Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja ponad 4 lata jezdzilem z niedzialajaca klapa...kiedys tak nie znalem sie na tym. pozniej po ogarnieciu tematu na forum dowiedzialem sie ze to zapobiega telepaniu. 2 miechy temu wymienilem nowy dwumas i sprzeglo i wzialem sie za naprawe klapy. co okazalo sie moze komus to przyda sie w przyszlosci to klapa nie miala minusa na wtyczce. problemem byl multiblok koles zle podlaczyl go po czy mialem bledy abs i esp na liczniku przez chwile. wywalilem ten multiblok i klapa teraz cyka :)roznica jest ko9losalna w gaszeniu wtedy telepalo jak cos teraz miekko gasnie :) a mam pytanie np egr chyba ma rok gwarancji i jesli przez ten czas zacznie ciec spod grzybka to moge dac na gwarancje i wymienia na nowy?

Opublikowano

Dzika pytaj.

Opublikowano (edytowane)

http://allegro.pl/zaslepka-egr-agr-vw-audi-seat-skoda-5mm-1-9-tdi-i5543650437.html

Kupiłem taką oo...

Podejrzewam, że to przez nie sprawny EGR poduszki silnika poszły się ye...ć

Prawda co piszą na drugiej aukcji?
"W silnikach koncernu VAG nie zaleca się zaślepiania tylko przy kolektorze wydechowym. Może to spowodować wypełnienie się rury łączącej kolektor wydechowy z zaworem EGR zawiesiną wody i oleju (EGR nadal będzie pracował i powodował podczas otwarcia przedostawania się cząsteczek oleju z odmy)."

Edytowane przez Zymek1989
Opublikowano

http://allegro.pl/zaslepka-egr-agr-vw-audi-seat-skoda-5mm-1-9-tdi-i5543650437.html

Kupiłem taką oo...

Podejrzewam, że to przez nie sprawny EGR poduszki silnika poszły się ye...ć

Prawda co piszą na drugiej aukcji?

"W silnikach koncernu VAG nie zaleca się zaślepiania tylko przy kolektorze wydechowym. Może to spowodować wypełnienie się rury łączącej kolektor wydechowy z zaworem EGR zawiesiną wody i oleju (EGR nadal będzie pracował i powodował podczas otwarcia przedostawania się cząsteczek oleju z odmy)."

Jest to związane z tym co pisałem parę postów wcześniej.

Jeżeli zostawimy rurkę i damy zaślepkę tylko na kolektor wydechowy oraz zaślepimy otworki w EGR to ciśnienie w kolektorze ssącym podniesie zawór EGR. W tym momencie jest szansa że płynny syf naleci do rurki i już tam zostanie.

Myślę że w aukcji allegro sprzedający trochę koloryzuje bo nawet jeśli rurka cała wypełni się syfem to nadmiar tego "oleju" będzie płynął dalej do cylindrów tak jak to było wcześniej.

Myślę że najlepszym rozwiązaniem jest wywalenie środka EGR, nagwintowanie i wkręcenie śrub. Najlepiej na loctite na amen.

Jedyna nieszczelność jaka wtedy pozostanie to na ośce klapy gaszącej. Jestem zwolennikiem pozostawienia klapy ponieważ wysoce eliminuje telepanie przy gaszeniu silnika a co za tym idzie wydłuża żywotność poduszek silnika.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Czyścił ktoś z was IC jak wyglada z nim sprawa bede czyścił w nastepnym tygodniu pod nim tez mam olej wymienia się w nim jakies iringi uszczelki, Mam zamiar wyczyścić cały dolot od turba po Kolektor

Opublikowano

Moim zdaniem najlepiej kupić dwie grube flansze zaślepki i przykręcić przy zaworze i przy kolektorze, a rurke wywalić całkiem. Są nawet takie oryginalne zaślepki VW :).

Opublikowano

Tez tak uważam z tym ze ja preferuje zostawić rurkę aby wyglądało jak ori.

Opublikowano

Moim zdaniem najlepiej kupić dwie grube flansze zaślepki i przykręcić przy zaworze i przy kolektorze, a rurke wywalić całkiem. Są nawet takie oryginalne zaślepki VW :).

Ja mam tak zaślepiony zawór który jest notabene nowy. Mimo tego zaczął mi sie sączyć olej przez jedna z zaślepek przy zaworze. To normalne??

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Moim zdaniem najlepiej kupić dwie grube flansze zaślepki i przykręcić przy zaworze i przy kolektorze, a rurke wywalić całkiem. Są nawet takie oryginalne zaślepki VW :).

Ja mam tak zaślepiony zawór który jest notabene nowy. Mimo tego zaczął mi sie sączyć olej przez jedna z zaślepek przy zaworze. To normalne??

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ciśnienie w kolektorze będzie wypychać przez każdą nieszczelność olej na zewnątrz.

Opublikowano

Pod zaślepkami musi być uszczelka

Opublikowano

Pod zaślepkami musi być uszczelka

Moim zdaniem najlepiej kupić dwie grube flansze zaślepki i przykręcić przy zaworze i przy kolektorze, a rurke wywalić całkiem. Są nawet takie oryginalne zaślepki VW :).

Ja mam tak zaślepiony zawór który jest notabene nowy. Mimo tego zaczął mi sie sączyć olej przez jedna z zaślepek przy zaworze. To normalne??

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ciśnienie w kolektorze będzie wypychać przez każdą nieszczelność olej na zewnątrz.

n

Ale od strony kolektora jest metalowa uszczelka i zaślepka i tam nie cieknie. Od strony egr na dole mi pokazał się olej.

Opublikowano

No a egr jest na kolektorze ssącym w którym panuje nadciśnienie. Wypycha olej gdzie się da. Jeśli masz zaslepione otworki na górze egr to ciśnienie otwiera zawór i syf dostaje się w okolice zaślepki.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Zaślepka pod egrem też musi mieć uszczelke. Ja kupowałem komplet na kolektor i na zawór i do obu była uszczelka. Efekt - sucho i czysto :)

Opublikowano

Witam Panów :) Po przeczytaniu wątku postanowiłem również zaślepić egr bo cieknie :/ Zakupilem dwie ori blaszki, zatkalem przewód co idzie do grzybka i muszę zaslepic dwie dziurki po grzybkiem :) Piszecie tutaj ze najlepiej nitem. I dawaliscie je na jakims kleju ? Czy na hama wcisliscie ?

Opublikowano

Ja wsadzam to na czerwony silikon, nituje i wycieram tak aby nie było widać silikonu.

Opublikowano (edytowane)

700zł

Dobra cena chyba za cały program.

Podjedź do mnie to Ci ten EGR wyłączę w sofcie ;-)

Edytowane przez Jarol
Opublikowano

Witam , moze ktoś odświeżyć temat ?? Interesują mnie zdjęcia .

Opublikowano

Nie w tym jakiejś wielkiej filozofii, rozbieranie za pierwszym razem to niecala godzina dla rozgarnietej osoby, najwięcej pochłania czyszczenie.

Opublikowano

niby nie ma ale trzeba wiedziec co czyscic dokladnie i czym. ja oczyscilem caly ten jak by bolec do okola, nie ruszalem w oogle sprezyny i tego pod spodem nie wiem czy to sie rozbiera jakos czy co, dlatego chcialem zdjecia , mam b7 1.9 bke .

Opublikowano

Ja generalnie moczyłem całość w rozpuszczalniku tylko uwaga na membrany, nimi zawsze do góry ponad poziom cieczy i założyć wężyki na króćce żeby się rozpuszczalnik nie wlał. W zasadzie wszystko jest tu w wątku i kilku pokrewnych opisane. Od spodu nic się nie rozbiera, ten bolec pracuje góra - dół otwierając w ten sposób recyrkulacje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...