czito Opublikowano 12 Września 2018 Opublikowano 12 Września 2018 jakie oznaczenie mają klocki ferodo dsp przód do hebli 288mm. nie mogę się doszukać w katalogu. dsp to, to samo co ds2500?
Nowak50 Opublikowano 21 Września 2018 Opublikowano 21 Września 2018 Przymierzam się do wymiany hamulców w autku i nasuwa się pytanie co wybrać. Myślałem o tarczach Zimmermann + klocki ferodo, co o tym sądzicie ? A może polecicie coś innego dobrego jakościowo. Z góry zaznaczam, że swap na 320 nie wchodzi w grę. Co myślicie żeby przy okazji wymienić przewody elastyczne, jaka firma byłaby odpowiednia ?
X18XET Opublikowano 13 Października 2018 Opublikowano 13 Października 2018 Panowie, 320mm Ferodo+Ferodo to dobry wybór? Gdzieś na forum przewinęła mi się informacją, że klocki Ferodo są twarde i szybciej "zjadają" tarcze, prawda to?
Dev Opublikowano 14 Października 2018 Opublikowano 14 Października 2018 W dniu 13.10.2018 o 08:33, X18XET napisał: Panowie, 320mm Ferodo+Ferodo to dobry wybór? Gdzieś na forum przewinęła mi się informacją, że klocki Ferodo są twarde i szybciej "zjadają" tarcze, prawda to? Nie ma czegoś takiego jak twarde czy miękkie klocki to bzdura. Zestaw jak najbardziej ok.
Karol1392 Opublikowano 18 Października 2018 Opublikowano 18 Października 2018 Witam, mam problem z tarczami. Może ktoś podsunie jakiś pomysł. Wymieniałem z przodu tarcze i klocki na nowe Fomar Friction. Mma przejechane na nich 20tys km (jeden rok), ale od już bardzo dłuższego czasu jest problem : od hamowania okołu 100km/h kierownicą trzęsie (czuć w rękach, a jak puszczę ją w kontrolowany sposób widać jak trzęsie), trzęsie samochodem, wyraźnie czuć drganie : jest to przy hamowaniu delikatnym, gdyż jak nacisnę mocno hamulec tzn. do oporu, ale nie hamowanie nagłe, awaryjne, to tego nie czuć, pewno przez to że mocno dociska klocek do tarczy. Opony roczne, nieduży przebieg, alufelgi wyważone. Przy mniejszej prędkości tego nie ma. Zaciski pracują prawidłowo. Przy hamowaniu przy niższych prędkościach np. dojeżdżając do świateł, czuć takiego kangurka. Według mnie przyczyna to krzywa tarcza. Według mechanika pewno krzywa tarcza, według niego klocek dobrze zbiera (całą powierzchnię tarczy). Po umyciu zimnych felg przejeżdżałem samochodem i taki ślad jest na tarczy jak na zdjęciu numer 1 (rdza widoczna bo to normalne po umyciu, i prawda odległość metrów była mała i hamowanie też krótkie i delikatne, więc ten test pewno zbędny do diagnozy). Zdjęcia numer 2 przedstawiają jak wygląda tarcza po hamowaniu po przejechaniu 20km i ten widok tarczy mówi mechanik, jakby auto stało długo i się zaczęło jeździć, tylko auto nie stoi, a jest użytkowane codziennie i ten widok jest dziwny, jakby wg mnie przerywane hamowanie (widoczna biała linia na zdjęciach numer 2 to odbicie światła, nie ślad na tarczy). Mechanik nie za bardzo wie jak to rozwiązać, nie zaproponował nic sensownego. Zastanawiam się z tego co czytałem czy może wina może być piasty, wg mechanika rzadko to się zdarza. Nie chce za bardzo pakować się w koszta wymiany tarczy i mieć podobny problem za moment. Co do zestawu to z tego co czytałem tutaj na forum, zdecyduję się na tarcze zimmermann a klocki ferodo. Zbyt długo nie będę nie zwlekał z wymianą, gdyż jest to de facto niebezpieczne i uciążliwe, jednak dobrze mieć pewność że to ta przyczyna. Marka Fomar Friction jest z takiej podobno średniej półki. Czy macie może kogo polecić od kogo kupić w przyszłości tarcze, klocki ? Dzięki za sugestie. Pozdrawiam. (Link jest do zdjęć, był problem by je tutaj załączyć) https://www.fotosik.pl/zdjecie/841eeafc90ad4e11 https://www.fotosik.pl/zdjecie/c1039e6d43199c64 https://www.fotosik.pl/zdjecie/dd776efac8b8cdba https://www.fotosik.pl/zdjecie/1871ee841563cff5
daniok Opublikowano 18 Października 2018 Opublikowano 18 Października 2018 Z tego co opisujesz to ten "mechanik" ma niewielkie pojęcie o swojej pracy - skoro podejrzewa krzywą piastę to dlaczego tego najzwyczajniej w świecie tego nie sprawdził ? Jeśli to on montował tarcze to rozumiem, że też nie sprawdził ani bicia piasty, ani bicia tarcz ? To sugeruje też, że mógł popełnić błędy przy montażu - brudna lub "nasmarowana" piasta... Jak dla mnie to średnica tarcz (288 jeśli dobrze znalazłem), kolor tarczy (zdjęcia mogą przekłamywać) i zwichrowanie sugerują przegrzanie tarczy - poza sprawdzeniem bicia piasty, poprawnym montażem, polecanymi na forum markami tarcz i klocków w tym przypadku poważnie rozważyłbym przejście na większe i wydajniejsze tarcze 312mm (relatywnie małe koszty, również jeśli chodzi o wymianę, gdyż wystarczy zmienić same jarzma jeśli masz sprawne zaciski, jak dobrze trafisz to znajdziesz z tarczami, gdyż wiele osób zmienia na 320mm).
disem Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 Cześć może podpowiecie: w a4 b7 BRD q założyłem 345mm z A6 z tarczą OZ i klockami Ferodo DS i przy bardzo delikatnym hamowaniu hałas jak cholera. Co rozebrać aby poprawić montaż ? Wczoraj patrzyłem i zero luzów na zacisku, jarzmie, klockach, wszystko było rozebrane, wyczyszczone,pomalowane, nasmarowane. Rozumiem że są wibracje skoro jest taki dźwięk ale nie mogę luzów żadnych znaleźć. Pozdro
Dev Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 1 godzinę temu, disem napisał: Cześć może podpowiecie: w a4 b7 BRD q założyłem 345mm z A6 z tarczą OZ i klockami Ferodo DS i przy bardzo delikatnym hamowaniu hałas jak cholera. Co rozebrać aby poprawić montaż ? Wczoraj patrzyłem i zero luzów na zacisku, jarzmie, klockach, wszystko było rozebrane, wyczyszczone,pomalowane, nasmarowane. Rozumiem że są wibracje skoro jest taki dźwięk ale nie mogę luzów żadnych znaleźć. Pozdro poczekaj az sie dotrze całosc
Wandej Opublikowano 24 Października 2018 Opublikowano 24 Października 2018 W dniu 18.10.2018 o 16:11, Karol1392 napisał: Witam, mam problem z tarczami. Może ktoś podsunie jakiś pomysł. Wymieniałem z przodu tarcze i klocki na nowe Fomar Friction. Mma przejechane na nich 20tys km (jeden rok), ale od już bardzo dłuższego czasu jest problem : od hamowania okołu 100km/h kierownicą trzęsie (czuć w rękach, a jak puszczę ją w kontrolowany sposób widać jak trzęsie), trzęsie samochodem, wyraźnie czuć drganie : jest to przy hamowaniu delikatnym, gdyż jak nacisnę mocno hamulec tzn. do oporu, ale nie hamowanie nagłe, awaryjne, to tego nie czuć, pewno przez to że mocno dociska klocek do tarczy. Opony roczne, nieduży przebieg, alufelgi wyważone. Przy mniejszej prędkości tego nie ma. Zaciski pracują prawidłowo. Przy hamowaniu przy niższych prędkościach np. dojeżdżając do świateł, czuć takiego kangurka. Według mnie przyczyna to krzywa tarcza. Według mechanika pewno krzywa tarcza, według niego klocek dobrze zbiera (całą powierzchnię tarczy). Po umyciu zimnych felg przejeżdżałem samochodem i taki ślad jest na tarczy jak na zdjęciu numer 1 (rdza widoczna bo to normalne po umyciu, i prawda odległość metrów była mała i hamowanie też krótkie i delikatne, więc ten test pewno zbędny do diagnozy). Zdjęcia numer 2 przedstawiają jak wygląda tarcza po hamowaniu po przejechaniu 20km i ten widok tarczy mówi mechanik, jakby auto stało długo i się zaczęło jeździć, tylko auto nie stoi, a jest użytkowane codziennie i ten widok jest dziwny, jakby wg mnie przerywane hamowanie (widoczna biała linia na zdjęciach numer 2 to odbicie światła, nie ślad na tarczy). Mechanik nie za bardzo wie jak to rozwiązać, nie zaproponował nic sensownego. Zastanawiam się z tego co czytałem czy może wina może być piasty, wg mechanika rzadko to się zdarza. Nie chce za bardzo pakować się w koszta wymiany tarczy i mieć podobny problem za moment. Co do zestawu to z tego co czytałem tutaj na forum, zdecyduję się na tarcze zimmermann a klocki ferodo. Zbyt długo nie będę nie zwlekał z wymianą, gdyż jest to de facto niebezpieczne i uciążliwe, jednak dobrze mieć pewność że to ta przyczyna. Marka Fomar Friction jest z takiej podobno średniej półki. Czy macie może kogo polecić od kogo kupić w przyszłości tarcze, klocki ? Dzięki za sugestie. Pozdrawiam. (Link jest do zdjęć, był problem by je tutaj załączyć) https://www.fotosik.pl/zdjecie/841eeafc90ad4e11 https://www.fotosik.pl/zdjecie/c1039e6d43199c64 https://www.fotosik.pl/zdjecie/dd776efac8b8cdba https://www.fotosik.pl/zdjecie/1871ee841563cff5 Co Cię skłoniło do kupna fomara?
disem Opublikowano 24 Października 2018 Opublikowano 24 Października 2018 21 godzin temu, Dev napisał: poczekaj az sie dotrze całosc Zrobiłem juz 2000km i dalej hałas, piski minęły gdzieś po 1000km
sky2k Opublikowano 24 Października 2018 Opublikowano 24 Października 2018 co sądzicie o tarczach ate power disk ?
Dev Opublikowano 24 Października 2018 Opublikowano 24 Października 2018 1 godzinę temu, sky2k napisał: co sądzicie o tarczach ate power disk ? Z dala od tego
sky2k Opublikowano 26 Października 2018 Opublikowano 26 Października 2018 a co polecacie do 320/288 ? konkretne modele w miare cenowo 1000-1500 ?
Dev Opublikowano 26 Października 2018 Opublikowano 26 Października 2018 9 minut temu, sky2k napisał: a co polecacie do 320/288 ? konkretne modele w miare cenowo 1000-1500 ? Ferodo
Karol1392 Opublikowano 29 Października 2018 Opublikowano 29 Października 2018 Witajcie, zakup f-my Fomar : mechanik mówił że w tej cenie takie proponuje, ale już teraz wiem że z tej firmy zrezygnuje na przyszłość. Co do picia piasty i tarczy, to na pewno tego nie sprawdził, gdyż jak pytałem czy ma czujnik zegarowy by sprawdzić czy tarcza bije, to mówił że nie ma, więc po założeniu tez na pewno nie sprawdził, tylko się samochodem przejechał. Co do czyszczenia tarczy przed założeniem, myślę że takiego błędu nie popełnił, brat też u niego naprawia samochód i tez miał wymieniane i ma ok (inny samochód), nawet chyba przed zmianą pytałem mechanika, że tarcze się czyści przed zmianą, a on, że tak. Do tej pory wszystko z samochodem było zrobione prawidłowo, cóż o mechaniku też pomyślę , może ktoś z małopolski Myślenice ma kogoś do polecenia ? Pozdrawiam
Dev Opublikowano 29 Października 2018 Opublikowano 29 Października 2018 Nie czyści się tarcz tylko.piasty
greg2505 Opublikowano 29 Października 2018 Opublikowano 29 Października 2018 Może wyczyścił tarczę z oleju co są zabezpieczone, a piasty nie
sky2k Opublikowano 29 Października 2018 Opublikowano 29 Października 2018 a co sądzicie o połączeniu pod 320/288 przód zimmermann sport + ferodo premiere tył zimmermann gładkie + ferodo premiere ?
Dev Opublikowano 29 Października 2018 Opublikowano 29 Października 2018 (edytowane) 21 minut temu, sky2k napisał: a co sądzicie o połączeniu pod 320/288 przód zimmermann sport + ferodo premiere tył zimmermann gładkie + ferodo premiere ? daj wszystkie gładkie Edytowane 29 Października 2018 przez Dev
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się