Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż Navigation Plus od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a czemu panowie za każdym razem przy próbie podłączenia wywala mi bezpiecznik- podłączam wg opisu tylko + i mase, żeby sprawdzić czy działa

Opublikowano

Ale który bezpiecznik ten w skrzynce bezpieczników czy z tyłu nawigacji przy gnieździe zasilającym? Palenie bezpiecznika wskazywało by na uszkodzenie navi, nie zamieniłeś przez przypadek biegunów w zasilaniu ?

Opublikowano

wywala ten bezpiecznik z navi bieguny są ok-no to chyba dziadostwo kupiłem a leżała na półce z pół roku i nawet jej nie podłączałem

Opublikowano

Czyli navi jest uszkodzona, może to być pierdoła za kilka zł, ale to już trzeba by zajrzeć do jej środka.

Opublikowano

Panowie mam taki problem, miałem u siebie nawi non DX i podłączone z fis bez can, teraz wstawiłem DX i mam Tuner TMC o nr 3B0 919 894 tunerbox VW Blaupunkt 7612001333 BNC 881 podłączyłem tylko tak: anschlussdiagrammvwnavigationm.jpg - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl ( nie wiem czy dobrze bo w moich zegarach to w kostce szarej pin5 high+, pin 6 low-, jest jeszcze pin 7 ekran? tego nie podpiąłem nigdzie) i kiszka nic mi na fis nie wyświetla, może zły tuner, albo w kostce nawi 26 pniowej cos jeszcze trzeba, a może w zegarach(białe podświetlenie) podłącza się gdzieś indziej? Pomocy bo już nie wiem co z tym zrobić.

Opublikowano

bo 3B0 919 894 to jest tuner chyba z Passata tez taki podpinałem i nie działało, jest tez taka możliwość że mój był uszkodzony także 100% pewności nie mam. Podmieniłem na taki z audi i zadziałało tylko teraz numeru nie pamiętam

Opublikowano

TMC musisz mieć o numerze kończącym się literką B lub F z tego co dobrze pamiętam, żeby to się porozumiało. Do tego dochodzi kodowanie zarówno licznika, jak i navi.

Opublikowano

Kodowanie mam OK, nawi też tyło że ciekawe za jak na kanale 6 miałem ) bez TMC nie było komunikaty że go niema i żadnych błędów w Vag i jak zmieniłem na 1 z TMC to tez nie ma komunikatu i błędów, a gdzieś czytałem że jak jest na kanale 6 jedyna ko krzyczy że brak, czy błąd TMC, czy to prawda?

A z ta kostka szara to chyba OK, w adaptacji zegarów mam na kanale 62 czwórkę i kodowaniu tez jest nawi bo non DX wyświetlała OK.

Opublikowano

Wiesz co Maxsterr wrzucał gdzieś kodowanie navi i licznika, poszukaj tego i spróbuj zakodować tak jak jest u niego.

Opublikowano

Własnie tak zrobiłem jak Maxsterr, ichyba tak jak pisałeś ze musi być od A4 albo A6, a mój jest od jakiegoś VW i będę musiał poszukać od Audi. Ale dzięki za podpowiedź

---------- Post dopisany at 00:31 ---------- Poprzedni post napisany at 00:23 ----------

a tak na marginesie ciekawe jest w tej DX że jak włączę ją to od razu zapala się podświetlenie przycisków tylko podświetlenie gałki włączającej nie i dopiero jak włącze światła, a jak jest wyłączona to i włącze światła włącza się podświetlenie wszystkich przycisków normalnie, nie widać żeby ktoś tam cos grzebał więc to dziwnie, po za tym wszystko jest w niej OK. Mam jeszcze jedną DX ale ta nie chce się włączyć tylko zapala się podświetlenie( taka kupiłem) może ktoś zajmuje się naprawą ?

---------- Post dopisany at 15:15 ---------- Poprzedni post napisany at 00:31 ----------

Znalazłem na allegro kilka takich tunerów i maja takie nr.4B0919895B,4B1919894B,8E0919895B,4B2919895B, różnią się numerami i jedne mają niebieską wtyczkę a inne dwa wejścia antenowe, który będzie do mnie pasował, zegary ori z a4 białe podświetlenie a nawi DX.

4B0919895B AUDI A4 B5 A6 C5 STEROWNIK NAWIGACJI (2378062068) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

AUDI A6 00 STEROWNIK SYSTEMU NAWIGACJI 4B1919894B (2373329238) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

---------- Post dopisany 04-06-2012 at 19:19 ---------- Poprzedni post napisany 31-05-2012 at 15:15 ----------

POMOCY

Dziś podpiąłem zgodnie z tym schematem zamieszczonym tutaj wcześniej TMC od Audi nr 4b1 019 894B i znowu nic! Może jakiś błąd gdzieś robię, czy w kostce szarej od zegarów te dwa piny 5 high+, pin 6 low- sa ok do podłączenia, jest jeszcze pin 7 can o wysokiej prędkości ekran, i nie wiem czy ten ma zostać pusty? A co do samego radia to nadal mam wpięta kostkę od non DX clok data enable i w tych DX tam gdzie jest enable to CD masa, może to jest powodem. Co ciekawe nawi jest z 2002 i czy zakoduje TMC czy nie to nie wyświetla żadnego komunikatu. Czy ktoś może mi napisać jakie kodowanie powinno być zegarów i jakie nawi, przypomnę że na non DX był rds na zegarach.

Opublikowano
Własnie tak zrobiłem jak Maxsterr, ichyba tak jak pisałeś ze musi być od A4 albo A6, a mój jest od jakiegoś VW i będę musiał poszukać od Audi. Ale dzięki za podpowiedź

---------- Post dopisany at 00:31 ---------- Poprzedni post napisany at 00:23 ----------

a tak na marginesie ciekawe jest w tej DX że jak włączę ją to od razu zapala się podświetlenie przycisków tylko podświetlenie gałki włączającej nie i dopiero jak włącze światła, a jak jest wyłączona to i włącze światła włącza się podświetlenie wszystkich przycisków normalnie, nie widać żeby ktoś tam cos grzebał więc to dziwnie, po za tym wszystko jest w niej OK. Mam jeszcze jedną DX ale ta nie chce się włączyć tylko zapala się podświetlenie( taka kupiłem) może ktoś zajmuje się naprawą ?

---------- Post dopisany at 15:15 ---------- Poprzedni post napisany at 00:31 ----------

Znalazłem na allegro kilka takich tunerów i maja takie nr.4B0919895B,4B1919894B,8E0919895B,4B2919895B, różnią się numerami i jedne mają niebieską wtyczkę a inne dwa wejścia antenowe, który będzie do mnie pasował, zegary ori z a4 białe podświetlenie a nawi DX.

4B0919895B AUDI A4 B5 A6 C5 STEROWNIK NAWIGACJI (2378062068) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

AUDI A6 00 STEROWNIK SYSTEMU NAWIGACJI 4B1919894B (2373329238) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

---------- Post dopisany 04-06-2012 at 19:19 ---------- Poprzedni post napisany 31-05-2012 at 15:15 ----------

POMOCY

Dziś podpiąłem zgodnie z tym schematem zamieszczonym tutaj wcześniej TMC od Audi nr 4b1 019 894B i znowu nic! Może jakiś błąd gdzieś robię, czy w kostce szarej od zegarów te dwa piny 5 high+, pin 6 low- sa ok do podłączenia, jest jeszcze pin 7 can o wysokiej prędkości ekran, i nie wiem czy ten ma zostać pusty? A co do samego radia to nadal mam wpięta kostkę od non DX clok data enable i w tych DX tam gdzie jest enable to CD masa, może to jest powodem. Co ciekawe nawi jest z 2002 i czy zakoduje TMC czy nie to nie wyświetla żadnego komunikatu. Czy ktoś może mi napisać jakie kodowanie powinno być zegarów i jakie nawi, przypomnę że na non DX był rds na zegarach.

Dziękuję, dobranoc, masz odpowiedź. Navi masz po CANie, więc TMC wysadź w powietrze, podłączaj się po CANie, jeśli masz licznik z cyfrowym zegarkiem. Podłączasz, kodujesz, resetujesz zegary, zamykasz auto, wypalasz papierosa, wypijasz piwo, wypalasz kolejnego papierosa, otwierasz samochód, odpalasz i powinno banglać. U mnie tak było, z tym, że ja mam navi i zegary z a6, też na początku walczyłem, kupiłem TMC, ale okazało się, że niepotrzebnie, bo nawet nie zdążyłem go podłączyć, a strzałki na FISie i komunikaty RDS się uruchomiły jak wróciłem do samochodu właśnie po kilkunastu minutach przerwy.

Opublikowano

Mam po canie podłączone w szarej piny 5 high+, pin 6 low- i w navi 26 pniowej zgodnie z tym schematem który ktos tu wcześniej umieścił, a kodowanie chyba mam ok na kanale 62 mam zakodowane navi, zegary z białym podświetleniem i cyfrowym zegarkiem i nic

Opublikowano

Resetowałeś blaty? Coś masz jeszcze nie tak, kodowanie navi na kanałach 60,61 i 62 porównaj do tego co miał Max, kodowanie blatów na 00040 (bo widzę, że masz 4 cylindry), odłącz je, podłącz po kilku minutkach. No i odetnij i zaizoluj komunikację data/ena/clock, bo to też może pier**lić sprawę, jak dostało na strzał dwie komunikacje. Jedyna opcja, żeby to ruszyło, u mnie poszło tylko i wyłącznie w ten sposób...

Opublikowano

kodowanie jest OK bo jak założyłem non DX to na początku nie było a po zakodowaniu juz było na 60 61 mam 0 a na 62 jest tam nie pamiętam ale 4 i na non DX były strzałki i RDS a tu nici, może musze odłączyć clok data enable ze starego podłączenia bo może cos zakłóca, a w zegarach tylko wystarczy te dwa pin can?

Opublikowano

nonDX łączy się przez data ena clock. Mówię Ci, odetnij je, zaizoluj i wtedy podłącz po CANie. Powinno pójść.

Opublikowano

no właśnie może tu jest problem że jest ta wtyczka podpięta do nawi i razem z przewodami od can może cos nie działać, ale w samej nawi tez cos kodowałeś?

Opublikowano

kanały 60 61 i 62 tylko zmieniałem na te same wartości co u Maxa.

Opublikowano

no dokładnie ja też, a w DX tez kodowałeś cos związane z tunerem TMC?

Opublikowano

Absolutnie nic, bo nie potrzebne jest TMC, jeśli idzie po CANie komunikacja z licznikiem. TMC tylko w komunikacji k-line jest potrzebne do komunikacji z licznikiem, w CANie już jest tylko wykorzystywany do informacji i korkach. W Polsce to do tej pory chyba nie działa...

Opublikowano

Ja mam navi z B6 i gada tylko przez TMC. Niestety nie mam numeru tego tunera... Jeśli podłączysz nawi poprzez 3LB (data, ena, clock) i przez CAN to i tak navi wybierze lepsze połączenie, czyli CAN.

---------- Post dopisany at 19:59 ---------- Poprzedni post napisany at 19:58 ----------

Kaju, TMC jest potrzebny, bo navi ma inny protokół CAN niż zegary w A4 :) W a6 po lifcie jest inaczej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...