Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jeden tłok popłynął delikatnie, a kolejne 2 popuchły :) Dla mnie szok że w ciągu 30km silnik powiedział PAPA no ale widocznie jest aż tak wrażliwy na temperatury.

Jeżeli lał jak z "kranu" i bylo na tłoku ponad 900 stopni to jeszcze nie wymyślili tłoka który by to wytrzymał, a jak proceder miał się wcześniej i tłoki były podtopione to wasza jazda przybila tylko przysłowiowy gwóźdź do trumny.

Kupiłeś to auto za 20 tys ze się pchasz w tą robotę i się jeszcze oplaca?

Opublikowano

kupiłem auto bo sprawdziłem je tak, jak żadnego innego sprawdzić bym nie mógł :) Cena niech zostanie moją słodką tajemnicą, po prostu w budżecie, który założyłem sobie na nowy samochód zmieściłem się z zakupem i "nowym" silnikiem z nowymi wtryskami

Opublikowano

BMK 224KM, ale w moim przypadku i tak wszystkie wadliwe w tych silnikach bebechy są nowe, więc są poprawione

Opublikowano

Witam

Panowie tak czytam i czytam, nie tylko tutaj ale także na innych forach i mam mętlik w głowie.... jak to jest z tym rozrządem i wtryskami w ASB. bardzo chętnie bym przygarnął takie 3.0 tdi sercem, ale jednak rozum podpowiada, żeby jednak nie. Koszta rozrządu itp są nieadekwatne do czasu jaki zakładam, że będe jeżdził tym samochodem i ile km rocznie będe robił. No chyba, że zostanie na dużo dłużej. Szukam już od jakiegoś czasu B7 avant z jakimś możliwym silnikiem ale 2,0 tdi kible, 2.0 TFSI też coś nie teges, 4,2 nie dla mnie, na 3.0 TDI choruje od dawna.

Opublikowano

Wtryski 6x900 pln, rozrzad 5-6k.. jak sie spoznisz to bedziesz mial remont na 15k+.. ale.. za***rdala :)

Opublikowano

kiety kupisz w okolicach 2 tyś, robocizna to już zależy mi wszystko wyceniono na 2800 zł. więc tragedii nie ma, weźcie pod uwagę że to już są stare silniki i części znacznie potaniały. Jak manual to do rozrządu nie trzeba wyjmować silnika. Z wtryskami bym nie przesadzał nie są z cukru, muszą mieć trochę naklepane by zdechły, poprawione wersje dopiero po maju 2006 (więc końcówka ASB).

Warto też przypomnieć że jak się dobrze trafi to inwestycja jest zerowa, a same łańcuchy może i mają wadę konstrukcyjną (brak zaworu) ale psują je kierowcy blokując auto biegiem jednocześnie wyciskając olej. .Mi grzechotały (bardzo lekko) po zastosowaniu się do rad mechanika (pozostawianie auta na noc) jest totalna cisza.

Opublikowano

Warto też przypomnieć że jak się dobrze trafi to inwestycja jest zerowa, a same łańcuchy może i mają wadę konstrukcyjną (brak zaworu) ale psują je kierowcy blokując auto biegiem jednocześnie wyciskając olej. .Mi grzechotały (bardzo lekko) po zastosowaniu się do rad mechanika (pozostawianie auta na noc) jest totalna cisza.

Własnie jestem na etapie poszukiwania a4 3.0 tdi i badam temat rozrządu, bo akurat może uda mi się kupić egzemplaż z wymienionym kompletnym sprzęgłem i wtryskami. Mógłbyś rozwinąć tę wypowiedź, bo nie dokońca rozumiem o co chodzi z wyciskaniem oleju i zostawianiem auta na noc.

Opublikowano

O to żeby nie parkować auta na biegu (jeśli w manualu) tylko na ręcznym. Z tego powodu było też kilka strzałów rozrządu w S4 4,2...

Opublikowano

Sporo się naczytałem na różnych polskich forach o przyczynach przyspieszonego zużycia rozrządu w 3.0 TDI i wszystko, co znalazłem nie oddaje całości sytuacji.

Główną przyczyną zużycia napinaczy i wyciągania łańcuchów jest napęd pompy Common Rail. Większość czytających w tym momencie powie, o czym on pie****.

Ale tak jest. Pompa Common Rail jest napędzana paskiem zębatym z wałka rozrządu lewego rzędu cylindrów, a ten już jest napędzany łańcuchem.

hbks2tlz.jpg

Wytworzenie ciśnienia paliwa na poziomie 1700 barów wymaga sporej siły. W silnikach BKN i ASB koła łańcuchowe napędzające lewy wałek rozrządu mają dość małą średnicę, a co za tym idzie naprężenie łańcucha jest duże. W nowszych wersjach silnika 3.0 TDI zostały one powiększone, a napinacz zamiast rozpychać łańcuch ściska go do wewnątrz zwiększając dodatkowo promień opasania. Zostały też wprowadzone inne mniej znaczące zmiany.

Dodatkowym winowajcą jest okres wymiany oleju wydłużany do 30 000km. Koncerny motoryzacyjne wymyśliły przeglądy LongLife dla tylko pozornej oszczędności pieniędzy użytkowników samochodów. Tego typu przeglądy w rzeczywistości służą przyspieszonemu zużyciu silnika, tak by częściej wymieniać samochody na nowe. Wydłużona praca oleju powoduje powstanie większej ilości cząstek węgla i odkładanie się osadów, najczęściej w miejscach małych przepływów (np. napinacze). Przez to działanie napinaczy może być spowolnione.

Co do wymiany łańcuchów da się to zrobić wyjmując tylko skrzynię biegów. Znam potwierdzony przypadek takiej wymiany kompletnego rozrządu w A6 C6 ze skrzynią automatyczną.

Swoją drogą chętnie poznam miejsca, gdzie można kupić łańcuchy ślizgi i napinacze za kwotę ok. 2000 zł, bo jak do tej pory nie znalazłem takiego kompletu taniej niż 3000zł.

Opublikowano

Ile w ASO kosztuje kompletny rozrząd?

Opublikowano

Nie wiem ile same części, ale jak pytałem jakiś czas temu o całkowity koszt wymiany (części + robocizna), to padła suma 12 tyś. zł.

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj byłem a ASO ,koszt części to 3773zł 10 pozycji.

napinacz łańc str.lewa 705,61

prawa 705,61

łańc.nastawnika rozrządu środek górny 256,02

łańc.nastawnika rozrządu str .prawa 256,10

łańc.nastawnika rozrządu lewa 256,10

łańc.nastawnika rozrządu środek dolny 256,10

napinacz łańcucha 179,67

prowadnica 74,24

napinacz łańcucha 245,04

prowadnica 133,75

razem 3068zł +vat

ale czy to wszystko?

znalazłem jeszcze to:

http://allegro.pl/rozrzad-lancuch-audi-a4-a6-q7-vw-2-7-3-0-tdi-4-2-i4538414214.html

Edytowane przez sleza
Opublikowano

Potrzebne są jeszcze uszczelki pokryw. Uszczelki rozłączanych elementów wydechu itp.

Można by jeszcze doliczyć ale już bardziej na upartego:

- zębatki pośrednie (lewa i prawa)

- zębatki wałków (lewa i prawa)

- nowe śruby.

Do tego dochodzi świeży olej i filtr.

Opublikowano

No to wyjdzie grubo ponad 4k.Jak będę pojutrze na przeglądzie to spróbuję coś wynegocjować.W tamtym roku zostawiłem u nich kupę firmowej kasy.

Opublikowano

Nie wiem co to za komplet, ale zdjęcie poglądowa ma się nijak do konstrukcji rozrządu w naszych silnikach.

Opublikowano

Nie wiem co to za komplet, ale zdjęcie poglądowa ma się nijak do konstrukcji rozrządu w naszych silnikach.

To raczej nie jest ten rozrząd. Chociaż chodziły słuchy ze własnie ten sprzedawca miał rozrządy do naszych silników tylko ze po 3000tys. zł. Swoja drogą własnie jestem po naprawie swojego audi z silnikiem ASB automatem i napędem quattro. Do napinaczy górnych jest dostęp bez wyjmowania silnika, ale tylko żeby spojrzeć jakie się ma. Wymiana, blokowanie rozrzadu to juz niestety motor musi wyjechac z auta. Mój mechanik policzyl sobie za wyjęcie silnika 2tys zł. Koszty zaczynają sie dopiero robić po wyjęciu silnika. Ja robiłem tylko uszczelkę pod głowicą, a naprawa mnie wyniosła 5 tysiecy zł. Ale auto i tak polecam jak ktoś ma zamiar kupić. Tylko z pewnych rąk.

Opublikowano (edytowane)

Tak,to na pewno nie ten rozrząd.Nie wiem czy nie lepiej dołożyć kasę i wymienić auto na takie z nowszym silnikiem 3.0.

Przebieg w moim aucie to 269k(w serwisie powiedzieli że pohula do 400 tysięcy ?!).Ale jak się naczytałem to strach jeździć.Z drugiej strony można włożyć te 12 tysi i wtedy na pewniaka czipować silnik do 300 kucy.

Edytowane przez sleza
Opublikowano

Co do wymiany łańcuchów da się to zrobić wyjmując tylko skrzynię biegów. Znam potwierdzony przypadek takiej wymiany kompletnego rozrządu w A6 C6 ze skrzynią automatyczną.
w przypadku manula nie musisz wyjmować skrzyni

Swoją drogą chętnie poznam miejsca, gdzie można kupić łańcuchy ślizgi i napinacze za kwotę ok. 2000 zł, bo jak do tej pory nie znalazłem takiego kompletu taniej niż 3000zł.
ja wycenę miałem poniżej 2000 zł ale "po znajomości", rozrządu nie wymieniałem. Kolega wymieniał w A6 to z robocizną zapłacił 3500 zł. (z wyjęciem silnika)

W nowszych masz inną, wydajniejszą pompę paliwa, która wymaga innej siły dlatego zmiana wielkości, idąc Twoim tropem to do wymiany była by tylko część odpowiedzialna za napęd jednej strony a nie całość. Usterka znana jako wada nie powstaje w skutek ciężkiej pracy łańcucha tylko pracy łańcucha na sucho. Problem wynika z nie trzymania oleju, z jednej strony zużycie z drugiej strony nie do końca przemyślana konstrukcja. Nowsze nie mają tego problemu, olej nie ścieka i to jest jedna z najistotniejszych zmian (dodali nawet zawór zwrotny).


Tak,to na pewno nie ten rozrząd.Nie wiem czy nie lepiej dołożyć kasę i wymienić auto na takie z nowszym silnikiem 3.0.
jak Cie stać na dołożenie 100% wartości auta to nie rozumiem rozczulania się nad rozrządem.
Opublikowano

Z drugiej strony można włożyć te 12 tysi i wtedy na pewniaka czipować silnik do 300 kucy.

Moim zdaniem jeżeli chce się już tyle kasy inwestować w silnik, to lepiej kupić "słupek" po regeneracji. Na Allegro jest firma z Krakowa, która sprzedaje kompletnie zregenerowane słupki silników ASB za 8500zł z gwarancją na 12 miesięcy. Ta cena obowiązuje przy oddaniu im swojego starego słupka.


kamilelektryk, dnia 07 Wrze 2014 - 00:18, napisał:


Co do wymiany łańcuchów da się to zrobić wyjmując tylko skrzynię biegów. Znam potwierdzony przypadek takiej wymiany kompletnego rozrządu w A6 C6 ze skrzynią automatyczną.

w przypadku manula nie musisz wyjmować skrzyni

To jak mam wymienić kompletny rozrząd? :wink: Łatwiej i szybciej wyjąć skrzynię niż cały silnik. Wymiana tylko górnych napinaczy to półśrodek, a ja wyznaję zasadę, że albo coś robić porządnie, albo wcale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...