Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki płyn do układu wspomagania ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaciski na wężykach są takie jak do osłony przegłubu założone. chodzi mi o to że tego typu. Do kitu bo nie wiem jak rozpiąć.

Zaciski/opaski CAW są jednorazowe, musisz uszkodzić, ścisnąć lub rozciąć połączenie.

CAW mało popularne w Polsce, gdyż potrzebna jest specjalna zaciskarka.

Ale na manszety tylko takie powinno się stosować a często widuję nawet plastikowe.

Po wymianie zastosujesz inne zaciski/opaski np. GBS, sprężynowe lub ze ślimakiem.

Ja zwykle demontuję opaski przy pompie te przy zbiorniczku zostawiam/jeśli wężyki "zdrowe"/.

Zalej LHM PLUS.

Opublikowano (edytowane)

ten płyn nie jest dla oooo tylko dla BMW

producent febi podaje że płyn 6162 jest przeznaczony dla BMW, dla audi podaje płyn 6161 który odpowiada numerowi G 004 000 M2

Kolego.. widzisz co piszesz... 6161 odpowiada numerowi G004000M2... czyli jest płynem syntetycznym !

A kolega potrzebuje mineralnego na dolewkę.

fireman tom kupuj zielony mineralny na dolewkę i tyle w temacie.

Sam ostatnio to przechodziłem... płynu nigdy nie wymieniałem, auto mam od 5 lat, ostatnia notka o wymianie w ASO w 2003r na G002, poziom spadł poniżej min. kupiłem zielonego mineralnego Febi na dolewkę i jeżdżę.

Pytałem się swoich dwóch mechaników to mówili żeby nie wymieniać tylko dolewać...

- Jeden ma Passata od 10 lat, na liczniku nabite 500tyś i mówi że on tylko dolewa, nigdy nie wymieniał.

- Drugi mechanik robi CHIP-tuningi, ma hamownie, DPFy itp... i też mówił żeby kupić na dolewkę. Mówił że czasami wychodzą jaja po wymianie... nowy płyn się zważy ze starym itp itd.

:hi:

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez Krumak
Opublikowano

skoro g004 zastąpiło g002 to chyba musi odpowiadać g004 skoro g002 juz nie ma. mój teściu zalał 6162 febi a4 b5 i zaczeły się problemy ze wspomaganiem zalałem mu ori g004 i jak reką odjął a mechanicy juz chcieli magiel wymieniać

Opublikowano

Nie mówię że tak nie było... o Febim opinie są podzielone, jedni polecają, drudzy ganią...

Ale ja w swoim wypadku do uzupełniania poziomu z poniżej min. na max wlałem może 100ml... więc...

Opublikowano

Dwa miesiące temu wymieniłem płyn G00400. Jedyną różnicę jaką zauważyłem to lżejsza praca układu. Po za tym problemów brak. Wszystko zrobione według instrukcji na forum

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No dolać muszę w sumie już ale zauważyłem, że poci mi się wąż przy zbiorniczku ten od wewnętrznej strony. Widzę że jest łączony tymi śmiesznymi zaciskami chyba w 3 miejscach. Wydaje mi się, że to jest przyczyna ubywania płynu. Magiel chodzi jak zawsze, żadnych niepokojących dźwięków.


W IC mają LHM ale jakiś inny niż tutaj podawaliście. Czy ten będzie dobry??

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1715141918221-LHM_PLUS_1L_TOTAL-olej-lhm,scr_dItems.html

Opublikowano

W IC mają LHM ale jakiś inny niż tutaj podawaliście. Czy ten będzie dobry??

Płyn dobry lecz ich cena wysoka.

Na tę chwile ten płyn powinien kosztować 22-26 zł.

Opublikowano

na alle tyle kosztuje

Opublikowano

No i pupa blada... Dolałem Total LHM Plus wczoraj żeby nie jeździć poniżej minium. Dolałem pomiędzy min a max. Wróciłem z parkingu gdzie po intensywnym kręceniu kierownicą (ciasno było) zaczęło hałasować wspomaganie - takie jakby tarcie. Zaglądam do zbiorniczka a olej jest spieniony i widać sitko gołe :(. Dodam tylko że przed dolaniem nic takiego sie nie działo. Czy może to być spowodowane dolewką??

Opublikowano

Masz gdzieś dziursko

Opublikowano

Dolałem olej, po przejechaniu ok 2 km w zbiorniczku pusto, wszystko uciekło. Widać olej za osłoną drążka z jednej strony. Czy maglownica z Passata będzie pasować?

Opublikowano

Przymierzam się do wymiany płynu wspomagania, lać LHM Total`a, czy coś innego ? Olej wole mieć z najwyższej półki i szukam czegoś dobrego, wiem że pewnie ktoś wyskoczy z tym ASO, ale ja potrzebuję minerał, a oni mają tylko syntetyki, słyszałem że jak się wleje syntetyk mogą być problemy ze szczelnością :) A więc bym chyba wolał porządny minerał.

 

Druga sprawa jak to najlepiej wymienić, co gdzie odpiąć, zlewać to jakoś z pompy ? Bo pewnie bym musiał odpalić podczas bardzo niskiego stanu oleju i żeby jej ch*j nie strzelił :/

Opublikowano

Technika wymiany opisana jest na forum. W skrócie: Odpinasz przewód od zbiorniczka do pompy i zlewasz do jakiegoś naczynka płyn ze zbiorniczka. Żeby sobie ułatwić, to możesz odkręcić zbiorniczek. Potem, podnosisz przód auta i kręcisz kołami, na wyłączonym silniku. Z magla zleci Ci płyn. Jak już do zbiorniczka nie będzie nic zlatywało, to zalewasz zbiorniczek płynem, uruchamiasz silnik i kręcisz kierą, pilnując poziomu płynu w zbiorniczku, w razie potrzeby dolewasz płynu. Jeśli nie chcesz płukać układu, to to już koniec. Odpowietrzasz układ kręcąc kołami na maxa w lewo i prawo, aż płyn przestanie się pienic. Jeśli chcesz płukać układ, to znowu zlewasz płyn i zalewasz świeżym.
Co do rodzaju płynu, to ja do swojego afn zalewam ori z ASO i jest ok. Nic nie cieknie, ubytków płynu zero.

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej wspomniał, u mnie tez tylko leje oryginał - nie ma co kombinowac

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, fragless1 napisał:

Technika wymiany opisana jest na forum. W skrócie: Odpinasz przewód od zbiorniczka do pompy i zlewasz do jakiegoś naczynka płyn ze zbiorniczka. Żeby sobie ułatwić, to możesz odkręcić zbiorniczek. Potem, podnosisz przód auta i kręcisz kołami, na wyłączonym silniku. Z magla zleci Ci płyn. Jak już do zbiorniczka nie będzie nic zlatywało, to zalewasz zbiorniczek płynem, uruchamiasz silnik i kręcisz kierą, pilnując poziomu płynu w zbiorniczku, w razie potrzeby dolewasz płynu. Jeśli nie chcesz płukać układu, to to już koniec. Odpowietrzasz układ kręcąc kołami na maxa w lewo i prawo, aż płyn przestanie się pienic. Jeśli chcesz płukać układ, to znowu zlewasz płyn i zalewasz świeżym.
Co do rodzaju płynu, to ja do swojego afn zalewam ori z ASO i jest ok. Nic nie cieknie, ubytków płynu zero.

Dziękuje za opis, ja jakoś nie mogłem tego odszukać. Przewód lepiej wypiąć przy pompie i tam zlewać rozumiem, aby grawitacja zrobiła swoje ? I co z płynem w pompie, bo pewnie coś tam zostanie, tak ma już być ?

Edytowane przez A4CCH
Opublikowano

W układzie zawsze pozostanie odrobina starego płyny ale nie przejmowałbym się tym.

O ile oczywiście płyn nie ma koloru kawy i na sitku nie ma opiłków metalu.

Zwykle zalewam budżetowo minerał  LHM TOTALA jak coś lepszego to LHM XADO .

 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, KINIAM napisał:

W układzie zawsze pozostanie odrobina starego płyny ale nie przejmowałbym się tym.

O ile oczywiście płyn nie ma koloru kawy i na sitku nie ma opiłków metalu.

Zwykle zalewam budżetowo minerał  LHM TOTALA jak coś lepszego to LHM XADO .

 

te LHM XADO dużo się różni od Totala, nic nie zrobi uszczelką ? A co myślicie o FEBI, warto czy lepiej odpuścić. Bo syntetyk z ASO chyba odpuszczę, bo jak byk na zbiorniczku ONLY MINERAL.

Edytowane przez A4CCH
Opublikowano

Nie wiem dlaczego nie chcecie posłuchać Dev-a. On jest w tym specjalistą. Ja jeździłem na ORY i zatarłem pompę, później zalałem zielony minerał FEBI 6162 minerał (6161 to syntetyk)ale układ nie działał jak powinien. W końcu się posłuchałem Dev-a i zalałem citroena LHM plus, układ działa prawidłowo już 3 czy 4 rok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...