keczu Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 5 godzin temu, cysiek18 napisał: Opiszę swoje poczynania z montażem prawe IC. Wybrałem opcje z zakupem IC od 2.0 tfsi lub tdi z uwagi na to że mocowanie IC oraz łapacz powietrza pasuje bez przeróbek. Praktycznie obyło się bez rzeźby Co kupiłem:Prawy IC: 8E0145806M lub 8E0145806QUchwyt IC: 059145814BŁapacz powietrza: 8E0117336J lub 8E0117336NRura IC z 2.0 tfsi: 8E0145708KKolanko silikonowe: 54mmŁącznik: 54mmOpaski zaciskowe: SGB 64-67mm Wiadomo, do wrzucenia IC trzeba zdjąć zderzak i lampę. Demontaż lampy dużo ułatwia. Chwilowo wyrzuciłem SAI, będę montował ten układ tak jak w BEX, bo póki co mój katalizator jeszcze jest w całkiem dobrym stanie., ale to jeszcze do przemyślenia Po demontażu SAI uchwyt mocujemy w dziury po uchwycie SAI z tą różnicą że jeden otwór niżej. Po dokręceniu montujemy IC, jest ciasno i trzeba uważać, żeby nie przygiąć cienkich blaszek na IC, ale ogólnie się da to zrobić bezboleśnie: Montujemy łapacz powietrza i w sumie możemy składać lampę i zderzak, jednak łatwiej to zostawić na sam koniec Starą rurę idącą od turbo do rury w pasie przednim trochę wyginamy i podłączamy do dolnej rury IC. Proponuję skręcić ją porządną opaską SGB 64-67mm. DV zostawiamy tak jak jest, tylko rurę od niej do tipa popuszczamy na opaskach i obracamy tak, żeby się nie zaginała Bierzemy się za górną rurę. Oryginalną rurę z 2.0 tfsi trochę obcinamy i łączymy z kolankiem silikonowym, zakładamy opaski SGB: Opasek na razie nie skręcam, bo będziemy jeszcze układać rurę i może być potrzeba trochę ją obrócić. Najpierw mocujemy do IC a potem do rury w pasie przednim. Do montażu z IC użyłem oryginalnej opaski bo dostałem ją w zestawie z rurą. Następnie zakładamy silikonowe kolanko na rurę w pasie przednim i układamy rurę. Skręcamy wszystkie opaski i mamy zamontowane i podłączone IC Montujemy lampę a w zderzaku wyciągamy zaślepkę obok halogenu: Składamy wszystko do kupy i cieszymy się lepszym chłodzeniem. Całość robiłem pod blokiem, więc bez kanału się da Mnie się wydaje, że jak chcesz zostawić SAI to przy tym ustawieniu rur miejsca może brakować - zerknij na moje zmagania. Pozdro
rafiki5 Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 3 godziny temu, cysiek18 napisał: Grubsza to od dv a cienka od turbo co idzie do N75. Koszty wyszły naprawdę śmieszne, choć trochę tego szukałem, żeby było po taniości. Na allegro intercoolery chodzą od około 60 zł w górę, uchwyt jakieś 40 zł, łapacz 50zł i rura kolejne 20 zł. Najlepiej szukać od jednego sprzedającego wtedy nie ma kosmicznych cen za przesyłki. W sumie byłem przygotowany na jakieś 250 zł za całość ale trochę poszukałem i IC w komplecie z uchwytem kupiłem za 60 zł z przesyłką . Rurę i łapacz kupiłem na forum również 60 zł z wysyłką. Łapacz miał małą dziurę ale zakleiłem ją bez problemu. Do tego kolanko silikonowe i obejmy też 60 zł z wysyłką. Łącznik do rur dotoczył mi znajomy tokarz za dwa piwa ale na allegro koszt takiego to 10-15 zł. W sumie nie przekroczyłem 200 zł. To naprawdę śmieszna cena za to wszystko ? jeszcze jedna sprawa czy rozmiar średnicy łącznika i kolanka silikonowego- 54mm ma być napewno taki sam? Złączy się bez problemu jedno z drugim?
cysiek18 Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 To naprawdę śmieszna cena za to wszystko [emoji16] jeszcze jedna sprawa czy rozmiar średnicy łącznika i kolanka silikonowego- 54mm ma być napewno taki sam? Złączy się bez problemu jedno z drugim? Tak bo 54mm to średnica wewnętrzna kolanka a zewnętrzna łącznika [emoji41]Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
rafiki5 Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 2 godziny temu, cysiek18 napisał: Tak bo 54mm to średnica wewnętrzna kolanka a zewnętrzna łącznika Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Dobrze wiedzieć, po twoim fotostory natchneles mnie do założenia prawego IC ? Wszystko spoko pokolei opisales. Parę stron wcześniej pisali ze trzeba przedłużyć rurę do DV. Też ją przedlużales, czy nie było takiej potrzeby? Trochę się pogubiłem
cysiek18 Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 5 godzin temu, rafiki5 napisał: Dobrze wiedzieć, po twoim fotostory natchneles mnie do założenia prawego IC ? Wszystko spoko pokolei opisales. Parę stron wcześniej pisali ze trzeba przedłużyć rurę do DV. Też ją przedlużales, czy nie było takiej potrzeby? Trochę się pogubiłem Obróciłem ją tylko. Tzn. ten koniec który był przy dv jest teraz przy tip i odwrotnie 20 godzin temu, keczu napisał: Mnie się wydaje, że jak chcesz zostawić SAI to przy tym ustawieniu rur miejsca może brakować - zerknij na moje zmagania. Pozdro Mam plan przerobić trochę tą metalową rurę przykręconą do turbo Ale to zobaczę, może zapomnę całkiem o tym SAI W dniu 5.05.2018 o 18:34, Misieqq7 napisał: wytnij sobie w zderzaku te dwa dolne mocowania zaślepki bo tak chamsko je widać, Chyba że już to zrobiłeś. Ja to zrobiłem po zamontowaniu zderzaka. Patrze a z lewej stronie nie ma a z prawej widać dwa mocowania więc nożyk i tak jest estetyczniej moim zdaniem oczywiście:) Muszę to wyciąć, ale chyba zrobię to przy montażu dokładki z cupry
daniok Opublikowano 7 Czerwca 2018 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Czym/dlaczego różnią się łapacze powietrza 8E0117336J i 8E0117336N - po zdjęciach widzę, że "N" ma wycięcia w lewym dolnym rogu patrząc od przodu auta ?
Ptachu Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Mam pytanko odnośnie prawej kierownicy powietrza z 2.5 b6 do lewego intercoolera z b5. Czy szukać z dobrymi uchwytami które nie są połamane czy to obojętne bo mocuje się ja inaczej jak na te uchwyty? Dziękuje i pozdrawiam
Voucher Opublikowano 9 Czerwca 2018 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Panowie, A jak wyglada temat dual SMIC do 1.9 TDI? Podobnie jak do 1.8T czy czyms sie rozni montaż?
adrian242424 Opublikowano 11 Lipca 2018 Opublikowano 11 Lipca 2018 Panowie niech ktoś zdradzi, jak najprościej zarobić końcówkę rury z kwasiaka tak, żeby wąż nie spadał, chodzi mi dokładnie o ten pierścień/przetloczenie na końcu rury. Jedynie co mi przychodzi na szybko do głowy to zakupić drut ok 3-4mm owinąć go ciasno wokół rury (na kształt obrączki) i połapać w paru miejscach.
cysiek18 Opublikowano 11 Lipca 2018 Opublikowano 11 Lipca 2018 (edytowane) 6 minut temu, adrian242424 napisał: Panowie niech ktoś zdradzi, jak najprościej zarobić końcówkę rury z kwasiaka tak, żeby wąż nie spadał, chodzi mi dokładnie o ten pierścień/przetloczenie na końcu rury. Jedynie co mi przychodzi na szybko do głowy to zakupić drut ok 3-4mm owinąć go ciasno wokół rury (na kształt obrączki) i połapać w paru miejscach. Na tokarkę to rzuć i zrób podtoczenie, zobacz sobie na zdjęciach powyżej. Tylko wszystko zależy jakiej grubości są ścianki w tej rurze Twój sposób może nie będzie estetyczny ale powinien zadziałać, tylko drut 3-4mm będzie za gruby. Z rury 50 zrobi ci się 56-58 i nie będzie łatwo na to węża naciągnąć Edytowane 11 Lipca 2018 przez cysiek18
adrian242424 Opublikowano 11 Lipca 2018 Opublikowano 11 Lipca 2018 9 godzin temu, cysiek18 napisał: Na tokarkę to rzuć i zrób podtoczenie, zobacz sobie na zdjęciach powyżej. Tylko wszystko zależy jakiej grubości są ścianki w tej rurze Twój sposób może nie będzie estetyczny ale powinien zadziałać, tylko drut 3-4mm będzie za gruby. Z rury 50 zrobi ci się 56-58 i nie będzie łatwo na to węża naciągnąć Tokarką dysponuje, jednak nie widzę takich podtoczeń na rurze o ścianie 1,5mm. W necie widziałem fajny patent z szczypcami morse'a na jednej szczęce przyspawana połowa nakrętki z drugiej podkładka i z tego co widziałem patent działa, ale na rurze aluminiowej i raczej nierdzewki tym nie ruszę. Porobię testy i dam znać. Inny sposób który jeszcze przychodzi mi do głowy to napawać rurę i obtoczyć.
1.8 T Opublikowano 17 Lipca 2018 Opublikowano 17 Lipca 2018 (edytowane) witam Panowie. chcę wrzucić intercooler od bexa do b7. Ale jak zacząłem szukać to są intercoolery od bexa o dwóch numerach. Mogły ktoś z Was mi podpowiedzieć który intercooler dokładnie by podszedł do mojego? Edytowane 17 Lipca 2018 przez 1.8 T
cysiek18 Opublikowano 17 Lipca 2018 Opublikowano 17 Lipca 2018 1 godzinę temu, 1.8 T napisał: witam Panowie. chcę wrzucić intercooler od bexa do b7. Ale jak zacząłem szukać to są intercoolery od bexa o dwóch numerach. Mogły ktoś z Was mi podpowiedzieć który intercooler dokładnie by podszedł do mojego? Etka podaje tylko 8E0145806F
1.8 T Opublikowano 17 Lipca 2018 Opublikowano 17 Lipca 2018 27 minut temu, cysiek18 napisał: Etka podaje tylko 8E0145806F czyli tego typu będzie pasował ?
cysiek18 Opublikowano 17 Lipca 2018 Opublikowano 17 Lipca 2018 3 godziny temu, 1.8 T napisał: czyli tego typu będzie pasował ? Jak najbardziej
1.8 T Opublikowano 18 Lipca 2018 Opublikowano 18 Lipca 2018 a czy wiatrołap też będzie pasował do b7?
Misieqq7 Opublikowano 19 Lipca 2018 Opublikowano 19 Lipca 2018 W dniu 18.07.2018 o 18:48, 1.8 T napisał: a czy wiatrołap też będzie pasował do b7? Ja montowal z bexa cały zestaw do b7 i kierowca powietrza pasuje bez problemu .
andrew01 Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 Jeśli chce w BFB zostawić pompę SAI i zamontować ją tak jak jest w oryginale BEX to czy elementy 6, 7 i 15 (wg ETKI są inne w BEX) są niezbędne?
soul87 Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 15 będzie pasować od BFB ale potrzebujesz tez blachy (3) od BEXa 6 7 do wymiany od BEXa
andrew01 Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 Dzięki bardzo 3'kę już mam, pozostały mi do zdobycia tylko rurki 6 i 7 Gdyby ktoś akurat wywalał SAI z BEX'a i miał zbędne te elementy to proszę o priv.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się