Stichy Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 (edytowane) Taka oto sprawa - staralem sie powalczyc z podcisnieniem - jego niedoborem wiec zakupilem miernik i zrobiłem pomiary, profilaktycznie wymieniłem vacum pompe (mam 5szt na zapasie ) i wyszlo ze serwo nie trzyma - znalazłem dawce Seat Exeo i przy okazji pobrale także ten lacznik gumowy - na zdjęciu po prawej 8E0 611 743A Jest krótszy ale przekroj jak widać grubszy - bedie zmieniony - jezcze nie zmieniłem i nie mogę zdac relacji, ale jak ktoś ma zamiar wymieniac to moim zdaniem ten będzie lepiej dzialal Edytowane 14 Października 2017 przez Stichy
Kazek 1.9 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 A co powiecie na taką sytuację.. Mianowicie robiłem swap hebli z 288 na 320 po poskladaniu wszystkiego odpowietrzaniu 8 razy plus pompa ABS brak hebli pedal wpada w podłogę.. Obadalem temat przewodu podcisnienia od serwo do vacum.. Wymieniłem przewód gdyż był zagięty i założyłem z b7 no i łącznik w grodzi tak samo z b7 i co najważniejsze nowy łącznik gumowy był na tyle sztywny że wlazlo na mocny wcisk generalnie ok ale idąc tropem dalej popatrzyłem na klejony kiedyś kruciec od vacum rozwalił się i jest do wymiany zaklejone zostało w celu sprawdzenia poprawy ciśnienia.. Niestety brak ale bez odpowietrzania... Jestem na etapie oczekiwania na pompę vacum ale jeszcze się zastanawiam czy pompka hamulcowa też nie pada mechanik stawia jeszcze na pompę co powiecie panowie bo brak hebli to brak jazdy.. U was był twardy pedal a u mnie po swapie miękki... Wyciekow płynu nie widzę.. Dodatkowo błąd zużycia klocków.. Kupiłem już latanie razem z zaciskami więc jeszcze sprawdzę przejście miernikiem tylko że jak zapale auto to mam komunikat OK a po chwili wywala błąd.. Wilgoć albo resztka płynu w kostce od czujnika mogłaby tak robić? Jak macie pomysły to podrzucac zawsze to będę miał większe pole manewru przy szukaniu przyczyny [emoji6] Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
lukaszooo Opublikowano 4 Stycznia 2018 Opublikowano 4 Stycznia 2018 Jak zapowietrzyla sie pompa abs to zwyklym pompowaniem jej nie odpowietrzysz i pedal bedzie wpadal. Podcisnienie to wspomaganie ale nie glowny element hamulcowy.
Kazek 1.9 Opublikowano 4 Stycznia 2018 Opublikowano 4 Stycznia 2018 Jak zapowietrzyla sie pompa abs to zwyklym pompowaniem jej nie odpowietrzysz i pedal bedzie wpadal. Podcisnienie to wspomaganie ale nie glowny element hamulcowy.Pompa ABS odpowietrzona była walnelo jak z gejzera i później sam płyn niewiem co tu kminic dalej gdzie jest przyczyna zostaje albo pompka hamulca albo całe serwo... Dzisiaj tylko udało mi się naprawić czujniki klocków miałem załamany kabelek od klocków ale ogarnięte więc coś na plus... Co radzicie jeszcze obadac Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
lukaszooo Opublikowano 5 Stycznia 2018 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Pisze kolejny raz zapowietrzonej pompy abs nie da sie odpowietrzyć w 100% naciskając pedał, tak sie nie da i już. Pedał nie będzie wpadał w podłogę jak od sprzegła ale po naciśnieciu powoli schodził do dołu. Jeśli tak jest to masz zapowietrzoną pompę abs i trzeba odpowietrzyć próżniowo.
Kazek 1.9 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Pisze kolejny raz zapowietrzonej pompy abs nie da sie odpowietrzyć w 100% naciskając pedał, tak sie nie da i już. Pedał nie będzie wpadał w podłogę jak od sprzegła ale po naciśnieciu powoli schodził do dołu. Jeśli tak jest to masz zapowietrzoną pompę abs i trzeba odpowietrzyć próżniowo.No i heble zrobione żadna pompka hamulcowa nie była uwalona poprostu przez głupotę przeoczenie zostały zamienione zaciski wystarczyło przełożyć i odpowietrzyc chwila czasu a wszystko przez jedno foto na necie gdzie zauważyłem inaczej ułożone przewody hamulcowe.. Tak że jeszcze vacum wymienię i będzie malina.. Generalnie heble kox teraz można latać swap mega na plus.. Poniekąd trochę się dowiedziałem na temat układu hamowania i na drugi raz mam nauczkę będę musiał patrzeć mechanikom na ręce.. Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Kazek 1.9 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Opublikowano 5 Stycznia 2018 :polew: Tak bywa nic nie poradzisz jedyne co to 2 razy ta sama robota... Ważne że doszło do ładu... Przyda się komuś na przyszłość przynajmniej heh [emoji23][emoji41][emoji39]Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
brolly3krk Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 W dniu 5.10.2008 o 19:23, iwadrian napisał: FAQ:1. Jakie są objawy zaciskania tego przewodu? Twardy pedał hamulca ? Słaba skuteczność hamowania ? Proszę o bliższy opis objawów.[Koval78] Objawy są dokładnie takie jakbyś próbował hamować jadąc z wyłączonym silnikiem.Brak wspomagania hamulców:twardy i wysoki pedał,i bardzo mała skuteczność hamulców(trzeba bardzo mocno depnąć pedał by zatrzmać auto).[iwadrian]2. Gdzie znajduje gumowy łącznik?[calt] Przejedź ręką po przewodzie od serva w kierunku silnika a po drodze napotkasz wspomniany łącznik zamontowany na blaszanej przegrodzie oddzielającej komorę silnika od podszybia. Przewód podciśnieniowy składa się z dwóch części a gumowa mufka pomiędzy nimi to ten łącznik.[iwadrian] Dla osób którym klejenie nie pomoze polecam mój sposób: - u mnie w AWX króciec na pompie był tak zniszczony że klepanie tylko wykruszyło ten cienki rant. Pomogła dotoczona tulejka i klej - bodaj UHU. auto jeździ do dziś i zapomniałem o problemie. rysunek z wymiarami View image: TULEJKA NA KR i uwagi do wykonania ponizejhttp://postimg.org/image/b8mep3kxz/ -otwór (fi)12,4, trzeba powiększyć na (fi)13 (na końcu króćca jest zgrubienie zapobiegające zsunięciu się opaski z wężem i wymiar 12,4 nie przejdzie) -grubość ścianki 5[mm] jest za duża - będziesz musiał popracować pilnikiem, żeby weszło prawidłowo na miejsce - przeszkadza "żebro" na pokrywie komory zaworów). -głębokość 11[mm] musi być w tolerancji -0,2 (jeśli wykonasz w tolerancji +0,2 będzie potrzebny pilnik żeby ominąć kwadratowy wypust na korpusie pompy podciśnienia. Witam, czy ktoś mógłby udostępnić zdjęcia na innym serwerze?? niestety nie wyświetlają mi się te zdjęcia (linki padł?) Ewentualnie, zaznaczyć na zdjęciach miejsce tego łącznika. dziękuje.
iwadrian Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Opublikowano 11 Lutego 2018 Z tyłu silnika, mniej więcej po środku. Zdejmij pokrywę silnika to zobaczysz. Zdejmij też plastikową osłonę podszybia to dojdziesz do łącznika od drugiej strony (patrz gdzie idzie wąż od serva).
IKMA Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 11.02.2018 o 19:07, brolly3krk napisał: Witam, czy ktoś mógłby udostępnić zdjęcia na innym serwerze?? niestety nie wyświetlają mi się te zdjęcia (linki padł?) Ewentualnie, zaznaczyć na zdjęciach miejsce tego łącznika. dziękuje. I kolego masz ten łącznik zlokalizowany? Możesz go zaznaczyć i opisać jak go wymieniłeś? Edytowane 22 Lutego 2018 przez IKMA
lewiatan1989 Opublikowano 2 Lipca 2018 Opublikowano 2 Lipca 2018 Koledzy, Mam problem z twardniejącym pedałem hamulca po dłuższym postoju np nocy. Po wstępnej diagnozie oklepałem króciec od pompy vacum oraz zakleiłem go klejem cx-80 - był luźny teraz już z nim jest ok. Jednak pedał nadal twardnieje, z tą różnicą, że wcześniej potrafił stwardnieć po około 4 godzinach teraz tak po 7-8. Powiedźcie mi czy przewody wchodzące do tej tulei (te plastikowe kolanka) mają u was luz na tej tulei? U mnie szczególnie to kolanko od strony silnika chodzi luźno w lewo/prawo bez większej siły mogę okręcić go do okoła, a także ma luz np ciągnąć delikatnie w stronę silnika jest powiedzmy kilka milimetrów luzu do momentu poczucia oporu. Zapobiegawczo zamówiłem już tulejkę, jednak chciałbym się dowiedzieć czy ten luz to norma czy też nie. Pozdrawiam, Darek
iwadrian Opublikowano 6 Lipca 2018 Autor Opublikowano 6 Lipca 2018 To jest normalne, że pedał będzie twardy po dłuższym postoju, bo nie pracuje wtedy pompa vacum i schodzi ciśnienie z układu. Ważne aby był miękki przy uruchomionym silniku.
tipmaniak Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Panowie, mam taki problem z przednimi hamulcami ;/ przed zmiana przednich hamulców z 288 na 320, miałem ciagly probelm z biciem tarcz, zmieniłem piasty, tarcze, klocki ciagle to samo. Zwiększyłem hamulce z przodu na 320mm. zaciski po pełnej regeneracji, nowe tarcze i klocki. Przez pewien czas było dobrze, ale później zaczęło się to samo. Tarcza jest cieńsza i szybciej sie nagrzewa i zaczyna bić (szarpać kierownica). Zauważyłem że spokojna trasa/jazda nie wpływa negatywnie na tarcze, nie biją. Ale wystarczy że wyjadę na autostradę predkość rzędu 140/160 przejade 10km i chce hamować tarcze zaczynają bić, tak jakby się nagrzewały przez klocki. zaciski nie odbiły. I tu właśnie moje pytanie czy problem leży w tarczach, zaciskach czy np w pompie vacum, pompie ?
Bogis Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 U mnie tez byl ten problem z hamulcami okazala sie ze krusiec od pompy byl naruszo y i lafal na wszystkie strony podkleilem poxipolem i narazie wzzystko dziala bez zarzutow.
czester50 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 (edytowane) Witam Panowie mam pytanie czy uszczelka (metalowa) pod tandemowa pompe Waku+paliwo musi byc dokrecana okreslonym momentem , czy dokrecic na tak zwanego " czuja". A dlaczego sie pytam w moim A4 B7 nie nagle , ale po wjezdzie do garazu pedal hamulca "twardy" jakos zahamowalem. Pojechalem do kolegi mechanika i zakleilismy kruciec wychodzaczy z wakupompy i na drugi dzien to samo twardy pedal mala skutecznosc hamowania, zamowilem waku wraz z uszczelka , wymienilismy waku, hamulec mieki, ale po wjezdzie do garazu zauwazylem rope na betonowej posadzce. Pod miejscem gdzie montowana jest pompa slady ropy. Oddalem pompe zamowilem inna i stad takie pytanie czy trzeba ta pompe dokrecac momentem (jakim ewentualnie ), czy tez przykrecic na tzw. czuja. To nikt nie zna odpowiedzi ?. Zapytalem mechanika, metalowa uszczelke pod tandemowa pompe przykrecamy do oporu Edytowane 12 Stycznia 2019 przez czester50 brak odpowiedzi
marky2552 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 (edytowane) Ktoś wie jak wyjąć to pier**lone serwo z a4 b6 ? Męcze się i męcze i nie wiem jak wiem że pewnie śruby są pod stelażem pedałów a tego stelaża za c**ja nie da się wyjąć bo z tego co widzę to jesf om przykręcony od stronh serwo także ani w tą ani w tą chyba że ja czegoś nir widzę dobra już sobie poradziłem Edytowane 3 Czerwca 2019 przez marky2552
soku11 Opublikowano 8 Czerwca 2019 Opublikowano 8 Czerwca 2019 A wiecie może czy taki sam problem z gumową tulejką może być w A4 B5 polift? Szukałem tego zaciskającego się vacuum ale z serwa wychodzi jeden przewód i przechodzi przez ścianę grodziową i idzie dalej do silnika. Wygląda jakby po prostu przez nią przechodził i nie ma miejsca na jakieś zaciskanie się (rurka metalowa?). Z góry dzięki za pomoc.
Avaxus Opublikowano 4 Października 2019 Opublikowano 4 Października 2019 Panowie czy da się to załączyć czy trzeba szukać nowego?
Wylye Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Cześć. Ponieważ od jakiegoś czasu obserwuję w swoim aucie obniżenie jakby sprawności hamulca zrobiłem co następuje 1 - solidne "serwisowe" odpowietrzenie systemu - nastąpiła BEZSPRZECZNIE poprawa 2 - naprawa wszystkich zacisków (z wymianą wszystkich rzeczy jak prowadnice, uszczelnienia, tarcze itd) - trochę też pomogło 3 - wstawiłem tulejkę do łącznika na grodzi - to nie przyniosło żadnej zmiany 4 - wyjąłem przewód z zaworkiem typu "check" z obudowy serwa i stwierdziłem, że w stronę czynną ma on dosyć "obstrukcyjny" przepływ, wypłukałem go w denaturacie i benzynie ekstrakcyjnej - zaworek zdecydowanie lepiej zaczął przepuszczać powietrze w stronę przepływu odczułem kolejną poprawę. Jednak wszystko to nie jest tym czym "powinno być" Sprawdziłem szczelność całego układu vacuum - brak "leakingu" Mam dwa pytania 1) W związku z tym, że moja wersja nie posiada pompy próżniowej - tylko eżektor realizujący próżnię do systemu serwa - czy ktoś miał poprawę po wymianie eżektora ? 2) czy ktoś z kolegów zastosował "MOD" polegający na wstawieniu do systemu z eżektorem - pompy próżniowej do systemu serwa - jako dodatkowej w celu wywołania większej próżni w systemie? - czy pompa ta posiada dodatkowy sterownik, czy też posiada własny? W takim przypadku wg mojego "pomysłu" wystarczyłoby zasilenie pompy prądem, wstawienie w układ trójnika tak by pompa pracując wytwarzała dodatkową próżnię w systemie. Eżektor ma swój "własny zaworek check" więc nie stanowiłby to żadnego zakłócenia ani samej próżni ani eżektora. Ma ktoś jakieś doświadczenia w takim "pomyśle"?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się