Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie klocki i tarcze hamulcowe polecacie do Audi A4 B6/B7?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jeżdżę po autostradach niemieckich drugi raz mam przygode z tarczami musze znów dać do toczenia a tarcze mają pół roku klocki zdrowe. Jakie polecacie tarcze dobrej firmy które dają radę na dłuższy okres i się nie gną

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To nie jest wina tarcz

Opublikowano

Klocki? Zbieżność? Zawieszenie?

Opublikowano

Myślę, że pośrednio chodzi jednak o tarcze - w sensie ich mały rozmiar a co za tym idzie słabą pojemność cieplną w zestawieniu z dużą masą i większymi prędkościami "autobanowymi" Twego pojazdu efekt końcowy jest taki o jakim piszesz ---> producent dał ciała w tym temacie

Rozwiązanie jest w tym dziale opisane ---->najbardziej rozpisany temat, czyli upgrade :D

No chyba, ze tą lekcję już odrobiłeś, to niech podpowiadają bardziej rozumni w temacie

powodzenia :wink:

Opublikowano

Zrobi swap i będzie to samo

Opublikowano

Piasty pomierzyć!

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przyczyny...Zły montaż to bym rzekł najmniej 70% przypadków, dalej jakość/wykonanie tarcz(Hart powiedzmy), błędy użytkowania -jak ktoś w górach ostro heblami działa(a nie biegami) i potem w wodę wpada to podda się najlepsza tarcza w końcu. Uszkodzenia elementów współpracujacych(np. piast) no i jeszcze błędy fabryczne ale nie przesadzajmy.

Ja bym zaczął od higieny przy zakładaniu tarcz, wyczyszczenia zacisków, weryfikacji prowadnic...

Opublikowano

Jest kilka składowych, które mogą się złożyć i wyniku czego gną się tarcze.Na pewno jakość tarcz też jest tą składową. Osobiście polecam firmę Textar, jeszce nigdy się nie zawiodłem.

Opublikowano

Witam wszystkich, jak większość wymiana hebli, u mnie A4 B7 2.0 TDI silnik BRE 140KM (było w serii). Czy dobrze rozumiem ze z przodu pasuje mi tarcza 288, 312 i 320 do tego samego jarzma i zacisku ?
Jeśli pasuje mi 320mm to chciałbym dobrego Zimermana (może sport) i Ferodo klocki, co polecacie, może ktoś z was ma dobry zestaw do mojej Audi do kupienia.
Jak sprawa z tyłem? 245 czy 288? co tam wsadzę bez wymiany zacisków? jakie nr tarcz i klockow?
Ostatnie pytanie: jeden z zacisków z tylu jest na pewno do regeneracji, wymienilibyście/zregenerowali oba? czy nie ma sensu przypuszczać ze drugi się tez podda ( na razie wygląda ok)?
z góry dzięki za szybka odp ;)

Opublikowano (edytowane)

Wszystko musisz wymienić.
Tarcze klocki zaciski Jarzma oraz osłony z tyłu.
Jak chcesz to mam taki serup 320/288mm

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Zbliża się czas wymiany klocków.

Jakiej firmy klocki nadadzą się do tarcz ATE?

Opublikowano

Breck, Kraft, Maxis, Sakura, Kager

Opublikowano

Wszystko musisz wymienić.

Tarcze klocki zaciski Jarzma oraz osłony z tyłu.

Jak chcesz to mam taki serup 320/288mm

Napisałem Ci wiadomość, chętnie łyknę dobry setup tylko chciałbym więcej szczegółów :)

Opublikowano

Dev nie czyta PW. Dzwon lepiej do niego ;)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dev nie czyta PW. Dzwon lepiej do niego ;)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dziex, tak tez zrobie :)

Opublikowano

Breck, Kraft, Maxis, Sakura, Kager

Ma się to poczucie humoru :P

Opublikowano (edytowane)

Witam kolegów,

Chciałbym korzystając z Waszego doświadczenia i uzyskać odpowiedzi na kilka pytań, które mnie nurtują. Odrazu zaznacze, że mój zasób wiedzy w tym temacie jest bardzo mizerny. A więc tak z wlepki serwisowej wyczytałem że powinienem mieć zamonotwane następujące tarcze: przód to 1LT (312mm) a tył to 1KP (255mm).

1. Pytanie czy opłaca się i jake są ku temu argumenty (lepsze hanowanie czy to tylko efekt placebo?) aby zmienić rozmiar tarcz na większe. A jeśli tak to na jakie tak aby nie wiązało się to z koniecznością większych modyfikacji?

2. Bardzo podobają mi się tarcze Zimmermanna. Pytanie jakie wybrać zwykłe gładkie czy nawiercane? To nawiercenie coś pomaga poza odprowadzaniem ciepła i wyglądem? Jeśli już te to jaki model byście polecili (jakiś numer/identyfikator)? Widziałem jakąś tam wersję sport, warto w nią zainwestować?

Ostatnio rozmawiałem z moim mechnikiem i on mi je odradził bo ostatnio musiał na prędce wymieniąć zimmermany. Polecał jakieś tarcze kierunkowe?? firmy ATE. Słyszał ktoś o czymś takim?

3. Czy klocki hamulcowe różnią się między sobą wielkością? Tzn inne klocki są do tarcz 312mm i inne do 320 mm? Te oczywiście chciałbym kupić z Ferodo ale jeszcze nie wiem które :kwasny:

Wielkie dzięki za pomoc i cenne wskazówki :)

Edytowane przez L1953s
Opublikowano

Ad.1 zmieniaj na 320 mm sam mialem u siebie takie hamulce jak masz obecnie ,czyli 312/255 obecnie mam 320/288 . hamulce petarda i nie jest to efekt placebo .

Ad.2 kupuj zimmermany gladkie ,te wiercone ,tylko ładnie wyglądają ,a kosztuja drugie tyle co gładkie.

Ad.3 tak klocki pod tarcze 312 a 320 sa inne .

Opublikowano

Dodatkowo nawiercane mocniej pył i brudzą felge .

Często ludzie zakładają klocki ferodo do tarcz zimmermana ale ja zamawiam komplety oz.

Jak byś chciał kupić to napisz, dam znać kto Ci sprzeda tanio.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ok. Dzięki Panowie za sugestie. Ok zatem jeśli chciałbym przejść na 320/288 mm to rozumiem ze zaciski i jarzma również są do wymiany? Dobrze rozumuje?

Kolejne pytanie felga 16'' wejdzie bez problemu przy nowym rozmiarze tarcz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...