hidden22 Opublikowano 21 Lipca 2015 Opublikowano 21 Lipca 2015 ja ponad 4 lata jezdzilem z niedzialajaca klapa...kiedys tak nie znalem sie na tym. pozniej po ogarnieciu tematu na forum dowiedzialem sie ze to zapobiega telepaniu. 2 miechy temu wymienilem nowy dwumas i sprzeglo i wzialem sie za naprawe klapy. co okazalo sie moze komus to przyda sie w przyszlosci to klapa nie miala minusa na wtyczce. problemem byl multiblok koles zle podlaczyl go po czy mialem bledy abs i esp na liczniku przez chwile. wywalilem ten multiblok i klapa teraz cyka :)roznica jest ko9losalna w gaszeniu wtedy telepalo jak cos teraz miekko gasnie a mam pytanie np egr chyba ma rok gwarancji i jesli przez ten czas zacznie ciec spod grzybka to moge dac na gwarancje i wymienia na nowy?
Zymek1989 Opublikowano 21 Lipca 2015 Opublikowano 21 Lipca 2015 (edytowane) http://allegro.pl/zaslepka-egr-agr-vw-audi-seat-skoda-5mm-1-9-tdi-i5543650437.html Kupiłem taką oo... Podejrzewam, że to przez nie sprawny EGR poduszki silnika poszły się ye...ć Prawda co piszą na drugiej aukcji?"W silnikach koncernu VAG nie zaleca się zaślepiania tylko przy kolektorze wydechowym. Może to spowodować wypełnienie się rury łączącej kolektor wydechowy z zaworem EGR zawiesiną wody i oleju (EGR nadal będzie pracował i powodował podczas otwarcia przedostawania się cząsteczek oleju z odmy)." Edytowane 21 Lipca 2015 przez Zymek1989
elmer80 Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 http://allegro.pl/zaslepka-egr-agr-vw-audi-seat-skoda-5mm-1-9-tdi-i5543650437.html Kupiłem taką oo... Podejrzewam, że to przez nie sprawny EGR poduszki silnika poszły się ye...ć Prawda co piszą na drugiej aukcji? "W silnikach koncernu VAG nie zaleca się zaślepiania tylko przy kolektorze wydechowym. Może to spowodować wypełnienie się rury łączącej kolektor wydechowy z zaworem EGR zawiesiną wody i oleju (EGR nadal będzie pracował i powodował podczas otwarcia przedostawania się cząsteczek oleju z odmy)." Jest to związane z tym co pisałem parę postów wcześniej. Jeżeli zostawimy rurkę i damy zaślepkę tylko na kolektor wydechowy oraz zaślepimy otworki w EGR to ciśnienie w kolektorze ssącym podniesie zawór EGR. W tym momencie jest szansa że płynny syf naleci do rurki i już tam zostanie. Myślę że w aukcji allegro sprzedający trochę koloryzuje bo nawet jeśli rurka cała wypełni się syfem to nadmiar tego "oleju" będzie płynął dalej do cylindrów tak jak to było wcześniej. Myślę że najlepszym rozwiązaniem jest wywalenie środka EGR, nagwintowanie i wkręcenie śrub. Najlepiej na loctite na amen. Jedyna nieszczelność jaka wtedy pozostanie to na ośce klapy gaszącej. Jestem zwolennikiem pozostawienia klapy ponieważ wysoce eliminuje telepanie przy gaszeniu silnika a co za tym idzie wydłuża żywotność poduszek silnika. wysłane z Commodore 64
Tomasz665 Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Czyścił ktoś z was IC jak wyglada z nim sprawa bede czyścił w nastepnym tygodniu pod nim tez mam olej wymienia się w nim jakies iringi uszczelki, Mam zamiar wyczyścić cały dolot od turba po Kolektor
mateusz233 Opublikowano 23 Lipca 2015 Opublikowano 23 Lipca 2015 Moim zdaniem najlepiej kupić dwie grube flansze zaślepki i przykręcić przy zaworze i przy kolektorze, a rurke wywalić całkiem. Są nawet takie oryginalne zaślepki VW .
lukaszooo Opublikowano 23 Lipca 2015 Opublikowano 23 Lipca 2015 Tez tak uważam z tym ze ja preferuje zostawić rurkę aby wyglądało jak ori.
turzol Opublikowano 23 Lipca 2015 Opublikowano 23 Lipca 2015 Moim zdaniem najlepiej kupić dwie grube flansze zaślepki i przykręcić przy zaworze i przy kolektorze, a rurke wywalić całkiem. Są nawet takie oryginalne zaślepki VW .Ja mam tak zaślepiony zawór który jest notabene nowy. Mimo tego zaczął mi sie sączyć olej przez jedna z zaślepek przy zaworze. To normalne??Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
elmer80 Opublikowano 23 Lipca 2015 Opublikowano 23 Lipca 2015 Moim zdaniem najlepiej kupić dwie grube flansze zaślepki i przykręcić przy zaworze i przy kolektorze, a rurke wywalić całkiem. Są nawet takie oryginalne zaślepki VW .Ja mam tak zaślepiony zawór który jest notabene nowy. Mimo tego zaczął mi sie sączyć olej przez jedna z zaślepek przy zaworze. To normalne??Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Ciśnienie w kolektorze będzie wypychać przez każdą nieszczelność olej na zewnątrz.
turzol Opublikowano 23 Lipca 2015 Opublikowano 23 Lipca 2015 Pod zaślepkami musi być uszczelka Moim zdaniem najlepiej kupić dwie grube flansze zaślepki i przykręcić przy zaworze i przy kolektorze, a rurke wywalić całkiem. Są nawet takie oryginalne zaślepki VW .Ja mam tak zaślepiony zawór który jest notabene nowy. Mimo tego zaczął mi sie sączyć olej przez jedna z zaślepek przy zaworze. To normalne??Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Ciśnienie w kolektorze będzie wypychać przez każdą nieszczelność olej na zewnątrz. n Ale od strony kolektora jest metalowa uszczelka i zaślepka i tam nie cieknie. Od strony egr na dole mi pokazał się olej.
elmer80 Opublikowano 23 Lipca 2015 Opublikowano 23 Lipca 2015 No a egr jest na kolektorze ssącym w którym panuje nadciśnienie. Wypycha olej gdzie się da. Jeśli masz zaslepione otworki na górze egr to ciśnienie otwiera zawór i syf dostaje się w okolice zaślepki. wysłane z Commodore 64
COXymoX Opublikowano 23 Lipca 2015 Opublikowano 23 Lipca 2015 Zaślepka pod egrem też musi mieć uszczelke. Ja kupowałem komplet na kolektor i na zawór i do obu była uszczelka. Efekt - sucho i czysto
tipmaniak Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Witam Panów Po przeczytaniu wątku postanowiłem również zaślepić egr bo cieknie :/ Zakupilem dwie ori blaszki, zatkalem przewód co idzie do grzybka i muszę zaslepic dwie dziurki po grzybkiem Piszecie tutaj ze najlepiej nitem. I dawaliscie je na jakims kleju ? Czy na hama wcisliscie ?
lukaszooo Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Ja wsadzam to na czerwony silikon, nituje i wycieram tak aby nie było widać silikonu.
Jarol Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 (edytowane) 700zł Dobra cena chyba za cały program. Podjedź do mnie to Ci ten EGR wyłączę w sofcie ;-) Edytowane 18 Lipca 2016 przez Jarol
stiwi50 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Witam , moze ktoś odświeżyć temat ?? Interesują mnie zdjęcia .
ruks Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Nie w tym jakiejś wielkiej filozofii, rozbieranie za pierwszym razem to niecala godzina dla rozgarnietej osoby, najwięcej pochłania czyszczenie.
stiwi50 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 niby nie ma ale trzeba wiedziec co czyscic dokladnie i czym. ja oczyscilem caly ten jak by bolec do okola, nie ruszalem w oogle sprezyny i tego pod spodem nie wiem czy to sie rozbiera jakos czy co, dlatego chcialem zdjecia , mam b7 1.9 bke .
ruks Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Ja generalnie moczyłem całość w rozpuszczalniku tylko uwaga na membrany, nimi zawsze do góry ponad poziom cieczy i założyć wężyki na króćce żeby się rozpuszczalnik nie wlał. W zasadzie wszystko jest tu w wątku i kilku pokrewnych opisane. Od spodu nic się nie rozbiera, ten bolec pracuje góra - dół otwierając w ten sposób recyrkulacje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się