Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie klocki i tarcze hamulcowe polecacie do Audi A4 B6/B7?


wiktor1979

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W dniu 16.09.2022 o 12:44, przem8 napisał:

Osobiście jestem rozczarowany tymi ferodo, jak i tarczami zimmermann. Klocki niemiłosiernie piszczą po nagrzaniu, tarcza przy stanie połowy klocka nadaje się na śmietnik, bo taki ma rant.

Przereklamowany ten duet i to bardzo :D

E tam,ja mam ten duet i hamuje to zacnie. Wyhamowanie >1700kg  z dużych prędkości bez problemów,pisków też nie mam. Jedyne co mnie trochę denerwuje ze po rozgrzaniu aż za bardzo łapią,lekkie tapniecie w hamulec i auto dęba chce stanąć ?‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2022 o 21:22, pelonek1 napisał:

U mnie w B7 jak kupowałem auto to hamulce z przodu były jak nowe. Nie wiem co tam jest zamontowane ale przejechałem w niecałe 2,5 roku 95 k km i dalej jeżdżę na tym zestawie. Klocki nie mają połowy ale mało poniżej, tarcz nie mierzyłem ale już od dawna nadają się na złom ze względu na wytarcie i bardzo duży rant. Także są takie przypadki a co tam siedzi to już się nie dowiem bo może z klocków coś odczytam ale z tarcz to już na pewno nie.

Dzisiaj mierzyłem tarcze i jednak mam jeszcze 0,5 mm w zapasie. Wyglądają tylko mega słabo. Tak czy inaczej to jedne klocki zużyją nowe tarcze do zera. Nie normalne wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, przem8 napisał:

Widzisz, a ja mam z przodu 288 więc nie ma co porównywać skuteczności hamowania. 

Wcześniej miałem 312/255 i myślę że skuteczność podobna do 288/245 czyli przy prędkościach miejskich coś tam hamują. Miałem tarcze trw + klocki textar i popiskiwały mimo braku luzów w zawiasie. Teraz cisza,ale dopiero 4 tys km zrobione na 320 oz+ferodo,okaże się jak będzie przy większym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2022 o 23:40, KINIAM napisał:

I jakie ostatecznie założyłeś ?. Jeśli te powyżej jakieś odczucia i z jakimi tarczami.

To "cywilne klocki" o stabilnym współczynniku tarcia FF czyli w zakresie 0,36-0,45 ale przy temperaturze do 350 stopni.

W górach mi się nie sprawdziły.

 

Założyłem właśnie ferodo premier i tarcze  zimmermann sport. Póki co ciężko mi coś więcej powiedzieć bo w zeszłym tygodniu je dopiero założyłem i dopiero je docieram ale ja chwilę obecną żadnych problemów nie widzę, wszystko ładnie równo zbiera, żadnych pisków szumów itp

Edytowane przez Jarex55B7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Jarex55B7 napisał:

Założyłem właśnie ferodo premier i tarcze  zimmermann sport. Póki co ciężko mi coś więcej powiedzieć bo w zeszłym tygodniu je dopiero założyłem i dopiero je docieram ale ja chwilę obecną żadnych problemów nie widzę, wszystko ładnie równo zbiera, żadnych pisków szumów itp

Klocki nie powinny piszczeć, gdyż materiał cierny jest bardziej organiczny niż metaliczny.

Tak generalnie te klocki docierania nie wymagają raczej obserwacji jak się układają do tarczy co świadczy o prawidłowym działaniu całego układu hamulcowego.

Obserwuj czy otwory w tarczach nie zalepią się materiałem ciernym.

Życzę powodzenia.

Ja miałem tarcze Brembo a klocki Premier  wymieniłem na DS Performance i było już znacznie lepiej.

Właśnie ta mieszanka materiału ciernego w dłuższym czasie przy wysokich temperaturach może powodować problemy.

Kolega na forum napisał, że "potrafią hamować nawet jak tarcze świecą na czerwono", nic bardziej mylnego, przy wysokich  temperaturach w dłuższym okresie czasu między okładziną cierną klocka a powierzchnią tarczy hamulcowej może wytworzyć się "poduszka gazowa" i hamowanie wyraźnie słabnie a potem to już tylko "zeszklenie powierzchni klocka".

Trzeba pamiętać i stosować zasadę, że taki łańcuch mocny jak jego najsłabsze ogniwo. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było przy bardzo mocno zagrzanej tarczy te klocki nie hamują tak samo jak przy zimnej ale hamują co nie miało miejsca przy innych klockach które miałem okazje mieć wtedy w samochodzie a wymieniając klocki 3-4 razy w roku trochę ich zużyłem ;)

Ktoś tu wspomniał, że DS lepszy niż premier i to prawda tyle, że DS to już klocek sportowy który wymaga minimalnego grzania i o ile nic się nie zmieniło nie ma homologacji drogowej ;)

W Audi mam tarcze i klocki ATE i nie polecam bo strasznie piszczą ale hamują tylko też pojawia się dziwna sprawa bo mam wrażenie, że jak skończą się klocki to i tarcze będą do wymiany. Jak dla mnie to nie powinna się tak szybko zużywać tarcza no ale nie mam porównania bo to moje pierwsze tak ciężkie auto i pierwszy komplet hamulców w nim :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Elhape napisał:

Ktoś tu wspomniał, że DS lepszy niż premier i to prawda tyle, że DS to już klocek sportowy który wymaga minimalnego grzania i o ile nic się nie zmieniło nie ma homologacji drogowej ;)

Różne są lub były DS jeśli pamięć mnie nie myli  Performance dawniej 2000 maja homologacje drogową  nie maja jej 2500 / 3000 /4000 / 1.11 .

Używałem Performance i 2500 hamowały dobrze nawet na zimno a ze wzrostem temperatury nie traciły swojej skuteczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Elhape napisał:

Ktoś tu wspomniał, że DS lepszy niż premier i to prawda tyle, że DS to już klocek sportowy który wymaga minimalnego grzania i o ile nic się nie zmieniło nie ma homologacji drogowej

 

DS Performance ma homologacje E90 i tak jak pisał kolega Kiniam wszystko powyzej performance juz nie, ale u nas nikt tego nie sprawdza wiec mozesz jezdzic na czym chcesz.

same klocki o wiekszym wspólczynniku tarcia nie podniosią Ci za bardzo bardzo skutecznosc hamowania, tutaj główna role graja tarcze hamulcowe, ich wielkosc i pojemnosc cieplna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej chłopy,

Jakby ktoś szukał przystępnego cenowo zestawu to polecam:

Tarcze Metelli 23-0726C 312mm (podwykonawca ATE, tarcza cała zabezpieczona antykorozyjnie dokładnie jak ATE które zakładał mój znajomy u siebie :) ) - za 2 tarcze zapłaciłem 309 zł Tarcze produkcja Włoska (kod kreskowy 803)
Klocki Ferodo FDB1323 (WSPÓŁCZYNNIK TARCIA GF) - komplet: 119 zł   klocki produkcja Wielka Brytania (kod kreskowy 504)

Za cały zestaw 430 zł.  :)

Złożony przy pomocy Liqui Moly pasta wyciszająca do układu hamulcowego o nr 3078. Nałożona na "uszy" klocka oraz na jarzmo w miejsce gdzie pracuje klocek. Przy okazji na klocek tam gdzie dotyka go tłoczek. Pasta polecona przez mechanika - po złożeniu wszystkiego żadnych pisków.

Docieranie zrobiłem w sposób następujący: 10x hamowanie z 50 KM/h do 20-15 KM/h, między każdym hamowaniem odstęp czasowy 5-10 sekund, nie dopuściłem do zatrzymania pojazdu podczas docierania. Po 10 hamowaniach: przejazd 1 minuta żeby w miarę ostudzić hamulce. Po całej procedurze auto hamowało już lepiej niż poprzedni zestaw, a przecież wszystko jeszcze musi się ułożyć przez najbliższe kilkadziesiąt kilometrów, więc podejrzewam że za niedługo hamowanie ulegnie poprawie na plus.

zdjęcie nr 1 - tarcza odebrana od kuriera :) 
zdjęcie nr 2 - tarcza podczas montażu :P
zdjęcie nr 3 - tarcza zaraz po "docieraniu" powyższą procedurą. 

 

Zobaczymy jak się sprawdzą w kolejnych miesiącach. Na pewno napiszę tu posta z info.

312950891_444207721174274_1275328449985274678_n.jpg

309898820_658421642332837_6475289280250762759_n.jpg

310453077_1266626004181853_7014622826249708162_n.jpg

Edytowane przez viktorion
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Dev napisał(a):

Tym tarczom brakuje jednej bardzo ważnej rzeczy

dziurki na śrubkę, której i tak nie mam w piaście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, viktorion napisał(a):

dziurki na śrubkę, której i tak nie mam w piaście?

 

cięzko samemu zrobić, hm ?

przy tej wielkosci tarczy to już powazny problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Dev napisał(a):

 

cięzko samemu zrobić, hm ?

przy tej wielkosci tarczy to już powazny problem 

Nigdy nie miałem przykręconej tarczy u siebie. A jakie to może powodować problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Dev napisał(a):

będa bic za jakis czas

Ale przecież tarcza jest przykręcona śrubami od felgi? więc jaką róznicę robi ta dodatkowa mała śrubka? 
rozumiem, że chodzi Ci o sytuacje ze ściągnięciem koła i przypadkowym przesunięciem tarczy? ja sobie zaznaczyłem markerem do blach jedną z dziur w taki sposób:
image.png.acf596dec53058cb1ee975223a3487bf.png

 

i wiem, że na tej dziurze ma być śruba najbliżej silnika. Więc nie będzie problemu, że obrócę tarczą i zamontuje ją inaczej niż była przy zmianie kół.

Edytowane przez viktorion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...