Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Właśnie u nas drogi są dosyć dobre. A o auto bardzo dbam i nie ma mowy o szybkiej jeździe po dziurach. Opony raczej oryginały bo w dokumentach reklamacyjnych widnieje siedziba Goodyeara.

Takiego czegoś nie powinno być na nowych oponach:

Zdjęcia

Zdjęcia

Zdjęcia

 

Edytowane przez roba4b6
  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Widziałem kiedyś takie pęknięcia na Fuldach bodajże ,  ale coś takiego na  Goodyearach ???  :decayed:

 

Opublikowano

Mi do śmiechu nie było jak to zobaczyłem. Te pęknięcia były na wewn. ściance i na przeglądzie diagnosta to zauważył. Gdyby to pierdykneło w trakcie jazdy nie było by różowo.

Opublikowano

ostatnio zamówiłem na oponeo imperiale ecosport 2,  też mają wadę, mają wybrzuszenia na bokach.

Opublikowano
Dnia 16.04.2017 o 12:24, piotrsob1 napisał:

Jak się jeździ ostro to niestety ale trzeba zmieniać kapcie co sezon :P

A tak bez jaj to co dwa sezony :D

Ostro nie ostro, tempo znikania jest zabójcze - tym bardziej, że to w większości jechane po mokrej nawierzchni.

 

Opublikowano
Dnia 16.04.2017 o 07:49, przem8 napisał:

U mnie po takim przelocie jeszcze nic nie ubyło :P Jaki masz kraj produkcji opon niemcy czy portugalia?

Sprawdzę i dam znać, bo nawet nie wiem.

Opublikowano

Witam, mam nadzieję że pomożecie.

Nadszedł czas na zmianę opon w moim aucie b7 avant, rozmiar 205/55/16. Do tej pory niezbyt rozwodziłem się nad tym tematem bo poprzednie Michelin Pilot HX może nie były wzorem przyczepności ale były niemalże niezniszczalne. Zrobiłem na nich ok. 70kkm a już jak przywiozłem od niemca auto to te opony nie były nowe ale miały dużo bieżnika. Jeszcze na jeden sezon by starczyły ale jedna się rozwarstwiła więc jest motywacja aby zmienić na coś nowego.

I tutaj zaczyna się mój problem a pytanie do Was. O ile w moim b7 rozmiar opony jest na naklejce na słupku to nie ma tam podanych indeksów nośności i prędkości. Powiedzmy że indeks nośności to 91 ta informacja się powtarza to co do indeksu prędkości próżno go szukać. Ja nie znalazłem tej informacji. W modelach b8 i wyżej te informacje już chyba są na naklejce i wtedy nie ma dylematu.

Jaki indeks nośności i prędkości jest zalecany przez producenta do tego auta ?

Mam dylemat. Rozważam zakup ContiPremiumContact 5 i zależy mi na rancie ochronnym. Niestety jest on dostępny tylko w indeksie V. Do tej pory miałem W. Nie wiem co lepsze rant czy wyższy indeks. Tylko nie wiem jaki minimalny indeks zaleca producent.

Zależy mi na oponie w miarę trwałej (jeśli takowe jeszcze da się kupić) i przyzwoicie trzymającej. Nie musi to być mistrz przyczepności. Zdaję sobie sprawę że te dwa parametry nie idą w parze. Czasem muszę zjechać na ostry gruby szutr, ale nie w celach sportowych. Takie drogi spotyka się na Bałkanach np. Albania. Nie chcę po jednym takim przejeździe mieć wyciętych z opony kilku klocków. Budżet nie jest tutaj najważniejszym wyznacznikiem. Może coś doradzicie.

 

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o indeks to 91V w zupełności wystarczy.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Koledzy wiec jakie oponki w rozmiarze 225/40/18 ?

Uniroyal rainsport 3? czy cos innego?

Opublikowano

Ach ten kompromis pomiędzy wyglądem a komfortem... :wink:

Opublikowano
Dnia 18.04.2017 o 07:25, kodzak0 napisał:

Koledzy wiec jakie oponki w rozmiarze 225/40/18 ?

Uniroyal rainsport 3? czy cos innego?

Według mnie, bardzo dobre opony. Opona o dobrych właściwościach jezdnych na suchym i bardzo dobrych na mokrej nawierzchni

Możesz śmiało brać :)

A osobiście jeżdżę na Continental ContiSport Contact 5

Opublikowano

Nexen są git . Mam u siebie i nic się nie dzieje ciche powoli się ścierają i cena jest ok.

POLECAM :good:

Opublikowano

Co polecicie do a6 c6 w rozmiarze 245/40 R18 indeks 97. Myślałem o run flatach, ale mechanik mi dzisiaj powiedział, że niszczą zawieszenie przez swoją twardość i wagę. Co sądzicie?

Opublikowano

Warto zmienić Bridgestone Turanza ER300 na Continental ContiPremiumContact 5? Ewentualnie Nokian Line? Rozmiar to 205/55 R16.

Opublikowano

Uniroyal Rainsport 3 są bardzo miękkie i komfortowe, super wyglądają, dobrze jeżdżą na deszczu nie piszczą, moim zdaniem ciche.

Minusy: szybka ścieralność, czuć miękkość opony przy dynamicznej jeździe w zakrętach i łukach.

Bardzo dużym plusem jest dobra cena.

Opublikowano
34 minuty temu, Bogas napisał:

Uniroyal Rainsport 3 są bardzo miękkie i komfortowe, super wyglądają, dobrze jeżdżą na deszczu nie piszczą, moim zdaniem ciche.

Minusy: szybka ścieralność, czuć miękkość opony przy dynamicznej jeździe w zakrętach i łukach.

Bardzo dużym plusem jest dobra cena.

Pasowały by mi te oponki. Proszę o info jaki masz na nich kraj pochodzenia

Opublikowano
3 godziny temu, pakamc napisał:

Pasowały by mi te oponki. Proszę o info jaki masz na nich kraj pochodzenia

Czechy jak dobrze pamiętam ?

Opublikowano

Panowie w chwili obecnej mam opony Vredestein Ultrac Vorti R rozm 235/35/19 położone na feldze 9j, spisują się znakomicie jako opona ale tak się zastanawiam nad zmianą na coś ze zdecydowanie mniejszym rantem ochronnym, po głowie chodzą mi:

1. Michelin Pilot Super Sport lub Michelin Pilot Sport 3 lub 4

2. Nokian ZLine

3. Pirelli P Zero

4. Toyo T1 R

5. Falken FK 452 lub 510

6. Hankook Ventus S-1 Evo2 K-117 lub Hankook K117

Czy jeszcze coś innego, co myślicie ? Bo jakoś nie mogę się zdecydować :kwasny:

Aha, Uniroyal odpada, Continentale SportContact już też miałem, szukam czegoś fajnego:)

Opublikowano
Panowie w chwili obecnej mam opony Vredestein Ultrac Vorti R rozm 235/35/19 położone na feldze 9j, spisują się znakomicie jako opona ale tak się zastanawiam nad zmianą na coś ze zdecydowanie mniejszym rantem ochronnym, po głowie chodzą mi:

1. Michelin Pilot Super Sport lub Michelin Pilot Sport 3 lub 4

2. Nokian ZLine

3. Pirelli P Zero

4. Toyo T1 R

5. Falken FK 452 lub 510

6. Hankook Ventus S-1 Evo2 K-117 lub Hankook K117

Czy jeszcze coś innego, co myślicie ? Bo jakoś nie mogę się zdecydować :kwasny:

Aha, Uniroyal odpada, Continentale SportContact już też miałem, szukam czegoś fajnego[emoji4]

 

A dlaczego uciekasz od kołnierza zabezpieczajacego? Conti SC3 tez go miały ale SC5 czy SC6 juz nie mają. Scinasz je na krawężnikach? Jak braknie kołnierza to Rotory bardzo łatwo uszkodzić ranty...

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Opublikowano

Nie to że uciekam tylko Vredestein maja zdecydowanie za duży ten rant, pewnie każda z tych opon co wymieniłem bardziej się naciągnie w 235 ale jestem ciekaw Waszych propozycji, a oprócz właściwości jezdnych jest dla mnie ważny tez design opony :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...