Jump to content
0
Houdini

2.8/2.4 V6 układ zapłonowy na pojedynczych cewkach

Recommended Posts

Jak zapewne wielu z Was wie układ zapłonowy w naszych V6 nie jest układem idealnym. A jeśli coś się w nim popsuje to hmmm kable 300, cewka 1200, świece itd. także tani też nie jest.

Dlatego warto pomyśleć nad przerobieniem go na pojedyncze cewki [emoji2]

Temat inspirowany tematem na forum A6, zatem pozwolę sobie na pożyczenie kilku fotek [emoji6]

Co potrzebujemy:

Cewki, pasują od kilku siników(koszt używanych nawet podobno od 5 zł za sztukę)

 

2.0 FSI, 2.4, 2.8 FSI, 3.2 FSI, 3.0 TFSI, 4.2 FSI, 5.2 FSI

 

06D 905 115 

06D 905 115 A 

06D 905 115 C 

06D 905 115 D 

06D 905 115 F 

06D 905 115 G 

06D 905 115 J 

06D 905 115 K 

06E 905 115 

06E 905 115 A 

06E 905 115 B 

06E 905 115 C 

06E 905 115 D 

06E 905 115 E 

BERU ZSE 032 

 

1.8 T, 2.0 ALT, 3.0 ASN 

 

06C 905 115 A 

06C 905 115 B 

06C 905 115 D 

06C 905 115 E 

06C 905 115 F 

06C 905 115 G 

06C 905 115 H 

06C 905 115 K 

06C 905 115 L 

06C 905 115 M 

BERU ZSE051 

 

1.8 TFSI, 2.0 FSI, 2.0 TFSI 2.5 TFSI, 5.2 FSI 

 

06F 905 115 

06F 905 115 A 

06F 905 115 B 

06F 905 115 C 

06F 905 115 D 

06F 905 115 E 

06F 905 115 F 

07K 905 715 

07K 905 715 A 

07K 905 715 B 

07K 905 715 C 

07K 905 715 D 

07K 905 715 E 

07K 905 715 F 

BERU ZSE 033 

 

Natomiast raczej NIE PASUJĄ

 

1.8T 20V, 2.7T 30V, or 4.2L 40V. 

 

06A 905 115 

06A 905 115 A 

06A 905 115 B 

06A 905 115 C 

06A 905 115 D 

06B 905 115 G 

06B 905 115 H 

06B 905 115 J 

06B 905 115 L 

06B 905 115 M 

06B 905 115 N 

06B 905 115 P 

06B 905 115 Q 

06B 905 115 R 

06B 905 115 S 

06B 905 115 T 

06B 905 116 J 

06B 905 117 L 

06C 905 115 C 

BERU ZSE 043, ZSE 034

 

Im wyższa litera na końcu tym nowsza cewka, tak vag oznacza swoje cewki.

 

6x 4pin wtyczki cewek 1J0973724

 

c223b162b00b9584b1dd1b5ce330e99f.jpg

 

1x 5pin wtyczka główna 6X0973825

 

1d258dea4829c0fe3cd08f443a94b29a.jpg

 

Przewody(FLRY-B, plus i masa 2,5mm², sygnał 0,5-1mm²), lutownica, ewentualne dodatkowe narzędzia mile widziane, dwie sprawne ręce i trochę czasu wolnego [emoji6] nie podaję długości przewodów, bo różne cewki różnie się układają, przez co długość może być różna.

 

Teraz wystarczy wymontować starą cewkę, oraz stworzyć od 0 nową wiązkę. W głównej wtyczce mamy 5 pinów plus, masa i 3 sygnały. Sygnały sterują parami cewek 1/6, 2/4, 3/5.

1 4

2 5

3 6

NIE pomylić z łączeniem 1-4, 2-5, 3-6!!!

 

8a283300b34e22880ca55b356741e80c.jpg

 

We wtyczkach przy cewkach jest po 4piny więc brakuje nam 1. Tym ostatnim jest masa sinika, łapiemy ją z jakiejś śrubki [emoji6]

 

232248c9c58499ad4f4a918cb4c2ce60.jpg

 

952452c574aa43e5bb2675e4547de2f7.jpg

 

Kolejność pinów przy cewkach to plus, masa (z wtyczki głównej), sygnał, masa (sinika). Tu bardzo ładny schemat

 

 

Gdy już mamy wiązkę, należy zająć się cewkami, gdyż nie do końca pasują. W cewkach jest gumowy kołnierz, który nie pozwala nam wsunąć jej do końca. Należy wziąć ostry nóż i najzwyczajniej usunąć ok 1 cm gumy(w różnych cewkach może być różna wysokość, dlatego najlepiej obcinać po kawałku i sprawdzać czy wchodzi na świecę, a zapewniam że będzie czuć opór).

 

b49cd798e1e1b924b3968f9638a29c92.jpg

 

Cewki same na miejscu nie chcą siedzieć i powoli się wysuwają, trzeba je docisnąć plastikową osłoną pokrywy zaworów. W zależności od cewek i ich ułożenia, możliwe że będzie trzeba podciąć wzmocnienia w osłonie pokrywy żeby udało się ją zamocować, ja tak musiałem zrobić. No ale cewki siedzą pewnie i sinik nie traci na wyglądzie [emoji6]

 

Mając przygotowane cewki i wiązkę możemy wyrzucić stary układ i cieszyć się nowym [emoji2]

Na forum A6 niektórzy pisali o problemie z palącym się bezpiecznikiem. Czasami zamontowany jest 20A(pozycja 29) i nie zawsze daje radę uciągnąć cewki, należy wtedy zastąpić go 5-10A mocniejszym. Podobno w autach z seryjnymi pojedynczymi cewkami od razu montowane są bezpieczniki 30A.

 

Z zauważalnych zmian to równa praca silnika bez przerywania zwłaszcza na lpg, jakby lepiej się z dołu zbierał, inni piszą o cichszej pracy i lepszej reakcji na pedał gazu. Negatywów brak [emoji6]

 

Jeśli się zdecydujesz, robisz to na własną odpowiedzialność. Nie testowane na 2.6

 

Na koniec moja wiązka i montaż

 

 

 

 

7e1337b598f2f5dba1ad4ac15165e467.jpg

 

e4576e33d597173c0d967ae4f5333bf8.jpg

 

f26a006d845b47e4a7a2222cc20978ed.jpg

 

f72a5751d357c004cd74addfa5438619.jpg

 

e5de6f17b95b27e6e11167652979817c.jpg

 

19fb1c886b4943301e63a1bdc25486e3.jpg

 

68ddbc56a39e1408dc59b6ef3f247b47.jpg

 

848509b4f2edf6f4de3ccba66772ef88.jpg

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawał dobrej roboty! Jak coś mi się wysypie w moim układzie zapłonowym to pomyślę nad montażem u siebie fejeczek. Jedyne co mi nie pasuje to jest to, że nie siedzą na miejscu bo ja tak często robię coś przy silniku, że ich nie zakładam ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tak mam przerobione od 1,5 roku - bez żadnych problemów , u mnie bezpiecznik 30 A siedział seryjnie , może dlatego że to modelowy 2001 


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak to się ma do 4 cylindrów ???? zrobił byś kolego jakiś shemat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w 2.8 174KM będzie tak samo?


1.9TDI AHH 90KM '00r. -> 0,216 by bigu888 + soft by TUNE-UP = 165,2KM / 354,2NM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inaczej podpięcie bo jest chyba moduł zapłonowy po drodze - na a6klub w temacie o cewkach pojedynczych ktoś kombinował ale nie napisał czy zrobił


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam u siebie od paru dni tak przerobione. Lepszy elastycznosc silnika. Jestem bardzo zadowolony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest tutaj może ktoś kto zrobiłby taką wiązkę pod zamówienie? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robił to ktoś w 2.6 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to działam :) biore się najpierw za zrobienie wiązki, tylko gdzie dostać 6X0973825? bo nigdzie nie widze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allegro: 

6X0973825-KOSTKA-5-PIN-ZLACZE-WTYK-GNIAZ
ALLEGRO.PL

Kup teraz na allegro.pl za 11.00 zł - 6X0973825 KOSTKA 5 PIN ZŁĄCZE WTYK GNIAZDO VW 2,8 (5646335311). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, tsluszniak napisał:

Allegro: 

6X0973825-KOSTKA-5-PIN-ZLACZE-WTYK-GNIAZ
ALLEGRO.PL

Kup teraz na allegro.pl za 11.00 zł - 6X0973825 KOSTKA 5 PIN ZŁĄCZE WTYK GNIAZDO VW 2,8 (5646335311). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

ok już namierzyłem dawno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sory, datę Twojego posta zauważyłem jak już odpisałem :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś jeszcze wypowie się na temat ewentualnych odczuwalnych zalet tego rozwiązania ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja właśnie zrobiłem tego moda, i nie zauważyłem różnicy :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę już rok z pojedynczymi cewkami i jedyną różnicą jaką zauważyłem jest to, że silnik działa tak jak powinien :D Mocy nie przybyło wcale, kultura pracy... no nie wiem, wcześniej też nie było źle.

Zaletą jest to, że:
- zespolone cewki wydają się bardziej niezawodne. O przewody trzeba dbać, wymieniać co jakiś czas żeby były w pełni sprawne. Stare mogą mieć przebicia i dają o sobie znać dopiero jak jest zimno i mokro, a taka cewka albo działa, albo nie działa (przynajmniej z doświadczenia),
- gryzonie raczej tego nie zjedzą, bo one zdecydowanie bardziej lubią przewody WN od zwykłych, czyli jak ktoś mieszka gdzieś przy lesie to może być poważny argument za,
- niby powinna być poprawa w osiągach i kulturze pracy silnika, bo iskra jest generowana lokalnie i nie potrzebuje wędrować kablami, ale ja tam nie wiem, to chyba raczej aspekt psychologiczny, efekt placebo, bo nie zauważyłem jakiegoś cudownego efektu ? może jakby zalać V-Power i zhamować to coś by wyszło...

Edited by matmac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...