bosniak_sg Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 jeden tłok popłynął delikatnie, a kolejne 2 popuchły Dla mnie szok że w ciągu 30km silnik powiedział PAPA no ale widocznie jest aż tak wrażliwy na temperatury. Jeżeli lał jak z "kranu" i bylo na tłoku ponad 900 stopni to jeszcze nie wymyślili tłoka który by to wytrzymał, a jak proceder miał się wcześniej i tłoki były podtopione to wasza jazda przybila tylko przysłowiowy gwóźdź do trumny. Kupiłeś to auto za 20 tys ze się pchasz w tą robotę i się jeszcze oplaca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
posti_a6 Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 kupiłem auto bo sprawdziłem je tak, jak żadnego innego sprawdzić bym nie mógł Cena niech zostanie moją słodką tajemnicą, po prostu w budżecie, który założyłem sobie na nowy samochód zmieściłem się z zakupem i "nowym" silnikiem z nowymi wtryskami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelec_ Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 a konkretnie które 3.0 wybrałeś? z jaką mocą? jaki kod silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
posti_a6 Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 BMK 224KM, ale w moim przypadku i tak wszystkie wadliwe w tych silnikach bebechy są nowe, więc są poprawione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pjotras Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Witam Panowie tak czytam i czytam, nie tylko tutaj ale także na innych forach i mam mętlik w głowie.... jak to jest z tym rozrządem i wtryskami w ASB. bardzo chętnie bym przygarnął takie 3.0 tdi sercem, ale jednak rozum podpowiada, żeby jednak nie. Koszta rozrządu itp są nieadekwatne do czasu jaki zakładam, że będe jeżdził tym samochodem i ile km rocznie będe robił. No chyba, że zostanie na dużo dłużej. Szukam już od jakiegoś czasu B7 avant z jakimś możliwym silnikiem ale 2,0 tdi kible, 2.0 TFSI też coś nie teges, 4,2 nie dla mnie, na 3.0 TDI choruje od dawna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st4yKool Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Wtryski 6x900 pln, rozrzad 5-6k.. jak sie spoznisz to bedziesz mial remont na 15k+.. ale.. za***rdala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 kiety kupisz w okolicach 2 tyś, robocizna to już zależy mi wszystko wyceniono na 2800 zł. więc tragedii nie ma, weźcie pod uwagę że to już są stare silniki i części znacznie potaniały. Jak manual to do rozrządu nie trzeba wyjmować silnika. Z wtryskami bym nie przesadzał nie są z cukru, muszą mieć trochę naklepane by zdechły, poprawione wersje dopiero po maju 2006 (więc końcówka ASB). Warto też przypomnieć że jak się dobrze trafi to inwestycja jest zerowa, a same łańcuchy może i mają wadę konstrukcyjną (brak zaworu) ale psują je kierowcy blokując auto biegiem jednocześnie wyciskając olej. .Mi grzechotały (bardzo lekko) po zastosowaniu się do rad mechanika (pozostawianie auta na noc) jest totalna cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poczekaj Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Warto też przypomnieć że jak się dobrze trafi to inwestycja jest zerowa, a same łańcuchy może i mają wadę konstrukcyjną (brak zaworu) ale psują je kierowcy blokując auto biegiem jednocześnie wyciskając olej. .Mi grzechotały (bardzo lekko) po zastosowaniu się do rad mechanika (pozostawianie auta na noc) jest totalna cisza. Własnie jestem na etapie poszukiwania a4 3.0 tdi i badam temat rozrządu, bo akurat może uda mi się kupić egzemplaż z wymienionym kompletnym sprzęgłem i wtryskami. Mógłbyś rozwinąć tę wypowiedź, bo nie dokońca rozumiem o co chodzi z wyciskaniem oleju i zostawianiem auta na noc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melman_zyrafa Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 O to żeby nie parkować auta na biegu (jeśli w manualu) tylko na ręcznym. Z tego powodu było też kilka strzałów rozrządu w S4 4,2... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilelektryk Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Sporo się naczytałem na różnych polskich forach o przyczynach przyspieszonego zużycia rozrządu w 3.0 TDI i wszystko, co znalazłem nie oddaje całości sytuacji. Główną przyczyną zużycia napinaczy i wyciągania łańcuchów jest napęd pompy Common Rail. Większość czytających w tym momencie powie, o czym on pie****. Ale tak jest. Pompa Common Rail jest napędzana paskiem zębatym z wałka rozrządu lewego rzędu cylindrów, a ten już jest napędzany łańcuchem. Wytworzenie ciśnienia paliwa na poziomie 1700 barów wymaga sporej siły. W silnikach BKN i ASB koła łańcuchowe napędzające lewy wałek rozrządu mają dość małą średnicę, a co za tym idzie naprężenie łańcucha jest duże. W nowszych wersjach silnika 3.0 TDI zostały one powiększone, a napinacz zamiast rozpychać łańcuch ściska go do wewnątrz zwiększając dodatkowo promień opasania. Zostały też wprowadzone inne mniej znaczące zmiany. Dodatkowym winowajcą jest okres wymiany oleju wydłużany do 30 000km. Koncerny motoryzacyjne wymyśliły przeglądy LongLife dla tylko pozornej oszczędności pieniędzy użytkowników samochodów. Tego typu przeglądy w rzeczywistości służą przyspieszonemu zużyciu silnika, tak by częściej wymieniać samochody na nowe. Wydłużona praca oleju powoduje powstanie większej ilości cząstek węgla i odkładanie się osadów, najczęściej w miejscach małych przepływów (np. napinacze). Przez to działanie napinaczy może być spowolnione. Co do wymiany łańcuchów da się to zrobić wyjmując tylko skrzynię biegów. Znam potwierdzony przypadek takiej wymiany kompletnego rozrządu w A6 C6 ze skrzynią automatyczną. Swoją drogą chętnie poznam miejsca, gdzie można kupić łańcuchy ślizgi i napinacze za kwotę ok. 2000 zł, bo jak do tej pory nie znalazłem takiego kompletu taniej niż 3000zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sleza Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 Ile w ASO kosztuje kompletny rozrząd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilelektryk Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 Nie wiem ile same części, ale jak pytałem jakiś czas temu o całkowity koszt wymiany (części + robocizna), to padła suma 12 tyś. zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sleza Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 (edytowane) Dzisiaj byłem a ASO ,koszt części to 3773zł 10 pozycji. napinacz łańc str.lewa 705,61 prawa 705,61 łańc.nastawnika rozrządu środek górny 256,02 łańc.nastawnika rozrządu str .prawa 256,10 łańc.nastawnika rozrządu lewa 256,10 łańc.nastawnika rozrządu środek dolny 256,10 napinacz łańcucha 179,67 prowadnica 74,24 napinacz łańcucha 245,04 prowadnica 133,75 razem 3068zł +vat ale czy to wszystko? znalazłem jeszcze to: http://allegro.pl/rozrzad-lancuch-audi-a4-a6-q7-vw-2-7-3-0-tdi-4-2-i4538414214.html Edytowane 8 Września 2014 przez sleza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilelektryk Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Potrzebne są jeszcze uszczelki pokryw. Uszczelki rozłączanych elementów wydechu itp. Można by jeszcze doliczyć ale już bardziej na upartego: - zębatki pośrednie (lewa i prawa) - zębatki wałków (lewa i prawa) - nowe śruby. Do tego dochodzi świeży olej i filtr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sleza Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 No to wyjdzie grubo ponad 4k.Jak będę pojutrze na przeglądzie to spróbuję coś wynegocjować.W tamtym roku zostawiłem u nich kupę firmowej kasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilelektryk Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 znalazłem jeszcze to: ROZRZÄD ĹAĹCUCH AUDI A4 A6 Q7 VW 2.7 3.0 TDI 4.2 (4538414214) - Allegro.pl - WiÄcej niĹź aukcje. Nie wiem co to za komplet, ale zdjęcie poglądowa ma się nijak do konstrukcji rozrządu w naszych silnikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
felek504 Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 znalazłem jeszcze to: ROZRZÄD ĹAĹCUCH AUDI A4 A6 Q7 VW 2.7 3.0 TDI 4.2 (4538414214) - Allegro.pl - WiÄcej niĹź aukcje. Nie wiem co to za komplet, ale zdjęcie poglądowa ma się nijak do konstrukcji rozrządu w naszych silnikach. To raczej nie jest ten rozrząd. Chociaż chodziły słuchy ze własnie ten sprzedawca miał rozrządy do naszych silników tylko ze po 3000tys. zł. Swoja drogą własnie jestem po naprawie swojego audi z silnikiem ASB automatem i napędem quattro. Do napinaczy górnych jest dostęp bez wyjmowania silnika, ale tylko żeby spojrzeć jakie się ma. Wymiana, blokowanie rozrzadu to juz niestety motor musi wyjechac z auta. Mój mechanik policzyl sobie za wyjęcie silnika 2tys zł. Koszty zaczynają sie dopiero robić po wyjęciu silnika. Ja robiłem tylko uszczelkę pod głowicą, a naprawa mnie wyniosła 5 tysiecy zł. Ale auto i tak polecam jak ktoś ma zamiar kupić. Tylko z pewnych rąk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sleza Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 (edytowane) Tak,to na pewno nie ten rozrząd.Nie wiem czy nie lepiej dołożyć kasę i wymienić auto na takie z nowszym silnikiem 3.0. Przebieg w moim aucie to 269k(w serwisie powiedzieli że pohula do 400 tysięcy ?!).Ale jak się naczytałem to strach jeździć.Z drugiej strony można włożyć te 12 tysi i wtedy na pewniaka czipować silnik do 300 kucy. Edytowane 9 Września 2014 przez sleza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Co do wymiany łańcuchów da się to zrobić wyjmując tylko skrzynię biegów. Znam potwierdzony przypadek takiej wymiany kompletnego rozrządu w A6 C6 ze skrzynią automatyczną. w przypadku manula nie musisz wyjmować skrzyni Swoją drogą chętnie poznam miejsca, gdzie można kupić łańcuchy ślizgi i napinacze za kwotę ok. 2000 zł, bo jak do tej pory nie znalazłem takiego kompletu taniej niż 3000zł. ja wycenę miałem poniżej 2000 zł ale "po znajomości", rozrządu nie wymieniałem. Kolega wymieniał w A6 to z robocizną zapłacił 3500 zł. (z wyjęciem silnika)W nowszych masz inną, wydajniejszą pompę paliwa, która wymaga innej siły dlatego zmiana wielkości, idąc Twoim tropem to do wymiany była by tylko część odpowiedzialna za napęd jednej strony a nie całość. Usterka znana jako wada nie powstaje w skutek ciężkiej pracy łańcucha tylko pracy łańcucha na sucho. Problem wynika z nie trzymania oleju, z jednej strony zużycie z drugiej strony nie do końca przemyślana konstrukcja. Nowsze nie mają tego problemu, olej nie ścieka i to jest jedna z najistotniejszych zmian (dodali nawet zawór zwrotny). Tak,to na pewno nie ten rozrząd.Nie wiem czy nie lepiej dołożyć kasę i wymienić auto na takie z nowszym silnikiem 3.0. jak Cie stać na dołożenie 100% wartości auta to nie rozumiem rozczulania się nad rozrządem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilelektryk Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Z drugiej strony można włożyć te 12 tysi i wtedy na pewniaka czipować silnik do 300 kucy. Moim zdaniem jeżeli chce się już tyle kasy inwestować w silnik, to lepiej kupić "słupek" po regeneracji. Na Allegro jest firma z Krakowa, która sprzedaje kompletnie zregenerowane słupki silników ASB za 8500zł z gwarancją na 12 miesięcy. Ta cena obowiązuje przy oddaniu im swojego starego słupka. kamilelektryk, dnia 07 Wrze 2014 - 00:18, napisał:Co do wymiany łańcuchów da się to zrobić wyjmując tylko skrzynię biegów. Znam potwierdzony przypadek takiej wymiany kompletnego rozrządu w A6 C6 ze skrzynią automatyczną.w przypadku manula nie musisz wyjmować skrzyni To jak mam wymienić kompletny rozrząd? Łatwiej i szybciej wyjąć skrzynię niż cały silnik. Wymiana tylko górnych napinaczy to półśrodek, a ja wyznaję zasadę, że albo coś robić porządnie, albo wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się