny : zamach z allegro - 80, docisk, tarcza, łożysko, śruby krótkie - 500 w intercarsie. 580 PLN total. Działa plug and play.

Warto ewentualnie zaiwestowac 100+ PLN w nowe elementy łapy sprzęgła bo to często jest wyrobione - widać po rozebraniu czy tak jest.

Nie widze tu sensu kombinowania z używkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle w temacie

---------- Post dopisany 08-07-2014 at 19:22 ---------- Poprzedni post napisany 24-06-2014 at 21:32 ----------

dzis odnotowałem słabą rzecz..... tyrkotanie, na poczatku myslalem ze to sprezarka klimy ktora kona, powoduje ona wibracje i myslalem ze to ona terkocze... ale w pewnym momencie zdziwilem sie bo terkotanie ustalo po wcisnieciu sprzegla.... tak jakby lozysko oporowe mialo luz i latało/trzęsło się na słoneczku docisku... moze wynika to z deko niższej wysokości całego zestawu sprzegla... nie wiem poki co jezdze... zobaczymy, w czasie jazdy nie slychac tego bo dzwiek sie zaglusza ale na postoju czasem slychac nawet jak kompresor od klimy nie chodzi i boje sie ze bedzie coraz gorzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja pokażę moje sprzęgło. Jednomas ABK i sprzęgło s4/rs4. Zestaw wyważony i odchudzony.

Seria sprzęgło 288 wraz z dwumasem waży 16.2kg, mój zestaw po prostu położony na sobie ważył 15.4kg, po spasowaniu i odchudzeniu waży 12kg.

kilka fotek.

3c5a31970b1c.jpg 5da1668e1fc9.jpg d57c05cac73f.jpg cb04f1f9252e.jpg 749eb8450f9b.jpg

3e0b67ce1849.jpg 3c8fc3a976c9.jpg cb4beda6545b.jpg ce02c8d4f38e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na wstepie, (jako nowy) to super sprawa, ze ktos w koncu opisal w sposob klarowny co z czego i do czego, bo inni uzytkownicy na innych forach bardziej racingowych :) kryli sie z tym patentem, proponowali wykonanie, a uzyte czesci to byla tajemnica :)

Wlasnie jestem na etapie budowania takiego sprzegla do Audi 80 1.8t quattro, na chwile obecna auto ma lekko ponad 200 koni, plany sa na 260-270 ale juz seryjne sprzeglo nie wytrzymuje strzalow z 4500 nawet na drogowej oponie.

Jako ze nie robie tego sprzegla kompleksowo u jednej osoby mam 2 pytania.

Jakich srub do mocowania docisku (LT) uzywacie ? M7 X 14 ? czy cos innego ?

Grubosc okladzin do nabicia zmierze sobie jak bede mial kolo gotowe, ale z ciekawosci zapytam jakiej grubosci macie nabity kewlar (przy tarczy 2.5 v6 tdi, gdzie standard to bylo 3,75 na strone) ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cala moja tarcza od RSA miała chyba ok 11mm, śruby docisku dajesz normalne te co były na ampola, wystarczają, ja zapodalem nawet te stare

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie pomóżcie, bo na sprzęgłach się nie znam...

Powoli rozglądam się za sprzęgłem do silnika 1.8T BFB bo obecny oryginał powoli się kończy (po programie pewnie szybciej dokona żywota).

Po przeczytaniu:

Rozwiejcie moje wątpliwości: można wymienić na sprzęgło Sachs 3000 844 701 z AWX?

Bez problemu podejdzie p&p?

Moc planuję początkowo w 200PS. Później może w okolica 250PS i odpowiednio większy moment.

Lista części:

3082 000 555 1 Tarcza dociskowa sprzęgła
1864 000 440 1 Tarcza sprzęgła
3151 271 937 1 Łożysko oporowe
Potrzebne będzie coś jeszcze?
Przykładowa aukcja:
Dzięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...