Noreka4 Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Witam wszystkich! mam od nowości audi a4b9 i w ostatnim czasie strasznie krzywią mi się tarcze co 2 tys km robiłem to sam robili mechanicy jest to już 4 komplet, nigdy nie dawałem tanich tarcz zawsze firmowe i z każdymi jest tak samo.. mechanicy rozkładają ręce zaciski piasty sprawdzone.. macie może jakieś rady?
audicoman Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Docierasz nowe tarcze i klocki po założeniu? Bo jak hamujesz od razu jak wariat to masz odpowiedź.... Jeśli docierasz jak bozia nakazała, to bicie piast do sprawdzenia.
Noreka4 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Jeżdżę tylko autostradami do Austrii, unikam gwałtownych hamowań nie jeżdżę jak wariat co za tym idzie prawie wgl nie hamuje..
audicoman Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Żeby dobrze dotrzeć nowe hamulce trzeba zrobić z 1000 km normalnie hamując po mieście. Już nie wspomnę o wstępnej procedurze docierania tarcz i klocków po montażu - firma Zimmerman dobrze to opisała w swojej instrukcji.
Noreka4 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Docierane były dobrze czy ja czy mechanik jeździł 2 tygodnie autem. Problem jest z czymś innym i dlatego pytanie czy ktoś coś miał podobnego i potrafi pomoc w innych samochodach moich wymieniam sam docieram i działa dobrze wszystko
Langista Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Jakiej firmy zakładane tarcze? Pokaż ich zdjęcie.
Noreka4 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2023 W ostaninim czasie zimmermann, ate, trw a teraz brembo i z każdymi dzieje się to samo..
Noreka4 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Tak tamę tarcze maja 2 tys przejechane
Wandej Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Coś masz nie tak z zaciskami. Dramatycznie tarcze wyglądają jak na taki przebieg.
sahipp Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 (edytowane) tarcze masakra widać że coś się dzieje nie tak... powiedz a jak wyglądają same klocki tzn ich zużycie z jednej strony tarczy i z drugiej... czy sam klocek jest równo zjechany oraz i jak wygląda zużycie tych klocków względem siebie.... bo ty pisałeś że zaciski masz ok, ale tutaj ze zdjęć tak chyba coś podejrzanie to wygląda... Edytowane 24 Kwietnia 2023 przez sahipp
Noreka4 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2023 (edytowane) Zaciski Ok 2 mechaników twierdzi i piasty tak samo sprawdzili bicie itp. Klocki zawsze dawałem ate nawet przed tym jak się to zaczęło dziać. Ja na oryginalnych tarczach ponad 100 tys zrobiłem także naprawdę niewiele hamuje. Klocek niewielkie złożycie i po demontażu robi się taki szklany. na wszystkich 4 kołach tarcze wyglądają tak samo, najpierw zaczyna bić tył a po 300 km już przód. zauwazylem ostatnio co jakiś czas tez takie coś ze jak jest sucho i hamuje z 20 km/h to bije mi abs po pedale i auto wgl nie hamuje. Edytowane 24 Kwietnia 2023 przez Noreka4
pelonek1 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 10 minut temu, Noreka4 napisał(a): Ja na oryginalnych tarczach ponad 100 tys zrobiłem także naprawdę niewiele hamuje. Ja na zamiennikach tarcz i klocków 312 mm z przodu w B7 1,8 T Q zrobiłem już 117 k km i jeszcze się nie skonczyły. Jakiej firmy były zamontowane to nie wiem i nie wiem też ile poprzednik przejechał, wiem tylko, że podczas zakupu wyglądały na świeże (tarcze plus klocki). Fakt, pierwszy raz w moich autach spotkałem się z czymś takim, że jedne klocki zużyły nowe tarcze praktycznie do minimum ale dla mnie to jest wynik bo być może zbliżam się do 150 k km. Ja to dopiero niewiele hamuję ?
CLAU Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 (edytowane) 59 minut temu, Noreka4 napisał(a): Zaciski Ok 2 mechaników twierdzi i piasty tak samo sprawdzili bicie itp. Klocki zawsze dawałem ate nawet przed tym jak się to zaczęło dziać. Ja na oryginalnych tarczach ponad 100 tys zrobiłem także naprawdę niewiele hamuje. Klocek niewielkie złożycie i po demontażu robi się taki szklany. na wszystkich 4 kołach tarcze wyglądają tak samo, najpierw zaczyna bić tył a po 300 km już przód. zauwazylem ostatnio co jakiś czas tez takie coś ze jak jest sucho i hamuje z 20 km/h to bije mi abs po pedale i auto wgl nie hamuje. Zmień mechaników bo masz ewidentny problem z układem hamulcowym. To wygląda jakby zacisk nie chował do końca tłoczków i non stop jazda na lekko dociśniętych klockach a tarcze krzywią się od przegrzania. Edytowane 24 Kwietnia 2023 przez CLAU
Noreka4 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2023 14 minut temu, CLAU napisał(a): Zmień mechaników bo masz ewidentny problem z układem hamulcowym. To wygląda jakby zacisk nie chował do końca tłoczków i non stop jazda na lekko dociśniętych klockach a tarcze krzywią się od przegrzania. Możliwe jest to ze 4 zaciski na raz?
Muskel1 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Raczej nie ale ostatecznie nie można tego wykluczyć. Jeżeli to wszystkie 4 na raz się tak zachowują, to możliwe że to pompa ABS.
sahipp Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 zobacz ewidentnie widać że klocek tarcza źle pracuje.... to że tam mechanicy mówią nie brałbym za pewnik, bardzo ważne abyś ty sam na własne oczy te klocki zobaczył i ocenił... wygląd klocków, poziom w jaki sposób starte oraz jak para klocków ma zużycie względem siebie może bardzo dużo podpowiedzieć w czym leży problem....
Noreka4 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Okej, ale przez co to się dzieje to jest pytanie? Ja już nie raz sam to rozbierałem mam vcds ale błędu żadnego nie ma tłoczki wymieniałem w każdym zacisku
dekiel 13 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Wg mnie to nie wina tarcz skoro miałeś 4 różnych producentów i ze wszystkimi było to samo. Coś wpływa na tarcze że się krzywią więc je same możesz wykluczyć.
Muskel1 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Moim zdaniem pompa nie redukuje dostatecznie ciśnienia w układzie po puszczeniu nogi z hamulca, co powoduje, że tłoczki nie cofają się jak powinny. Powoduje to, że klocki nadal lekko przylegają do tarcz. Tarcze przez to nagrzewają się. Sprawdź po każdej jeździe temperatury tarcz. Podnieś auto na podnośniku dwukolumnowym i zakręć każdym kołem czy swobodnie się kręcą. Następnie niech inna osoba naciśnie na hamulec i puści a Ty sprawdź czy nadal swobodnie się kręcą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się