Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po wymianie rozrządu w Audi A4 B6 1.8T BFB


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez AdrianoA4B6,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie

Po raz pierwszy wymieniam samodzielnie rozrząd w swojej B6-ce , zarówno ten na łańcuchu jak i na pasku

Wydaje mi się że ustawiłem wszystko prawidłowo , tak jak zdjęcia przedstawiają.

Zalałem płynem chłodniczym, odpalam samochód i po przekręceniu zapłonu wydał taki dziwny dźwięk , potem pochodził parę chwil, dziwny pierdzący dźwięk, po czym zgasl. Aż boje się go uruchamiać ponownie.

Proszę o pomoc odnośnie ustawień rozrządu , tak aby nie ściągać całkiem przedniego pasa, który mam aktualnie w trybie serwisowym

IMG_20240914_162951.jpg

IMG_20240914_163022.jpg

IMG_20240914_163031.jpg

IMG_20240914_165419.jpg

IMG_20240914_165509.jpg

Opublikowano

Silnik to BFB 163km. Pasek dayco. Pompa hepu z metalowym wirnikiem . Napinacz z łańcuszkiem to FAI TCK111, zainstalowane uszczelki: półksiężyc, metalowa pod napinacz, całej pokrywy wałków oraz ta środkowa na 4 duże koła 

Opublikowano

Ssący nie jest czasem przestawiony o ząbek?

Opublikowano

Przemo, zmodyfikowałem zdjęcie, spójrz ... Zakręciłem pokrywę , 9 śrubek po 10Nm każda.. ale mogę odkręcić i będziemy dalej coś kminic 

IMG_20240914_175041.jpg

 

Panowie a co powiecie o ustawieniu znaku na kole zębatym wału korbowego ?? Na tej obudowie nie mam znaków żadnych , pierwszy tłok jest w górnym martwym punkcie .. trzeci dzień się z tym bawię 

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał(a):

Ssący nie jest czasem przestawiony o ząbek?

Dokładnie tak to wygląda, pytanie czy na wałku mu się nic nie stało po tej próbie odpalenia.

Opublikowano

Oby nie :( zrobiłem tak: przesunąłem wał korbowy lekko w lewo, znak z przodu (obudowa plus koło wałka wydechowego) się rozjechał . Teraz wydechowy jest przesunięty w lewo względem mnie zaś ssący jest na znaku (prawie prawie) .. tak nie może być bo na dole koło zębate na wale, całkiem przesunięty w lewo ..

 

Jak to wogóle ugryźć ?? 

IMG_20240914_190436.jpg

IMG_20240914_190431.jpg

Opublikowano

Zrób dwa pełne obroty w prawo, nie kręci się w lewo bo napinacz w tedy nie napina paska i znaki się nie zgadzają. 

 

Po dwóch obrotach sprawdź znaki a potem dla pewności zrób jeszcze raz dwa pełne obroty. Za każdym razem blokada ma wejść na koło pasowe wału, czy gdzie tam się ją zakłada. Jak nie będzie pasować to niestety dekiel z tyłu leci i trzeba na nowo wałki ustawić. Co do dźwięku to z opisu wygląda na kontakt z zaworami wydechowymi, raz dostały i teraz już nie są szczelne, ale obym się mylił.

Opublikowano
8 minut temu, Langista napisał(a):

Zrób dwa pełne obroty w prawo, nie kręci się w lewo bo napinacz w tedy nie napina paska i znaki się nie zgadzają. 

 

Po dwóch obrotach sprawdź znaki a potem dla pewności zrób jeszcze raz dwa pełne obroty. Za każdym razem blokada ma wejść na koło pasowe wału, czy gdzie tam się ją zakłada. Jak nie będzie pasować to niestety dekiel z tyłu leci i trzeba na nowo wałki ustawić. Co do dźwięku to z opisu wygląda na kontakt z zaworami wydechowymi, raz dostały i teraz już nie są szczelne, ale obym się mylił.

 

Warto przypomnieć o sprawdzeniu znaku na wale korbowym. Musi tam wyjąć gumową zatyczkę z obudowy skrzyni biegów, jeśli to ARZ. A jeśli zawory dostały to nie ma szans że nadają się dalej do użytku.

Opublikowano

Jakkolwiek zawory się nie nadają jeżeli dostały i się skrzywiły.

Opublikowano (edytowane)

Pytanie, bo może kręcił wałem dwa razy przed odpaleniem, jak nie, to 50% na 50% Jeżeli kręcił ręcznie i nie było kolizji, to pewnie kwestia poprawnego ustawienia rozrządu. Ja też kiedyś jak się uczyłem, ustawiłem łańcuch o jeden ząbek źle i silnik kulał, po ponownym ustawieniu, ale tym razem poprawnym, wszystko wróciło do normy i chodzi normalnie.

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano

Kręciłem dwa razy przed odpaleniem . Okej walki napinacz i łańcuch ustawione jak na zdjęciu. Co do przodu: 

Ilekroć ustawie znaki na dole na wale korbowym . Na górnym kole walka wydechowego. Zepne to wszystko paskiem, to przed naciągnięciem znaki są na górze i na dole, a po ustawieniu napinacza na znaki, na dole na wale korbowym wciąż jest na kresce zaś na górze jest o jeden ząbek w lewo , tak jak patrzę od frontu ... 

IMG_20240914_205552.jpg

Opublikowano

Ty zacznij od weryfikacji zaworów najpierw po tym odpaleniu auta.

Opublikowano (edytowane)

Ustaw wał na znaku który jest na kole zamachowym, jest okienko w skrzyni wycięte po prawej stronie silnika jak stoisz przed nim. Znaki na obudowie przedniej mogą byc nie miarodajne w 100%. Pasek musisz dobrze założyć bo przy przesunięciu o 1 ząb to podczas naciągania paska napinaczem się rozjeżdża na znakach. Znak na kole równasz z dolną ( prawą ) stroną otworu w skrzyni.

 

 

znba.png

Edytowane przez VRGOOD
Opublikowano

Na pierwszym foto lancuch jest dobrze ustawiony, natomiast masz przestawiony pasek o jeden zab stad problem. Jesli w ten sposob odpaliles to nic mu sie nie stalo, koliza wystepuje przy 4 czy tam 5 zebach dopiero, a masa nieswiadomych ludzi czesto jezdzi na zle(o zab) ustawionym rozrzadzie, poprawiam tego mase 🤣

Opublikowano

VRGOOD, muszę ogarnąć gdzie jest koło zamachowe i to okienko w skrzyni biegów, nie mam bladego pojęcia... Pokrywę zaworów już zakręciłem uszczelki dalem i uszczelniłem newralgiczne miejsca także pokrywa zamknięta. Tam strzałki i wszystko się zgadza, jest 16 ogniw, strzałki i rowki na walkach się pokrywają. Odnośnie wałka wydechowego to jeśli przy napinaczu łańcucha strzałka panewki i wcięcie w wałku się pokrywają to z przodu wcięcie na kole wałka oraz wcięcie na pokrywie pokryją się w 100%, o tym wiemy.

Został mi tylko przód do ogarnięcia. Dziś mamy niedzielę a siedzę w tym od czwartku także brawo ja 

 

27 minut temu, DivaynEays napisał(a):

Na pierwszym foto lancuch jest dobrze ustawiony, natomiast masz przestawiony pasek o jeden zab stad problem. Jesli w ten sposob odpaliles to nic mu sie nie stalo, koliza wystepuje przy 4 czy tam 5 zebach dopiero, a masa nieswiadomych ludzi czesto jezdzi na zle(o zab) ustawionym rozrzadzie, poprawiam tego mase 🤣

Każde zdanie jest dla mnie ważne :) jeśli robiłeś rozrząd i możesz udzielić mi jakiś wskazówek to chętnie ich posłucham 

Opublikowano

jak kolega wyżej pisał na 1 foto widać że znak na wale nie pasuje pasek o ząb przewalony

jak o ząb przewalony nic się nie stało , koła zębatego paska rozrządu z wału przykręcanego kluczem 19mm 12 kątnym nie odkręcałeś ?

Opublikowano

Hopek: mam klucz 19mm 12kątny i go używam do kręcenia wałem korbowym

UPDATE:

Powtarzam że jestem laikiem.

Znalazłem odsłonięty otwór na dole, początkowo nie było na nim żadnego znaku, pokręciłem kołem wału korbowego, znak się pojawił , a z przodu znaki są tak jak na zdjęciach. W chwili obecnej zdjęcia obrazują sytuację . Co dalej ?

Screenshot_2024-09-15-11-25-40-082_com.miui.gallery.jpg

IMG_20240915_112637.jpg

IMG_20240915_112647.jpg

IMG_20240915_112712.jpg

Opublikowano

kolego to nie ten znak na kole zamachowym

 

na kole pasowym jest kreseczka widać na foto i na osłonie jest zagłębienie punkt i to musi się zgadzać

 

Beznazwy.jpg.389c036fce3cabb2848617d73df59021.jpg

Opublikowano

Pokręciłem kilka razy, z przodu na wale korbowym znak jest , tam gdzie Wy mówicie nie widzę nic, żadnego wyznacznika na co mógłbym zwrócić uwagę. Wszystkie ząbki takie same, a przyglądałem się uważnie :/// wogóle przeszkadzają te węże od pompy oleju 

Screenshot_2024-09-15-12-30-43-524_com.miui.gallery.jpg

17263969346334058154606219968979.jpg

Opublikowano

kolego nie patrz wo gule na koło zamachowe tylko na to z przodu koło pasowe wysłałem ci nawet foto na co patrzeć

 

tutaj masz dobrze i jak w tej sytuacji wygląda na wałku u góry znak 17263969346334058154606219968979.thumb.jpg.7cc280d0cf3ff9d4d875fa8a13c5467e.jpg.a56aca6cfc49d5868b6dcde18ae52d46.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...