Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AQD] 2.8 v6 30v quattro OEM+


DaveLove

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, krzysiek_f napisał:

- wymiana gum tylnego stabilizatora (Lemforder)

Z pierwszej strony wynika że wymieniłeś w tym roku.

Okazało się, że zamówione nie pasują (za mała średnica) i zapomniałem o temacie. Jutro zamówię z ASO i zobaczę, czy wymiana pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyk pełną gębą:kox:Mało jest b5 w sedanie z 2.8 quattro i jeszcze manual. Pod kocyk na lata:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wrażenia z jazdy na gwincie? Bardzo twardo jest? Uszłoby na daily czy to już bardziej kwestia indywidualnej tolerancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Wandej napisał:

Klasyk pełną gębą:kox:Mało jest b5 w sedanie z 2.8 quattro i jeszcze manual. Pod kocyk na lata:thumbup1:

Niemiec płakał jak sprzedawał :grin:

57 minut temu, longer_xd napisał:

A jak wrażenia z jazdy na gwincie? Bardzo twardo jest? Uszłoby na daily czy to już bardziej kwestia indywidualnej tolerancji?

Jak dla mnie jest idealnie. Ogólnie lubię twardsze zawieszenia i osobiście do serii bym nie wrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Nawiązując do wypowiedzi @Wandej przyjemnie jest popatrzeć na zadbaną B5 w serii, która z upływem czasu coraz bardziej będzie zbierać miano klasyka. Nie każda dobrze utrzymana be piątka musi być grubym projektem, bo zadbana seria też potrafi cieszyć oko i dawać frajdę z jazdy.

Nie mniej jednak na fabrycznym, w tym sportowym zawieszeniu, to Audi wygląda jak koza i nawet chcąc trzymać się jak najbliżej serii, aż prosi się, żeby nieco zredukować te fabryczne wnęki w kole. Po delikatnym obniżeniu samochód od razu wygląda bardziej estetycznie, a jeszcze przy ładnej feldze całość prezentuje się na tyle elegancko i spójnie, że nic więcej kombinować nie trzeba. Podobna mi się podejście do tematu autora, także od początku kibicuje temu wątkowi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, longer_xd napisał:

Nie mniej jednak na fabrycznym, w tym sportowym zawieszeniu, to Audi wygląda jak koza i nawet chcąc trzymać się jak najbliżej serii, aż prosi się, żeby nieco zredukować te fabryczne wnęki w kole. Po delikatnym obniżeniu samochód od razu wygląda bardziej estetycznie, a jeszcze przy ładnej feldze całość prezentuje się na tyle elegancko i spójnie, że nic więcej kombinować nie trzeba.

B5 w serii stoi wyżej niż B6 (chyba). Mając fabrycznie - 20 mm boje się, że zahaczę o coś.

Najważniejsze, żeby użytkownik był zadowolony. ;)

Edytowane przez george
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoi mega wysoko, nawet przy tych niby -20 mm niestety. 

B5 to pierwsze Audi z wielowahaczowym zawieszeniem. Zrobili taki prześwit aby bez zdejmowania koła widać było w jakim stanie są tuleje/sworznie wahaczy ? 

Sprawdziło się więc kolejnych generacji nie było sensu unosić 2 m nad ziemią.

To moja teoria.

Edytowane przez krzysiek_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Rumaq napisał:

młodszą siostrę

Niezła d*pa,daj numer do tej młodej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, pila24 napisał:

Niezła d*pa,daj numer do tej młodej ?

Jak podrośnie to podeślę :grin:

30 minut temu, granatowy napisał:

Teraz pora skręcić ten gwint ?

Drogi w dużych miastach mamy takie, że myślę czy by go nie podnieść :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2020 o 17:46, Rumaq napisał:

Rodzina się powiększyła i B5 ma teraz młodszą siostrę :grin:

Wolę dojrzałe Panie ?

P.S

Udało się ustalić przyczynę stukania z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, krzysiek_f napisał:

Wolę dojrzałe Panie ?

Młodzi wolą dojrzałe,starzy wolą młode ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2020 o 10:39, krzysiek_f napisał:

Wolę dojrzałe Panie ?

P.S

Udało się ustalić przyczynę stukania z tyłu?

Trochę czasu brakuje i temat jeszcze nie rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy stabilizatora wymienione na ori. Mimo, że stare już poparciały to jednak stukanie jest dalej. Na myśl przychodzi mi jeszcze pozycja numer 10, bo to jedyny element który nie został jeszcze wymieniony. Chyba, że to tuleje sanek.. W tym tygodniu badam temat dalej.

rear.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zauważyłeś stukanie podczas przyspieszania z wolnych obrotów? Np zaraz po wyjeździe z zakrętu przyspieszasz, torsen zaczyna przekazywać napęd i czujesz to na karoserii? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nic takiego nie ma miejsca. Stukanie występuje tylko na nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie tłumiące (10) zamówione i w poniedziałek wymiana. Dam znać, czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprawdzone i wymienione. Po Bożym Narodzeniu wysyłam amortyzatory na sprawdzenie, bo najprawdopodobniej to one od nowości stukają..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest spora szansa, ze coś z tym zawieszeniem jest nie tak. Czekamy na wyniki ekspertyzy.

Mam nadzieje, że do wiosny temat się uda ogarnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...