edekxp Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 (edytowane) IC zamontowany, nawet bez zdejmowania zderzaka. Rura pomiędzy IC a rurą pasa zastosowałem oryginalną tylko ja przeciąłem i przedłużyłem rurą nierdzewką Potrzebna była bo ma wyjście na DV. Dołączyłem kawałek rurki tej co była podłączona do tego metalowego zbiornika powietrza. Oczywiście zbiornik ten odłączony Muszę jeszcze go zdemontować Od turbiny zastosowałem kawałek węża wysokociśnieniowego (zbrojony) Trochę sztywny ale dało się podłączyć. Oby można było podłączyć wejście IC zastosowałem kolano pcv, na duże cisnienie. To jest podłączenie doraźne, zmienię to kolano na kwasówkę, chodziło mi aby spasować kąt jaki jest potrzebny Jest to 90 stopni, ale byłoby lepiej jakby było trochę mniej może 80 stopni Nie jest to kolano od rur ściekowych 50mm, gdyby ktoś pomyślał Zostało zrobić zamocowanie, jakąś blaszkę i przykręconą do podłużnicy i założyć na IC taką gumkę Zdjęcie od góry nie ma reflektora. Ostatnia rzecz do demontaż zderzaka i założenie kierownicy powietrza. Może dziś dam radę. Póki co szczelność sprawdzona kompresorem ciśnieniem 2bary wszystko szczelne Edytowane 29 Maja 2015 przez edekxp
zen8000 Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 ic od 2,5 tdi?? czym się różni od bexowskiego?? prócz ceny
gilas Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 troszkę mniejszy ale nie wieleWitam ja juz mam kupiony z bexa ale tylko ic i kompletnie nie wiem ile wezy i rur potrzebuje za komplet z bexa chca 450zl wiec to duzoo mugl bys mi powiedzieć albo nawet na szykować taki zestaw jak ty masz oczywiście zapłacę [emoji2]
krzysiekvtec Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Opublikowano 29 Maja 2015 Napisz do kolegi krisssx zapytaj za ile ci to skompletuje
edekxp Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 Jeżeli ic z bexa z rurą metalową więc podobnie jak u mnie kolano 90 stopni do tego kawałek węża prostego około 15 cm. Tak ja ja zrobiłem z rurą oryginalną od turbiny też się da tylko że z bexa ma wyjście ma dv, trzeba by którąś zaślepić.
piratdread Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Panowie, wczoraj wziąłem się za przymierzanie dsmic z bexa do a4 b7 1.8t i mam pewne wątpliwości. Mianowicie co zrobić z osuszaczem od klimy, który jest w miejscu gdzie ma być drugi intercooler oraz czy i w b7 jest konieczność usunięcia suszarki. Ogólnie nie przymierzyłem dokładnie, bo zestaw przyszedł mi, delikatnie mówiąc, wybrakowany o kilka rurek, więc pytam lekko na zaś oczekując braków z zamówienia. Jeszcze jakby ktoś podpowiedział czy na zdjęciu tu są wszystkie węże, zaczepy i inne potrzebne elementy: Z góry dzięki za podpowiedzi. Edytowane 9 Czerwca 2015 przez piratdread
edekxp Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Osuszacza nie trzeba ruszać mieści się IC Na zdjęciu raczej wszystko jest, swoją drogą ile zapłaciłeś za taki zestaw Edit; Zmienione u mnie kolanko na silikonowe. Sprawdzona szczelność wyszło trochę nieszczelności przy silniku. Eżektor oraz gniazda na wtryskiwacze pb Dodam że najlepiej sprawdzać szczelność za turbiną.Powietrze nie przechodzi przez turbinę do miski oleju (nie bulgocze) Po zlogowaniu w upał 27stopni, temperatura w dolocie nie przekroczyła 35 stopni W marcu robiłem logi i temp. w dolocie przekraczała 47 stopni przy 6000 obrotów. Poprawa jest i to znaczna. Koszt IC, kolano z 2,5TDI plus kolano z fmic.pl, opaski i kawałek rury nierdzewki, kierownica powietrza to wszystko około 120zł. Naprawdę warto Edytowane 9 Czerwca 2015 przez edekxp
bobikos Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Jak ktoś chce to mam do sprzedania IC z 2.5 tdi z b5 - ten z czujnikiem. Ja właśnie zamontowałem IC z 2.5 tdi z b5 z tym że ten drugi (prawy) - też wchodzi ładnie w prawe nadkole
otw Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Montując IC z 2.5 tdi jak go zamocowaliście? Wykorzystaliście uchwyt z b5 o numerze: 059145814?
edekxp Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 (edytowane) Trzeba dorobić blaszkę i zamocować na jeden uchwyt Ic i gwint w belce po sai Nie miałem czasu to zrobić. IC i tak się trzyma na wężach dość sztywno Edytowane 10 Czerwca 2015 przez edekxp
Homiczek Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 ic od 2,5 tdi?? czym się różni od bexowskiego?? prócz ceny 2.5 tdi ma 2 przepływy powietrza przez IC i 2 rury wlotowe i trzeba by coś kombinować - ew 2 IC'ki 2.5 tdi + podwójna rura łącząca
edekxp Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Kolego pomyliłeś auta.To co jest u mnie to jest z B5 a nie B6 i IC jest bardzo podobny do bexa
krzysiekvtec Opublikowano 12 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2015 Panowie, wczoraj wziąłem się za przymierzanie dsmic z bexa do a4 b7 1.8t i mam pewne wątpliwości. Mianowicie co zrobić z osuszaczem od klimy, który jest w miejscu gdzie ma być drugi intercooler oraz czy i w b7 jest konieczność usunięcia suszarki. Ogólnie nie przymierzyłem dokładnie, bo zestaw przyszedł mi, delikatnie mówiąc, wybrakowany o kilka rurek, więc pytam lekko na zaś oczekując braków z zamówienia. Jeszcze jakby ktoś podpowiedział czy na zdjęciu tu są wszystkie węże, zaczepy i inne potrzebne elementy: Z góry dzięki za podpowiedzi. Masz dwie rury ok ale czy ta sztywna to jest do DV ? Bo dziwnie wyglada, wieszak na IC ma mieć wszystkie gumy aby stabilnie go zawiesić sprawdź czy są bo będą jaja na koniec
audicoman Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Ciekawi mnie czy centralny ic od 2.5 TDI dało by się zamontować do 1.8 T w B7.
piratdread Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Masz dwie rury ok ale czy ta sztywna to jest do DV ? Bo dziwnie wyglada, wieszak na IC ma mieć wszystkie gumy aby stabilnie go zawiesić sprawdź czy są bo będą jaja na koniec Pytanie było raczej teoretyczne, bo w "kompletnym" zestawie, który kupiłem znalazła się jedynie rura do przepustnicy (którą jak się można domyślić posiadam) i jedna do lewego intercoolera. Myślałem, żeby dokupić resztę, ale wygląda na to, że to odeślę i będe kombinował co innego.
BeyerBrown Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) pompa sai tłoczy spaliny ubogie w tlen a bogate w niedopalone paliwo z powrotem do filtra powietrza To nie EGR który wpycha w kolektor dolotowy część spalin Pompa SAI (Secondary Air Injection) jak nazwa wskazuje tłoczy z puszki filtra dodatkowe, świeże powietrze by "zubożyć" niedopalone spaliny w kolektorze wylotowym w fazie nagrzewania się silnika, gdy pracuje on na ssaniu (bogatej mieszance) - dzięki temu katalizatory nie dostają po tyłku i dłużej będą sprawne. Przy okazji szybciej się nagrzewają. Po drodze jest zawór kombinowany sterowany podciśnieniem. ja pompę zdemontowałem całkiem, wtyczkę zaizolowałem i czeka na wyłączenie programowe, kto chce ją zostawić niech sie martwi gdzie upchnąc ogólnie da sie. Usunięcie SAI ma jedynie sens przy wyciętych katach, w przeciwnym wypadku to proszenie się o problemy w przyszłości... Do czego w takim razie ten zbiornik ciśnienia? To albo zbiornik podciśnienia albo co bardziej prawdopodobne osuszacz czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji. Nie mam pojęcia za co odpowiada ten zbiornik ale to już mówiłem, za to wiem, że nie ma go w etce co tym bardziej utwierdza mnie w przekonaniu że w piz... z nim Acha, pewnie wsadziły go tam szwabki bo im zalegał na magazynie... No ale co się nie zrobi kosztem wyciśnięcia kilkunastu KM więcej... Edytowane 16 Czerwca 2015 przez BeyerBrown
otw Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Jest to pulsation dumper, czyli tłumik. http://www.partsbase.org/audi/audi-a4-avant-a4-eu-2006-14587-charge-air-cooler/ 06B129953
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się