Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż, podłączenie elektryki haka i kodowania w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może i faktycznie lepiej by było zrobić na wzór fabryki szczególnie że widzę graty za grosze. Tylko o co chodzi z tym podłączeniem pod śrubę? Jest tam jakaś szyna z zasilaniem żeby się wpiąć? 

Opublikowano

Tak za modułem M-CE są śruby (główne zasilanie 12v z których idą przewody do bezpieczników) wystarczy dołożyć przewód z oczkiem na końcu puścić na jeden pin bezpiecznika, a z drugiego pinu na moduł. 

Opublikowano

Tak studiuję od wczoraj tą instalację i coś mi nie pasuje. Na 1 stronie jest schemat podłączenia a dokładniej złącze 13-pinowe przyczepy i podane że pin 6 to lewa pozycja a pin 7 to stop. To złącze nie jest standardowe? Bo na wszystkich schematach gniazda przyczepu akurat te dwa piny są odwrotnie (pin 7 to lewa pozycja a pin 6 to stop). Jak jest fabryczna instalacja gniazdo-moduł to wiadomo, a co jeśli trzeba łączyć? Podłączać gniazdo według schematu z pierwszej strony czy według standardu gniazda 13 stykowego?

Opublikowano

tu masz opisy do schematu, przy złączu na schemacie każdy pin jest opisany:

58L - Lewa pozycja                 PIN 7
58R - Prawa pozycja               PIN 5
BL - Kierunkowskaz lewy       PIN 1
BR - Kierunkowskaz prawy    PIN 4
NSL - Przeciwmgielne            PIN 2
54 - Stop                                   PIN 6
RF - Cofania                             PIN 8

zgodnie z tym wszystko się zgadza zarówno w instalacji auta jak i wyjścia w gnieździe uniwersalnym.

image.png

image.png

tu jakiś pierwszy lepszy schemat gniazda z internetu.

Opublikowano (edytowane)

Cześć. Miałbym dwa pytania do Was. Zamontowałem sobie do B6 oryginalny hak. Wszystko zamontowane i podpięte. Sterowni mce, pdc i zegary zakodowane, przyjęły kodowanie i nie wyrzucają żadnych błędów. Nie mam przyczepki żeby sprawdzić działanie ale przemierzyłem miernikiem gniazdo 13pin od przyczepy i na pinie 9 jest cały czas napięcie - to normalne bo to stały plus. Niepokoi mnie pin 5, 6, 7 - na nich także jest napięcie cały czas nawet gdy mce się wyłączy.  Tak ma być czy coś mam nie tak. We wcześniejszych postach wyczytałem że sterownik haka aktywuje sie po podpięciu przyczepy....

Drugie pytanie czy idzie się vcds'em połączyć bezpośrednio ze sterowaniem haka?

Edytowane przez mr.mark1
Opublikowano

Witam, czy ktoś miał problem z światłem wstecznym? Wszystko świeci oprócz wstecznego, brak napięcia na pinie 8, ciągłość przewodu zachowana. 

 

Ktoś ma jakieś pomysły? 

Opublikowano

Musisz sprawdzić czy ze sterownika podawane jest napięcie idące na przewód zasilający pin 8. 

Opublikowano (edytowane)

Brak napięcia na przewodzie 3 cm od wtyku w sterowniku

Dodam że fis nie kontroluje tej żarówki, kontrolę ma nad pozycjnymi kierunkami. 

 

Edytowane przez kubix9417
Opublikowano

Czyli sterownik nie podaje napięcia. Sprawdzałeś na wpiętej przyczepce? Musisz podać obciążenie na gniazdo. 

Opublikowano

Sprawdzam na tym sposobie że, obciążenie w postaci żarówki daje na stop i cała reszte sprawdzam druga żarówka. 

Opublikowano

Temat się urwał? Ja także mam problem z tym cholernym modulem. Wywala błąd brak komunikacji z modulem przyczepy do tego jest ciągle napiecie na pinie wtyku haka swiatlo stop i lewy kierunek..

Opublikowano (edytowane)

Zamontowałem oryginalny hak 8E0 807 309 D z modułem 8E0 907 383. Podpięte wszystko wg instrukcji z tego forum. Hak ma gniazdo13pin z mikrowyłącznikiem bo chyba od B6. Tego włącznika nie podpinałem. W komplecie był moduł jak wyżej bez oznaczenia C.  Kabelki musiałem ciągnąc od przodu auta, bo nie mam PDC. Prąd stały z szyny za MCE, drugi do zasilania gniazda przyczepy, prąd po kluczyku ze stacyjki, stop z czujnika pedału, dorobiona skrętka CAN wpięta w istniejący CAN przy podłodze w słupku lewym z przodu. Wszystko polutowane, zabezpieczone. Zakodowane zegary w kanale 061 dodane 64, jest wartość 3395. Po podpięciu przyczepy świecą wszystkie pozycyjne, działa stop, ale brak kierunkowskazów. Przyczepa ma tylko lampy podstawowe bez światła cofania i p-mgielnego, więc tych nie sprawdzałem. W trakcie prób co około 15 sekund wszystko na przyczepie na chwilę gaśnie i zasilanie wraca. Sprawdzałem instalacje cztery razy, żeby się upewnić co do poprawności. Wg mnie wszystko zgodnie. Kupiłem i zamontowałem drugi moduł z literką C i to samo. Komunikat VAG - brak komunikacji z modułem. Żadnych błedów i komunikatów na FIS. Na przewodach kierunkowskazów wychodzących z modułu brak prądu. Rezystancja pomiędzy żyłami CAN na wypiętej kostce modułu 37 ohm. Czytałem, że z reguły CAN w innych sprzętach ma 60 ohm. Czy u mnie nie za mało?  Co może być w tym nie tak?

Liczę na Waszą pomoc bo skończyły mi się pomysły, a to dalej nie działa i mnie drażni. 

Edytowane przez Chudek
Opublikowano

20211213_114715.thumb.jpg.9b85e32b900e0b12753b4d227a141ab7.jpgWitam kupilem takiego haka do mojej b6 avant jak to podpiac ma ktos schemat albo zdjecia

Opublikowano

Na pierwszy rzut oką wygląda na to, że do pinów IN podłączasz 'sygnał' z lampy a z odpowiadającego mu pinu OUT ciągniesz kabel do gniazda przyczepy dla danej żarówki. Są 2 moduły po 6 wyjść więc ilościwo to by się zgadzało (2x kierunki, 2x postojówki, Stop, przeciwmgielne i masa bezpośrednio do GND) Przykładowo:
IN1 - lewy kierunek z lampy - OUT1 - Pin 1/L w gnieździe przyczepy (L. kier)
IN2 - lewa pozycja z lampy - OUT2 - Pin 7 w gnieździe przyczepy (L. poz)
itd..

Opublikowano
49 minut temu, Skowrix napisał:

Na pierwszy rzut oką wygląda na to, że do pinów IN podłączasz 'sygnał' z lampy a z odpowiadającego mu pinu OUT ciągniesz kabel do gniazda przyczepy dla danej żarówki. Są 2 moduły po 6 wyjść więc ilościwo to by się zgadzało (2x kierunki, 2x postojówki, Stop, przeciwmgielne i masa bezpośrednio do GND) Przykładowo:
IN1 - lewy kierunek z lampy - OUT1 - Pin 1/L w gnieździe przyczepy (L. kier)
IN2 - lewa pozycja z lampy - OUT2 - Pin 7 w gnieździe przyczepy (L. poz)
itd..

Witam kolego mam cala wiaske ze wtyczkami ale. Nie wiem gdzie je wpiac chodzi o przod auta jest mp 2 +z konektorami. To niewiem czy w bespieczniki wpiac 

Opublikowano

jeśli nie wiesz gdzie to podpiąć, to zapłać elektrykowi niech to podłączy, bo nie wróżę sukcesów jeśli sam będziesz to montował.

Opublikowano

Mam oryginalny hak i moduł, wiązkę ale już przerabiam. Z oryginału wezmę sygnały, zasilanie na nowy moduł. Utnę i zaizoluję wiązkę co idzie do gniazda i wepnę tam moduł co obleci mi ledy itp. Oryginał zostawiam więc błędów itp. nie będzie. Pytanie tylko czy jak wezmę same sygnały komputer can nie będzie marudzić niby moduł bierze 15-20mA. Bo inne rozwiązanie przerobienie oryginalnego modułu lub przekodowanie jest możliwe?

Opublikowano
W dniu 26.11.2020 o 00:04, danioo napisał:

Hej. Właśnie skończyłem montaż Ori haka do b6, instalacja High. Jakby ktoś potrzebował info - piszcie

IMG_20201123_212615.jpg

Hej mam parę pytań odnośnie montażu modułu odezwiesz się do mnie na nr 512413226 

Opublikowano

pisz tutaj  - na pewno coś pomożemy 

Opublikowano
11 godzin temu, Banan napisał:

pisz tutaj  - na pewno coś pomożemy 

Chodzi mi  to czy ten dodatkowy  włącznik z gniazda  muszę podłączać  3 przewody 2 czerwono białe i 1 szaro biały. Moje auto nie ma modułu PCD . A i gdzie szukaj bezpiecznika 77? Tylko to mi zostało masy wpięte cany  , zasilenie ze stacyjki też gniazdo  bezpiecznika 27 pin uzupełniony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...