Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana świec zapłonowych w 1.8T AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jako, że ostatnio nadszedł czas na wymianę świec zapłonowych w mojej A4 zrobiłem krótką relację , może komuś się przyda :wink:

Na początek małe wprowadzenie :

Wiadomo ,że świece zużywają się , uszkadzają się itp , należy je wymieniać bezwarunkowo mają wpływ na pracę silnika,jego dynamikę, spalanie a także na pracę cewek które poprzez wadliwą świece mogą się uszkodzić ..

Należy również pamiętać że do fachowego montażu świec powinniśmy użyć klucza dynamometrycznego

Większość awarii świec jest spowodowana złym momentem ich dokręcenia

-jeżeli dokręcimy zbyt mocno możemy:

ukręcić świece

może nastąpić przegrzanie świec

stopienie elektrod i uszkodzenie silnika

-jeżeli dokręcimy zbyt lekko :

może wystąpić utrata sprężania

przegrzanie

pęknięcie izolatora

pęknięcie elektrody środkowej

Do czynności przystępujemy na chłodnym silniku nie na rozgrzanym!

1. Zestaw narzędzi :

e9b75fd6442685abmed.jpg

a)Klucz dynamometryczny (40 eur)

B)śrubokręt z końcówką płaską bądź krzyżakową

c) nasadka do świec 16mm(długa i cienkośienna ,ponieważ gniazdo głowicy jest bardzo małe) (4eur)

d) przedłużka do nasadki

e) teleskopowy magnes do wyciągnięcia i włożenia świecy(opcjonalnie, ale bardzo ułatwia pracę) (1eur)

f) świece NGK Laser Platinum pfr6q6458 (65 eur)

<a  href=345f3520f920505emed.jpg' alt='345f3520f9

Zaczynamy od:

1 podniesienia maski

946ef2be369d2cdbmed.jpg

2 odkręcamy 3 kołki mocujące osłonę silnika (przekrecamy je lekko w prawo lub w lewo do momentu aż odskoczą same)

bc90e8439bdb90bdmed.jpg

3 mamy teraz taki widok

80980ad6af4251c5med.jpg

4 zabieramy się za wypięcie wtyczek z cewek palcem lekko napierając z jednej strony a od str. cewki podważając malutkim kluczem imbusowym blokadę)

530de7f9b4897e38med.jpg 2bfc6901b7f34df4med.jpg a9f289ebd466105bmed.jpg

5 odciągamy wtyczkę i tak samo z pozostałymi 3 wtyczkami

c521b641d5d64c1emed.jpg

6 cewkę wyciągamy ciągnąc lekko ku górze obracając delikatnie lekko w prawo i w lewo

f407d9a3d4ebc1d5med.jpg 474ee64d90b58308med.jpg

7 teraz mamy dostęp do świec

c13a83f6953c64c2med.jpg

jak widać w gnieździe jest ciasno

4db8b00b1e525061med.jpg

8 wkładamy klucz z przedłużką i wykręcamy świece

8d63c8721ea34156med.jpg 5aa50b04f76e5c7emed.jpg

9 za pomocą magnesu na teleskopie wyciągamy starą świece

3107b9dd82b32bc2med.jpg da89569da45ea059med.jpg

10 a następnie wkładamy ostrożnie nową(ważne aby świecy nie wpuszczać do kanału, ponieważ może uderzyć i zmienić się przerwa)

60f79197f23a813fmed.jpg

11 następnie wkręcamy nową swiecę ręcznie do oporu

885d907986252d77med.jpg

12 gdy dokręcimy ręcznie , bierzemy klucz dynamometryczny i ustawiamy na zakres pomiędzy 25-30 Nm

2d7e4e8ef31236d2med.jpg

13 dokręcamy świecę

02e220caf6ebde91med.jpg

14 składamy wszystko w dowrotnej kolejności pamiętajac że wtyczka po wpięciu do cewki musi kliknać

15 stare świece jak widać obszary wokół elektrod są suche, kolor szary przechodzący od białego pobrzez żółty do brązowego -dobrze pracujący silnik

9ee348d365570230med.jpg

Uwaga na koniec bardzo ważne:

Po wymianie świec nie wolno odpalić zimnego auta na krótką chwilę i zaraz zgasić!!!!

ŚWIECĘ NALEŻY WYGRZAĆ PODCZAS PIERWSZEGO ROZRUCHU SILNIKA

Odpalamy auto i zostawiamy do uzyskania optymalnej temperatury silnika ,dopiero wtedy gasimy auto

Robimy tak ze względu że jeżeli wylączymy silnik po krótkiej chwili świece nie będą już działać poprawnie.

Powodem jest to że osadzi się na nich nalot ,sadza z duża zawartością tlenku węgla, ponieważ silnik pracuje na ssaniu i ma bardzo bogatą mieszankę

Przestrzeganie tego jest b. ważne ponieważ przedłuży to żywotność nowych świec

Dla osób nie posiadających klucza dynamometrycznego podaję momenty dociągnięć:

Montaż świecy bez klucza dynamometrycznego (świece z uszczelnieniem płaskim)

---[ Gwint ]--------------------- [ Kąty dokręcania dla uszczelki ----------]

--------------------------- [ Nowej ]-------------------[używanej ]-------

( M 18x1,5)------------90 stopni (1/4 obrotu)---30 stopni (1/12 obrotu)

( M 14x1,25)----------120 stopni (1/3 obrotu)---30 stopni (1/12 obrotu)

( M 12x1,25)---------120 stopni (1/3 obrotu)---30 stopni (1/12 obrotu)

( M 10x1)------------180 stopni (1/2 obrotu)--- 30 stopni (1/12 obrotu)

Dziękuję za uwagę

Opublikowano

wtryski od gazu zbliz sobie poszczegolnie do kolektora bo na listwie to lipa jest

Opublikowano

Są celowo założone tutaj po to by bałaganu lpg widać nie było , przykrywa je własnie osłona silnika:wink:

Opublikowano

Fajny opis.

Pytanie niedotyczące poradnika - czy nie masz przypadkiem różnych długości wężyków wtrysk - kolektor ?

Opublikowano (edytowane)

Co ile tys. km wymieniać należy świece w 1.8 T?

Edytowane przez audicoman
Opublikowano

Podobno co 25 tys.

Opublikowano

Hej mam takie małe pytanie jakiego dokladnie momentu użyć do przykrecenia świec bo wczesniej bylo napisane w przedziale 25 do 30 Nm nie chcialbym uzyc zbyt dużego momentu dokrecenia...

Kolejne pytanie jaki wplyw na moment ma dokrecanie swiec kluczem dynamometrycznym z uzyciem przejściówki z 1/4 cala na 1/2 cala...czy to ma wplyw...

Opublikowano

Pany. Zrobione na świeczkach ok 40 tysi. Żadnych błędów, wypadania zapłonów ani nic. Wymieniać profilaktycznie czy jeszcze pojeździć?

Opublikowano

Wymień - odczujesz różnice jak założysz nowe :) tym bardziej że masz LPG i przy gazie wyższa jest temperatura spalania. Ja po wymianie w swoim BFB świec odczułem jakby ktoś mu dodał z 5-7 kucyków. Jak wykręcisz świece to zobaczysz różnice, elektroda robi się cienka, iska przez to też. Polecam NGK

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Mam ngk i tak się tylko zastanawiałem czy jeszcze polatać czy wymienić. To wszystko jasne 40 i wymiana.

Opublikowano

Świece na gazie częściej powinno się wymieniać. Chyba lepiej zapobiegawczo wymienić niż ma nawalić auto w trasie itp.

Opublikowano (edytowane)

Pany. Zrobione na świeczkach ok 40 tysi. Żadnych błędów, wypadania zapłonów ani nic. Wymieniać profilaktycznie czy jeszcze pojeździć?

Ja po jakichś 55kkm-60kkm zmieniłem, ale tak jak u Ciebie - żadnych problemów nie generowały. Wymieniłem profilaktycznie na PFR6Q.

Edytowane przez azure
Opublikowano

Niedługo będzie trzeba zmienić świece bo już 34kkm przjechane na "BOSCH FR 7 KPP 33+ +50", teraz dorwałem książkę do audicy i tam jest "NGK PRF 6Q" lub "BOSCH FR 7 DPP 33" i teraz pytanie co wziąć, NGK za 67zł szt czy BOSCH za 37zł szt, ale o numerze tym co mam założone, bo te z książki są niedostępne. Różnica w cenach troche jest -> 268zł lub 148zł. Na bezpieczeństwie (hamulce, opony itp) nigdy nie oszczędzam i zastanawiam się czy tę stówkę mógłbym przyoszczędzić na świecach :) Jeżdżę na 95 gdyby to miało znaczenie. Swoją drogą, co ile powinno się wymieniać świece, bo nigdzie nie jest napisane.

Opublikowano

Witam. Ja ostatnio wymieniałem świece w moim bfb i zakupilem komplet świec ngk pfr6 platinum w cenie 140 zł z wysyłka. Jest wiele ofert w internecie 268 złotych to sporo za 4 świece.. pozdrawiam

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Opublikowano

To ceny z iparts.pl gdzie są oryginalne części a i tak są tanie w porównaniu do np intercarsu. Na allegro nawet nie zaglądam bo tam 90% to podróbki

Opublikowano

Fakt. Trzeba uważać na podróbki.. Najlepiej mieć zaufanego dostawcę części. Świece 40-50 tys na benzynie

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Opublikowano

Ja kupowałem u dzika z forum za ok 160 zł komplet NGK.

Opublikowano

To ceny z iparts.pl gdzie są oryginalne części a i tak są tanie w porównaniu do np intercarsu. Na allegro nawet nie zaglądam bo tam 90% to podróbki

W iparts kupowalem placac cos kolo 35zl/sztuka za NGK.

Opublikowano

Ok, na iparts sa dwa rodzaje NGK, obie to PRF6Q tylko jedna ma numer 5773 i kosztuje 43zl a druga 6458 i 67zl, ta druga jest chyba platynowa czy nawet double platinum. W takim razie wezme te za 43zl i bd kompromis :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...