Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.02.2023 o 20:13, Dev napisał(a):

 

powietrze - 06C 133 843

kabina - 8E0 819 439

olej - 068 115 561 F

paliwo - 8E0 201 511 L

Ile jeszcze książkowo wchodzi tego oleju do tego silnika - nigdy się nad tym nie zastanawiałem tylko bańka 5L, ale chyba 4,1L?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

18 minut temu, Nacek napisał(a):

Ile jeszcze książkowo wchodzi tego oleju do tego silnika - nigdy się nad tym nie zastanawiałem tylko bańka 5L, ale chyba 4,1L?

 

Od tego masz bagnet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2023 o 20:13, Dev napisał(a):

 

Jak wlejesz 4litrt to na bagnecie masz max stan 

Kupując bańkę 5 litrową masz na dolewkę. Każdy olej w pewnym stopniu odparowuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Sajmon89 napisał(a):

Jak wlejesz 4litrt to na bagnecie masz max stan 

Chciałbyś, no chyba że przy najmniejszym filtrze jaki jest dostępny albo jak we wnętrzu miski oleju masz z pół litra syfu ?

U mnie przy filtrze Knecht OC470 wchodzi około 4,5 litra.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pelonek1 napisał(a):

Chciałbyś, no chyba że przy najmniejszym filtrze jaki jest dostępny albo jak we wnętrzu miski oleju masz z pół litra syfu ?

U mnie przy filtrze Knecht OC470 wchodzi około 4,5 litra.n

Nie będę się sprzeczał może mam krótka miarkę oleju.

W książce która była dodana do auta o ile pamiętam to przed oczy mi minęło 3,8Lit albo 4,1 ? już nie pamiętam. W każdym bądź razie ja wlewam 4 litry i przed pierwszym odpaleniem mam ponad stan po odpaleniu jak się filtr napełni jest maks 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Sajmon89 napisał(a):

Nie będę się sprzeczał może mam krótka miarkę oleju.

Możesz mieć za długą w takim przypadku, chociaż raczej nie.

U mnie tyle wchodzi, nie wymyślam, tylko jak spuszczam olej to najpierw z miski, później palcami zakręcam korek w misce, odkręcam filtr oleju i odkręcam korek z miski drugi raz i zawsze zleci (nie skapnie) jeszcze trochę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak się przysłuc**je waszej rozmowie i coś może w tym być bo te bagnety się różnią długością w tych silnikach,, wie ktoś ile w silniku BFB 163km ten bagnet powinien mieć długości całkowitej?

Takie cudo znalazłem gdzieś od kolegów z forum to są prawidłowe wymiary ORG bagnetu? Tak czy inaczej różnica raczej w ilości ml oleju będzie nieduża bo te bagnety chyba się znacznie dużo nie różnią jak coś to proszę mnie poprawić. Aż sam jutro zmierzę jak się mój ma z wymiarami bo kij wie czy on jest org czy ktoś go już kiedyś nie podmieniał - poznać to raczej ciężko będzie..

 

Screenshots_2017-06-07-12-36-41.thumb.png.7be920cbf9fe64f08e661d4c7abc2d27.png

Edytowane przez FabianB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pelonek1 napisał(a):

Chciałbyś, no chyba że przy najmniejszym filtrze jaki jest dostępny albo jak we wnętrzu miski oleju masz z pół litra syfu ?

U mnie przy filtrze Knecht OC470 wchodzi około 4,5 litra.

u mnie na tym samym filtrze OC470 wlewam 4,2l do silnika i 0,3 w filtr więc wychodzi 4,5 l i jest też full. Więc chyba tak ma być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze takie pytanie po wlaniu świeżego oleju i pierwszym uruchomieniu silnika zaświeciła wam się kontrolka ciśnienia oleju? W niektórych autach wywala na parę sec na deskę, tutaj akurat w Audi właśnie nie, od czego to zależy? Filtr nie zalewałem, nie kręciłem na sucho ani nic. 

Edytowane przez Nacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie ogólne... Odnośnie filtra powietrza.

Wymieniacie co każdą wymianę oleju ? Czy może filtr powietrza co 20 - 30tys km ?? 

Zdjęcia mojego filtra po przebiegu 20tys km 

IMG_20230307_090113944~2.jpg

IMG_20230307_090134604.jpg

IMG_20230307_090046208~2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Wiem że temat wałkowany latami. W moim przypadku potrzebna porada kogoś kto miał podobnie. 

Jeżdżę A4B6 1.8T BFB 300k przelotu. Przy pierwszej zmianie oleju wlałem to samo co poprzedni właściciel Motula Xcess 5W40 - było ok cisza, silnik pracował cicho. Druga wymiana, z racji jazdy po mieście i ostro w trasie - Ravenol VST 5W40 poprzedzony płukanką TEC 2000. Od tej wymiany rano, na zimnym silniku gdy ciśnienie zejdzie z górnej magistrali - przez niespełna 1 sek słychać rzegot napinacza łańcucha. 

Na 10 000 km wypiła 350 ml (wliczając pocenie się z pod podstawy / chłodniczki filtra oleju). Zostawić jak jest pełen syntetyk na PAO czy przepłukać i wrócić na Motula (HC) ? Czy może inny syntetyk na którym napinacz przycichnie ? Prośba o poradę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2023 o 11:56, Sajmon89 napisał(a):

Mam pytanie ogólne... Odnośnie filtra powietrza.

Wymieniacie co każdą wymianę oleju ? Czy może filtr powietrza co 20 - 30tys km ?? 

Zdjęcia mojego filtra po przebiegu 20tys km 

IMG_20230307_090113944~2.jpg

IMG_20230307_090134604.jpg

IMG_20230307_090046208~2.jpg

 

Co wymiana. Koszt mały a silnik zawsze lżej oddycha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, jareq2020 napisał(a):

Witam. 

Wiem że temat wałkowany latami. W moim przypadku potrzebna porada kogoś kto miał podobnie. 

Jeżdżę A4B6 1.8T BFB 300k przelotu. Przy pierwszej zmianie oleju wlałem to samo co poprzedni właściciel Motula Xcess 5W40 - było ok cisza, silnik pracował cicho. Druga wymiana, z racji jazdy po mieście i ostro w trasie - Ravenol VST 5W40 poprzedzony płukanką TEC 2000. Od tej wymiany rano, na zimnym silniku gdy ciśnienie zejdzie z górnej magistrali - przez niespełna 1 sek słychać rzegot napinacza łańcucha. 

Na 10 000 km wypiła 350 ml (wliczając pocenie się z pod podstawy / chłodniczki filtra oleju). Zostawić jak jest pełen syntetyk na PAO czy przepłukać i wrócić na Motula (HC) ? Czy może inny syntetyk na którym napinacz przycichnie ? Prośba o poradę. 

 

Czy na prawdę nikt nie ma jakiegoś pomysłu czy rady ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dev napisał(a):

Wymien napinacz I łańcuch

Po co?

Koledze słychać tylko przez niecałą sekundę rano więc chyba nie ma to sensu. U siebie jak kupiłem był wlany jakiś 5W30, trochę na nim pojeździłem i nawet raz nie usłyszałem łańcucha. Sam leję od początku Ravenol VST 5w40 i tak od prawie 120000 km raz rano słychać łańcuch przez sekundę, następnego dnia nie słychać, czasem kilka dni nie słychać, jest to losowe i niech sobie chwilę pohałasuje, mnie to np. nie przeszkadza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, jareq2020 napisał(a):

 

Czy na prawdę nikt nie ma jakiegoś pomysłu czy rady ? 

Załóż napinacz bez fazatora to się pozbędziesz grzechotania. Nawet nowe ori z tą gownianą pseudo zmienną fazą hałasują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...