Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż prawego intercoolera 1.8T BEX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Da rade bez zdejmowania zderzaka.........

Opublikowano

Probowałem dopasować IC z 2.5tdi do a6 c5 1.8t i niestety poleglem, nawet przy wyrzuceniu SAI nie ma miejsca - osuszacz za mocno wystaje. Takze mam na zbyciu komplet gratów do przerobki w B6/B7. Wiecej info na PW.

Opublikowano

tez zaczynam składać powoli taki zestaw super opis

Opublikowano (edytowane)

Witam, gdyby ktoś chciał skompletować za mała kwotę zestaw dsmic z 2.5 tdika to mam gotowy cały zestaw na sprzedaż . 

Zapraszam na PW 

Edytowane przez Dominik93
Opublikowano

Ja użyłem 2.5tdi, zrobiłem kilka poprawek ale mocowania itd wyszły mi prawie w ori stylu

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam. Jestem przed montażem ic  z  bexa w b7. Myślę nad wywaleniem sai. I tu pytanie czy ten korek do zaślepienia wejścia w obudowę filtra to się tylko wciska czy na  klej ? 

I  ten przekaźnik ma jakie oznaczenia czy może być byle jaki ?

Opublikowano
1 godzinę temu, Misieqq7 napisał:

Witam. Jestem przed montażem ic  z  bexa w b7. Myślę nad wywaleniem sai. I tu pytanie czy ten korek do zaślepienia wejścia w obudowę filtra to się tylko wciska czy na  klej ? 

I  ten przekaźnik ma jakie oznaczenia czy może być byle jaki ?

Wciska się :), idealnie pasuje. Przekaźnik sobie odpuść, prędzej czy później wywali check ale i tak raczej będziesz jechał na program to ci go tuner wyłączy. Kata masz ?

Opublikowano

 

1 minutę temu, cysiek18 napisał:

Wciska się :), idealnie pasuje. Przekaźnik sobie odpuść, prędzej czy później wywali check ale i tak raczej będziesz jechał na program to ci go tuner wyłączy. Kata masz ?

Jeszcze mam ale chyba OdrazU wyleci  przy montażu ic. Tylko się zastanawiam czy na  pewno wywalić tą  pompę sai czy jednak zostawić . . ? Niby to nie potrzebne ustrojstwo.

Opublikowano
Teraz, Misieqq7 napisał:

 

Jeszcze mam ale chyba OdrazU wyleci  przy montażu ic. Tylko się zastanawiam czy na  pewno wywalić tą  pompę sai czy jednak zostawić . . ? Niby to nie potrzebne ustrojstwo.

Ja od dwóch tygodni jeżdżę z sai w bagażniku bo zamontowałem drugi IC. Docelowo chcę ją przymocować tak jak jest w BEX do bloku silnika. Ale zanim to zrobię chcę zajrzeć do kata od strony wydechu żeby zobaczyć w jakim jest stanie. Jak ok, to zakładam pompę, jak słabo z nim to sobie odpuszczam i szukam dp. 

Opublikowano
2 godziny temu, cysiek18 napisał:

Wciska się :), idealnie pasuje. Przekaźnik sobie odpuść, prędzej czy później wywali check ale i tak raczej będziesz jechał na program to ci go tuner wyłączy. Kata masz ?

Co do korka ja miałem wciśnięty i mi gdzieś wypadł po drodze przy pierwszej jeździe po modzie. Teraz mam wklejony i spokój.

Checka nie wywaliło mi ani razu od czasu jak jeżdżę z przekaźnikiem zamiast sai. Jest tylko błąd w kompie o niewystarczającym przepływie powietrza wtórnego. Ten błąd wywala tylko na zimnym silniku jak mu przycisnę.

Opublikowano

Panowie

a dając zaślepka blaszaną pod kombi zawór trzeba go całkiem wyrzucać? czy można dać zaślepkę i i skręcić to ponownie bez wyrzucania kombi zaworu i tych rurek?

i jak to jest z tym zaworem DV, jedni montując zestaw z bex nie zmieniali jego położenia? mam kompletny zestaw z bex i tam idzie ten zawór zaraz przy IC?

Opublikowano

Jakby ktoś miał cały komplet z BEXa na handel to chętnie przygarnę

Opublikowano

dziś montowałem prawy IC z bex. U mnie w B7 nie było tego trójnika do dodatkowego  pojemnika ciśnienia jak w b6.

pompa sai wyrzuciłem. nie miałem korka z coli ale idealnie pasuje z soku cappy jest duży i jest jak zaślpeka od zewnątrz.

wiadomo robiąc oryginalnie na bexa zawór dv zmienił swoje miejsce i wężyk podciśnienia  trzeba było dłuższy  i tu był problem, bo nie mogłem go wyciągnąć z pod kolektora ssącego. Dlatego złączyłem w połowie dwa wężyki. 

IC wkładałem  bez odkręcania pasa , odkręciłem tylko to kolanko jak wcześniej ktoś pisał na forum. 

troszkę mi zeszło ale wszystko się udało:)

Opublikowano
W dniu 2.05.2018 o 21:21, Misieqq7 napisał:

pompa sai wyrzuciłem. nie miałem korka z coli ale idealnie pasuje z soku cappy jest duży i jest jak zaślpeka od zewnątrz.

Nawet lepiej, ja dwa razy wciskałem w środek od pepsi i po jakimś czasie go tam nie było. Teraz dałem z pepsi w środek, cappy na zewnątrz i dodatkowo ścisnąłem go metalową obejmą, teraz nie ucieknie :)

Opublikowano

Opiszę swoje poczynania z montażem prawe IC. Wybrałem opcje z zakupem IC od 2.0 tfsi lub tdi z uwagi na to że mocowanie IC oraz łapacz powietrza pasuje bez przeróbek. Praktycznie obyło się bez rzeźby :)

Co kupiłem:
Prawy IC: 8E0145806M lub 8E0145806Q
Uchwyt IC: 059145814B
Łapacz powietrza: 8E0117336J lub 8E0117336N
Rura IC z 2.0 tfsi: 8E0145708K
Kolanko silikonowe: 54mm
Łącznik: 54mm
Opaski zaciskowe: SGB 64-67mm 

Wiadomo, do wrzucenia IC trzeba zdjąć zderzak i lampę. Demontaż lampy dużo ułatwia. Chwilowo wyrzuciłem SAI, będę montował ten układ tak jak w BEX, bo póki co mój katalizator jeszcze jest w całkiem dobrym stanie., ale to jeszcze do przemyślenia :)

Po demontażu SAI uchwyt mocujemy w dziury po uchwycie SAI z tą różnicą że jeden otwór niżej. Po dokręceniu montujemy IC, jest ciasno i trzeba uważać, żeby nie przygiąć cienkich blaszek na IC, ale ogólnie się da to zrobić bezboleśnie:

IMG_20180405_182542.jpg

Montujemy łapacz powietrza i w sumie możemy składać lampę i zderzak, jednak łatwiej to zostawić na sam koniec :)

Starą rurę idącą od turbo do rury w pasie przednim trochę wyginamy i podłączamy do dolnej rury IC. Proponuję skręcić ją porządną opaską SGB 64-67mm. DV zostawiamy tak jak jest, tylko rurę od niej do tipa popuszczamy na opaskach i obracamy tak, żeby się nie zaginała :D

IMG_20180412_125555.jpg

 

Bierzemy się za górną rurę. Oryginalną rurę z 2.0 tfsi trochę obcinamy i łączymy z kolankiem silikonowym, zakładamy opaski SGB:

 

IMG_20180412_1304472.jpg

Opasek na razie nie skręcam, bo będziemy jeszcze układać rurę i może być potrzeba trochę ją obrócić. Najpierw mocujemy do IC a potem do rury w pasie przednim. Do montażu z IC użyłem oryginalnej opaski bo dostałem ją w zestawie z rurą. 

IMG_20180412_131106.jpg

Następnie zakładamy silikonowe kolanko na rurę w pasie przednim i układamy rurę. Skręcamy wszystkie opaski i mamy zamontowane i podłączone IC :)

IMG_20180412_131110.jpg

Montujemy lampę a w zderzaku wyciągamy zaślepkę obok halogenu:

IMG_20180405_183349.jpg

Składamy wszystko do kupy i cieszymy się lepszym chłodzeniem. 

IMG_20180407_112953.jpg

 

Całość robiłem pod blokiem, więc bez kanału się da :D

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano
41 minut temu, cysiek18 napisał:

Montujemy lampę a w zderzaku wyciągamy zaślepkę obok halogenu:

wytnij sobie w zderzaku te dwa dolne mocowania zaślepki bo tak chamsko je widać, Chyba że już to zrobiłeś. Ja to zrobiłem po zamontowaniu zderzaka. Patrze a z lewej stronie nie ma a z prawej widać dwa mocowania więc nożyk i tak jest estetyczniej moim zdaniem oczywiście:)

Opublikowano
5 godzin temu, cysiek18 napisał:

 

IMG_20180412_131110.jpg

Opublikowano
Teraz, rafiki5 napisał:
5 godzin temu, cysiek18 napisał:

 

IMG_20180412_131110.jpg

Świetna robota i super fotorelacja ? Od czego są odpiete te dwie rury na zdjęciu? Po pompie SAI? Jaki cię wyniósł ogólny koszt części i za ile można dostać ten IC z 2.0tfsi? 

Opublikowano
Teraz, rafiki5 napisał:

Świetna robota i super fotorelacja ? Od czego są odpiete te dwie rury na zdjęciu? Po pompie SAI? Jaki cię wyniósł ogólny koszt części i za ile można dostać ten IC z 2.0tfsi? 

Grubsza to od dv a cienka od turbo co idzie do N75.

Koszty wyszły naprawdę śmieszne, choć trochę tego szukałem, żeby było po taniości. Na allegro intercoolery chodzą od około 60 zł w górę, uchwyt jakieś 40 zł, łapacz 50zł i rura kolejne 20 zł. Najlepiej szukać od jednego sprzedającego wtedy nie ma kosmicznych cen za przesyłki. W sumie byłem przygotowany na jakieś 250 zł za całość ale trochę poszukałem i IC w komplecie z uchwytem kupiłem za 60 zł z przesyłką :D .  Rurę i łapacz kupiłem na forum również 60 zł z wysyłką. Łapacz miał małą dziurę ale zakleiłem ją bez problemu. Do tego kolanko silikonowe i obejmy też 60 zł z wysyłką. Łącznik do rur dotoczył mi znajomy tokarz za dwa piwa :) ale na allegro koszt takiego to 10-15 zł. W sumie nie przekroczyłem 200 zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...